W124 käyntiongelmat

Vastaa Viestiin
Mese33
Viestit: 11
Liittynyt: 23.2.2017 7:38

W124 käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja Mese33 »

Moro,

Eli itellä ois tommonen w124 300e 4matic -91.

Nyt viime aikoina siinä on ilmennet paljonkin vikaa. Pari viikkoa oston jälkeen auto alkoi hyytymään. Auto yleensä hyytyi, kun lämmöt nousivat sinne 80 asteen tienoille. Autoon vaihdettiin virranjakajan kansi, pyörijä, ilmanpaineanturi. Vaihdoin kaikki suudattimet ja nesteet. Auto toimi taas nätisti pari viikkoa. Sen jälkeen sama vika ilmeni taas. Vaihdettiin YJ-rele, bensapumpunrele ja bensapumppu. Samalla syttyi 4matic valokin ja laitoin sen test säädölle. Yritin lukea vikakoodit 4maticille, mutta en siinä onnistunut. Auto toimi taas nätisti hetken kunnes sama vika ilmeni taas. Nyt pystyin jo ajamaan melkein töihin, kun auto hyytyi melkeen täysin ja ei anna yli 1000 kiekkaa. En tiedä uskaltaako sitä enää ees yrittää ajaa töistä himaan. Autossa on harvinainen 9pinninen vikaluku ja lukijaa ei tunnu löytyvän mistään..

Oisko kellään mitään hajua, missä vika vois olla? Kiitti etukäteen!
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Mulla oli omassa W126:ssa (M103) vähän samantyyppistä vikaa. Vaihdoin lambda-anturin ja putsailin samalla maadoituskaapelien kiinnityskohtia (se paksu kaapeli auton alla W126:ssa) ja vikaa ei ole ollut enää. Bosch-anturin ostin Saksan kaupasta, olikohan TE-taxiteile.de.
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Mese33
Viestit: 11
Liittynyt: 23.2.2017 7:38

Viesti Kirjoittaja Mese33 »

Joo täytyykin kattoa toi lambda anturi. Ei oo varmaan koskaan vaihdettu ja on tol kumminkin ruuvattu 345 000km. Katon myös noo maaliitännät. Ilmoittelen, jos tulosta alkaa syntyä. Kiitti
Mese33
Viestit: 11
Liittynyt: 23.2.2017 7:38

Viesti Kirjoittaja Mese33 »

Noni auto oli noin viikon pajalla. Yrittivät lukea vikakoodeja ja selvittää vikaa, mutta mitään ei oikein ilmennet. Veikkasivat sähkövikaa, mutta mistä tästä lähteä sitä etsimään, kun menee niin hakuammunnaksi. Toi on tosissaan outoa, että se tekee sitä vain lämpimänä. Kylmänä toimii hyvin ja välillä voin ajella viikonkin ennen, kun vika ilmenee. Voisko vika olla ryypyssä? Onks siihen jotain anturia? Tuntuu et auto tukehtuu tai sit se heittää ittensä johonkin vikatilaan. Mitäs kaikkii antureita siel on mitä vaihdella?

4matic vikoja lueskelin eilen niin tuntu olevan sama ongelma kuin tässä topicissa: viewtopic.php?f=2&t=142343

Nyt vielä kotiin ajellessa huomasin, että öljynpaineet ei nouse yli kahden ja kun kaasua nostaa pikkasen tippuu heti nollaan. Vielä kk sitten nous helposti kolmeen, mutta valoissa tippu aina sinne nollaan. Öljypumppu vetelee viimesiä vai voisko toikin olla anturissa tai ylipaineventtiilissä? Mittarin takaa liittimet? Auto ei pidä mitään outoja ääniä. Huomasin, että kannen tiivisteiden välistä vähn hikoilee öljyä.

Alkaa olee aika murheenkryyni tää auto. Ei hirveesti uskalla ajaa, kun ei tiedä millon toi kyykkäys ongelma tulee taas takas. Eilen ajoin pajalta himaan ihan ok, ei ongelmia, mutta tiedän jos ajan koko viikon töihin jossain vaiheessa vika ilmenee taas. Ajattelin nyt vaihtaa tohon tulpat ihan varmuuden vuoks, kun niitä en ite oo vaihtanu.
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

m104 on silloin ongelmallinen kun alkaa sähkö viat puolat ja niillle tulevat johdot kovettuu ja murenee käsiin jolloin parasta vaihtaa ebystä kattellen johto sarja omaan tein itte mutta kovasti saa tehdä töitä .

ilma määrä mittari ja lambda jotka voi olla vian takana ja tuo vika on satunnainen joten johtoissa jotka menee puolille tai puolat!!

Mutta miten voi olla noin alhaiset öljyn PAINEET on tuo joko mittari tai kone mekaanisesti lopuillaan öljyn korkeuden antureita on mennyt mutta öljyn paine anturi voi toki mennä tai ne johdot jotka tulevat pääyksiköltä nipussa alkavat ottamaan yhteen toisiinsa ja tekee lämpimänä tuon vian päälle.

kannattaa aloittaa siitä johto nipusta ota se punos pois koko matkalta joka kulkee moottorilta tuli pellin kautte pääyksikölle joka on pelkääjän puolella kannen alla se iso boksi.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ei pahemmin vaivaa M103 koneita tuo johtokimppujen lahovika.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mese33
Viestit: 11
Liittynyt: 23.2.2017 7:38

Viesti Kirjoittaja Mese33 »

Itekkin alkanut epäilee tota ilmamassa mittarii. Putsailen varmaan sen, kun ei tunnu mistään löytyvän uutta tai ees vähän käytettyä. Varmaan KL:tä löytyis, mut taitaa olla hintaki sen mukanen. Lambda anturi on postissa, eli vaihdan kummatkin nyt alkuun ja kattelen sit miltä elämä näyttää.

Kokeilen ekana tota öljynpaine anturia. Ja sit ihmetellää. Katon myös johdot läpi. Toivottavasti ois jotai pientä.
Mese33
Viestit: 11
Liittynyt: 23.2.2017 7:38

Viesti Kirjoittaja Mese33 »

Moro,

Kiitos jeesistä. Se oli ilmamassamittari, joka oli rikki. Nyt käy auto hyvin ja ei ongelmia. Öljynpaineanturi oli vissiin rikki ja sen kun vaihdoin niin öljynpaineetkin täydelliset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”