mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 18.1.2017 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On painautunut aivan liian suurelta alueelta, että saisi kunnolliseksi enään ilman että maalit halkeaa (kysytty useasta paikasta). Hommasin uuden oven, se maalataan ja tuunataan paikalleen. Katsastukseen piti duunata kaikki tunkinreiät, apparin etulokari ja muutama muu jemmaruoste. Taas on leimattu vuodeksi. Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 18.1.2017 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missäs kannattaisi uusi etulokari mankeloida, kun pyörä ottaa kiinni pomppuisissa käännöksissä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 29.9.2017 8:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä saisi E320 vetoakseleita? E300 vetareita löytyi kyllä, ettei olis sama osa?
Taisi aamulla porsia toinen kun ei enää kulje eteenpäin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25612

 LähetäLähetetty: 29.9.2017 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

A1293503810 on akselin numero (ilman ASD/ASR)
Näyttäisi olevan samaa osaa 280-300-320.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 03.10.2017 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Okei, kiitos.
Nuo on varmaan kaikki Om104 koneellisia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 03.10.2017 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meneekö E320:seen 300D:n perä ja vetoakselit? Mikä mahtaa olla välityssuhde jos tollaisen swapin tekee?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 884
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 03.10.2017 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joskus kurkanneenna tässä taitaa olla "kunkkuperä" ja ilmeisesti 722.5?
Välityksen puolesta viis vaihteisen manuaalin perä varmaan kävis, mutta ainakin kardaanin ja vetarien laipat on väärän kokoiset.
En tiedä onko sitten kelkassa vielä eri kiinnitys?
_________________
300D A -91
250TD -93
190E 1.8 - 91
530d -01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 10.10.2017 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

^Ilmeisesti juuri näin.
Lähteekö vetari irti perästä kun (jos) saa pultit auki?
Onko siellä sokkaa tms sisällä?
Löytyisikö mistään räjäytyskuvaa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4851
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 10.10.2017 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Moro,

Pultit irti ja vetarin pää irtoaa laipasta, joka jää perään. Jos laipat haluaa irrottaa, niin sitten pitää käyttää perää pöydällä ja käyttää takakansi irti. Siellä on sokat.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 11.10.2017 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Okei, laippoja ei tarvinne irroittaa nyt.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 07.11.2017 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sain vetarin vaihdatettua paikalleen, nyt ei vaihteisto suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle? Pakki ja ykkönen toimivat. Ylöspäin ei vaihda?
Luin että vois olla KD solenoidi jumissa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9674
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 07.11.2017 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sami R kirjoitti:
Sain vetarin vaihdatettua paikalleen, nyt ei vaihteisto suostu vaihtamaan kakkoselta isommalle? Pakki ja ykkönen toimivat. Ylöspäin ei vaihda?
Luin että vois olla KD solenoidi jumissa?


Tuli flasback! Lavetista hajos Tikkurilan käärmeenpesässä luisuttelun myötä perä. Sain nilkutettua Ouluun. Perän hitsaus, takas paikoilleen ja nosturilta alas - 3-4 oli kadonneet Shocked Olikohan se governori joka petti tuolloin? Rolling Eyes
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 07.11.2017 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo vetari meni poikki liikennevaloista "rivakasti" lähdettäessä ykkösvaihde kytkettynä, auto vain nytkähti vähän eteenpäin (vetari oli jo ollut halki monta milliä ja ruostunut sieltä suojakumin alta). Kone ei päässyt ryntäämään paljoa kun tajusin mitä oli käynyt. Miten perä voi vaikuttaa 3-4 ja 5 vaihteisiin, oliko sulla samanlainen perusperä ilman lukkoa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 07.11.2017 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kone ei ehkä päässyt isosti ryntäämään, mutta laatikkopa se voikin olla että pääsi. Wink
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 07.11.2017 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mahdollista, pitää tutkata huomenissa ensin tuo solenoidi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siirrän mesen tallilleni ja koitan irroittaa tuon Governöörin siitä lootasta. Se määrittelee vaihtamisen yms. Kiitos kaikille vastanneille! On nää automaatit mielenkiintoisia. Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. Laughing

Täristi pikkusen sen jälestä. Very Happy
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hcmato
ST-mies



Liittynyt: 21 Hei 2007
Viestejä: 710
Paikkakunta: nivala

 LähetäLähetetty: 11.11.2017 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. Laughing

Täristi pikkusen sen jälestä. Very Happy

iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r) Very Happy
_________________
® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Governöörin vaihto tässä edessä myös todennäköisemmin, hankalaa on löytää varaosaa kun laatikoita myyvät kokonaisina. Lootaseppä hakusessa pk-seudulta, ei pelkällä kakkosella viitsi kauaksi ajella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8604

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löytyskö tuolta apua. http://www.konehuolto.vze.com/ Siekkinen Maaninka.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä ihan nuin pitkälle viitsi ajaa, onko kellään kokemuksia Powermatic huollosta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hcmato kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:
Mulla pääs aikonaan lapsosena leikkiessä Asconassa toinen takakummi pitävälle ja pikkurattaat meni perästä vallan palasiksi. Yksi palanen lenti pinjonin ja lautasrattaan väliin ja juntturaan meni siis koko systeemi. Kierroksia joku 6500rpm ja Getragissa kakkonen pesässä. Kone kesti, loota kesti, mutta kardaaniputki oli puolisen kierrosta puneella. Laughing

Täristi pikkusen sen jälestä. Very Happy

iisilläkin ollu ooppeleita, kerros lisää...sori alkuperänen mersualotus(sami r) Very Happy


Offataan nyt viestin verran.. 78 B-Skoona oli joskus vuosituhannen alkumetreillä. Sievä neliuksinen Berlina 2,0 litranen CIH, toiselta omistajalta. (+varaosa-auto. Sen jälkeen ollu pari A-Omegaa.)

Koneeseen meni viimeisessä kokoonpanossa Rekun kasilimppunen akseli, josko lohkokin, hiplatut veivit, Mahlen tako-pattipäät, N-ryhmän nenä säätöpyörällä, isommat venttiilit, jäykemmät vieterit, porttaus, SRC:n imusarjat, kärjetön sytty, tupla Tellervot, ruiskumallin jäähdytys termareineen, dieselin öljypumppu ja suti, Marteliuksen iso 4-2-1 peltisetti ja Simonsin 2 1/4" putki villapöntöillä.

Jatkona pikku Getrag, perinä mikä milloinkin.

Hyvin röhki.

Alustassa Bilstein sprintit, edessä pätkityt Mersun vieterit, takana Mattig, jotain jäykistystä vakaajiin.

Dieselin pahkakonepelti, kuitu-helma-puskurit, itsehitsatut levikkeet takana, ritilämaski, sekä vaahtokuminen takalippa. 8X15" kolmiosaiset viisipuolaiset vanhanliiton vanteet, ET 0 ja 25.

SR mittaristo valkopohjat, Corbeau -kuppi-istuimet, verhoilut vaihdettu sinervään plyysiin, ralliratit ja -nupit ja -popit...

Ei ny muista enää enempää, ku että se oli punanen ja äkänen. Very Happy

Meni vaihossa ruiskuilla, uus räplääjä sotki niistä sähköt, eikä koskaan kasaan saanut ja kunta lopulta siivos romuna paaliin kadunvarrelta. Evil or Very Mad

15 vuotta myöhemmin, voisi olla osinakin erihintainen menopeli kun sillon. Rolling Eyes
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 16.11.2017 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikä sitten kiitos enempää offia tähän topiikkiin, tänks. Lootan korjausarvioksi sain 600-800€ täällä pk seudulla. Crying or Very sad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 27.11.2017 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 27.11.2017 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sami R kirjoitti:
Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?


Tarvittee varmaan jonkun aftermarket ohjaimen laatikon sähköpuolelle, eikö tuo jo enempi sähköjä oo syöny. Ehkä sellaisen poksin joka ossaa moottorillekin päin jotain sanoa. nocando No en maalaa enempiä mörköjä. Vastakkoon tietoisemmat enemmän.

Tiukattu ja rakennettu 7G ynnä PCS oli repsikan jakkaralta kahtoen ja tuntien aika jeah kaksoisahdetussa 606:ssa, Tenavan nokalla. Kaikki sai töpselistä näpyteltyä kohalleen. D silimässä takarattailla 40 - +200 - 40 alle kahen sekunnin, loota selasi 2-6 kaikki vaihteet yksi kerrallaan eestaas. Seitsemän vaihtoa ja oliko 1,7 sekuntia. Very Happy

606-moottori ei varmaan ossaa kertoa juuri muuta kun onko hehkuissa elämää, eikä oo oikeen mistään muustakaan kiinnostunu vanhemman sortin mekaanisella rivipumpulla. Tuskimpa vanhempi pesiinikonekaan laatikoltapäin juuri tietoa kerää...

Mutta siis, saat kaiketi sähkölootaan vauhtiputkasta poksin, paddleshiftit, tietokoneella säädettävät vaihtoajat ja kuinka kovin se kulloinkin pykäliä potkii. Confused
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4851
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 28.11.2017 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sami R kirjoitti:
Sopiikohan tähän mun autoon 722.5 tuon 722.3 tilalle?

Siinähän on 722.5 vakiona.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sami R
Moderaattori

Kierrättäjä


Liittynyt: 20 Jou 2005
Viestejä: 2734
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 28.11.2017 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niinhän siinä onkin, 722.5:nen. Ei ole oikein lenssuisena aivot toimineet. Sad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 29.11.2017 2:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lankussa 722.5, niinkai sitten. Uutta oppii tai unohdettua kertaa. Laughing Kai siihenkin saa nameja ja namiskuukkeleita. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 884
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 30.11.2017 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa kaikki moniventtiili bensat olla 722.5? Siis w124.
Ei taida olla niin hintavakaan kuin 722.3.
_________________
300D A -91
250TD -93
190E 1.8 - 91
530d -01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4851
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 01.12.2017 0:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

94zip kirjoitti:
Taitaa kaikki moniventtiili bensat olla 722.5? Siis w124.

Joo. Paitsi niin päin, että 5-vaihteisia automaatteja ei ole ollut kuin moniventtiilibensoissa. Niissä on toki ollut myös nelivaihteista automaagia ja viisivaihteista manuaalia.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 11 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit