mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

airmatic väkisin ylös ?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 18:42    Viestin aihe: airmatic väkisin ylös ? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vein ton w220.075 eli s500 -03 ruoste-estoon ja soittivat että ei saa nosturilta pois.

Ennen tota ei ole nosturilla käytetty joten jostain se nyt on möksähtänyt. Siis se että renkaat on roikkunut vapaasti lienee aiheuttanut pulman. Tai pikemminkin tuonut sen esiin.


Aiemmin starilla testattu ja ainoa mistä vuotoa löytynyt on kompuran sisäinen vuoto. Tietty en tätä ole kerennyt vaihtaa😐.

Huomenna menen täältä jns->kuopioon katsomaan starilla mitä se sanoo.

Mitä pakkokonsteja on saada alusta ylös?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1775
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minulla on edellinen ja tämä nykyinen ässä "tiltannut" aina nosturikäynnillä airmatic niin, että keula putoaa ihan tonttiin ja perä jää niin ylös kuin vain mahdollista....kestää välillä todella kauan ennen kuin auto tajuaa alata itseään säätämään, mutta aina ne on sieltä lopulta heränneet (asiaa mielestäni nopeuttaa, kun painaa offroad asennon päälle koetaulusta)

Mutta saattaa tosiaan kestää jopa minuutteja, jos eturenkaat jää nosturilla ikäänkuin roikkumaan, eikä paino ole kokonaan päällä....



Joku sanoi joskus että olisi airmaticissa vikaa kun noin tekee, mutta mitäpä tässä alkaisi korjaamaan, kun on tosiaan kaksi ässää käyttäytynyt aina noin (yhteensä tosiaan yli 10v W220 ässäilyä takana, eikä kumpaankaan ole kompuraa kummempaa tarvinnut vielä vaihtaa) tässä faceliftissä vielä alkuperäiset tolpatkin paikallaan ja 370tkm jo takana....mutta nyt kun näin sanon, niin varmaan huomenna räjähtää joku pussi, eli koputan puuta ttu
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

piippu kirjoitti:
Minulla on edellinen ja tämä nykyinen ässä "tiltannut" aina nosturikäynnillä airmatic niin, että keula putoaa ihan tonttiin ja perä jää niin ylös kuin vain mahdollista....kestää välillä todella kauan ennen kuin auto tajuaa alata itseään säätämään, mutta aina ne on sieltä lopulta heränneet (asiaa mielestäni nopeuttaa, kun painaa offroad asennon päälle koetaulusta)

Mutta saattaa tosiaan kestää jopa minuutteja, jos eturenkaat jää nosturilla ikäänkuin roikkumaan, eikä paino ole kokonaan päällä....

Joku sanoi joskus että olisi airmaticissa vikaa kun noin tekee, mutta mitäpä tässä alkaisi korjaamaan, kun on tosiaan kaksi ässää käyttäytynyt aina noin (yhteensä tosiaan yli 10v W220 ässäilyä takana, eikä kumpaankaan ole kompuraa kummempaa tarvinnut vielä vaihtaa) tässä faceliftissä vielä alkuperäiset tolpatkin paikallaan ja 370tkm jo takana....mutta nyt kun näin sanon, niin varmaan huomenna räjähtää joku pussi, eli koputan puuta ttu


Juu, kaveri tossa totesi että noin käynyt myös airmatikissa ja auttanut kun laskenut keulan nosturilla pikkuisen normaalia alempaan asentoon ja sit antanut auton itse alkaa säätää.

No, jos ei itse siitä tokene niin kai voi pakko-ohjata korkeuden kalibroinnin puolella (ei tallenna) ?

Ainoa mitä stari on tosta herjannut on kompressorin sisäinen vuoto.

No, huomenna alkaa asia selvitä lisää.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1775
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuohon en osaa sanoa, että saako starilla pakotettua ylös....luulisin että saa, mutta omaa staria kun ei ole, niin arvailuksi menee osaltani Embarassed

Mutta joku "juttu" siinä on, että auto ei tajua asentoaan jos paino ei ole kokonaan päällä...omassa tapauksessa etuakselilla, ja jos renkaat kevennettynä tai jopa ilmassa nosturilla, vaikka se alkuperäinen tallannettua raja on jo silti ylitetty mataluuden osalta Rolling Eyes Vaikkei auto tiedä painosta mitään Shocked
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 761
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

mä käytin omaa kans just koukun korjauksessa, siellä kävi etukulmalle samoin. Kuulemma johtuu siitä että tolppa vähän vääntyy siinä roikotuksessa, ja vuotopaikka aukeaa tolpan päästä. Mun auto korjaantu kuulemma ihan nopeesti ittestään. Mutta jossain vaiheessa varmaan alkaa oireilemaan paikoillaan ollessaankin, nyt pysyy pihassa ryhdissään... varmaan montuissa ajettaessa kompura joutuu kovemmin hommiin kuin täysin ehjällä tolpalla.
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1775
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aika outoa jos tuo johtuu tolppien vuodosta, koska minulla seisoo auto välillä kaksikin viikko koskemattomana (talvella kylmässäkin) eikä ikinä ole pudonnut senttiäkään korkeus (paitsi jos pakkane laskee alle -25c) ja taas silloin kun tuolla ajan, ajan 352km yhtämittaa, niin luulisi siinä jo kompuran ottavan itseensä...auto on ollut tuollainen maaliskuusta 2010 (mittarissa silloin 147tkm ja nyt 370tkm alkuperäisillä tolpilla) eikä ole muuksi muuttunut...heti ostaessa vaihdoin kompuran, mutta en muista miksi Rolling Eyes
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 7:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No, oli kokeiltu erinäisiä konsteja saada ässän alusta nousemaan ja ei onnistunut omin voimin.

Suhinaa kuuluu pelkääjän puolelta eestä.

Kaiketi tolppa ruvennut mököttämään nostamisesta. Vaikka onhan siellä kompura ja vissiin venttiiliblokkikin.

Mulla ois kyllä siihen uus kompura. Pitänee etsiä tolppakin.

Edit: Tuli viestiä että oli päättänyt toimia normaalisti näin aamulla.... No johan on.

Varmuuden vuoksi pitää laittaa ostoilmoitusta ehjästä tolpasta että saa sen romun sit helpommin pois linjalta ja kotiin ihmeteltäväksi. Että onko kenellkään kuopiossa tai joensuussa joutilasta tolppaa joka ei sSuHIiSHEee?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit