Simoksin 300SEL

Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuva

Kuva

Kolmipuolaa taas talveksi alle :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

On se myönnettävä, kateeks käy. Kuis tuo kolmesatanen jaksaa Ässää tuupata, meneekö ihan liukkaasti vai pääseekö itku ohituksissa?
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Teddy kirjoitti:On se myönnettävä, kateeks käy. Kuis tuo kolmesatanen jaksaa Ässää tuupata, meneekö ihan liukkaasti vai pääseekö itku ohituksissa?
Yllättävän ripeä laitos on. Lähtee paikaltaan ku vammanen makuupussista(sarkasmi) eli kyllä liikkuu hyvin :wink:

Ohituskin onnistuu mukavasti :)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Teddy kirjoitti:On se myönnettävä, kateeks käy. Kuis tuo kolmesatanen jaksaa Ässää tuupata, meneekö ihan liukkaasti vai pääseekö itku ohituksissa?
Hidas perävälitys niin lähteehän se ihan kivasti.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

No ei tällä paljoa tarvinnu ajaa että lakkas toimimasta :lol:

Motarilla töistä kotio tullessa ensin tipahti kierrosmittari pohjaan ja palas takasin sekunnin kuluttua jonka jälkeen 10s ajoa kunnes auto sammu kokonaan.

Startatessa kierrosmittari heiluu miten sattuu ja ei lähe yllätys yllätys käyntiin.

Villi veikkaus olis nyt se kampiakselin asentoanturi, koitin sitä heilutella molemmista päistä tienvarressa mutta ei vaikutusta asiaan.

Noh perus toimenpiteet alkakoon kunhan jaksaa eli tarkistella kipinät sun muut.

Hinasin möhköllä kotia ja oli mm. ensimmäinen hinauskerta.. ompa tarkkaa hommaa hinausvaijerin kanssa kun veto pitäis olla periaatteessa kokoajan päällä ettei pääse vaijeri kiristyyn liian äkkiä kun taas liian kovaa ei viittis ajaa risteyksiin muun liikenteen takia hinattavan auton ollessa käytännössä jarruton :D

Matkaa oli onneks vaan 20km.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nyt alkaa kyllä neuvot loppumaan. Siis kipinää ei tule. Vj-kansi tarkastettu,sytkäboksia kokeiltu toisella,puolaa kokeiltu toisella ja kampiakselin asentoanturi testattu toisella :roll: Mikä voi olla enää mahdollinen vika?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joku niistä konehuoneen isoista mustista releistä hoiti mm. kierrostenrajottimen toimintaa. Sekin tarkistukseen.
Ettei ollu bensapumpun rele juuri se?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Nyt taas löin yön yli latauksessa olleen akun kiinni, lähti heti ku näytti avainta niinku ei mikään vaivaiskaan :roll: Ajelin 15min kylärinkiä ja kotiin tullessa sammu parkkipaikalle itestään siinä minuutin kehrättyä. Akun jännite 12.7 ja auto käynnissä 13.7?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Koitas startata pimeässä ja kaveri tihrustamaan konetilaa jos siellä näkyisi tulpanjohtojen seutuvilla läpilyöntiä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Karvanaama kirjoitti:Koitas startata pimeässä ja kaveri tihrustamaan konetilaa jos siellä näkyisi tulpanjohtojen seutuvilla läpilyöntiä.
Joo täytyy kattoa vaikka iltasella. Mietin että oisko siinä asentoanturissa siltikin vikaa kun käyntilämpöön lämmetessä sammui itestään. Eikös se ole aika osuva oire tolle anturille? Kylmänä lähtee tai ei mutta jos lähtee niin lämpösenä sammuu :?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Juu ei. Vaihdoin sen asentoanturin taas toiseen ja käytin pihalla niin kauan että lämmöt 80 astetta ja sitten sammu.

Tulee mieleen että joku YJ-rele tai bensapumpun rele sammuttaa moottorin jostain syystä koneen lämmetessä.. tai tyhjäkäyntiventtiili? Hyvin ja tasasesti se tyhjäkäyntiä jauhaa että en oikein usko alipainevuotoihinkaan :(
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kylmäspryytä noihin kriittisiin osiin niin eiköhän se ala selvitä.

Sammuuko se "kuin saunalyhty" eli kerralla kaikki pois vai alkaako röpeltää ja sammuu sitten kun ei jaksa enää käydä?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Mika.T kirjoitti:Kylmäspryytä noihin kriittisiin osiin niin eiköhän se ala selvitä.

Sammuuko se "kuin saunalyhty" eli kerralla kaikki pois vai alkaako röpeltää ja sammuu sitten kun ei jaksa enää käydä?
ihan koko laitos sammuu kerralla kuin katkasis valot seinästä :D Meinaat että kylmäspraylla lämmettyään suihkis esim sytkäboksiin ym?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Vaihdoin piuhan puolalta vj-kannelle. Pitkää starttia tarjoo edelleen. 2-3x joutuu sahaamaan ja sitten minuutin tauko ja sen jälkeen lähtee samantien käymään. Oiskohan kuitenkin polttoaineensaanti ongelmana nyt? Vissiin PA-linjassa oli joku pienempi suodatin myös olemassa kuin se isompi pumpun vieressä?

Ajelin tossa taas puolituntia ja tuntu toimivan ihan normaalisti.

Toimii muuten nuo euroopankitkat aivan täydellisesti tähän keliin kun on kunnolla lunta maassa 8)
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onhan siellä sellanen pieni suodatin joka maksaa kympin verran :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuinkas nuo takalasin kromilistat lähtee irti? En ole tutkinut mutta jos jollain on heittää hyvä taktiikka ilman että rikkoo mitään.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

miksi ne listat pitäisi irrottaa :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:miksi ne listat pitäisi irrottaa :roll:
Ajattelin tarkistaa löytyiskö vuodon aiheuttajaa mistä valuu lattiatilaan vedet :?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Selviskö tuo käyntiongelma? Mä lähtisin YJ-releestä ja sen sulakkeista liikkeelle... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

simoks kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:miksi ne listat pitäisi irrottaa :roll:
Ajattelin tarkistaa löytyiskö vuodon aiheuttajaa mistä valuu lattiatilaan vedet :?
eikös se seleviä paraiten kun ottaa koko takalasin pois, niin näkee ikkunan reijän paraiten ja samalla hyvä korjata se aukko :wink:
onko muuten etulattiat kuivat :roll:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

dry kirjoitti:Selviskö tuo käyntiongelma? Mä lähtisin YJ-releestä ja sen sulakkeista liikkeelle... :shock:
Se on akku/laturi vissiin. Jos lataan akun täyteen auto hörähtää heti kun näyttää vaan avainta. Muuten jos akku puolillaan niin sahaa vain eikä meinaa startata. Mutta auto on nyt seisonnassa.
eikös se seleviä paraiten kun ottaa koko takalasin pois, niin näkee ikkunan reijän paraiten ja samalla hyvä korjata se aukko Wink
onko muuten etulattiat kuivat Rolling Eyes
Kaikki lattiat enemmän tai vähemmän. Kuitenkin takalattia eniten märkä ja pihalla ollessaan takalasi oli sisäpuolelta kostea :?
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olekko ottanu hattuhyllyn pahvit pois ja onko siellä kosteutta/vettä :arrow:
onkos etu lattioilla isommalti vettä, että tulisko konehuoneen puolelta, sulakerasian alta, akkutelineen alta taikka lämmityslaitteen läpi, siellä on lämmityslaitteen imuilman aukon vieressä kumi venttiili joka päästää veden poisto putkeen jos läppä jäässä vedet menee lämppärin imureijästä lämppärin sisälle ja sieltä jalkatilaan :wink:
tämä ei ole varmaa, mutta mahollista :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Erikoinen laitos. Tänään 5h ajoa pitkin taajamaa ja känniläisten kuskausta. Eilen ei vaan lähtenyt käyntiin mitenkään,paitsi nyt kun akku oli latauksessa koko yön :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi :roll:
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tarkistitko jo sen yj-releen?
Mulla on jotain kosketushäikkää sillä suunnalla ja tyhjäkäynnin korotus ei toimi välillä. Samalla tippuu kiekkamittari pois pelistä ja ilmastointi.
Pikku tönäisy releeseen ja kaikki palautuu takaisin.
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi :roll:
Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.

Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mullakin on uusi rele, mutta ei johtunut siitä.
Vika on ilmeisesti johdotuksissa jotka tulee siihen yj-releen "telineeseen"
Eli siihen jossa on joku muukin ohjainlaite.
(taitaa olla ilmastointi ja kickdown)
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

simoks kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi :roll:
Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.

Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
no hitto, eikös tuossa akussa ole vielä takuu :twisted: saattaapi hyvinki olla että akun vaiholla korjaantuu ja toivottavasti laturi antaa sen 14,5v :wink:
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

touhottaja kirjoitti:
simoks kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:en nyt viittis lukee koko topikkia läpi, siispä kysynki että mitäs kaikkee olet tehnyt jotta vika löytyisi :roll:
Enpä tässä hetkeen mitään. Auto oli seisonnassa paitsi lauantaina otin ajoon. Kokeilen uusia akun pian jos se vaan on kaput tuo 9v vanha boschilainen kun täyteen ladattua auto toimii vaan jos hetken seisoo niin tarjoo pelkkää sahuuttamista.

Yj-rele on vuosi sitten vaihdettu ja vanhalla testattu myös, ei vaikutusta.
no hitto, eikös tuossa akussa ole vielä takuu :twisted: saattaapi hyvinki olla että akun vaiholla korjaantuu ja toivottavasti laturi antaa sen 14,5v :wink:
Jep. Vaan ompa akkujen hinnat kallistunu :D Olikos se 100ah vakiona näissä vai käykö 6koneiseen esim 70ah?

Joku exide tai bosch varmaan kuitenki.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla on 88 ah akku ja piisaa oikein hyvin kaikille sähölaitteille jos webasto sitten 100 ah akku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”