Sprinter 903 "sammuu" vauhdissa
Sprinter 903 "sammuu" vauhdissa
Onko muilla ollut tälläistä vaivaa:
Kun ajaa tasakaasulla 20-60 vauhtia niin auto ikäänkuin "sammuu", kierrokset putoaa tyhjäkäynnille, varoitusvalot ei syty ja kun painaa kaasua niin ottaa taas kierroksia. Jos on nopea kaasun käytössä niin kierrokset ei ehdi putoamaan eikä tule nykäystä. Jos kaasun pitää samassa asennossa niin auto jää käymään tyhjäkäyntiä.
joo ja staarista en osaa sanoa, vika koodeja ei korjaamolla löytynyt, siisi uusia,s amat vanhat kylläkin
Kun ajaa tasakaasulla 20-60 vauhtia niin auto ikäänkuin "sammuu", kierrokset putoaa tyhjäkäynnille, varoitusvalot ei syty ja kun painaa kaasua niin ottaa taas kierroksia. Jos on nopea kaasun käytössä niin kierrokset ei ehdi putoamaan eikä tule nykäystä. Jos kaasun pitää samassa asennossa niin auto jää käymään tyhjäkäyntiä.
joo ja staarista en osaa sanoa, vika koodeja ei korjaamolla löytynyt, siisi uusia,s amat vanhat kylläkin
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 903 "sammuu" vauhdissa
Ja minkähän ikäinen, millä konella, laatikollaJunnu88 kirjoitti:Onko muilla ollut tälläistä vaivaa:
Kun ajaa tasakaasulla 20-60 vauhtia niin auto ikäänkuin "sammuu", kierrokset putoaa tyhjäkäynnille, varoitusvalot ei syty ja kun painaa kaasua niin ottaa taas kierroksia. Jos on nopea kaasun käytössä niin kierrokset ei ehdi putoamaan eikä tule nykäystä. Jos kaasun pitää samassa asennossa niin auto jää käymään tyhjäkäyntiä.
joo ja staarista en osaa sanoa, vika koodeja ei korjaamolla löytynyt, siisi uusia,s amat vanhat kylläkin
tulekko koodit siis aina takaisin ja mitä ovat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Sprinter 903 "sammuu" vauhdissa
Niin sitä luulee että kaikki tietää mistä autosta puhun
Elikkäs 2004 vmallin 316 cdi automaatilla varustettuna, kilometrejä noin 900 000 km, eli kohta sisäänajettu.
Ja testerin kertoo että:
-abs-yksikköön ei yhteyttä (sulake irti, kun pyörittää abs-moottoria)
-ulkolämpötilan anturiin ei yhteyttä, pysyävä ilmoitus kun ko.anturi on jossain nelostien penkalla
-alijänniteestä johtuvia ilmoituksia, kuitattiin pois kun syykin poistettu eli akku vaihdettu uuteen keväällä, saa nähdä tuleeko ilmot uudelleen.
Mika, kaasupotentiometri = kaasupoljinhässäkkä?
Milläs tuosta vian löytää, kokeilemalla toisesta toimivaa poljinta?
Elikkäs 2004 vmallin 316 cdi automaatilla varustettuna, kilometrejä noin 900 000 km, eli kohta sisäänajettu.
Ja testerin kertoo että:
-abs-yksikköön ei yhteyttä (sulake irti, kun pyörittää abs-moottoria)
-ulkolämpötilan anturiin ei yhteyttä, pysyävä ilmoitus kun ko.anturi on jossain nelostien penkalla
-alijänniteestä johtuvia ilmoituksia, kuitattiin pois kun syykin poistettu eli akku vaihdettu uuteen keväällä, saa nähdä tuleeko ilmot uudelleen.
Mika, kaasupotentiometri = kaasupoljinhässäkkä?
Milläs tuosta vian löytää, kokeilemalla toisesta toimivaa poljinta?
Kiitos vinkeistä kaikille, vika on nyt pysynyt poissa pari päivää, tiedä sitten auttoiko suoli24ssa annettu vinkki että pistää virrat hehkuasentoon ja painaa polkimen hitaasti pohjaan ja ylös sekä oottaa pari minuuttia vai niiden alijänniteilmoitusten poistaminen vai auringonpilkkujen muutokset?
Seurataan miten toimii jatkossa...
Dealer; Automaattia ajan käyttäen yhtä poljinta kerrallaan
apg; jarrukatkaisimen korjasin aikaisemmin, ehkä yksinkertaisin sähköosa korjata tuossa autossa.
Onkos näissä joku systeemi joka heittää auton tyhjäkäynnille jarrutettaessa? Siltä varalta että kuski painaa molemmat polkimet pohjaan?
Seurataan miten toimii jatkossa...
Dealer; Automaattia ajan käyttäen yhtä poljinta kerrallaan
apg; jarrukatkaisimen korjasin aikaisemmin, ehkä yksinkertaisin sähköosa korjata tuossa autossa.
Onkos näissä joku systeemi joka heittää auton tyhjäkäynnille jarrutettaessa? Siltä varalta että kuski painaa molemmat polkimet pohjaan?
Elikkäs vaiva tuli jälleen ja tarkemmin kun tutkin jarruvalokatkaisijan toimintaa niin huomasin että katkaisin oli liian herkkä.
Vedin katkaisimen karaa kaksi napsua pidemmälle ja taas toimii niinku pitäänkin.
Karan painumisen katkaisimen sisään aiheutti jarrupolkimen päästäminen omalla jousivoimallaan ylös (eli jalan siirtäminen pois polkimelta ilman ylös saattoa), jolloin poljin pomppaa yli yläasennon ja painaa katkaisimen karan napsun verran sisään. Tämän jälkeen katkaisin on herkkä kaikelle polkimen liikkeelle.
Vedin katkaisimen karaa kaksi napsua pidemmälle ja taas toimii niinku pitäänkin.
Karan painumisen katkaisimen sisään aiheutti jarrupolkimen päästäminen omalla jousivoimallaan ylös (eli jalan siirtäminen pois polkimelta ilman ylös saattoa), jolloin poljin pomppaa yli yläasennon ja painaa katkaisimen karan napsun verran sisään. Tämän jälkeen katkaisin on herkkä kaikelle polkimen liikkeelle.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Eikö tuolla yllä ollut juuri ettäJunnu88 kirjoitti:Elikkäs vaiva tuli jälleen ja tarkemmin kun tutkin jarruvalokatkaisijan toimintaa niin huomasin että katkaisin oli liian herkkä.
Vedin katkaisimen karaa kaksi napsua pidemmälle ja taas toimii niinku pitäänkin.
Karan painumisen katkaisimen sisään aiheutti jarrupolkimen päästäminen omalla jousivoimallaan ylös (eli jalan siirtäminen pois polkimelta ilman ylös saattoa), jolloin poljin pomppaa yli yläasennon ja painaa katkaisimen karan napsun verran sisään. Tämän jälkeen katkaisin on herkkä kaikelle polkimen liikkeelle.
"jarrukatkaisimen korjasin aikaisemmin, ehkä yksinkertaisin sähköosa korjata tuossa autossa" ei siis ollutkaan yksinkertaisinta
no hyvä että löytyi
ko vika olisi näkynyt heti ajossa *:rila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo om yksikertaisesti tehty, lastenleluissa olen nähnyt vastaavia ratkaisuja , mutta kun korjasin vain vian, enkä sen vian aiheuttajaa (polkimen "stopparia") niin tuli uusi vikaEikö tuolla yllä ollut juuri että
"jarrukatkaisimen korjasin aikaisemmin, ehkä yksinkertaisin sähköosa korjata tuossa autossa" ei siis ollutkaan yksinkertaisinta