mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

simoksin 350TD
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W140 / R129, sedan, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
mese300
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 04 Lok 2006
Viestejä: 1894
Paikkakunta: Saarijärvi

 LähetäLähetetty: 05.4.2017 20:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitä olen itse noita automaatteja katsastunut niin olen aina kysynnyt inssiltä että mitenkäs meinasit päästöt polkaista ja vastaus on mersuissa ja jenkeissä ollut että vaihde N asennossa saa polkaista lapun lattiaan ja eipä nuo askit ainakaan vielä siitä ole itseensä ottanut Rolling Eyes
_________________
-02 W203 200CDI
-81 Leyland "lelulandia" 262 Syncro
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 05.4.2017 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä kunnossa oleva mersun loota tuon kestää.
Mutta toki aina parempi ettei sitä turhaa vinkuteta maksimikierroksilla. Lootassa levypakkojen levyjen välillä on aika kovat nopeuserot, tiukaksi shimmattu pakka voi kärähtää paskaksi.

Valmiiksi loppuun vingutetulle pikkasen lämmähtäneelle pakalle tuo voi olla se "viimeinen voitelu"
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7765
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 05.4.2017 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tääl inssi ei polettanu ku nosti vähä päälle 2000 kierrokselle ja antoi siinä paahtaa vähä.
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W211 E220 CDI
W140 S350TD
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 12.4.2017 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jees nyt on alapallo vaihettu ja samalla jarrupalat. 16kk leimaa niin saapi ajella tovin Surprised

Tää kun on niin antiikkinen mosa jo että sopiikos tämmöseen laittaa jotain teboil silveriä eli 10w40 kesäks? Jos vaihtelis ne ölpät kohta.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 22.4.2017 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihtelinpa öljyt tuossa, Diamond dieseliä pistin vaikka taitaa olla turhan hyvää öljyä tämmöseen Smile Öljykorkissa on halkeema reunassa mistä on tainnu hikoilla korkin viereen öljyä jo jonkunaikaa, pitää vaihtaa. Lieneisköhän tossa syy öljyvuotoon kun öljypohja oli aivan musta ja pohjapanssarin päällä sentin öljymöhnäkerros Rolling Eyes Vai voikohan se vuotaa noin reippaasti pelkästään korkista. Koitin putsailla enimpiä niin pitänee seurata tilannetta.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 22.4.2017 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näköjään tuli viesti kahteen kertaan. Noh vaihtelin kesärenkaat alle ja huomasin että toinen takajousi on poikki Rolling Eyes Pitäsköhän laittaa eibachit tms tiluuseen, kauheen kalliita vaan möhköön Smile Vai vetäiskö rälläkällä kaikista pikkusen pois. Ihme kun ei katsastuksessa huomannut.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 22.4.2017 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kai se TB DD liian hyvää tuolle ole.

Kummallisia hajatelmia ettei hydraulinostimet "enää vanhana" tarvisi kunnollisia öljyjä Very Happy
Ainakin minua tympäsee kuunnella sitä nostajien räpätystä joka tulee esille "paskoilla" öljyillä.

Toki voihan sillä ajaa 10w30 mineraaleillakin, eikä se siitä hajoa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 23.4.2017 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo no hiljeni kyllä isoimmat rallatukset kylmäkäynnistyksen yhteydessä Very Happy Että kaippa se asiansa ajaa.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 23.4.2017 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tossa vielä kuva 15-reikävanteilla. Joku joskus maalannu aika huonolla menestyksellä mutta pyöriköön nyt alla. Renkaina Linglongit jotka on ainaki hiljaset eli toimii Very Happy


_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kipper



Liittynyt: 17 Huh 2017
Viestejä: 3

 LähetäLähetetty: 24.4.2017 3:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

simoks kirjoitti:
Tossa vielä kuva 15-reikävanteilla. Joku joskus maalannu aika huonolla menestyksellä mutta pyöriköön nyt alla. Renkaina Linglongit jotka on ainaki hiljaset eli toimii Very Happy



W140 on onneksi aika hiljainen renkailla kuin renkailla Cool Linglongin tuotteista itselläkin positiivisia kokemuksia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pitipä tuossa takajouset vaihtaa, mutta alatukivarren sisempi pultti on mallia 14-15-16 kulmainen torxi tms? Tyssäs homma siihen. Siis onko tuo kanta joku erikoismalli kun ei ole tullut ennen vastaan?

