mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

om602 2,5 turbo jako kohilleen

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
oltzi



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 448
Paikkakunta: kurjalohja

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 22:09    Viestin aihe: om602 2,5 turbo jako kohilleen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on tässä työnalla tällänen 2,5 turbo kone johon tehtiin seuraavaa:
-lohkon tasopinta koneistamolla suoraksi
-kansi tehtiin myös uusiksi
-uudet laakerit ym
-605 paksumpi kannentiiviste liimalla

Miten kuuluu laittaa tuo säädettävä ajoituksen peltilirpake kohilleen?

Itse tein sen niin että kun öljypohja oli irti niin pyöritin ykkösen männän ylös ja mittasin työntömitalla kiertokangen laakeri pukista että on molemmat puolet yhtä kaukana lohkon tiivistepinnasta. Ja sitten laitoin tuon ajoituksen nuolen OT kohtaan.

No nyt sitten kun nokan ajoitin just eikä melkeen kohilleen ja pyöräytin koneen kerran ympäri niin heittää kaksi astetta. Mistä johtuu ja onko edes niin justiinsa?
Kun nokka on merkeissään niin kampura on vielä 2 astetta eykk.
_________________
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5635

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 23:03    Viestin aihe: Re: om602 2,5 turbo jako kohilleen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

oltzi kirjoitti:


Miten kuuluu laittaa tuo säädettävä ajoituksen peltilirpake kohilleen?


Männästä heittokellolla mitaten ykkösen mäntä yläkuolokohtaan ja merkkilipare paikalleen.

En tiä uskaltaako tätä sanoa ilman helvetinmoista paskamyrskyä... Ei tuolla 2asteen heitolla ole mitään merkitystä. Eikä sitä kyllä mistään saa noin vähää säädettyäkään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 2986
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita. Sorvaa suuttimen tilalle pitempi tappi (sopivan pitkä) ja pyöritä konetta edes ja takasin ja näiden kohtien puoliväli on ot.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5635

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

laineracing kirjoitti:
Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita.


Niin on. ko, astemäärän keskikohta on YKK.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 2986
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 14.11.2017 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Heittokellolla katsoen kello on paikallaan jokusia asteita.


Niin on. ko, astemäärän keskikohta on YKK.


Joo näinhän se on.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oltzi



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 448
Paikkakunta: kurjalohja

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mihinkä ennakkoon olis nyt paras tuo pumppu laittaa? 15eykk on ennakko.
_________________
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25123

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laita 13,5 ... partaukko korjaa jos sattuu lukemaan

Eikös paksumpi kannentiiviste jo tee tuon pari astetta. Sillähän ei ole mitään merkitystä kun kyse on nokasta joka on pari kampiakselin astetta pielessä, kunhan O|T merkki on kohdallaan niin pumpun saa oikeaan ennakkoon.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oltzi



Liittynyt: 06 Mar 2010
Viestejä: 448
Paikkakunta: kurjalohja

 LähetäLähetetty: 15.11.2017 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

paksumpi sen takia kun lohkon tasopinta ajettu suoraksi ja myös kansi.
_________________
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit