airmatic väkisin ylös ?

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

airmatic väkisin ylös ?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vein ton w220.075 eli s500 -03 ruoste-estoon ja soittivat että ei saa nosturilta pois.

Ennen tota ei ole nosturilla käytetty joten jostain se nyt on möksähtänyt. Siis se että renkaat on roikkunut vapaasti lienee aiheuttanut pulman. Tai pikemminkin tuonut sen esiin.


Aiemmin starilla testattu ja ainoa mistä vuotoa löytynyt on kompuran sisäinen vuoto. Tietty en tätä ole kerennyt vaihtaa😐.

Huomenna menen täältä jns->kuopioon katsomaan starilla mitä se sanoo.

Mitä pakkokonsteja on saada alusta ylös?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minulla on edellinen ja tämä nykyinen ässä "tiltannut" aina nosturikäynnillä airmatic niin, että keula putoaa ihan tonttiin ja perä jää niin ylös kuin vain mahdollista....kestää välillä todella kauan ennen kuin auto tajuaa alata itseään säätämään, mutta aina ne on sieltä lopulta heränneet (asiaa mielestäni nopeuttaa, kun painaa offroad asennon päälle koetaulusta)

Mutta saattaa tosiaan kestää jopa minuutteja, jos eturenkaat jää nosturilla ikäänkuin roikkumaan, eikä paino ole kokonaan päällä....



Joku sanoi joskus että olisi airmaticissa vikaa kun noin tekee, mutta mitäpä tässä alkaisi korjaamaan, kun on tosiaan kaksi ässää käyttäytynyt aina noin (yhteensä tosiaan yli 10v W220 ässäilyä takana, eikä kumpaankaan ole kompuraa kummempaa tarvinnut vielä vaihtaa) tässä faceliftissä vielä alkuperäiset tolpatkin paikallaan ja 370tkm jo takana....mutta nyt kun näin sanon, niin varmaan huomenna räjähtää joku pussi, eli koputan puuta :ttu:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piippu kirjoitti:Minulla on edellinen ja tämä nykyinen ässä "tiltannut" aina nosturikäynnillä airmatic niin, että keula putoaa ihan tonttiin ja perä jää niin ylös kuin vain mahdollista....kestää välillä todella kauan ennen kuin auto tajuaa alata itseään säätämään, mutta aina ne on sieltä lopulta heränneet (asiaa mielestäni nopeuttaa, kun painaa offroad asennon päälle koetaulusta)

Mutta saattaa tosiaan kestää jopa minuutteja, jos eturenkaat jää nosturilla ikäänkuin roikkumaan, eikä paino ole kokonaan päällä....

Joku sanoi joskus että olisi airmaticissa vikaa kun noin tekee, mutta mitäpä tässä alkaisi korjaamaan, kun on tosiaan kaksi ässää käyttäytynyt aina noin (yhteensä tosiaan yli 10v W220 ässäilyä takana, eikä kumpaankaan ole kompuraa kummempaa tarvinnut vielä vaihtaa) tässä faceliftissä vielä alkuperäiset tolpatkin paikallaan ja 370tkm jo takana....mutta nyt kun näin sanon, niin varmaan huomenna räjähtää joku pussi, eli koputan puuta :ttu:
Juu, kaveri tossa totesi että noin käynyt myös airmatikissa ja auttanut kun laskenut keulan nosturilla pikkuisen normaalia alempaan asentoon ja sit antanut auton itse alkaa säätää.

No, jos ei itse siitä tokene niin kai voi pakko-ohjata korkeuden kalibroinnin puolella (ei tallenna) ?

Ainoa mitä stari on tosta herjannut on kompressorin sisäinen vuoto.

No, huomenna alkaa asia selvitä lisää.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuohon en osaa sanoa, että saako starilla pakotettua ylös....luulisin että saa, mutta omaa staria kun ei ole, niin arvailuksi menee osaltani :oops:

Mutta joku "juttu" siinä on, että auto ei tajua asentoaan jos paino ei ole kokonaan päällä...omassa tapauksessa etuakselilla, ja jos renkaat kevennettynä tai jopa ilmassa nosturilla, vaikka se alkuperäinen tallannettua raja on jo silti ylitetty mataluuden osalta :roll: Vaikkei auto tiedä painosta mitään :shock:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

mä käytin omaa kans just koukun korjauksessa, siellä kävi etukulmalle samoin. Kuulemma johtuu siitä että tolppa vähän vääntyy siinä roikotuksessa, ja vuotopaikka aukeaa tolpan päästä. Mun auto korjaantu kuulemma ihan nopeesti ittestään. Mutta jossain vaiheessa varmaan alkaa oireilemaan paikoillaan ollessaankin, nyt pysyy pihassa ryhdissään... varmaan montuissa ajettaessa kompura joutuu kovemmin hommiin kuin täysin ehjällä tolpalla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aika outoa jos tuo johtuu tolppien vuodosta, koska minulla seisoo auto välillä kaksikin viikko koskemattomana (talvella kylmässäkin) eikä ikinä ole pudonnut senttiäkään korkeus (paitsi jos pakkane laskee alle -25c) ja taas silloin kun tuolla ajan, ajan 352km yhtämittaa, niin luulisi siinä jo kompuran ottavan itseensä...auto on ollut tuollainen maaliskuusta 2010 (mittarissa silloin 147tkm ja nyt 370tkm alkuperäisillä tolpilla) eikä ole muuksi muuttunut...heti ostaessa vaihdoin kompuran, mutta en muista miksi :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

No, oli kokeiltu erinäisiä konsteja saada ässän alusta nousemaan ja ei onnistunut omin voimin.

Suhinaa kuuluu pelkääjän puolelta eestä.

Kaiketi tolppa ruvennut mököttämään nostamisesta. Vaikka onhan siellä kompura ja vissiin venttiiliblokkikin.

Mulla ois kyllä siihen uus kompura. Pitänee etsiä tolppakin.

Edit: Tuli viestiä että oli päättänyt toimia normaalisti näin aamulla.... No johan on.

Varmuuden vuoksi pitää laittaa ostoilmoitusta ehjästä tolpasta että saa sen romun sit helpommin pois linjalta ja kotiin ihmeteltäväksi. Että onko kenellkään kuopiossa tai joensuussa joutilasta tolppaa joka ei sSuHIiSHEee?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Nyt vasta kerkedin vaihtaa kompura, esisuodattimen ja venttiiliblokin.

Edelleen ei nouse tosta vaan jos on käyttänyt renkaita ilmassa. Edestä nostaessa jättää perän ylös oikein pää mahtuu renkaan ja kaaren väliin ( melkein). Ja keula ihan rauta rautaa ( tai alumiinia) vasten. Jos antaa auton käydä useita minuutteja nostaa itsensä kyllä lopulta. Mutta kun vostaa autoa tai laskee sen suunnilleen normaalia alemmalle mutta ajettavalle korkeudelle ja laittaa käyntiin niin nostaa itsensä minuutissa valitulle korkeudelle.

Nyt ajo kalibroituun korkeuteen menee millin toleranssilla eli kaikki oli +1mm. Ennen oli 10-20 mm heittoja kun ajoi kalibroituun tasoon.

Selvää parannusta siis.

Auton nosto ja lasku mökkinapista nopeutui normaaliksi.

Nyt odottelen kylmiä säitä niin näkee missä vaiheessa tolpat alkaa vuotaa.... Jos siis perimmäinen vika olisi siellä kuitenkin ja kompura ja venttiiliblokki olisi vuotojen takia syöneet itsensä hengiltä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”