mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

tahtoo lohkolämmittimen...
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 13.10.2017 19:52    Viestin aihe: tahtoo lohkolämmittimen... Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onkos nyt niin ettei v6 ja v8 myllyihin saa mistään lohkolämmitintä? W210 ja w220... Vai puuttuuko paikka tyystin?

Letkulämppärit ei oikein mieltä lämmitä vaikka letkua lämmittäisivätkin...
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25124

 LähetäLähetetty: 13.10.2017 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paikka puuttuu. Tai jos on niin kukaan ei tee siihen sopivaa vastusta.
Kierrättävä letkulämmitin on hyvä noihin.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 49

 LähetäLähetetty: 13.10.2017 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

M113 itsellä, ja TT-thermo jyrää vaan edelleen. Kolmatta talvea kohta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4738
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 14.10.2017 9:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

TimoV kirjoitti:
M113 itsellä, ja TT-thermo jyrää vaan edelleen. Kolmatta talvea kohta.

Imeekö se lämppäriltä ja työntää koneeseen vai miten päin? Pitikö jatkaa letkuja ja minne vehke asennettiin?

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 49

 LähetäLähetetty: 14.10.2017 9:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juuri niin. Kone lämpeää nopeasti.

Asennus on vielä ohjeitten vastainen, sillä laitoin pumpun vaakaan sen pienen siirtopumpun yläpuolelle. Se ottaa vettä siltä pieneltä siirtopumpulta ja pumppaa vesipumpulle päin. Muistaakseni leikkasin letkusta 90-kulman pois ja laitoin TT:n siihen väliin. Huolella pitää muistaa vaan ilmata ennen käyttöä. Tosin tuo sähköinen oma siirtopumppuhan hoitaa sen hyvin kun lyö autossa virrat päälle.

Vaaka-asennuksen ongelma on juuri se ilmaus. Ainiin mikä takuu? Laughing

Joo niin. Autohan on 430CLK.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 14.10.2017 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niinpä niin. Se että asennetaan jotain letkuihin jotka mitoitettu olemaan siltäältään virtauksen, lämpö ja mekanisen kuorman osalta ei kuulosta järkevältä. Kuulostaa vain siltä että lämppärivastusten valmistaja haluaa myydä purkkaviritystason tuotteita ja tehdasta ei kiinnosta.

Mikä lienee tehtaan peruste ettei lohkolämppärille ole paikkaa? Eikö kylmien alueiden asukkailla ole tasa-arvia, onko meitä syrjitty prkl...

Miksei tehtaalla ole tarjolla kunnollista ratkaisua???

Vai onko niin ettei lohko tai letkulämppärille ole tehtaan mielestä tarvetta?

No, sinällään suomessa pakkaset on harvoin 40 astetta ja aika harvoin kolmeakaan kymmentä. Sinällään käyttämäni 0W40 öljy pelaa ilman mitään lämmityksiä 95%+ mutta ne harvemmat tilanteet täytyisi jotenkin ratkoa. Sinäänsä minua ei yhtään mikään estä vääntämästä avaimesta ilman lämmitystä 40 asteen pakkasella, ei sääliä onnistuu kyllä.

No, mitäs muuta vaihtoehtoa tohon ois kun letkulämppäri? Pistää iso puhallin puhaltamaan koneen öljypohjaan ja lohkoon?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 49

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 6:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Säteilylämmitin?

Kasa hehkuvia hiiliä tai nuotio moottorin alle? Toho? happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4738
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:
Mikä lienee tehtaan peruste ettei lohkolämppärille ole paikkaa?

Arvauksia:
  • Valmistusteknisesti ei noita enää tarvita – lohkosta saadaan valuhiekat pois muutenkin.
  • Lohkosta tulee kestävämpi, kun ei ole ylimääräisiä reikiä
  • Säästetään euro per lohko


t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aaltojarvi
pingviinitrokari



Liittynyt: 20 Lok 2010
Viestejä: 1820
Paikkakunta: Pori

 LähetäLähetetty: 15.10.2017 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Euro / lohko ei sinnällään tunnu paljolta, mutta jos lohkoja tehdään vaikka 5 miljoonaa kpl, näyttelee se eurokin jo jotaki roolia. Siksi valmistajaa tuskin kiinnostaa auton käyttäjälle esilämmityksestä aiheutuvat kulut tai muut ongelmat. Valmistajalta lie kuitenkin löytyy ratkaisu esilämmitykseen?
_________________
W202 C180A -94
W902 311 CDI 2+4 K-A -01
Fordson Major Power -52
Kymco Super9 2T -09
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Väsynyt Mies
Tolokun mies



Liittynyt: 22 Tou 2007
Viestejä: 1345
Paikkakunta: Kotka

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 8:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:
Niinpä niin. Se että asennetaan jotain letkuihin jotka mitoitettu olemaan siltäältään virtauksen, lämpö ja mekanisen kuorman osalta ei kuulosta järkevältä. Kuulostaa vain siltä että lämppärivastusten valmistaja haluaa myydä purkkaviritystason tuotteita ja tehdasta ei kiinnosta.


V6 Väykyssä ollut letkulämmitin jo 6 vuotta. Vähän se on hitaampi kuin mitä lohkolämmitin, mutta toisaalta lämmittää tasaisemmin kuin lohkis. Eikä se virtauksia siellä häiritse millään tavalla. Vastus on pitkä ohut puikko, joka ei merkittävästi jäähdytysnesteen virtauksia jarruta. Asennetaan, ainakin V6:sa, alavesiletkuun niin, että lämmitysvastuksen puikon kärki tulee vesipumpun alavesihaaran sisään.

Itsekin olin alkuun skeptinen letkulämmittimen suhteen, mutta hyvä se on.
_________________
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S210.261
S203.246
Ex.
S202.078
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RH



Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 43
Paikkakunta: Salon seutu

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 9:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli ihan defan m113-moottoriin kuuluva letkulämppäri v8-paavossa aikanaan. Lämmitti kyllä tosi hyvin, jos vaan jaksoi antaa sille aikaa. Ja siis pakkohan se myös oli, kun tuo nestemääräkin kasissa jotain muuta kuin näissä mopon moottoreissa. Lämpömittarin viisari heräsi heti auton käynnistäessä ja kulutuslukematkin putosi dramaattisesti tuota käyttäessä. Käytin sitä jopa yli +5 keleillä, jos oli mahdollisuus ja aikaa, mutta en nyt kesällä kuitenkaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4738
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 9:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itsellä sama juttu. Vastuksen kärki menee vesipumpun sisään ja lämmittää sen sisällä olevaa nestettä eikä alavesiletkua. Tästä on tosin ollut aiemminkin puhetta mutta ilmeisesti nyt halutaan lohkolämmitin. Very Happy

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:
Itsellä sama juttu. Vastuksen kärki menee vesipumpun sisään ja lämmittää sen sisällä olevaa nestettä eikä alavesiletkua. Tästä on tosin ollut aiemminkin puhetta mutta ilmeisesti nyt halutaan lohkolämmitin. Very Happy

t.
Risto


Juu, lohkoa jos lämmittäis eikä letkua Smile Saahan sitä haluta... Jos ei oo valmista reikää vesitilaan niin jää vain huonoja ratkaisuja Very Happy

No, se että kärki menee vesipumpun sisään niin kuulostaa jo joltakin.

Niin, mikäs on se tehtaan tai maahantuojan suosittelema/tarjoama ratkaisu?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TimoV



Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 49

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

TT:llä tuo oma CLK (ja entinen s203 m271) lämpeää paljon kaikkia aiemmin omistamani lohkolämppärillä varustettuja autoja nopeammin.

Nyt noissa kahdessa viime kevään jälkeen pihaan tulleissa w211 om646:ssa on lohkot valmiina. Jos ei olisi, laittaisin samantien pumpulllisen letkulämppärin. Senverran hyvät kokemukset noista on jäänyt.
_________________
W211 200cdi, 04
W211 220cdi, 03
W208 CLK 430, 98

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Partner, Hirvas Yamahalla, Husqvarna, Baotian)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 7979
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rasiaporalla reikä lokin kylykeen ja siihen koppaa vastustimen, muistaa vain pitää sen ohjausporan lyhyvenä. Laughing Tämä siis vain vitsinä, ei neuvona.

Pelekästään pakkasmarkkoja pois otettaessa on lohkoja porattu sylinteriputkesta läpi varmaan enempi kuin muutama... Very Happy
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

TimoV kirjoitti:
TT:llä tuo oma CLK (ja entinen s203 m271) lämpeää paljon kaikkia aiemmin omistamani lohkolämppärillä varustettuja autoja nopeammin.

Nyt noissa kahdessa viime kevään jälkeen pihaan tulleissa w211 om646:ssa on lohkot valmiina. Jos ei olisi, laittaisin samantien pumpulllisen letkulämppärin. Senverran hyvät kokemukset noista on jäänyt.


Eniten se mm se että miten varmistetaan ettei vastus osu vesiletkuun ja korvenna sitä liikaa, pumppu jolla pitäis kierrättää vettä (hyytynyttä vesiglygoolihyhmää) - kuulostaa hyvältä vikapaikalta, jos ei pumppua niin ei kyllä ole uskoa vapaakiertoon ja kumiletkuhan ei johda lämpöä kuten lohko metallisena tekee. Neste jo jotenkin johtaa mutta ei jos on jäätynyt hyhmäksi tai peräti jäässä.

Tarvehan on saada nestettä sen verran lämpimäksi että jäähyneste alkaa kiertää oli millainen pakkanen tahansa ja että öljykin suostuu kiertämään nätisti. -40 pakkasella en usko nesteen ja öljyn olevan riittävän juoksevaa.

Nesteenä 50% seos kunnollista jäähynestettä ja öljynä 0w40.

Mistäs se TT saa pumpulle sähkönsä tolpasta vai akusta?

Eipä silti ei nuota tosi kylmiä tule talven aikana montaa. Voihan sinne konepellin alle laittaa puhaltimenkin sit kun on oikeesti kylmä.

Sisätilan puhallin nyt on mukavuus syistä laiteltava. Persegrilli ja rattilämmitys ei riitä turvaistuimessa ja takapenkillä matkustaville tämmöisessä kansanmallissa jossa ei ole lämpeevät takapenkit.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Rasiaporalla reikä lokin kylykeen ja siihen koppaa vastustimen, muistaa vain pitää sen ohjausporan lyhyvenä. Laughing Tämä siis vain vitsinä, ei neuvona.

Pelekästään pakkasmarkkoja pois otettaessa on lohkoja porattu sylinteriputkesta läpi varmaan enempi kuin muutama... Very Happy


Very Happy Jo mietin saisko mootoria irti ottamatta reijän lohkoon koneistettua Very Happy

Kai siihen sais jonkinlaisen vastuksen öljypohjaan tai jonnekkin viriteltyä...

Pitäis siinä kai olla jotain 500W + että jotain hyötyä ois.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1609
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 16.10.2017 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eiköhän tuommonen 2850 W olis melko mojova lämppäri, melkeen mihin vaan.

Valtakunnan verkkohan noiden pumppuja pyörittää, ja termostaatti huolehtii lopusta.

https://www.tt-thermo.fi
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.10.2017 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pekkovee kirjoitti:
Eiköhän tuommonen 2850 W olis melko mojova lämppäri, melkeen mihin vaan.

Valtakunnan verkkohan noiden pumppuja pyörittää, ja termostaatti huolehtii lopusta.

https://www.tt-thermo.fi


No, 2.85kW ei onnistu... Mistä sille sähköä? Autokatoksessa lienee kahta autoa varten 10 tai 16A sulake eli noin 1.15kW tai 1,84kW per auto Siitä kun ottaa pois sisäpuhaltimen haukkaaman tehon niin aika vähän jää lohkikselle.

Pitänee kysellä naapurin saippuarasian omistajalta käyttääkö sisätia tai lohkolämmitintä... Jos edes tietää mitä ne on Very Happy

Sit pitäis jumittaa toi tolpan kellokin... Taitaa antaa tunnin kellolla Voi hemmetti nuita viisaita energian säästäjiä... Rajoitetaan sähkön käyttöä että voidaan maksaa polttoainekuluina VEROA 75%

No, täytyy käydä jossain hypistelemässä nuita letkuun laitettavia...
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 17.10.2017 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hmmm... Letkuliitäntä 16/17mm, ja sisältä aika huonosti virtaava.

Aikamoinen tulppa siis.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RH



Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 43
Paikkakunta: Salon seutu

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 9:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli sitten mieleen, että polttoainelämmitin lienee poissuljettu vaihtoehto....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

RH kirjoitti:
Tuli sitten mieleen, että polttoainelämmitin lienee poissuljettu vaihtoehto....


Ei kai se oo pois suljettu.... Niistäpä en tiijä yhtään mittään.

Eikö nekin kytketä johonkin vesiletkuun?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 605

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitäpä jos heittäisit teoriat letkun virtauksen heikkenemisestä romukoppaan ja laittaisit sen letkulämmittimen?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 2986
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Älä laita lämmitintä jos pelottaa että veden virtaus huononee lämmityslaitteen letkussa. Onhan siellä vakionakin kaikkia osia mitkä huonontaa sitä virtausta, ne kannattaa ehdottomasti purkaa pois.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yhtälaiila se vastus siellä lohkossakin "haittaa" virtausta Rolling Eyes
_________________
Chevrolet G30 Starcraft

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 7979
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Muutamia nuita teevedenkeittimiä pistäny letkun väliin, vaikka joutavanaikasta säteilijää vain tyrkyllä mallin mukaan. Ei moitteen sijaa sen suhteen että ei lämppärissä kiertäisi vesi tmsp. Webaan/Eberiin tottuneet ovat vain olleet tyytymättömiä tehoon, vaikka säteilijän jo pieksää mennessä ja palaten. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4738
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Webaan/Eberiin tottuneet ovat vain olleet tyytymättömiä tehoon, vaikka säteilijän jo pieksää mennessä ja palaten. Idea

Onhan noiden välillä melkein dekadin ero tehossa, joten ei ihmekään. Very Happy

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 7979
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 19.10.2017 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Puolen ämpärin kokoiseen kasiin laittasin suosiosta polttoainetoimisen. Nallit ei riitä roikassa, jotta saa jotain tuntuvaa aikaseksi. Ainakaan mielekkäässä ajassa. Kamiinat pukkaa kuitenkin usiamman kilowatin ulos ja ne saa avaimenperästä tai puhelimesta päälle, roikkia vetelemäti. Pumppu jakaa lämmön kaikkialle koneessa ja puhallin vielä sisätiloihinkin.

Tokikaan systeemit eivät ole toisistaan moksiskaan, vaikka pistäs sekä sähkö-, että öljylämmityksen. Käyttäen kelin ja tarpeen mukaan haluamaansa.

T55:n "Eeperi" on muuten jotain 75 kW ja tarvittaessa käsin veivattava. Tonnin painoinen moottori, jossa 120l jäähdytinnestettä, lämpiää -20 pakkasesta 70 raatia lämpöseksi noin 10-15 min. Piti joskus tuotakin kokeilla. Laughing

Jäis monen kotikattilan oiloni köhimään jos tuota kysyttäs. Idea
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 22.10.2017 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Mitäpä jos heittäisit teoriat letkun virtauksen heikkenemisestä romukoppaan ja laittaisit sen letkulämmittimen?


Ei tossa mitään teoriaa tarvita. Korvallakin näkee ettei toi TT virtaa juuri mitenkään jos ei pumppu pyöri. Letkulähtökin 16mm. Jos siellä on vapaakytkin pumpussa tai muu vastaava systeemi niin sitten auton oma vesipumppu varmaan jaksaa sen läpi puskea jonkinlaisen määrän. Mutta jos se tt:n pumppu jämähtää niin aika nihkeesti varmaan virtailee.

Noi pumputtomat letkulämppärit on isommilla lähdöillä mutta ei se vapaakiertona juuri liiku.

Lohko lämmitin perinteisenä ois varmatoiminen ja immuuni ilmakuplille ja ei haittaa virtausta. Mutta ei sitä nyt semmoisena reikään asennettavana näemmä saa.

Ois nyt ees toi tt isommilla lähdöillä ja vapaammin virtaava niin sen vois ehkä kelpuuttaakin. Mille lie nissan micralle tarkoitettu. Tehtaalta näemmä saa mersuun webastoa eli se olisi valmistajan toimesta katsottu ettei haittaa kesällä jäähdytysjärjestelmän toimintaa.

No, eipä tässä paljon ole pakkasta - vielä näkyy olevan 0.1 astetta lämmintä Wink
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 22.10.2017 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

laineracing kirjoitti:
Älä laita lämmitintä jos pelottaa että veden virtaus huononee lämmityslaitteen letkussa. Onhan siellä vakionakin kaikkia osia mitkä huonontaa sitä virtausta, ne kannattaa ehdottomasti purkaa pois.


Kabiini olisi järkevintä lämmittää sisätilapuhaltimella eikä letkulämmittimellä. Tuollaisenaan kun tehtaalta on auto tullut siellä varmasti jäähyneste virtaa riittävästi. Ei syytä purkamiseen. Muttei syytä huonontaa normaalia jäähdytysnesteen kulkua.

Perinteinen lohkolämppäri ei heikennä jäähdytysjärjestelmän toimintaa.

Letkulämppäri pahimmillaan lämmittää vain jossain vesipumpun seutuvilla ja saa ehkä sopivasti lämpöanturin luulemaan myllyä "lämpimäksi" ja käynnistyvyys saattaa heikentyä eikä parantua.

No, mulla ei ole varaa kokeilla kaikkia erilaisia ja silputa letkuja ja ostella uusia jos ei pelaakkaan. Tätä on pähkäiltävä etukäteen.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit