M111.960 probleemos

Vastaa Viestiin
sakke.vee
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2017 23:39

M111.960 probleemos

Viesti Kirjoittaja sakke.vee »

Kopsasin nää mun viestit toiselta foorumilta jos joku ihmettelee viestin muotoa. Tätä on parina päivänä kirjotettu, ja nykytilanne on se, ettei tyhjäkäyntimoottori pyöri,(pyörii kun laittaa virrat päälle, mut ei sen jälkee älyä lähtee pyörii), mutta ajossa auto toimii muuten ihan hyvin.

1.viesti
Oire: tyhjäkäynti on raskasta, välillä käy tosi nätisti, mutta sitten yskäisee ja tuntuu, että käy hetken kolmella jolloin tyhjäkäyntimoottori puuttuu peliin ja kierrokset kohoaa yli 1000 ja jää sen molemmin puolin humppaamaan. Ajossa toimii väilillä kuin uusi auto, mutta tasakaasulla alkaa nykimään. Reilummalla kaasulla ongelma poistuu, tai kun kaasun nostaa kokonaan. Lähtee hyvin käyntiin ja tuntuisi toimivan paremmin kylmällä koneella. Eilen 1. Tulppa märkänä.

Tähän mennessä vaihdettu: uusi ilmamäärämittari 2 kk sitten. Toimi siitä asti hyvin (bosch).
Koitettu toisella kaasuläppärungolla.
Uudet tulpat ja johtimet.
Uusi lamda-anturi.
Yj-rele avattu, ei hapettumia yms.
Puolat mittasin tänää: 7.3k ohm ja 2 ohm.(mittarissa vanha patteri, mutta samat arvot kummassakin molemmissa piireissä.)
Kaikki konehuoneen alipaineletkut koitettu kiertää alipainevuotojen takia.
Ravisteltu konehuoneen piuhoja ja liittimet kierretty kontaktisprayllä.
Pensapumppu kuulostaa ihan hyväkuntoiselta. (Varmaan ei toimis täyskaasulla jos ei paineita olisi?)
Käyntiin ei tuntuisi vaikuttavan vaikka irrottaa imuilma ja vedenlämpöanturin johdon.
Ei hajuja, ei käryjä yms pakokaasun joukossa.

Kärry on vm94 124. Ajettu 196tkm.

2.viesti
Auto kävi tänää testerissä. Herjasi tyhjäkäyntimoottorin on/off kykintä. Kun virrat laittaa päälle, moottori surahtaa, mutta kun käynnistää auton siellä ei enää tapahdu mitään. Kuormitin boxilta tulevat johdot äske ja yhteys sieltä kaasuläppärunkoon on ok. Tähän lisättäkööt, että tekee saman kahdella eri rungolla. Onko näistä mennyt boxeja rikki ja mikä ohjaa runggolte tulevaa komentoa josta se tajuaa, että kaasuläppä on kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin tulisi alkaa toimia. ?

3.viesti
2.2 litranen versio kyseessä. Eilen kuormitin boksin liittimestä kaasuläppäanturille tulevat 4 johtoa (tp ja tyhjäkäyntikatkaisija) ei ollut johto-ongelma ainakaan sillä välillä. Voiko viallinen yj-rele aiheuttaa sen, ettei tyhjäkäyntimoottori älyä alkaa pyöriä, vaikka singaali katkaisijalta tulee boksille. Yj näytti ok:lta, mutta yhdessä käämissä oli hieman lämpenemisen merkkejä ja rele on vuodelta 93, eli orginaali. Noh se selviää ens vk. Vaihdan sen releen enivei.

..tällästä päiväkirjaa täällä saa kirjottaa=D
sakke.vee
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2017 23:39

Viesti Kirjoittaja sakke.vee »

Nytkun on vaihettu ecu yms. Tilipehööörit, käy tyhjäkäyntiä, ei nyhdä ajonaikana tms, mutta tyhjäkäynti on 1200 p ja n vaihteella. Vaihde päällä 700. Saako näistä säädettyä tyhjäkäyntiä esim tps:sää,vai mikä nyt taas on pielessä? En löydä imuvuotoja tms ongelmia.
sakke.vee
Viestit: 5
Liittynyt: 28.5.2017 23:39

Viesti Kirjoittaja sakke.vee »

Moottorin johtosarjavika oli. Nyt on pelannu jo viikon moitteetta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hyvä kun sait kuntoon. Mistä löytyi johtosarja, käytetty ?
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”