mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Matikin huoltoa, käyttöauto harrastuksena
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 08.10.2011 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Takapöntön tukikumi haettu.
Päätinpä oikein rehvastella rahamiehen elkein ja ostaa kaksi kappaletta samalla reissulla, Matikilla kun olin liikkeellä. Hintaa tuli 1,50 €/kpl Cool
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 27.6.2012 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En muuten muistanu että Matikki on nuin hiljanen auto Shocked
Tiittaselta tänään lähteissä piti oikein sammuttaa ratio ja kuunnella... ...hiljaisuutta Shocked

Takaönttö kustansi 159 €, välipönttö 130€, tiivisteet ja tukikumit noin 10€ ja Tiittasen mestarin työ 90€. Eiköhän nuo jonkun vuoden kestä. Idea
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 05.7.2012 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaivelin tuossa Matikin sähköongelmien syitä ja löysin sulakelaatikon takaa relekotelon, jossa on tuollanen oranssi, 0015429719-numerolla oleva 12v, 40A rele, jonka oranssi sulake 32V (?) oli kärvähtänyt. mihinköhän tuo liittyy?
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruoja
Listeria-spesialisti

apukuuklettaja


Liittynyt: 28 Hei 2006
Viestejä: 2769
Paikkakunta: Kirkkonummi

 LähetäLähetetty: 05.7.2012 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.rmeuropean.com/Part.....313F8.aspx
Ylimääräinen tuulettajan rele Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:
no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 05.7.2012 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ruoja kirjoitti:
http://www.rmeuropean.com/Part-Number/Auxiliary-Fan-Relay-__0015429719_GEN_5C1313F8.aspx
Ylimääräinen tuulettajan rele Shocked
No juu, tuollanen se o, vai että ylimääränen tuulettajan rele Shocked
Eipä kai tuossa ylimäärästä tuulettajaa oo, kai, vai, öh. Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 16.7.2012 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihdekepin suunnalta alko kuulua epämiellyttävää muovista räpätystä, joka näyttää kovenevan ajonopeuden mukaan Mad
Kun kaasupolkimesta höllää niin ääni kovenee ja kun taas kaasua painaa ni hiljenee Shocked

Onko vaihdekepin (-laatikon) suunnalla joku vaijeri joka olisi voinut löystyä?

Ei uskalla ajaa yli viittäkymppiä ku tulee niin paha ääni Mad

Jaa niin, laatikkohan on siis 722.3 Idea
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dry kirjoitti:
Vaihdekepin suunnalta alko kuulua epämiellyttävää muovista räpätystä, joka näyttää kovenevan ajonopeuden mukaan Mad
Kun kaasupolkimesta höllää niin ääni kovenee ja kun taas kaasua painaa ni hiljenee Shocked

Onko vaihdekepin (-laatikon) suunnalla joku vaijeri joka olisi voinut löystyä?

Ei uskalla ajaa yli viittäkymppiä ku tulee niin paha ääni Mad

Jaa niin, laatikkohan on siis 722.3 Idea
Hmm, voorumia lueskellessa (käytin hakua Shocked ) tuli mieleen jotta oisko tuo nopeusmittarin vaijeri joka on tullut tiensä päähän?

Mites tuo vaijeri vaihetaan? Otetaanko laatikossa oleva pää irti alapuolelta vai yläpuolelta (kabiinista)? Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Normisatalankussa alapuolelta, oliko 10mm kannalla M5 ruuvi jolla lukittu paikalleen Idea Tietysti 4maticissa se on reititetty öljypohjan lävitse ja kytkeytyy suoraan jakolaatikon tuloon ei tajuu

Kaapissa piti nopeusmittarin vaijeri mekkalata, semmosta ärsyttävää sirkutusta. Helpoin analyysi on tietysti jos otat irti nopmittarin vaijerin laatikon päästä ja käyt testilenkillä, sieltä ei kait etes pitäs tulla öljyjä kartanolle Confused
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jovihava kirjoitti:
Normisatalankussa alapuolelta, oliko 10mm kannalla M5 ruuvi jolla lukittu paikalleen Idea Tietysti 4maticissa se on reititetty öljypohjan lävitse ja kytkeytyy suoraan jakolaatikon tuloon ei tajuu

