Cdi:n suuttimen pultin kierteen korjaus helicoililla?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Cdi:n suuttimen pultin kierteen korjaus helicoililla?

Viesti Kirjoittaja Pega »

Yritin haullakin katella mutten löytänyt keskustelua aiheesta, eli mites on pystyisikö sen jengan sinne kanteen tekemään helicoililla vai meneekö seinämä liika ohueksi.

Helicoilin kierteen ulkohalkaisia olisi melkein 8mm niin ei ihan hennos kokeilla kierteen korjuuta tolla ilman tietoa että toimisko
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minä kun muistelin että ois oikeen holokitettu ja että siihen holokkisarjaa olis.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varaa on kannessa, holkki on parempi ja helpompi. Wurthilta löytyy.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Pitääpäs mittailla kun meillä töissä olis wurhin holkki sarjojakin hyllyssä ja tieten sen vois itekki tehä

Kiitokset vinkeistä :idea:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei kestä kilikoilit. Se würthin holkki kestää justiinsa. Ulkokierre on joku m10 ja sisässä kierre m6
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Minkä takia helicoili ei keestä?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

laineracing kirjoitti:Minkä takia helicoili ei keestä?
Saattaahan se seki kestää mutta se holkki on vielä parempi. Tahtoo sen helicoilin matkassa tulla loputki alumiinit kannesta mukana :?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Holkitukseen sit päädyin ja holkinkin vetäsen sit kanteen liimalla kaiken varmuuden välttämiseks :? Saapi sit kaikki suuttimet vehon pulteilla kiinni
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Oon monenlaisia kuullut laitetun ja kaikki on pysyneet sitä mitä oon kuullut :roll: Voi olla että ei satoja tuhansia :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Täähän on tarkotus ajaa niin pitkään ku kori pysyy nipussa kohtuudella ja sit heti ku varaa ni paku 2 autoks tai passeli väykkä ....... ja cdi motilla tieten
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Täällä vähän sama homma edessä. Ainoa että vaikeusastetta nostaa viton ahtaat tilat ja kanteen katkennut pultti. Pultti katkesi irroittaessa kierteen alkamiskohdasta eli pää on jonkun 5mm? kannen sisässä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi pulttia edes sen verran pois että holkki mahtuu paikoilleen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikäs kierre siellä pitäis olla :?:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Orkkispulttihan on M6x1.0? Mutta kierre vasta syvällä ja siihen asti joku 8.5mm reikä. Tuollainen aiemmin mainittu wurthin holkki olisi tarkoitus laittaa, M10 ulkoa ja M6 sisältä. Jotain 15mm pitkä nähtävästi.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voiskos siihen tehä M7x1 mm kierteen :roll:
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

touhottaja kirjoitti:voiskos siihen tehä M7x1 mm kierteen :roll:

Muistelisin oman autoni kohdalla saaneeni tietoa että mersu on sille ruuville laskenu jotaki joustoa/laajenemisvaraa. Son jotakuinki 70mm pitkä ja pallokartio kannalla ninko pyöränpultti.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu on venyvä pultti ja pallokartiolla 6mm on kierre
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:voiskos siihen tehä M7x1 mm kierteen :roll:
Ei oikein taida riittää- Yleensä jos M6 korkkaa niin sisäkierteen puhdas ehjä pinta on yli 6mm ja M7x1 porareikä on 6mm tasan. Jää vajaaksi kierre. Tosin se uloin kymppi pari ei juurikaan kanna mutta miksei tekisi kerralla hyvää.

Kierteen poran koonhan tietää kun vähentää ulkohalkaisijasta nousun verran.

Helicoil on kyllä alkuperäistä selvästi lujempi kaikissa alumiiniseoksissa kunhan kierteellä on pituutta 1.5x halkaisija. Mutta se pitää asentaa oikein eikä käsivaraisesti kairattu kaksuuntainen trumpettireikä joka soikea ja epäkeskeinen ole ollenkaan helicoilille asiallinen lähtökohta.

Ja jokainenhan saa tehdä kanteensa millaisen tahansa kierteen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

AM kirjoitti:Täällä vähän sama homma edessä. Ainoa että vaikeusastetta nostaa viton ahtaat tilat ja kanteen katkennut pultti. Pultti katkesi irroittaessa kierteen alkamiskohdasta eli pää on jonkun 5mm? kannen sisässä. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi pulttia edes sen verran pois että holkki mahtuu paikoilleen.
Poraa ?

Holkki on hyvä.

Myös 7 mm pultilla onnistuu mutta sitten joutuu tekemään muutoksia "keinuun" jne.
On nähty 8mm pulttiakin, oikeastaan kaikki mahdolliset ja useita mahdottomia kiinnitystapoja on nähty :shock:
oulaistenliikenne.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin, poraaminen varmaan viisain. Vitossa vain niin ahdas paikka, ei sellaista poraa millä onnistuu. Vähän epäilyttää onnistuisiko siltikään, joku ohjainholkki minkä avulla poraisi ettei vedä sivuun?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AM kirjoitti:Niin, poraaminen varmaan viisain. Vitossa vain niin ahdas paikka, ei sellaista poraa millä onnistuu. Vähän epäilyttää onnistuisiko siltikään, joku ohjainholkki minkä avulla poraisi ettei vedä sivuun?
Ohjaiholkki ehdottomasti ja mahtuisko kulmavaihde jos siihen poran virittäis... En oo vitoa omistanut niin en osaa mahtumisesta. Vai pitäiskö olla pitkä poranterä jotta mahtuu jostain välistä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No ei ahtaasta paikasta voi puhua mutta normaali pora ei mahdu. Olikohan n.20cm tilaa yläpuolella.
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

dealer kirjoitti: On nähty 8mm pulttiakin, oikeastaan kaikki mahdolliset ja useita mahdottomia kiinnitystapoja on nähty :shock:
Sikaa ja pönkä ratkaisu on vielä näkemättä :D
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
jamopro
Viestit: 2
Liittynyt: 27.1.2017 9:58
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja jamopro »

Tein joskus M8 kierteet vitoon kun korkkas kierteet kahdesta suuttimen pultista. Tein semmoisen T vääntimen ja käsipelillä sillä kairasin ensin reijän ja samanlainen T väännin missä M8 tappi.
Sit sorvasin M8 pultin ohueksi väliltä ja siihen kantaan vähän pyöristysta et passaa siihen suuttimen pidin rautaan.
Noi työkalut löytyy vielä jos tarvetta. Tosin se katkennut pultti voi olla ongelma saada noilla pois.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tein jo tuolla wurthin holkilla. Yhdestä holkista tein ensin ohjurin jonka ruuvasin kiinni, 6mm reikä keskellä. Väliin mahtui pieni akkukone jolla porasin sen verran syvemmäksi että varsinainen holkki mahtui tarpeeksi syvälle. Pulttia sitten vaan lyhyemmäksi ja kiinni.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”