Adria Twin 600 SF

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kyllä ne siellä kaikki osaavat pullon vaihtaa.

Laitoin yhdelle kaverille kyselyä täyttöpaikoista, kun sillä niitä oli muistaakseni tiedossa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tuollainen tieto tuli:
Lohja Interenergy Oy Ltd Presso Center

Kopsaa tuo Googleen.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Hyvä, tuo jää tänne tietoon.

Oli ne nuoret sakut ymmärtäny soittaa Rastilaan ja oli jo Kirpparin tiedot kännykäs.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Virkkalasta löytyy konsti sitten moniin muihinkin kaasualan dilemmoihin. Paikan kyllä löytää kun kaasu haisee jo Tynninharjulla. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

et kirjoitti:Oli ne nuoret sakut ymmärtäny soittaa Rastilaan ja oli jo Kirpparin tiedot kännykäs.
Saivatko kaasua ?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Lähtivät laivalla Tukholmaan, enkä ehtiny kysyä. Pitää kysyä joskus tuosta liikkeestä.

Just ajokortin saaneita saksalaisia, kalliilla paku volkkari matkailuautolla. Tyttö melkein itki kun oli kaasu loppunu kesken wokkipannun lämmityksen :( .
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Viime tiistaina antautui mobiilikodista kytkin, tai tarkemmin sanoen nestetoiminen painelaakeri.
Perjantaina paja ehti ottamaan työn alle ja maanantai-iltana jo huristeltiin kohti auringonlaskua.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Joko on paljon kilometrejä takana?
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

91 tkm

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jospa ensi viikolla olisi aikaa käyttää mopiilikoti öljyn- ja suodattimien vaihdossa.

Etujarrupalatkin kai pitäisi vaihtaa, kun niistä huomautettiin jo 24 tkm sitten.
Eipä ole missään muussa vehkeessä palat kestäneet 100 000 km :shock:
Tai no... ihan vielä ei niin paljoa mittarissa ole (94 tkm), mutta eipä vielä ole palat lopussakaan.

Kesärenkaatkin pitäisi ensi kuussa laittaa alle, tai sitten hävittää nuo nastarenkaat ja hommata kitkarenkaat.... viimeinkin.
Pääsiäisen tienoilla nimittäin kutsuu Keski-Eurooppa taas.
Pitkäperjantaina luultavasti (jos suunnitelmat pitävät) ollaan jo eteläisessä Ruotsissa Ystadin nurkilla.
Tiedä vaikka pääsisi näyttelemään Wallander -elokuvissa :)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Miten tässä on riittänyt lämmityslaitteen teho. Oletko yöpynyt talviöitä asunto-osassa.

Hyvinhän tähän on kilometrejä kertynyt. Plussat ja miinukset vrt vaunuelämä?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Miten tässä on riittänyt lämmityslaitteen teho. Oletko yöpynyt talviöitä asunto-osassa.
Toistaiseksi kylmimmät kelit ovat olleet -20 °C Tenolla ja ainakin siinä kelissä riittää hyvin tehot.
Trumatic -kaasulämmitin joka lämmittää myös pesuveden (+40 / +60 °C), on teholtaan muistaakseni 4,4 kW.
Jälkeen päin hankittu sähkölämmitin 1/2/3 kW.
Webasto 5,2 kW.

Lämmönjakokin on ainakin tässä yksilössä onnistunut erinomaisesti.
Varsinaisia kylmiä alueita ei ole edes ohjaamon puolella, vaikka en ole talvipeitteitä tuuli- ja sivulaseille hankkinut.
Enkä aiokaan hankkia, saattaisivat kyllä lämmityskustannuksia pudottaa.

Viime talvena itsenäisyyspäivän ajan tienoon vietin autossa, silloin ei pakkasta ollut kuin muutama aste, samoin vuodenvaihteen vietin suunnilleen samanlaisissa olosuhteissa.

Pappi kirjoitti: Hyvinhän tähän on kilometrejä kertynyt. Plussat ja miinukset vrt vaunuelämä?
Nyt on kilsoja noin 96 tkm, enempää ei ole ehtinyt kun työt haittaavat harrastuksia.

Miinuspuolelle jää:
-pienemmät tilat
-todella kylmässä kelissä varmasti lämmityskustannukset ovat selvästi korkeammat, kuin ns. talvivaunussa
-heikohko etenemiskyky vähänkään vaikeammassa maastossa, koska vetäville pyörille ei kohdistu riittävästi painoa
-ajoneuvon korkeus varauksin, esimerkiksi jokapäiväisessä käytössä ei ole asiaa kauppakeskuksien pysäköintihalleihin


Plussapuolelle jää:
-lähtemisen nopeus niin kotoa kuin leiristä, alle 5 min niin leiri valmiina tai pakattuna
-pituus lautoilla eli todella edulliset lauttamatkat (edullisimmillaan Ruotsiin n. 25 e kahdella ruokailulla)
-ja edelleen lautat, Norjassa niitä riittää, enää ei tarvitse vältellä niitä kuten vaunulla piti
-ohjaamon korkeus eli näkyvyys, tututkin tiet näyttävät ennen ajamattomilta kun näkee paremmin
-polttoaineen kulutus
-näppäryys ahtailla paikoilla, esim. kaupungeissa (joskaan en vaunuakaan ongelmallisena pitänyt)
-vaikka pienet asuintilat ovatkin, niin matkatavara-/tarviketilaa on riittävästi grillille, kalusteille, aggregaatille, aggren kahdelle polttoainekanisterille sekä varadieselkanisterille yms. yms.

Onnistunut hankinta siis sellaiselle, joka vaihtaa paikkaa yhden-kahden vuorokauden välein.
Matkustaja- ja makuupaikkojahan tässä on neljälle, mutta parhaimmillaan max. kahdelle hengelle.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Sehän pukkasi talviloman eli Tour de Europé kyseessä.

Naantalista Kapellskäriin halvalla laivalla, hintaan kuuluu kaksi ruokailua ja ne kun mättää, ei pariin päivään nälkä ole :D

Ruotsin itärantaan alas ja Tomelillat ja Tosselillat katsottu eli pikkuteille sinne niiin näkee linnoja sun muita.
Sitä ennen toki Öölanin saarikierros, johon hupeni ainakin vuorokausi, mutta oli sen arvoinen keikaus, upea saari se kaikkine erilaisine maisemieen.

Ruotsista Tanskaan ja Kogessa yötä.
Juutinrauman sekä Ison-Beltin siltojen ylitys sujui ilman pysähdyksiä, kas kun ei tarvinnut luottokorttia kaivella, kuten ennen.
Nyt on tuulilasilla olliut viime vuodesta saakka Norjan AutoPASS -tägi, se kelpaa Tanskassakin eikä tarvitse odottaa köyhien jonossa jotka maksavat siltamaksuja korilla tai käteisellä 8)

Saksassa sitten pitikin arpoa Autobahnin varrella parillakin eri Autohofoilla että minnekä sitten.
Korvien välissä kutkutti Hollannin suunta, mutta toisaalta myös Baltian suunta....
Pari Autohof -stoppia se otti, ennen kuin pläni selvisi....

Itään siis Saksasta ja ehdottomasti pikkukylien kautta, koska haluan katsella maisemia ja idylllisiä pikkukyliä.
Lyypekin kautta kuitenkin vei tie ja se olkikin isompi city kuin tiesinkään ja arkkitehtoonisesti erittäin mielenkiintoinen.

Matkan edetessä edelleen pieniä saksalaiskyliä, kunnes jossain Bismarkin nurkila vaihtuikin valtio Puolaksi.
Mutta sama pikkukylähjahti jatkui edelleen, sillä sitä tylsää Via Balticaa en halua enää ajaa.

Nyt olen yötä järven rannalla todella kauniissa ja siistissä paikassa Pohjois-Puolassa aika lähellä Kaliningradia.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näissäkin tapahtuu kehitystä. Nestekiertoinen lattialämmitys.

https://www.is.fi/autot/art-2000005886438.html
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

138 000 km mittarissa ja vielä mennään alkuperäisillä alustan osilla, jarrupaloilla ja -levyillä sekä pyyhkijän sulilla :shock:
Kova rauta tuntuu olevan, kestää ajasta ikuisuuteen.

Toistaiseksi kylmin yö viime tammikuussa Haukiputaalla -25 °C ja hikeä pukkasi.

Reissattu on Baltiat, Puolat, Saksat, Tanskat, Ruotsit, Norjat ja tietenkin kotomaa. Moneen kertaan eri reittejä.
Onpa Ranskaankin saakka ehditty, pidemmälle vielä ei kun lyhyet lomat haittaavat harrastuksia.
Kesälomareissu kesällä 2019 oli 8958,7 km.

Enpä tiennyt että Virosta ja Puolastakin löytyy serpentiiniteitä, nyt on sekin tieto täydennetty.
Pitää vaan mennä tarpeeksi pienille poluille, jotta sellaisia löytää.

Bridgestonen kesärenkaat saivat lähteä huhtikuussa 2019, samalla saivat lähteä mukana tulleet nastarenkaat.
Näillä ajellaan nyt kesät ja talvet:
https://www.ammattiautot.fi/uutiset/uus ... -autoihin/

Talvikokemusta ei tosin vielä ole näillä renkailla, mutta kesäkeleissä tuntuu olevan erinomaiset ja pääsee pois pehmeämmästäkin paikasta.


Tulipa kesällä 2019 koettua hurjin merikokemuskin, Andenesistä Senjalle.
Lautta kipusi aaltoja 45° kulmassa ylös aaltoja ja samassa kulmassa tultiin alaskin päin.
Ihmettelen, miten autot pysyivät autokannella paikoillaan :shock:
Tuli matkan aikana eräänkin kerran mieleen, että kiristinköhän käsijarrun riittävän tiukalle....

Salongissa lapset itkivät ja oksentelivat, aikuiset vain oksentelivat... lauttayhtiön puolesta onneksi oli oksennuspusseja ja näyttivät tarpeeseen tulevan.
Aallot löivät lautan ylitse, erehdyin menemään kannelle tupakille ja otti melkein tunnin ennen kuin rohkenin sieltä palata takaisin sisätiloihin.
Koska piti vaan kastua ja pitää jostain kiinni, että pysyy kyydissä.

Ihan pienistä en yleensä pelästy, mutta se merimatka laittoi ajattelemaan mennyttä elämää ja sitä, että onko enää tulevaakaan :roll:
Tosin olisi ehkä pitänyt pysyä kannella, sillä salongissa se oksennuksen haju oli... hmm... melko pöyristyttävä....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

160 000 km.. ja vieläkin alkuperäiset palat, levyt ja alustan osat :shock:
Kyllä se Ferrari vaan nykyään kestää, kestää, kestää ja kestää....

Monenmoista kinttupolkua on vuosien mittaan koettu ja koluttu.
Ja mobiilikotiin hankittu kaikenlaista "välttämätöntä" lisävarustetta.

Käytännössä kesä 2020 asuttu kokonaan autossa, nyt hetki kotona ja huomenna nokka kohti pohjoista taas.

Tuli toukokuussa kolaroitua Pokantiellä teerenkin kanssa, välijääähdyttimestä vartti höyhenien kaivelua ja taas mentiin, kolarikorjaus tehtiin heinäkuun lopulla Helsingissä lyhyen etelän käynnin aikana.
Maskit ja ritilät solmuun, kaskosta meni.


Sunnuntaina 23.08.2020 taas pohjoiseen.
Toukokuun puolivälistä siellä onkin oltu tiiviisti, pikku stadin visiittejä lukuunottamatta.
Tämä kesä opeteltu leirintäalueen pyörittämistä :)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Seitalan kesäisäntä?

Siinähän ois hyvä irtiotto oravanpyörästä lopullisesti🤠.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tämä onkin ollut pitkään hiljainen topikki, mutta josko Ari saisi tänne ladattua vaikka jonkinlaisen kuvakokoelman ja kesän matkaraportin (ainahan saa toivoa), niin uskoisin sen lämmittävän monen meseläisen mieltä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Samaa mielipuolta.

Tosin muualla somessa on kyllä voinut Arin reissuja seurata ja kiva nähhä että tuntuu aika kuluvan tuossa tornionjoen varressakin. :shock: :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Mika.T kirjoitti:Tosin muualla somessa on kyllä voinut Arin reissuja seurata ja kiva nähhä että tuntuu aika kuluvan tuossa tornionjoen varressakin. :shock: :D
Jep, Väylän varrella on mennyt tämä kesä aika tiiviisti, muutamia päiviä lukuunottamatta ja parhaillaankin täällä Pellossa.

Foorumit jääneet vähemmälle, SoMe:ssa sitten enemmän.

Viime torstaina auto oli täällä napapiirin paremmalla puolella huollossa (öljyt ja suodattimia) ja ensimmäisen kerran 161 000 kilometrin jälkeen vaihdettiin polttoainesuodatinkin, huonolla menestyksellä.

Suodattimen pohjassa on joku vedenpinta-anturi (muovia) ja se meni vaihdossa rikki, dieseliä valui valtoimenaan seuraavana päivänä.
Nyt se on tilapäisesti tulpattu ja viikolla odotellaan uutta anturia saapuvaksi.

Siihen ei näemmä auta koskea, kun ei se mitään hälytellytkään.
Ehjää ei kannata korjata :D

Päivitellään tilannetta taas tuonnempana....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ari66 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Tosin muualla somessa on kyllä voinut Arin reissuja seurata ja kiva nähhä että tuntuu aika kuluvan tuossa tornionjoen varressakin. :shock: :D
Jep, Väylän varrella on mennyt tämä kesä aika tiiviisti, muutamia päiviä lukuunottamatta ja parhaillaankin täällä Pellossa.

Foorumit jääneet vähemmälle, SoMe:ssa sitten enemmän.

Viime torstaina auto oli täällä napapiirin paremmalla puolella huollossa (öljyt ja suodattimia) ja ensimmäisen kerran 161 000 kilometrin jälkeen vaihdettiin polttoainesuodatinkin, huonolla menestyksellä.

Suodattimen pohjassa on joku vedenpinta-anturi (muovia) ja se meni vaihdossa rikki, dieseliä valui valtoimenaan seuraavana päivänä.
Nyt se on tilapäisesti tulpattu ja viikolla odotellaan uutta anturia saapuvaksi.

Siihen ei näemmä auta koskea, kun ei se mitään hälytellytkään.
Ehjää ei kannata korjata :D

Päivitellään tilannetta taas tuonnempana....
Missäs semmonen some on, josta voi matkankulkua seurata?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: Adria Twin 600 SF

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vieläkö Arilla on tämä ajossa vai onko päivittynyt uudempaan. Näyttää olevan Fordilla nelikkona tarjolla. Hinta. 💩🥶
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Adria Twin 600 SF

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ari ajelee tätä nykyä Volvolla ja asustelee täälä perämeren seudulla MERI-lapissa :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”