mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

W220-koriset teräsjousituksella - ilmajousitus no go?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 -> W220 / W230 / W215 alusta
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 14:15    Viestin aihe: W220-koriset teräsjousituksella - ilmajousitus no go? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tässä on nyt ostohosenit jalassa ja Saksaan olisi tarkoitus lähteä. Haussa W220 facelift eli vuosimallia 2003-2005.

Oon koeajanut moisen M112:lla eli 350-mallisena, ja se on ihan ok, mutta vähän jäi kaipaamaan ruutia. Haussa 430 tai 500. Ei 600, koska en oo miljonääri enkä halua ABC-jousitusta. Jotkut on kuulemma ABC:n myös ohittanut noista kuussatasista, mutta niissä on sitten muuten ylläpito aika arvokasta. Dieselit on sitten paljon ajaville, ja itselleni auton äänimaailma on tärkeimpiä ostokriteereitä.

No, anyways:

- Teräsjouset on hyvät, koska ne ei maksa miljoonaa korjata ja mukavuus nyt on ässässä kuitenkin itselleni riittävä.
- Ilmajouset on mukavat, mutta niistä pelotellaan valtavasti.

Onko muita kuin kutoskoneisia W220-korisia saanut ilmajousituksella? Jos ei, menen ja ostan S 500:n ilmajousituksella. Päädynkö vararikkoon jo tänä talvena sen ilmajousituksen kanssa?

Nyt ykkösvaihtoehtona on noin 150tkm ajettu vm. 2005 W220 S 500 L.
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
noroljan



Liittynyt: 13 Tou 2013
Viestejä: 225

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Airmaticilla on saanut kaikkia paitsi 600:sta. Teräsjousilla ei mitään.
_________________
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

noroljan kirjoitti:
Airmaticilla on saanut kaikkia paitsi 600:sta. Teräsjousilla ei mitään.


Eli siis onko _kaikki_ W220:t ilmajousituksella paitsi sitten ABC-mallit? Shocked Käsitin, että kutoskoneisissa olisi saanut myös teräsjousituksella.

Ilmajousilla mennään sitten. Ja lotto vetämään... Rolling Eyes
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
noroljan



Liittynyt: 13 Tou 2013
Viestejä: 225

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juuri näin, Airmatic (ilmajouset) vakiona kaikissa paitsi 600:sessa on ABC. ABC:n on saanut sitten lisävarusteena muihinkin (Ei ehkä ainakaan alkupään kutoskoneisiin).

Rautajousimuunnoksia on markkinoilla, mutta ei se Airmatic niin pelottava ole, että kannattaa tuollaiseen ruveta...

kannattaa ostaessa kysyä mitä on vaihdettu, jos on ihan alkuperäiset osat ja 2005 mallinen, niin voi olla kohta lopuillaan osat, vaikka kilometrejä ei paljon olekkaan. Tai sitten ei.

Mulla on vieläkin toinen etujousi ja toinen takajousi alkuperäiset omassa 2001 mallissa, jolla ajettu 350 tkm. Kompura meni vaihtoon parivuotta sitten ja jakotukki vetää viimesiään (vaihdettu jo käytettyyn aikaisemmin).

Jakotukki (venttiiliyksikkö) ja kompura maksaa jonkun 250-350e /kpl. Tolppia ei ole tarvinut ostaa, kun on ollut alkuperäisiä käytettyjä omasta takaa, joten niillä on menty. AK47 oli ainakin noita tolppia hankkimassa, joten hän varmaan tietää lisää niistä.

Kaikenkaikkiaan Airmatic ässiä ollut itsellä jo viimeiset 9 vuotta, ja alkuperäiset osat on ainakin kestäneet tolkuttoman pitkään.
_________________
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No hitsi! Tässä pitää sitten varmaan matkalippuja varailla.

Tää on ollut unelma, joka pitää täyttää, ja nyt on sen aika.

Tässä ko. yksilö, jota olen ihmetellyt:

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-500-l-reinheim/250949117.html?action=parkItem

Toinen vaihtoehto:

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-500-l-potsdam/252693002.html?action=parkItem

Molempiin on oltu jo yhteydessä. Voisin kuvitella, että oman lapsen syntymä jänskättää yhtä paljon.
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5635

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ensimmäinen toimenpide jos tuollaisen hommaa, on vaihtaa/kuivata kompressorin ilmankuivaimen ryynit.
Mulla ainakin ne ryynit oli syksyisin ihan märkää moskaa, ja ensimmäinen syksy airmaticin kanssa olikin aika taistelua ennen ryynien kuivaamista.

Ja tulevaisuudessa sama homma joka syksy ennen pakkasia.

Tuolla toimenpiteellä välttää monet airmaticin pakkasongelmat.

Toinen vikapaikka on etujousien yläpäiden valetut lommit. jos ovat halkeilleet niin taas on pakkasilla odotettavissa keulan vajoamista.

ps. Ääni tuolle jälkimmäiselle jossa tumma sisusta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

^ Noniin, aattelinkin että sopivalla ohjeistuksella talvesta selviää ilman jatkuvaa nuupahtelua!

Onko tuohon tummasisustaisen suosimiseen paljonkin muita syitä kuin sisustan väri? Hinnassa on sen verran eroa, että eka isompi vastoinkäyminen tulee kaupan päälle tuossa vaaleasisustaisessa, ja arkiautoksihan tuo ei tule - lähinnä asiakkaiden viihdyttämiseen...

Tummasisustainen on ollut uutena Daimler AG:n hallituksen kuljetuskärry, sen jälkeen samalla omistajalla tähän asti.

Jos en osaa päättää, ostan ensimmäisen, myyn Suomeen pois ja käyn hakemassa toisen perässä.
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
noroljan



Liittynyt: 13 Tou 2013
Viestejä: 225

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ainakin prefaceliftissä vaaleat nahkat kuluu ihan silmissä. Musta kestää paremmin aikaa.

Tuossa vähän vertailukohtaa hintaan:
http://www.mersuforum.net/foru.....p;t=188796
_________________
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 13.11.2017 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

noroljan kirjoitti:
Juuri näin, Airmatic (ilmajouset) vakiona kaikissa paitsi 600:sessa on ABC. ABC:n on saanut sitten lisävarusteena muihinkin (Ei ehkä ainakaan alkupään kutoskoneisiin).

Rautajousimuunnoksia on markkinoilla, mutta ei se Airmatic niin pelottava ole, että kannattaa tuollaiseen ruveta...

kannattaa ostaessa kysyä mitä on vaihdettu, jos on ihan alkuperäiset osat ja 2005 mallinen, niin voi olla kohta lopuillaan osat, vaikka kilometrejä ei paljon olekkaan. Tai sitten ei.

Mulla on vieläkin toinen etujousi ja toinen takajousi alkuperäiset omassa 2001 mallissa, jolla ajettu 350 tkm. Kompura meni vaihtoon parivuotta sitten ja jakotukki vetää viimesiään (vaihdettu jo käytettyyn aikaisemmin).

Jakotukki (venttiiliyksikkö) ja kompura maksaa jonkun 250-350e /kpl. Tolppia ei ole tarvinut ostaa, kun on ollut alkuperäisiä käytettyjä omasta takaa, joten niillä on menty. AK47 oli ainakin noita tolppia hankkimassa, joten hän varmaan tietää lisää niistä.

Kaikenkaikkiaan Airmatic ässiä ollut itsellä jo viimeiset 9 vuotta, ja alkuperäiset osat on ainakin kestäneet tolkuttoman pitkään.


Juu, kyllä se ABC ehdottomasti ja 500, s55 tai 600. Airmatic paljon lähempänä rautajousitusta kun siinä on kallistuksenvakaajat. Itse jos sais vaihtaa ton 500 niin s55 tai 600 ois se mihin vaihtuis ABC alustaisena.

Itsellä ei oikein selkeä ole mistä se vuotaa tai keulan laskeminen johtuu. Ainoa mitä testeri on löytänyt on kerran vikakoodi paineanturista siinä kompuran kupeessa olevassa jakotukissa/anturissa, olikos B7 ja sit airmatikin testeissä esitti vuotoa kompuran sisäisenä vuotona. En ole vieläkään kerenny kompuraa vaihtaa, se on ollu nurkissa jo vuoden Very Happy ....

Ne tolppatopikissa mainitut miessler tjsp tolpat tais olla saatavissa vasta joulukuussa. Nyt on airmatic taas pelannut suht normaalisti. Olen jättänyt tyystin alustan korkeuden ja jämäkkyyden säätönapit rauhaan... Mutta katsellaan missä tilanteessa se taas oireilee. Sää eli lämpötilan lasku tuntuu vaikuttavan epäedullisesti asiaan. Mutta ei systemaattisesti vaan satunnaisesti.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2207
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 9:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei minulla topikkiin mitään lisäarvoa ole antaa, mutta missä Tucin pystäri kun puuttuu allekirjoituksesta? Shocked

Tervetuloa takaisin. Very Happy
_________________
W251 R 280 CDI
W210 E 220 CDI
W115 220 D

ex. S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

^ Pystäri on ollut vuosia huilitauolla, ei oo kadonnut mihkään! Cool Kiitoksia luopio!

Myyjä pisti viestiä kun kysyin vielä että kerropa nyt kirjallisesti, että se ilmajousitus pelaa täysin niin vastaus oli että toimii, mutta jos auto on seissyt viikon, laskee noin 3 cm ja käynnistäessä nousee noin 20 sekunnissa oikealle tasolle. Ja että päivittäisessä käytössä ei ole vastavaa ongelmaa.

Jotain €€€ vetelemässä viimeisiään vai liekö tuo ihan ominaisuus...

Erikseen mainitsee, että iskarit on kuivat.

ABC:stä on peloteltu niin pirskatisti, että en uskalla moiseen sortua. Korkeintaan sellaiseen autoon, joka makaa tallissa ja jolla ajelen sitten kesäisin miitteihin, eli joku CL 600 tai vastaava, jonain päivänä.
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1360
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väliäkö sillä vuotaako ilmapussit jos iskarit on loppu niin siinä samallahan tulee uudet pussit.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4356
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuc kirjoitti:
^ Pystäri on ollut vuosia huilitauolla, ei oo kadonnut mihkään! Cool Kiitoksia luopio!

Myyjä pisti viestiä kun kysyin vielä että kerropa nyt kirjallisesti, että se ilmajousitus pelaa täysin niin vastaus oli että toimii, mutta jos auto on seissyt viikon, laskee noin 3 cm ja käynnistäessä nousee noin 20 sekunnissa oikealle tasolle. Ja että päivittäisessä käytössä ei ole vastavaa ongelmaa.

Jotain €€€ vetelemässä viimeisiään vai liekö tuo ihan ominaisuus...

Erikseen mainitsee, että iskarit on kuivat.

ABC:stä on peloteltu niin pirskatisti, että en uskalla moiseen sortua. Korkeintaan sellaiseen autoon, joka makaa tallissa ja jolla ajelen sitten kesäisin miitteihin, eli joku CL 600 tai vastaava, jonain päivänä.


No, ei sen tarvitse laskea viikossa yhtään - jos toimii. Kahdessa viikossa saa kuulema vähän laskea. Kysy miten pelaa -20 asteen pakkasessa? Very Happy
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 824
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 24.11.2017 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, löpinät on löpisty ja huomenna hakureissu käyntiin! Kuvia tulee ensi viikolla.
_________________
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 527
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 24.11.2017 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään viimeks näin s600 ja 320cdi w220:n livenä. En oo jutulle vielä kehannu mennä mutta autot ainakin ryhdikkäät eli airmatic varmasti kunnossa.

Netissä äkkiä kaikki vähänkään yleisemmät murheet tiettyä automallia kohden pääsee liiankin esille, vaikka hyvähän se on tietää mahdolliset riskit. Jos ei nyt taskut ole ihan tyhjät ja jonkun auton oikeasti haluaa niin kyllä se pitää tarttua tilaisuuteen.

"kerranhan tässä vaan eletään" Laughing
_________________
W126 300SEL -88
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 -> W220 / W230 / W215 alusta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit