Ahdettu postiloota eli Höömyn w245

Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kurkkaa varsin ettei ole rattaan takana likasuojankopassa lampunvaihtoreikää. Aakkosissa ja jossain muissakin Merssunropposissa on ollunna. Eemeliin ei ollu luukkuva laitettu kun oli vakiostaan ne henkiäuhkaavat korkeajännitelamput, jokka täytyy vaihattaa perehtyneellä koijaamolla, mutta ei se lokakotelokaan ollu monella ruuvilla läjässä. Potta veks ja tuikku sitäkautta vaihtoon. 5min tupakkeineen. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Easy Rider kirjoitti: Eemeliin ei ollu luukkuva laitettu kun oli vakiostaan ne henkiäuhkaavat korkeajännitelamput,
Citruunankin käsikirjassa onpi teksti jossa lukoo notta jos biilissä kseenoni lanput, ei pijä mennä ite ropeltaan ko on SÄHKÖSURMAN VAARA :pope:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tässä on oikeanpuoleinen periaatteessa vaihdettavissa, mutta umpion luukkukin on erittäin syvällä keulassa. Sen avattua, kun katselin auenneeseen monttuun, tiesin heti, että näillä käsillä siellä ontussa ei saa edes sitä vanhaa polttimoa pois. Vasemmalla pitää purkaa tuulilasinpesunestesäiliö pois tieltä.

Pajalle meni 20 euroa ja kaveri sanoi omistavansa tarkoitukseen pihdit, joilla vaihto onnistuu.

Citikassa pitää vissiin irottaa rengaskin lampunvaihtoon...
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No minä siitä 212 koppasesta nykelsin rattaan ja lokapotan irtaallensa ja pierunpurkaustuiju tuli vaihelluksi sitten ihan yhenäkkiä. Muuntaja oli tuikun perssiisä, joten ei tuossa tarvinna korkiapinkuisiin sähköletkuihen tehä kytkyjä. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Höömy kirjoitti:
Citikassa pitää vissiin irottaa rengaskin lampunvaihtoon...
Ei, kuskin puolella akku. Siis jos haluaa tehdä ns. pihtivaihdon tai on pitkät sormet ja pieni käsi. Myös valo + peili tarvitaan avuksi. Muuten etupuskuri irti ja umpiot irti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ai perkeles, on se ranskalainen systeemin keksiny.

Mersu meni muuten tänään katsastuksesta läpi ihna näyttämällä. On melko liki, ettei tällaista ole minulle sattunut kuin aniharvoin. Huomautti ne haalistuneista vilkun polttimoista, mutta silti...
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tänään on ollut aivan tappoliukasta ja nyt erilaiset estot tekee töitä ihan tosissaan. Auto tuntuisi luonnostaan lähtevän aika herkästi sivuluisuun, mutta rutinan säestyksellä meno suoristuu suurinpiirtein heti. Vähän on matkustajan tunnelmat ratin takana.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Auto kävi tänään ns. E-huollossa ja oikein valtuutetulla pajalla. Sinne vein sen, kun oli tuollainen 50 euron etuseteli. Vähänpä tiesin sen kyvykkyydestä.

Kyseessä oli kyllä melko suuri huolto, kun normaalien öljyjen ja suodatinten lisäksi uusittiin vaihdelaatikon öljyt ja suodatin, jarruneste ja sytytystulpat. Viime mainitut ovat ilmeisesti melko kusisessa paikassa, kun autoa puretaan alakautta sinne pääsemiseksi ja sittenkin tarvitaan erikoistyökalu, jossa mutkia joka suuntaan ja pituutta kuin luudanvarressa.

Loppusumma oli 850 euroa, jossa siis vähennettynä tuo viisikymppinen ja sain vielä kaikista tarvikkeista ja osista 10 % alennuksen. Olisi ollut siis tonnin pieti ilman näitä. Huoltoväli on 30 tkm tai vuosi. Eli näillä ajoilla vuosi.

Huoltokirjaan olivat pistäneet rastin Mobilo Life kohtaan eli joku sellainen vissiin sitten on? Pitänee selvitellä papereista onko ja mikä sen merkitys on.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Milloinkas tähän topikkiin saadaan kuvia autosta sisältä ja ulkoa? :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kestää se sen aikaa, että keksin, miten saan kuvat kamerasta tähän rakkineeseen liitettäviksi. Kun ei ole enää mikkiksen työkaluja. Pitäisi pärjätä kuukkelin vehkeillä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ensimmäisen kerran tankkasin niin, että edellisen tankin keskikulutus oli alle 10 ltr/100km. On niin iso osa kaupungissa pyöritystä. Minusta ei Mersun bensavehkeet tunnu menevän luvattuihin kulutuksiin kuin maantiellä cruisella ajaessa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tänään pistin sileämmät kumit alle. Sen verran sileät ovat, että ennen Juhannusta lienee uudet hankittava. Tänään tuli mittariin myös 200 tkm lukema. Alkaa olla vähän tutumpaa ajoa, kun taulussa on 2 alkava numero.

On muuten Mersiin helppo vaihtaa renkaat noihin muihi kinnereihin verrattuna. Tänä vuonna aloitin tuosta helpoimmasta.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Alkaa olla kesäkelit ja ja myös kesäajot eli enemmän liikutaan tien päällä pitkää matkaa. Kulutus onkin tipahtanut 8 litran pintaan, vaikka mökkireissuistakin on moottoritietä 30 %.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kuvaushommat on edelleen jääneet muiden murheiden alle. Auto sinällään toimii hyvin ja on kiva. Ilman talvikumeja se tuntuu jopa aika hiljaiselta. Variaattorivaihteistoakin oppii näköjään ajamaan vuodessa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Elämästä on tullut sellaista sirkusta, että auton kuvaaminen ei todellakaan ole ensimmäisenä mielessä.

Kulutuksesta on kuitenkin raportoitava. Ajelin lasten ja mutsin kanssa reissun Pohjois-Karjalaan ja maantiellä kulutus jää alle 7 litran, mutta moottoritiellä mennään 8 litran tasolla. Ja kaupungissa reilua kymppiä.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tämä pirulainen kuluttaakin öljyä. Reilut 8 000 km on edellisestä vaihdosta ja niinpä heitti herjan vähästä öljystä mutkassa. Kaadoin sinne 4 dl lisää ja herjaa ei näkynyt. Tämä nyt hiukan vi...taa, kun hikisesti 200 tkm ajettu Mersu vie öljyä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Jos siellä on ne longgi laiffi öljyt, nii pittää kuluakkii..

Ku niit vaihettaa harvoin, nii tullee tavallaa vaihettuu monta kertaa, kun kuluttaa sen 10 litroo per vaihtoväli :lol:
® Mesen linttaklubi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Uudet kesäkumit piti laittaa, kun olivat jo kuivan kelin nakit alla, ja syksyllä niitä kuivia on vähänlaisesti. Euromasterin edulliset laitoin ja vähän alle 400 euroa olivat töineen. Katsoovat siellä öljyt ja jarrupalat samalla. Kehottivat lisäämään öljyä myllyyn...

Nyt on pintaa ja saa sataa. Äänitaso ei muuttunut mihinkään, mutta ajaminen parani vähän, se menee nyt paremmin suoraan. Ei toki ennekään ollut paha.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tälle on taas ohjelmassa vuosihuolto ja sen jälkeen katsastus. Sopivasti jarrut alkoivat temppuilemaan, ei meinannut automaatti pysyä paikoillaan, vaikka pohje naristen painoi jarrua. Onneksi paja on tiistaina.

Muutamalla kovalla jarrutuksella tilanne parani, mutta abs ei alkanut rutista asvaltilla millään jalkavoimalla. Ja hidastuvuus oli todella onnetonta, lähinnä tuli mieleen mäkiauton jarrut. Olisko satulat jumissa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Huollossa tänään ja muuten normimeininki, mutta jarrupalojen lisäksi meni levyt eteen ja vasemmalle eteen myös satula. Rahaa paloi, mutta hyvään tarkoitukseen.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Katsastussetä antoi leiman, vaikka valitteli nastakummien jo huonoa kuntoa. Käsijarru tietysti oli temppuillut, mutta niin kai Mersussa on aina.

Kestäisiköhän näissä pienemmissä autoissa alusta paremmin, kun Möllissä oli aina alustassa sanomista.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ilmastoinnin täyttö tuli ajankohtaiseksi, kun ilmat lämpesivät. Harmittaa, että ajattelin koko talven teettää sen hyvissä ajoin, mutta näin siinä taas kävi.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Kesä on taas pöristelty vähän enemmän. Mittarissa on nyt reilut 220 000 km ja öljynkulutus kuvatulla tasolla. Muutenhan se pelaa hyvin tai ainakaan ei yllätä koskaan. Näin kylmänä kesänä on päästy maantiellä jopa seitsemän litran (bensaa ja öljyt sitten päälle) pintaan, kun cruisella ajellaan 80-100 km/h.

Vähän alkoi kiinnostamaan valtion päästötavoitteet, kun kerrottiin, että ehkä sittenkin sitä bioetanolia vähän suosittaisiin. Tuonhan saisi varmaan helpohkosti bi-fueliksi. Eikös ahdetusta koneesta saada enemmän irti re85 aineella? Muutostyö muutaman satasen + ohjelmointi ja edullisemman polttoaineen pariin ilman tehonmenetystä?
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tämä kävi tänään vikatilassa, mutta mitän herjoja tai valoja ei ilmestynyt mihinkään. Ennakoineeko jonkun ilmamäärämittarin tai vastaavan laukeamista. Hetken jo mietin, että ahtimessa vikaa, mutta seisoessaan parkkipaikalla tapahtui ns.itsekorjaaminen. Lienee sellainen älyauto :roll:
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No ny sitten syttyi ottorin vikavalo. Sitä ei ole tässä taloudessä nähtykään pitkään aikaan, viimeksi letukassa. Mahtaakohan tulla kalliiksi?
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Vielä ei ole päästy pajalle, mutta jonkun aikaa auto aina toimii startin jälkeen normaalisti. Ihan kuin joku sähköaivo poistaisi turbon toiminnasta jonkun ajan päästä. Kone kiertää ihan iloisesti, mutta tehoa ei ole kuin 30 hv vikatilassa. Ensi viikolla saataneen telakalle.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ilmeisesti solenoidiventtiili on antautunut. Toivotaan, että saadaan huomenna normikuntoon vehkeet.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Ahtopaineen solenoidiventtiili oli vialla. Työt ja osat yhtensä reilut 190 euroa eli aika vähällä päästiin tällä kertaa. Nyt se taas pelaa normaaliin malliin.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tuli katsastetuksi. Ihme Mersu, kun menee aina läpi pelkällä näyttämisellä, eikä tähän asti ole tarvittu edes etukäteisremonttia.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Tänään työmatka Kotkaan ja tietty moottoritietä, jolla tiehallinto oli jo laittanut 120 km/h rajoituksen. Kulloosta Koskenkylään ja POKS Mersu vikatilaan. Menohauja suurinpiirtein saman verran kuin 1960-luvun Datsunissa. Parin tunnin parkkaipaikkaseisonta palautti menohalut, mutta vähän kynsii.

Tämä on ollut tähän saakka hyvin vaivaton auto, mutta nyt ei vaikuta hyvältä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W169”