Työmatkaväykyn tulevaisuusmietintää

Vastaa Viestiin
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Työmatkaväykyn tulevaisuusmietintää

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Emännälle napsahti työnakki naapurikunnasta, joka tarkoitti 100 km/päivä työajoa. Alkuun ajeli 12 litraa bensaa syövällä tila-autolla, joten pikaisesti oli saatava kulutusta alas, ja vieläpä pienellä budjetilla. Aluksi en ajatellut mitään väyrystä, koska omat kokemukset väyrysestä vuosikymmenen takaa aiheuttivat oletuksen, että kaikki ne on pakko olla jo lahoja tässä vaiheessa...

Tuli kuitenkin yhtä paikallista käytyä katsomassa, kun erikseen ilmoituksessa mainittiin "ei niin ruosteinen kuin nämä yleensä", aika alhaisilla odotuksilla. Ja niinhän siinä kävi, pihassa on nyt vuoden 2001 E 220 CDI, aito Suomi-taksi pilkuntarkalla huoltokirjalla, 407 tkm taulussa.

Varustelistaus alkuun:

Koodi: Valitse kaikki

Main data
Parameter	Value
Ident. number (FIN)	WDB2100061B307321
VIN	WDB2100061B307321
Baumuster	210006
Sales name	E 220 CDI
Permanent link	http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check?su=t6-u73qnbql9
Order number	0 1 529 10256 (Destination: Finland)
Delivery date	11 01 2001
PAINT1	040U BLACK
Interior color	058A FABRIC, ORION GRAY MEDIUM
Engine	611961 30 308557
Gearbox	722699 02 638456
General data for model code 210006


Baumuster	Модель	Платформа	Модель	Двигатель	КП	Кол-во дверей	Date From	Date To
210006	E-class	W210	E220CDI	Дизель
611.961	АКП
722.614
722.699
4		
210006	E-class	W210	E220CDI	Дизель
611.961	МКП
716.640
716.647
716.649
716.651
717.466
4		
SA codes
Parameter	Value
026	DISCONTINUATION OF SPARE KEY
040U	BLACK
050A	FABRIC CLASSIC
058A	FABRIC, ORION GRAY MEDIUM
213	PARAMETER STEERING
236	SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
260	TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
280	LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
345	RAIN SENSOR
423	5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
482	SPRINGS FOR HIGHER GROUND CLEARANCE
600	HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
668	PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK
673	HIGH-CAPACITY BATTERY
756	RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801	AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873	SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984	COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
Ei tietenkään täydellinen, kun hinta alkoi ykkösellä, vaatii kunnon detailauksen ja vahat niskaan, mutta ruostepeikko on aika kivasti poissa.

Kuva

Kuva

Takakaaret on varmaan sumurajasta päätellen tehty joskus uusiksi. Ei kuitenkaan mitenkään uudennäköinen maali, eli ehkei kyseessä myyntifiksi vaan aiemmin tehty, toivottavasti kunnolla. Toistaiseksi ruosteettomat kaaret...

Kuva

Kuva

Napin ympärystäkin lähes virheetön:

Kuva

Vikojakin luonnollisesti löytyy. Näytöt vaatii huomiota:
Kuva

Kojelautaan ruuvattu puhelinteline, jätti ikävästi rruuvinreiät kun otin pois.

Kuva

Kaksipuoleisella teipillä liimattu lämpömittari piti myös repiä pois, toivottavasti saa vielä liimajäämät kunnolla pois. En kyllä oikein ymmärrä sisälämpömittarin funktiota, jos on kylmä tai kuuma, niin miksei vain säädetä lämppäriä tarpeen mukaan? Mihin siinä mittaria tarvitaan?

Kuva


Sisältäkin ehjä:

Kuva


Kuva

Tärkeimpänä selvitettävänä on jarrupolkimessa tuntuva tärinä jarrutettaessa. Samalla kuuluu myös ääni, ratissa ei kuitenkaan tunnu. Myyjä sanoi että takajarrulevyt olisivat kierossa, mutta ainakaan käsin levyä pyörittäen ei niissä näy yhtään kieroutta. Vinkkejä mitä etsiä seuraavaksi?
Viimeksi muokannut luokyio, 30.3.2018 22:11. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnittelut hankinnasta. Näissä saa nykyään kivasti rahalle vastinetta ja olennaiset varusteet on vakiona.
Lisäksi parametriohjaus kovasti plussaa, ja toki automaattivalot.
Väri on hyvä myös ajatellen mahdollista tulevaa paikkailua.

Jarrulevyjen vaihdollahan se tärinä poistuu. Ellei rattiin tunnu yleensä takalevyissä vika. Voi olla ruostetta sisäpuolella, tai sitten on kierot jota ei kyllä silmällä näe.

Taksikuskin muistolle hiljainen hetki, nälkään lie miesparka kuukahtanut kun auton kilometrejä katsoo :pope:
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

25 400 km/vuosi.

Sillä sisätilan lämpötilamittarilla on varmasti ollut joku funktio taksikäytössä. Epäilen että mummot on valittaneet vuoronperään että on liian kuuma ja kylmä, jolloin mittarista on voinut näyttää että lämpötila on oikea :lol:

Siisti auto kuvien perusteella.

Jarrulevyjä saa olla vaihtamassa alavariinsa, jos auto on alun perin tehty 15-tuuman vanteille.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eiköhän se taksari henkiin ole jäänyt. :lol: Kolmen ikävuoden kohdalla n. 200 tkm, sen jälkeen romahtanut kertyvät kilsat eli varmaan siinä vaiheessa siirtynyt yksityiskäyttöön. Edellinen omistaja oli järjestyksessään neljäs, eli ei ihan kohtuuton kiertopalkinto, ja hänelläkin ollut viisi vuotta.

Ratissa ei tosiaan tunnu mitään, korvalla kuulee ja jarrupoljin täristää, eli eiköhän ne takalevyt lie vaihdettava vaikka silmämääräisesti ihan hyvät. Uskaltaako ostaa Motonetin "OE-laatuiset"?

Parametriohjaus on kyllä hyvä, heti koeajolla kiinnitti huomiota miten mukava ajella verrattuna tavalliseen väykkyyn.

Mustan värin huono puoli paljastui tänään kun aurinkokin hetken näyttäytyi, pesunaarmua ja holoa löytyy reippaasti valoa vasten peilatessa, mutta niistä onneksi on mahdollista päästä eroon.

Kovilin kiinteäksi muuttunut koukkukin suostui irtoamaan tänään riittävällä määrällä CRC:tä, kumivasaraa ja rautakankea. Saa nyt rauhassa irrallaan putsailla ja maalata mustaksi. Ruosteinen koukku pilaa kyllä lahjakkaasti muuten siistin ulkonäön.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Oli huono tuulilasinpyyhkijä, joten vaihdoin sen. Ensinnäkin varsi ei lukitu ollenkaan yläasentoonsa että olisi helppo vaihtaa, onkohan jotain kuollut siellä? Ja heti ensimmäisen päivän jälkeen tuli feedbackina, että huonosti pyyhkii yhä. Ei paina tarpeeksi näköjään lasiin vaan jää keskeltä ilmaan. Saako ne jouset erikseen vai pitääkö vaihtaa koko varsi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Sunnuntaipäivä meni rattoisasti putsaillessa sisältä ja päältä kunnolla. Etenkin sisusta vei aikaa ihan tolkuttomasti, että sai 16 vuoden ja 400 tonnin jälkiä vähemmäksi penkeistä ja etenkin lattioista. Mutta kannatti, paljon mukavampi ja raikkaampi olla nyt. Kärcherin 6.100 tekstiilipesuri apuna, tosi hyvä laite kyllä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Etenkin kuskin penkki muuttui rajusti, 16 vuoden tahrat katosi kokonaan.
Kuva
Kuva

Takakonttia putsaillessani huomasin, että vasemmanpuoleisesta syvennyksestä näkyy valon kajo verhoilujen välistä. Kyllä, tämä on aito väykky sittenkin. :lol: Toinen puoli on ihan hyvä, vasemmalta jostain syystä ihan mätä kohta.

Kuva

Maalipinta sai Glymin punaista niskaan, kun sitä sattuu hyllyssä olemaan, ja parempia aineita ei viitsi tuhlata kun konepesun uhriksi joutuu läpi talven kuitenkin. Mielestäni kuitenkin parempi pestä säännöllisesti koneessa alustapesuineen, kuin että saat käsin pestyä sen kaksi kertaa talvessa ja lopun aikaa makaa suolassa.

Aamulla otettu kuva joten aamukaste pinnassa, mutta ihan hyvältä se jo näyttää kunhan ei liian läheltä katso. :oops:

Kuva
Kuva
Kuva

Apukusken ovessa ovien pahimmat kukkaset:

Kuva

Takaa vähän parempi mutta sanomista kuitenkin:

Kuva

Yllättäen kuskin puolen ovet onkin huomattavasti paremmat:

Kuva
Kuva

Kaikki pyöränkaaret on varmaan joskus maalattu maalisumusta päätellen. Toivottavasti kestää.
Kuva
Kuva
Kuva

Muut kaaret ovat kutakuinkin moitteettomat, mutta vasemmasta takakaaresta löytyy jo kuplaa:
Kuva
Kuva

Muutamassa kohdassa keskellä peltiä löytyy näitä "hämähäkinseittejä", liekö vähemmän hygieenisen uudelleenmaalauksen tuotosta?

Kuva

Joka tapauksessa olen yhä tyytyväinen tähän, kaukana täydellisestä, mutta käyttöväykyksi erittäinkin kiva yleiskunto.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

luokyio kirjoitti: Ratissa ei tosiaan tunnu mitään, korvalla kuulee ja jarrupoljin täristää, eli eiköhän ne takalevyt lie vaihdettava vaikka silmämääräisesti ihan hyvät. Uskaltaako ostaa Motonetin "OE-laatuiset"?
Tuo tarkoitti tällä kertaa Brembon levyjä, tärinät hävisi kiltisti. 8)

Pyyhkijäongelmakin korjautui palaamalla OE-henkiseen rungolliseen Valeon pyyhkijään, nämä nykyiset "lerput" ei painu ainakaan tuolla tarpeeksi pyyhkiäkseen hyvin.

Ruostereikäkin hävisi palalla peltiä ja hitsiä. Nosturillakaan ei löytynyt muita korjaustarpeita pohjasta.

Kohta 4000 km takana, hyvin menee, edellämainittujen lisäksi parkkipolttimo ja lähivalopolttimo vaihdettu. Kohta olisi aika tehdä iso huolto ja vaihtaa nesteet ja suotimet joka paikkaan sekä käydä alusta läpi väljyyksien varalta ja suorittaa nelipyöräsuuntaus, että saa ratin suoraan.

Ei auta kuin olla tyytyväinen. :D
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kävin testaamassa paikallisen uuden Motonet-korjaamon. Helposti hupeni huoltoon yli puolet auton hinnasta. :lol: Mutta eiköhän tuo nyt hetkeksi ole taas tip-top. Laatikko huuhdeltiin 13 litralla, tuli kuulemma kamalaa kuraa ulos. Huoltokirjan mukaan 60 tkm sitten vaihdettu. Luulin että loota vaihtoi hyvin jo aiemmin, mutta nyt se vasta silkinpehmeästi toimiikin.

Kuva

:kuski:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Oho paljon raaskit väyryyn rahaa laittaa :D Ei varmaan tarvii hetkeen murehtia huoltohommista. Hyviä autoja nämä on jos ei tuota ruostetta niin pelkää.
Ainakin prefacelift 200cdi väyry oli kovinki huoleton itellä aikoinaan :o
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Emäntä ajelee tällä, pakko olla kunnossa ettei tule kotona kuumat oltavat. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuohon on sentään vaihdettu osia huolella. Työtäkin yli 400 eurolla.

Tonnin saa häviämään helposti huoltoon, eikä siihen välttämättä tehdä juuri mitään.

Osien hinnat siedettävällä tasolla.
Viimeksi muokannut Pappi, 20.10.2017 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se on oikein että laitetaan auto kuntoon käyttöä varten, olkoon minkä arvoinen auto tahansa :idea:
Varmaan ollut muutakin hommaa kuin kuitissa olevien osien vaihto kun mennyt aikaa seitsemän tuntia.
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eli minut on ryöstetty sittenkin? :supersad: Jarrujen kanssa oli kuulemma vähän rälläkkää joutunut käyttämään jossain yhteydessä, mutta hankala maallikkona sanoa paljonko tuossa olisi pitänyt aikaa sitten mennä?

No ei vais, eipä tuossa sinänsä juurikaan mitään sellaista ole, jonka olisi voinut jättää tekemättä ja "säästää". Laatikko toki olisi varmaan toiminut ties miten pitkään vaihtelematta öljyjä, sen osuus tuossa nyt lienee se suurin. Normaalia huoltoa vaan, ainakin luulisin että seuraavat kymppitonnit pitäisi mennä huoletta, jolloin kilsan hinta laskee järkevälle tasolle. Marraskuun alusta saisi leimatakin jo, saisi luvan kyllä mennä kerralla läpi nyt. :lol:

Kohta 5000 km menty jo tälläkin vermeellä puoleentoista kuukauteen, ei ole pihakoristeena ollut. :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Velottaa ne kai motonet korjaamoillakin ohjeaikojen mukaan eikä käytetyn ajan? Ohjeajat ainakin tehtaan ilmoittamat on kaikille noille helpostikin tuon 7 tuntia. No jos kaikki aukeais nätisti yms niin kait tuollasen remontin tekis jonnekin kolmeen tuntiin mut jos esim alustan säätöpultit jumissa ja jarrut jumissa yms niin mikä ettei menis sit 7 tuntiaki..
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Aamulla viedessä kerrottu ohjeaika oli 6h, joka ei saanut ylittyä niissä hommissa mitä tilasin, mutta olisi voinut alittua ja kuutta eivät (ainakaan teoriassa) olisi veloittaneet tällöin. Lisätöinä tuli nuo kuitenkin nuo jarrupalat (kuluneet vinosti), raidetangonpää (väljä) ja moniurahihna (rispaantunut jo vaarallisesti) mistä ei ollut vielä aamulla tietoa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hyvä kun löytyy tuollainen korjaamo missä osat hyllyssä. Yhdellä käynnillä kaikki kuntoon ja huoletonta ajoa. Omalle vapaa-ajalle tulee laskettua myös arvonsa.

Kun kaikki osat ja työ on samasta paikkaa helpottaa myös mahdollisia takuuasioitakin.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Talvirenkaat tuli pyöräyteltyä alle. Ikävän huonokuntoiset alut, mutta menkööt nyt kun päällä uudenkarheat nastat.

Auton mukana tuli läjä pultteja, osa muutaman millin lyhyempiä kuin suurin osa. Luonnollisesti takapyörille tarkoitettu lyhyemmät. Vaihtaessa halusin varmistaa ettei varmasti mene pultit liian syvälle, joten löin auton käyntiin perä ilmassa ja laitoin N:lle. Yllätyksekseni ilmassa ollut rengas lähti pyörimään. :shock: En keksi muuta kuin että pikkupakkasella öljyt oli jo sen verran jäykät, että ilman vastusta antaa jo vähän voimaa renkaalle asti? Kevyesti kädellä kiinni ottamalla renkaasta se pysähtyi, eli hyvin vähäistä on välitetty voima, mutta yllätti.

Pienethän nuo on, mutta menkööt, voisi etsiä nätimmät kunhan saa höylättyä joskus renkaat vaihtokuntoon:

Kuva

Kuva

Kuva

Tarpeeton puhelinantenni sai väistyä muovinapin tieltä, helpompi putsaillakin kun ei ole edessä:

Kuva

Etupuskurikin ottanut joskus osumaa, jos joskus sattuisi kohdalle oikeanvärinen ehjä puskuri, niin voisi vaikka vaihdella:

Kuva
Pappi kirjoitti:Hyvä kun löytyy tuollainen korjaamo missä osat hyllyssä. Yhdellä käynnillä kaikki kuntoon ja huoletonta ajoa. Omalle vapaa-ajalle tulee laskettua myös arvonsa.
Jep, ja lisäksi kun ei itse vaan osaa, ja vapaa-aikakin puuttuu, niin eipä tässä vaihtoehtoja. Lähinnä yritän löytää sopivan korjaamon jolta hommat sujuu kivuttomasti, ja ihan hyvä fiilis jäi ensitestistä tuolta.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ärsyttävä rallatus on vaivannut etenkin tyhjäkäynnillä, kun tuo ilmanputsarin kotelo on ollut vähän vähemmän hyvin kiinni:

Kuva

Merkkiliikkeen tiskiltä uudet 7 €/kpl ja jopas on timmimmin kiinni:

Kuva

Ei rallata enää. :D

Ensimmäinen luvallinen päivä katsastaakin oli, joten heti aamusta leimalle. Valoja en tajunnut tarkistaa, kun ajattelin että valittaahan tuo ajotietokone heti jos joku on pimeänä... Inssi ajoi sisään ja iski lievä facepalm, toinen sumari ei pala. :oops: Eihän se tietysti varoittele kun ei tuota ikinä käytä.

Noh, ei laittanut edes paperille ylös joten puhtaalla paperilla mennään 1.3.2019 saakka. :rock:

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mittariston puuttuvat pikselit korjautui joku aika pixelfix.netin sarjalla, kaikki näytöt toimii kiltisti.

Kuva2017-12-04_11-10-14

Pakkasten tultua kävi selväksi, että termari aukeaa ihan liian aikaiseen, joten tänään kävi Motonetissä. Termarin lisäksi viime huollossa huomatut puutteet listalle, eli uusiksi meni etujarrut, jarrukilpi sekä perä tiputettiin alas tiivisteiden vaihtoa varten, ja samalla pestiin koneella (?). Perä kuulemma sisältäkin varsin kulumaton, eli menee varmaan taas seuraavan puoli milliä availematta. Työn osuushan tuossa taas valtaosan tekee, osien hinta ei päätä huimaa.

Kuva2018-02-01_04-48-44

Pitäisi olla kunnossa taas... :oops: 8000 km takana, ja kahteen ensimmäiseen huoltoon mennyt melkein sama summa kuin auton ostoon. :? Nooh, laihaa lohtua tarjoili kun autoa noutaessa sanottiin että harvemmin tuossa kunnossa olevaa väyrystä enää käytössä näkyy...

Parin tonnin väykystä on tullut ajellessa melkein neljän tonnin väykky, mutta alkaa olla jo aika timmissä kunnossa, tiedossa ei ole nyt yhtään korjauskohdetta. Ei sinänsä harmita, ruosteetkaan ei ole vielä löytäneet tietään näkyville, joten ehkä vanhat ruostekorjaukset on tehty kunnolla eikä vain myyntifiksattu.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Etupyörän laakerit varmuuden vuoksi jos on alkuperäiset. Hehkut ja suuttimen pohjatiivisteet ehkä myös. Ja sitte vaan ajaa ja vaihtelee öljyjä. Itellä väyrystelyä takana nyt n. 150tkm. Tosi pienillä pisteosilla päässyt alun toimintatonnien jälkeen. Hinta/laatu -suhde jotain ihan mieletöntä.
® Mesen linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pitää muistaa että aina kun ostamme korjaamopalveluita, tuemme työllisyyttä ja yrittäjyyttä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tänään tuli oikeastaan ensimmäistä kertaa koko aikana ajettua itse pitempi pätkä kerralla, kun kävin pyörähtämässä messukeskuksessa (varsin valjuksi jääneessä) American Car showssa. Reilu 700 km päivässä, mittarin mukaan 5,3 litran kulutuksella, todellinen 5,8. Sanoisin että oikeastaan mukavampi matka-auto kuin ärrä, tykkään tämän ohjauksesta enemmän. Ärrässä enemmän tarkka, vähän epämersumainen kun vertaa näihin vanhempiin. Liekö vain kuvittelua, molemmissa kuitenkin parametriohjaus. Alustassa ainakin selkeä mukavuusetu pehmeyden muodossa väykyn hyväksi.

Moottoritievauhdeissa tuntuu, että puuttuu vaihde tai kaksi, kun on tottunut 7G:n alhaisiin kierroksiin nopeudesta riippumatta. Hyvin sitä ehtii viidelläkin vaihteella tosin, viranomaisetkin halusivat väyrysestä kuvan, joten postia odotellessa... :oops:

Kuva

Tupakansytkän sulake palaa satunnaisesti jostain syystä, Roidmin FM-lähetintä vain tullut käytettyä, se tuskin pystyy kuitenkaan 15 ampeerin sulaketta polttamaan. Pitäisi varmaan purkaa vähän ja katsoa yltääkö joku johto maihin vai mistä johtuu. Yleensä toimii hyvin mutta kolmesti on nyt saanut vaihtaa sulakkeen.

Ajellessa pohdiskelin tämän tulevaisuutta. W220 on rantautumassa kuukauden sisällä, ja se vie tavallaan tältä paikan pihan "kakkosautona". Myydäkään tätä ei kannata, lienee turha edes laittaa Nettiautoon jollain kolmen tonnin pyynnillä, kun ei saane muuta kuin tarjouksia jotka ovat pienempiä kuin nuo kaksi remppakuittia, vaikka miten on nappikunnossa eikä kukatkaan kuki kuten väykyissä normaalisti... Tiedetään, että eihän autoissa koskaan saa korjauskuluja takaisin, mutta niin se ihmismieli on jäärä eikä suostu myöntämään tappiota. :lol: Tappio tulee vasta myydessä, niin kauan kun ei myy niin ei tarvitse tunnustaa...

Voi olla että jää vain pois liikennekäytöstä vara-autoksi, ei se siinä hommassa pääomaa syö. Onpahan ainakin yksi auto joka toimii kun ässän alusta kyykkää ja ärrä kehittää jotain muuta remppaa. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vaikka ässä tuleekin niin tyrkkeet tämän vaikka seisontaan. Myydessä ei saa just mitään. Käyttöarvoa enemmän kuin rahallista.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Meinasinkin jo kirjottaa että älä helvetissä myy, jos pihassa on ärrä ja w220 ässä. Mutta kirjotitkin itse jo viimisessä virkkeessä samaa :lol:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kyllä jos 2 autoo tarttee ja yks pihassa on W220 niin on hyvä olla nurkan takana varakulkine :lol:

mun väykyn tupakinsytkän pohjalta lähti irti se plussan tuova lipake, kato ettei sama vaiva
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Herrat puhuvat vähän mutta asiaa!

Ja sitten ongelma eteen: emäntä oli juoppokuskina viime yönä, ja yksi kyytiläinen päätti rämpätä takaikkunaa, ja eipä enää pysy ylhäällä. Lasinnostinko se sieltä pamahti? :ttu:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

luokyio kirjoitti:Herrat puhuvat vähän mutta asiaa!

Ja sitten ongelma eteen: emäntä oli juoppokuskina viime yönä, ja yksi kyytiläinen päätti rämpätä takaikkunaa, ja eipä enää pysy ylhäällä. Lasinnostinko se sieltä pamahti? :ttu:
Todennäköisesti. Aika perusvaiva näissä, että hajoilee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”