Kaapissa piti nopeusmittarin vaijeri mekkalata, semmosta ärsyttävää sirkutusta. Helpoin analyysi on tietysti jos otat irti nopmittarin vaijerin laatikon päästä ja käyt testilenkillä, sieltä ei kait etes pitäs tulla öljyjä kartanolle Confused
Oukei, pitänee lähteä etsimään oikeaa vaijeria auton alta... help
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pikainen kysymys täältä auton alta; mistä sen nopeusvaijerin päään löytää? Kuskin puolella etukardaanin sivussa menee pari letkua, toinen on sähköä ja toinen, paremmin suojatussa menee joku vaijeri, oisko se?
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Shatter
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Kes 2011
Viestejä: 1180
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaijerin löytää helposti kun auton alla ollessa katsoo mikä johdoista tulee kuskin jalkatilan etupäästä ulos, vaijerin toinen pää tulee laatikon takaosaan kiinni ja jos en väärin muista niin kiristys taisi olla kuusiokololla, sen löysättyä vaijerin saa irti vetämällä maata kohti.
_________________
BMW E60 530dA (2006)
Suzuki SV 1000S (2007)

Ex:
1x E39
1x E34
1x W211
1x S210
1x W210
2x W202
1x S124
4x W124

Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiittää, auton alle Arrow
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Testiajo suoritettu, ei ollut vaijerista se ääni kiinni
Tutkimukset jatkuu... Sad
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hmmm...
Käväsin moottoritiellä, kd-kiihdytys reiluun sataseen ja ääni hiljeni kummasti. Kaasua höllätessä ääni kuuluu taas selvemmin.

Mikäs voisi olla sellanen osa tms. joka kaasua painaessa kiristyy ja kaasua höllätessä löystyy. Ja täytyy olla laatikossa/laatikon lähellä.

Kuullostaa siltä kuin jokin löysä tahi jopa irtonainen osa ottaisi johonkin pyörivään kiinni, nopeuden kasvaessa äänen taajuus nousee ja nopeuden laskiessa äänen taajuus laskee. Vaihteiden vaihto ei tuohon vaikuta.

Ideoita?

Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.7.2012 22:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kartaanin laippa? Tai se kartaanin värinänvaimennin irti Question
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 18.7.2012 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

jovihava kirjoitti:
Kartaanin laippa? Tai se kartaanin värinänvaimennin irti Question
Mikässe tuollanen kartaanin laippa on? Ja mistäköhän tuon värinänvaimentinen löytää??

Hiemanhan tuo kartaani jyristää, oisko siellä joku kumi särki Shocked

Aamulla ei Matikki pitäny mitään ääntä, ruokatunnilla käyvessä oli pakko ajaa kokeeksi konetietä kotiin syömään (Lauttasaari - Tapiola - Lauttasaari) ja saihan sen äänen sieltä, melko vienona tosin kuulumaan. Mmmmmhhhh...

Jaa, eilen auton alla märällä asvaltilla könytessä huomasin jotta laatikon etureunassa oleva kuminen suojatulppa oli jostain kumman syystä painunu sinne laatikon sisään; kaivoin sen ulos ja laitoin paikoilleen Neutral
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 20.7.2012 9:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hmm...
Ny ei auto ole muutamaan päivään pahoja ääniä päästelly, mikähän siinä on vikana Neutral
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 06.4.2013 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei keltään sattuisi löytymään farkku-4-Matikin oikeanpuoleista takavetaria whistle
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 07.10.2013 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistäs tuo 4matic-systeemi ilmataan? Jossain takana ja alla se taitaa olla mutta missä siellä? Kellään tarkempaa tietoa? Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ongelmat Matikin kanssa jatkuvat...

4-matic -valo mittariston oikeassa alakulmassa palaa jatkuvasti, ei ilmoita vikakoodeja (navat 1 ja 5 silloitettuina X92) eikä nollaa vikamuistia (kokeiltu monta kertaa silloittaa X92 navat 1 ja 5 yli 10 sekuntia, pidetty akkua poissa yli vuorokauden).

Nyt tehty ja tarkastettu seuraavat:
- Säiliö täynnä hydrauliöljyä
- Uusi yjs-rele
- Uusi jarruvalokatkasija
- Uusi akku, lataa 14.45 v
- Tarkastettu magneettiventtilien toiminta (naksuu kun silloittaa N48:n liittimestä 2 ja 4 sekä 2 ja 6:n.
- Tandempumppu toimii (irrotin lähtöputken, hyvin roiski öljyä pihalle Embarassed )

- Yritin ilmata perämurikassa olevasta nipasta systeemin, ei sieltä tullu mittää.
- Tasonsäätövivusta kokeiltuna ei vaikutusta.

Vaikuttaisi siltä että systeemi on paineeton, oisko vika sitten painekatkaisimessa? Mitäpä sanoo mestarit tällaseen ongelmaan Sad
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
apg



Liittynyt: 03 Mar 2007
Viestejä: 201
Paikkakunta: urjala

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Irrota hydrauliyksikön sähköliittimestä öljynpainekatkaisimen johdot ja testaa.
Öpkatkaisin on mallia kärjet auki kun painetta on, eli toimii ilman katkaisijaa jos vika on siinä.
Kolmeen matikkiin vaihtanut tuon painekytkimen ja käyttäytyy juurikin noin että vikakoodeja ei pysty lukemaan.
Tai sitten sitä painetta ei oikeasti ole, mittaamalla hydrauliyksiköstä sekin selviää.
_________________
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

apg kirjoitti:
Irrota hydrauliyksikön sähköliittimestä öljynpainekatkaisimen johdot ja testaa.
Öpkatkaisin on mallia kärjet auki kun painetta on, eli toimii ilman katkaisijaa jos vika on siinä.
Kolmeen matikkiin vaihtanut tuon painekytkimen ja käyttäytyy juurikin noin että vikakoodeja ei pysty lukemaan.
Tai sitten sitä painetta ei oikeasti ole, mittaamalla hydrauliyksiköstä sekin selviää.
Ethän äkkiseltään muista/tiedä mitkä nuo johdot oli? Idea
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
apg



Liittynyt: 03 Mar 2007
Viestejä: 201
Paikkakunta: urjala

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En muista mutta helposti selviää kun asiaa tutkii auton alta seuraamalla katkaisimelta lähteviä johtoja.
Varovasti liitin auki että piuhat pysyy järjestyksessä.
Olihan tämä vanhempaa mallia missä mekaaninen testikytkin (90 tai vanhempi)?
Uudemmassa hydrauliyksikön sähköliitin mahdoton? purkaa mutta sivuleikkurit toimii siinäkin Smile
_________________
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312d
2x -87 124 tdt 4matic 2+3 paku
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

apg kirjoitti:
En muista mutta helposti selviää kun asiaa tutkii auton alta seuraamalla katkaisimelta lähteviä johtoja.
Varovasti liitin auki että piuhat pysyy järjestyksessä.
Olihan tämä vanhempaa mallia missä mekaaninen testikytkin (90 tai vanhempi)?
Uudemmassa hydrauliyksikön sähköliitin mahdoton? purkaa mutta sivuleikkurit toimii siinäkin Smile
Uudempaa mallia (-92). Mutta takapenkin alta menee 4 johtoparia jotka saa nykäistyä irti. Tai itseasiassa kaksi paria on yhdessä ja kaksi paria erillään... Confused
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JiiTee_

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 2978
Paikkakunta: Oulainen

 LähetäLähetetty: 02.12.2014 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jakoloovaa Jm-Koneelle mikäli ei oo teetetty vielä. Smile
_________________
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 14.9.2015 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

4Matic-vikavalo on lakannut palamasta rock
Nykäsin vihdoin sen paineanturin piuhan irti ja uusi anturi tuloillaan Idea

Näinköhän sitä ottas Matikin talveks ajoon ja laittas ässän talviunille Cool
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dry
Tolokun mies

Mr. Histogrammi
Ässähävittäjä


Liittynyt: 24 Mar 2005
Viestejä: 4304

 LähetäLähetetty: 04.8.2017 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voihan ****u.
Moniurahihna katkes kesken ajon.
Nilkuttelin kuitenkin kotiin ( n. 3 km) kun en uskaltanu motarille pysähtyä. Ja keitti Evil or Very Mad
Mahtaako kukaan muistaa mikä saastepumpullisen ilmastoidun M103:n hihnan pituus on?
_________________
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Kolome ässää, S124, SE ja SE
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sivu 7 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit