Teemun S205

Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Minäkin laitoin putken hieman sivuun kun asentelin lisävalojohtoja.
Ei vaikuttanut äkkivilkaisulla helposti aukeavalta.
Tosin mersun logiikka vaihtunut kai viimevuosina, äsken pihassa kävi -15 mallinen Sprinter. Kylkilistat menossa maalaamoon, kiinni 147 kiinnikkeellä/ puoli, kaikki hajoaa irroituksessa.
Meni vähän ot: n puolelle..
Niin juu, omassa om 651:ssä defan lämmitin, vähän kesyltä vaikuttaa.
45 min.lämpöä näillä keleillä ja ei ainakaan lämpömittari reagoinut mitenkään.
Pitää töissä testata parilla tunnilla.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Mikähän idea noissa kahdessa paisuntasäiliössä on? Lasinpesunesteen täyttö on hankalasti kuskin puolella konehuoneen takakulmassa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Näköjään rattiakselin vaihdekeppiin tottuu nopeasti, kun w204:ssä hapuilee vaihdetta koko ajan siitä. :)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tn62634 kirjoitti:Mikähän idea noissa kahdessa paisuntasäiliössä on?
Joissain malleissa on välijäähdytin tehty nestekierrolla (ilma-neste-ilma). Se tarvii oman nestepiirinsä ja myös oman paisuntasäiliön. Liekö tässäkin moinen?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo sinne välijäähdyttimelle siitä toiselta paisuntasäiliöltä taitaa letku mennä. Katselin samalla, kun kävin käyttämässä auton lämpöiseksi ja tarkkailemassa vuotaako lämmittimen liitokset. Defassa ja Calixissa tulee sentään kunnolliset ABAn klemmarit. Ohjeena oli 2 Nm kiristystiukkuus, mutta menivät ne kyllä kireämmälle ihan käsituntumalla. Tehoahan lämmittimessä ei ole kuin 550 wattia, mutta ehkä se tyhjää parempi on. Mitään kiinalaista en halua laittaa. Näitä lämmittimiä on nyt tullut laitettua useampaan Mersuun ja yhteen Renuun pienen ajan sisään ja pidän kyllä hyvänä Calixin CVH:ta pumpulla. Kai sen tähänkin olisi saanut, mutta kun oli Defalta alavesiletkumalli saatavana.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Koelämmitin autoa hetken aikaa ja kyllä Defa hyvin tuntuu toimivan. Mittailin letkujen pintalämpöjä infrapunalämpömittarilla ja lämmityslaitteen letkulla moottorin päällä oli 20 astetta aika pian. Samoin moottorin pinta oli plussalla, vaikka ulkona on monta astetta pakkasta. Toistaiseksi vaikuttaa toimivalta tuotteelta.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Hyvää itsenäisyyspäivää Saksa-piposta huolimatta. :) Auto sen kun vaan seisoo ja odottelee ajoa.

Kuva
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tänään oli aikaa, säätä ja intoa pestä auto.

Kuva
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Oon nähnyt villasta kudotut peilimyssyt autossa, mutta en vielä keulamerkki pipoa :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tonttuhattukin on jossain, mutta hukassa tällä hetkellä. :)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Nämä lätyt odottavat kesää.

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Miltä 205 tuntuu 204:n jälkeen noin niinkun laadullisesti esim. melutason, yleisen sähkövarusteiden toimivuuden ja ajoasennon ja näkyvyyden suhteen? Netin maailmaa kun lukee, olivat alkupään autot aika raakileita ja vaativat valtavasti päivityksiä ja ikkunoiden sekä ovien tiivistyksiä ja lasien vaihtoja. Tuntuuko omasi jo valmiilta autolta?

Istuin autokaupassa panoraamakatolla olevaan S205:een ja yhtäkkiä tuntui että ikkunalinjaa olis nostettu ja sivulasit olisivat pienemmät ku 204:ssa. Tuli Audi mieleen.

Oma autonvaihto ei ole ajankohtainen mutta tulevaisuuden vaihtoehto tämä 205:kin on jos ne ovat yhtä hyviä kuin edeltäjänsä lastentautien korjauksien jälkeen. Toinen vaihtoehto olis sitten 212.

Tehtaalta sais tilattua uuden VW Passatin kuitenkin ok varusteilla samaan hintaan mitä satkun ajettu S205 maksaa hyvin varustettuna... Kaikkea ei voi saada, tai ainakaan minä en uutta ja hienoa Meseä toistaiseksi... Tuntuu vaan välillä siltä että yli 20 tonnin autossa sais olla jo takuukin pari vuotta.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onhan ne ikkunat paljon matalammat tosiaan. Auto tuntuu ajossa paljon isommalta kuin 204 eikä välttämättä vain positiivisessa mielessä. W204 on ketterämmän ja kevyemmän tuntuinen ainakin parametriohjauksella. Jotkut asiat ovat paremmin uudessa ja jotkut vanhassa. Ajokokemusta on tosin vain vähän, koska auto seisoo ja odottelee parempia säitä. Eivät ainakaa itsellä ikkunat suhise. Yli 200 vauhdissakin menee ihan kivasti. Runflatit ovat kyllä vähän äänekkäät. Penkit ovat mielestäni ihan hyvät. Ei selkä kipeytynyt Lyypekistä manner-Tanskan kautta kiertäessä Tukholmaan ajaessa.

Jos alkaa kiinnostaa niin tule katsomaan. :) Kyllä sen tuosta myytyäkin saa eikä ole ihan neekeriversiokaan. Myyjän mukaan 68000 euroa ollut uutena Saksassa (Alv 19%).

Minulla on noita w204:sia ollut niin monta, että se on kyllä varauksetta suositeltava auto kenelle tahansa, mutta onhan uusi aina uusi malli. Jostain sitä on viehätystä saatava.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kuva

Kuva

Hyvää joulua!
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

On se kyllä tyylikäs! Väri on juuri oikea ja kiiltää kuin j*******sen m****u!

Hyvää joulua!
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiiltäähän se, kun seisoo katoksessa vaan. :)

Tänään lämmittelin useamman tunnin ja kaksi palkkia oli mittarissa lämpöjä startatessa. Pintalämpömittarilla en letkuista tällä kertaa katsonut, mutta vaikuttaa toimivalta Defan letkulämmittin.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Jos moottorinlämmittimen pistokkeen haluaisi nokalle esim. alasäleikköön rekisterikilven telineen viereen, onko mitään reittiä kaapelille? