W220 S500 sitäsuntätä

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

W220 S500 sitäsuntätä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Potilas W220 S500 2002/2003 sata tonnia mittarissa.

Tyhjäkäynti ok mutta kierroksia nostaessa jurraa/täristää n 1300rpm kohdilla P tai N päällä. Sitten n 1500 kohdilla loppuu ja alkaa taas 2200rpm kohdilla josta jatkuu eteenpäin.

Sytytyshäiriöitä ei näy eikä käynnin tasaisuudessa ole havaittavaa näkyvissä testerillä.

Kampiakselin anturi hajosi ja vaihdettiin mutta jyristäminen jäi.

Pienen tyhjäkäynnin tai ajolenkin jälkeen ei tunnu välillä juurikaan jyristävän.Ja sitte taas kohta tai seuraavalla kerralla jyristää.

Moottorin kumit antaa toki pikkuriikkisen periksi muttei ihmeemmin (uudet kumit hommattu jo varuilta, samoin laatikon kumi tai moottorin takakumi, kumpi nimike nyt lienee parempi).

Kumeissa ei erityistä liikettä havaittavissa.

Turbiinin kuori näyttäisi vipottavan millin pari takaapäin tarkistusreijästä katsottuna. Mutta peltikuorihan se on ja kai ne aina vähän heittää kun on semmoinen prässätty pelti+ hitsattu rakenne.

Ajon aikana ei juurikaan tunnu jyristämistä.

Laatikossa oli selvästi väärä öljy värin perusteella. Vaihdettiin oikeaan laatuun. Suodin+öljy+pistoke vaihdettu. Huuhtelemalla n 14 litralla vaihdettiin. Pikkuisen mielestäni öljy oli sen väristä että vanhaa on vielä siellä uuden joukossa.

Kokeiltiin toisella ilmamassamittarilla myös ja samalla vaihtui moottorin imuilman suodattimet. Ei havaittavaa vaikutusta käyntiin.

Nollattu hammaskehäadaptaatio, kaasuläppä ja taisipa kaasupoljinkin tulla nollattua.

Toistaiseksi ajolenkillä vain osa adaptaatiosta (kampiakselin anturi) näyttää saaneen jotain korjainarvoa nollatun tilalle.

Olisikohan tossa nyt mikä mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi?

Mekaninen vai sähköistä laatua oleva syy?

Itse aavistelen että lootassa ei osa asioista toimi täsmälleen halutusti mekanisella tasolla, voisiko johtua öljyistä. Edellinen öljy aiheuttanut pulman? Voisiko turbiinin ja vauhtipyörän välinen jousiteräslevy olla syy jyrräykseen suhteellisen pienillä kilometreillä?

Säiden lämmetessä voisi kumit vaihtaa jos se nyt sieltä sittenkin tulisi... Ensin olin varma tästä mutta auton alla ollessa ne näytti olevan ok.

Miten tuossa muut moottorin anturit? Voisiko niissä olla jotain... Kampiakselin anturi ei varoittanut tai ilmoittanut mitään ennen hajoamistaan (tyhjäkäynnillä lämpimäksi käydessä vaan sammui itsestään).

Tosin sen verta alkaa kyllästyttää että jos ajais vaan niin kauan että se viallinen kohta pettää niin sit sen tietäis :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 S500 sitäsuntätä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti: 25.3.2017 20:45 Potilas W220 S500 2002/2003 sata tonnia mittarissa.

Tyhjäkäynti ok mutta kierroksia nostaessa jurraa/täristää n 1300rpm kohdilla P tai N päällä. Sitten n 1500 kohdilla loppuu ja alkaa taas 2200rpm kohdilla josta jatkuu eteenpäin.

Sytytyshäiriöitä ei näy eikä käynnin tasaisuudessa ole havaittavaa näkyvissä testerillä.

Kampiakselin anturi hajosi ja vaihdettiin mutta jyristäminen jäi.

Pienen tyhjäkäynnin tai ajolenkin jälkeen ei tunnu välillä juurikaan jyristävän.Ja sitte taas kohta tai seuraavalla kerralla jyristää.

Moottorin kumit antaa toki pikkuriikkisen periksi muttei ihmeemmin (uudet kumit hommattu jo varuilta, samoin laatikon kumi tai moottorin takakumi, kumpi nimike nyt lienee parempi).

Kumeissa ei erityistä liikettä havaittavissa.

Turbiinin kuori näyttäisi vipottavan millin pari takaapäin tarkistusreijästä katsottuna. Mutta peltikuorihan se on ja kai ne aina vähän heittää kun on semmoinen prässätty pelti+ hitsattu rakenne.

Ajon aikana ei juurikaan tunnu jyristämistä.

Laatikossa oli selvästi väärä öljy värin perusteella. Vaihdettiin oikeaan laatuun. Suodin+öljy+pistoke vaihdettu. Huuhtelemalla n 14 litralla vaihdettiin. Pikkuisen mielestäni öljy oli sen väristä että vanhaa on vielä siellä uuden joukossa.

Kokeiltiin toisella ilmamassamittarilla myös ja samalla vaihtui moottorin imuilman suodattimet. Ei havaittavaa vaikutusta käyntiin.

Nollattu hammaskehäadaptaatio, kaasuläppä ja taisipa kaasupoljinkin tulla nollattua.

Toistaiseksi ajolenkillä vain osa adaptaatiosta (kampiakselin anturi) näyttää saaneen jotain korjainarvoa nollatun tilalle.

Olisikohan tossa nyt mikä mitä kannattaisi tutkia seuraavaksi?

Mekaninen vai sähköistä laatua oleva syy?

Itse aavistelen että lootassa ei osa asioista toimi täsmälleen halutusti mekanisella tasolla, voisiko johtua öljyistä. Edellinen öljy aiheuttanut pulman? Voisiko turbiinin ja vauhtipyörän välinen jousiteräslevy olla syy jyrräykseen suhteellisen pienillä kilometreillä?

Säiden lämmetessä voisi kumit vaihtaa jos se nyt sieltä sittenkin tulisi... Ensin olin varma tästä mutta auton alla ollessa ne näytti olevan ok.

Miten tuossa muut moottorin anturit? Voisiko niissä olla jotain... Kampiakselin anturi ei varoittanut tai ilmoittanut mitään ennen hajoamistaan (tyhjäkäynnillä lämpimäksi käydessä vaan sammui itsestään).

Tosin sen verta alkaa kyllästyttää että jos ajais vaan niin kauan että se viallinen kohta pettää niin sit sen tietäis :D
Vastataanpa vuosia vanhaan topikkiin että alkuperäisillä moottorin kumeilla ja laatikon kumeilla tärräys häipyi - tietenkin. Jotenkin on moneen kyselyyn jäänyt ratkaisu kuittaamatta. Nyt on tällaisia hyvä paikkailla jos joku alkaa kohta museoon 220 korista alkaa parsia :lol: Pitää aloittaa jo nyt että on sit 30v valmis :lol:
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”