Ei varmaan puristimilla mahdu kovinkaan helposti vaihtaa jousta ilman että laskee alatukivarren alas ja vaihtaa siten suoraan, niinkun väyrysissä ym. Rolling Eyes
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 30.4.2017 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XZN-kantainen pultti siellä taisi olla.

Sama mm. vetoakseleissa, kannenpulteissa jne. Toki erikokoisia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7765
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.5.2017 8:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

joo XZN eli 12 kanttinen "triplesquare" VAG autoissa suositumpi ruuvi.


_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W211 E220 CDI
W140 S350TD
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 04.5.2017 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jeps m12 näköjään koko, kävin hakemassa hylsyn jos viikonloppuna sais jousia vaihtoon Idea
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 05.5.2017 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipa vaihdettua tuo katkennut jousi näin perjantai-illan ratoksi Smile
Kyllä tulee välillä mietittyä miks näitä pitää ite ropeltaa ollenkaan kun meni 2h yhen jousen kanssa kaikkine työkalun ettimisineen ym sähläämiseen.

Puristimiakin joutu käyttään kun tuo toinen 20e halpistunkki ei oikein toiminu kaverina.

Ammattilaisella menee varmaan puolituntia molempien vaihtoon ja mitä se nyt maksais, 50e? Laughing Mutta onpa nyt vaihettu.

Ohjausiskarin hain samalla tänään jos sen vaihtais pian.




_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 07.5.2017 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohjausiskarin vaihdoin, vanha oli ihan löysä ei vaimentanu varmasti enää mitään Very Happy Eli eipä ollu turha homma. Mukavan helppo vartin juttu.



Vakkarikin toimi koko matkan hämeenlinnaan ja takasin Surprised Johtuiskoha toisista renkaista alla.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 02.6.2017 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei se vakkari kuitenkaan jatkanu toimimistaan, joten ostin ebaysta toisen tilalle ja nyt toimii. Uudessa oli leima -93 vuodelta eli vanhempi kun tämä auto -94 mutta pelittää silti.

Sitten nuo moottorin tukikumit tilasin kun ei tunnu löytyvän suomesta mistään ja ne vaihdellaan sitten kun tulevat saksasta Smile

Jos nuo sisustan resonoinnit loppuis siihen, ainakin auto heilahtaa kun moottorin sammuttaa. Voi olla kyllä että pakoputkikin resonoi koriin jostain..
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 09.6.2017 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mukavia nää kesäyöt kun ei vaan saa nukuttua, unirytmi päin persettä lomalla ja klo 3 nukkumaan..4h pyörin sängyssä ja ei mitään toivoa. Kaiken kukkuraks linnun ****päät alko rääkyyn niin aattelin et mennään samoilla silmillä sitten.

Joten pesin pirssin ja vahasinpa pari kertaa autoglymin punasella aamuyöllä Smile Naapurit pitää hulluna.

Sitte vaihtelin "huuhtelemalla" ohjaustehostimen öljyt. Kävin kysymässä varaosaputiikissa suodatinta ja eipä ollut. Noh vaihtelin pelkät öljyt vaikka suodatin oli tosi paskasen näkönen, pitää vaihtaa se vielä myöhemmin.

Aattelin että pari litraa siellä käyttää läpi ja vaihtuhan se väri tumman ruskeesta maitokahviin.. ja sitten lopuks punaseen. Tosin asiaa hankaloitti se ettei autoa voinu pitää käynnissä jos säiliön kansi oli auki kun heiluu tuo moottori niin pirusti että lentää pitkinpoikin öljyt. Eli kansi joka imun ja täytön välissä kiinni -> auki ja uusiks.

Tuo taso pitää vissiin mitata kone kylmänä kun merkinnät vaan "min20" ja "max 20" astetta.. jätin ylärajaan ja pitää antaa koneen jäähtyä kunnolla ja kattoa sitte taso kohilleen.

Ei ollu tukikumitkaan vielä tullu.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 24695

 LähetäLähetetty: 09.6.2017 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohjaustehostimeen kuuluva öljyhän ei ole punaista joten väri vaihtuu varmasti jos sinne punaista laittaa.
Laita glymin päälle vaikka Collinitea niin kiiltää ja pysyy pinnassa ?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 09.6.2017 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Ohjaustehostimeen kuuluva öljyhän ei ole punaista joten väri vaihtuu varmasti jos sinne punaista laittaa.
Laita glymin päälle vaikka Collinitea niin kiiltää ja pysyy pinnassa ?


