Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Semmoset tarttu matkaan, 16" eessä 7,5 et20 takana 9 et15
Volkkarin keskireijällä, tarttis koneistaa.
Aika teinithän nuo on mut kokeillaan enskesän.
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
jontteyy
Viestit: 4
Liittynyt: 23.10.2015 19:54

Viesti Kirjoittaja jontteyy »

Kuva
Kuva

Nämä olisi tarkoituksena lyödä ässän alle.

17", 8,5" ET18 edessä ja 10" ET17 takana.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Elä elä veikkonen lyö nuon koriaita vanteita. Mulla on rumempia jota piestä, vaihellaan. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Jackpot kirjoitti: Omaa silmää miellyttää 6 ja 7 tuplapuolaset amg vanteet
Olisko joku luopumassa suorista 17 tai 18 tuumasista .
Mersu.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Mersun F1-talli vaihtanut vannemerkkinsä Advantista OZiin:
Kuva
maahantuoja: Specialfälgar
Kuva
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Onko Rial merkkisistä vanteista minkälaiset kokemukset ?
Netistä löysin replika vanteet mutta laatu on mysteeri.
Mersu.
tomppi
Viestit: 44
Liittynyt: 03.7.2006 17:10
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tomppi »

Kuva
Tällaiset rialin vanteet tilasin w203, ei ole vielä kokemusta, mutta yllättävän vähän tarvitsi painoja
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Valmistajana Rial on huipputason merkki. Epäilen kuitenkin että nämä replicat ei ole niiden itse tekemiä, vaan pelkästään leimat lyöty samoihin kiinavanteisiin mitä muutkin replicat ovat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Löytyykö foorumilaisilta Kevyitä 15" vanteita 5*110 - 5*112-5*114.3 jaolla? Volk, enkei tms?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mielipiteitä vanteiden suoruudesta ja heitoista. Mikä on hyväksyttävää ja missä alkaa tulla ongelmia.

Oon tossa vannesorvirojektissa mittaillut muutaman vanteen ja parhaat ollut renkaan kiinnityspinnasta 0.05mm heitolla mikä onkin jo sen sisässä että mulla akseli ja navan kiinnitys ja välykset aiheuttaa heittoa suunnilleen ton verran riippuen miten vanteen keskitysreijän ja tasopinnan kunto sattuu olemaan.

Isoimmat aksiaaliset heitot ollut 0.9mm ja se on selvä ajosta tullu vamma sisäreunassa 20cm matkalla tasainen 0.9mm painauma. Ajossa tota ei huomannut kuitenkaan mitenkään. Tämä vielä vanteessa joita olen pitänyt särkymättöminä eli ///AMG monoblokki.

Keskimäärin näyttää käytetyissä olevan heitot 0.2-0.3mm tai alle.

Minkä verran pitää heittää tai tarvita painoja että oikominen on syytä suorittaa?

Itse ihan tuntumalta sanoisin että 0.5mm tai enempi jos heittää niin oikomista kannattaa suorittaa.

Sitten se oikominen. Itse tiedän alumiinien ominaisuuksista sen että lämmittämällä toki helpottuu oikominen mutta menetetään pysyvästi lujuutta. Samoin hitsatuissa kohdissa ei enää ole jäljellä mahdollista valmistusteknistä muokkauslujittumista tai peräti erkautus tyylistä lujuuden lisääntymistä. Toisaalta kylmänä muokkaaminen saattaa saada aikaan halkeaman... Nuista seoksista kun ei kukaan tiijä mitä ovat.

Tämäkin on näemmä kokeiltava itse...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

laineracing kirjoitti:Löytyykö foorumilaisilta Kevyitä 15" vanteita 5*110 - 5*112-5*114.3 jaolla? Volk, enkei tms?
Jos täällä voi kysellä niin 17" segin vanteet ässään ois haussa muttei kelpaa hitsatut tai itseasiassa mitenkään tuunatut tai maalatut. Alkuperäiskunto vaikka ois miten hapettunut tai naarmuinen on paras. Siitä näkee sen vanteen että onko hitsailtu tai jos on mutkalla tai oiottu.

Ehkä 18" kävis myös.

Ja tietty s55 tai s600 tuplaturbon vanteet kelpais kanssa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tuossapa vielä azeveista kuva autossa alla, kun en vastaavista löytänyt netistä kuvaa vaikka kuinka etsin..
Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

laineracing kirjoitti:Löytyykö foorumilaisilta Kevyitä 15" vanteita 5*110 - 5*112-5*114.3 jaolla? Volk, enkei tms?
Ongelma ohi, taidan tilata uudet motecit
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mitähä sitä näille tekis? :nocando: 8x18 Lorinser RSK5 ja wheeldoctor oikaissut... lähinnä pesua kaipaa, ja kiilto pitäisi palauttaa. Ärsyttää kun nuo keskilätkät o eri materiaalia mitä vanteen runko, kauhee sävyero kiillotetussa metallissa.

Kuva
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tämmöinenkin valmistaja, jolta saa hiilikuituisiakin kiekkoja:
http://strassewheels.com/product/carbon ... on-wheels/
Viimeksi muokannut Laaksonen, 20.4.2017 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kuva

Talveksi Martin alle valikoitui braid winrace ta vanteet. Kesäksi tulee fullrace maxlight.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Espanjalainen valmistaja näköjään:
http://www.braid.es/wheels/situacion.html :roll:
Kuva
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Laaksonen kirjoitti:Espanjalainen valmistaja näköjään:
http://www.braid.es/wheels/situacion.html :roll:
Joo kyllä, muistaakseni noin vuodesta 1979 valmistanut kilpavanteita eri luokkiin. Niin ralliin kuin radalle.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tietääkö kukaan, onko tällainen firma vielä olemassa:
http://www.webinfo.fi/somero/Somero+Xtreme+Wheels/ :?:
(ainakaan nettisivut eivät enää toimi) :?
Kuva
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Osoite on ainakin sama kuin Leather Heaven joka on ollut siinä kauan .

Taisi joskus myydä cromi vanteitakin .
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Kuva

Tommoset BBS RJ:t oli joskus W124 alla, siihen vaan vähän pienet omaan makuun, koossa 7x15, et 36. 201:ssä olis varmaan aika passelit. Keskilätkät hukkuneet maailman tuuliin matkan varrella, kuten arvata saattaa. Ebayssä niitä näkyy välillä, mutta yleensä kolmena tai yhtenä kappaleena.

Parhaat päivänsä nähneet, mutta ikäisekseen ihan ok kunnossa, mutta puolien välissä ja takapuolella niin perkeeleen kovaa kiinni palanutta jarrupölyä. Lähteekö se muulla kuin hiekkasuihkulla? :)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Sodalla varmaan lähtee mutta lakka ja maalikin lähtee ainakin osittain. Oisko joku höyrypesuri Kokeilun arvoinen...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Alkuperäisessä lakassa ja maalissa niin ei viittis mitään kovin äärimmäisiä keinoja käyttää. Muutamaa rotvalli-ihottumaa ja kolhua lukuunottamatta lakkapinta ihan ok kunnossa. Tommosia lakkoja tuskin ihan heti mistään löytää tänä päivänä. :)

Pidetään höyrypesuri korvan takana jos sellaiseen tarjoutuu joskus mahdollisuus. Koitin noita joskus öljylläkin liottaa. :lol:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tu0mas
Viestit: 328
Liittynyt: 31.10.2007 15:03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tu0mas »

Projektit taas pitkästä aikaa hommattu. Osaako joku sanoa paljonko on kehäpulttien kiristysmomentti?

Kuva
Nykyinen
S203 C30cdi Amg

Entiset kulkineet
W202 C36
S124 E250D
C124 300-24
C124 300
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Mitkäs amg kopiot noi on? 8x17 et 35 ja takana lukee made in germany. :?:
Kuva
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Kuva
Kuva

7x15 ET24 Melberit, onko ihan letkutelineitä? :) Aika huonoon kuntoon menneet, kovasti hapettuneet ja taisi olla rotvalleihin hierottu jokainen. Kai noista kunnostamalla saisi vielä jonkunmoiset, mutta ei oo noille sopivaa autoa, kun on 124 alle vähän pienet.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

ATS valmisti 80-luvulla AMG-vanteita:
Kuva
https://en.wikipedia.org/wiki/ATS_(whee ... _wheel.jpg
Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”