Humm. Eikös automaattilaatikon öljy käy? luokitus oli vissiin 236.jotain. Haittaneeko tuo sitten? Aiemmin vaihdoin kyllä väyryseen sitä kellertävää febiä mutten sitä nyt lähteny mettästään mistään.

Alammeko vaihtamaan Laughing

Colliniteä tarkotus ostaa sittenku tuo glymi loppuu. Kuhan nyt ajankuluks sutasin jotain pintaan. Tuo ei kyllä pahemmin kiillä eikä kestä kauaa, lähinnä kait naarmunpoistoon tms meinattu.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 24695

 LähetäLähetetty: 09.6.2017 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuulemma käy ja toimii, ei siinä mitään. Älä vaihda.

Punainen Glym vaatisi päälle varsinaisen vahan joka kestää pinnassa, eli Collinite 476S tms. ei ole oikeastaan vaihtoehto sille.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 09.6.2017 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Kuulemma käy ja toimii, ei siinä mitään. Älä vaihda.

Punainen Glym vaatisi päälle varsinaisen vahan joka kestää pinnassa, eli Collinite 476S tms. ei ole oikeastaan vaihtoehto sille.


Ok. Hyvä. On mulla tota kultastakin glymiä mitä en ny laiskuuksissani laittanu Confused Katoin öljynpintaa niin millin yli maksimin oli pinta ja kävin koelenkin ajamassa niin toimii samanlailla kun ennenkin, pitää pikkusen ääntä käännellessä. Liekö normaalia? Voishan sinne litran vielä käyttää lävitte.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 10.6.2017 0:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

simoks kirjoitti:
pitää pikkusen ääntä käännellessä. Liekö normaalia?


Se suodatin mahtaa olla jo tukossa jos pumppu ääntää (kavitoi)

Toki pumppu pitää normaalisti sellaista suhinan tapaista ääntä kun joutuu rattia veivatessa töihin. Ei siis ole täysin äänetön koskaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 10.6.2017 1:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
simoks kirjoitti:
pitää pikkusen ääntä käännellessä. Liekö normaalia?


Se suodatin mahtaa olla jo tukossa jos pumppu ääntää (kavitoi)

Toki pumppu pitää normaalisti sellaista suhinan tapaista ääntä kun joutuu rattia veivatessa töihin. Ei siis ole täysin äänetön koskaan.


Siitä kuuluu aina semmonen mongerrus mikäli se nyt edes on ohjaustehostimen mutta en keksi minkä muunkaan. Kylmäkäynnistyksen jälkeen varsinkin. Ensimmäiset käännökset. Mutta olihan se suodatin ihan helvetin törkysen näkönen, liekö taas ensimmäinen ohj.teh.öljynvaihto tähänkin autoon? Very Happy

Edit: laitoin tilaukseen suotimet molempiin 140&126 - katotaan sen jälkeen Smile
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 16.6.2017 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ohj.Tehostimen suodatin vaihdettu ja hiljeni ääntely.

600km reissu takana möhköllä ja vaikka kyyti lepposaa onkin, niin on tuo kyllä aika vaarallisen laiska kun pitäis ohittaa Rolling Eyes Saa aika kaukana tulla valot vastaan ennenko uskaltaa ohittaa ja aina kaasu pohjassa.. kolmonen sisään ja hitaasti mutta varmasti vauhti nousee Very Happy

Kyllä tämmösessä pitäis olla joku vähintään 170hp/400nm että hoituis ajelut normaalisti,mieluusti enemmän.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 16.6.2017 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noihin lukemiin ei tarvi kuin kevyt syöttöruuvin kääntö.
Samalla voi ohimennen pyöräyttää sen ahtopainekaran ruuvin täysin auki. On kyllä hankalassa paikassa se...

Piristyy ihan huomattavasti...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 481
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 17.6.2017 1:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Noihin lukemiin ei tarvi kuin kevyt syöttöruuvin kääntö.
Samalla voi ohimennen pyöräyttää sen ahtopainekaran ruuvin täysin auki. On kyllä hankalassa paikassa se...

Piristyy ihan huomattavasti...


Lisää infoa? Siis pumpussa joku ruuvi, paljonko kääntää kierros vai kaks? Onko jonkun kannen alla vai esillä ihan. Pikkusen tarvis lisää liikkuvuutta kyllä.
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5562

 LähetäLähetetty: 17.6.2017 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.mersuforum.net/foru.....mp;t=38436
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W140 / R129, sedan, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit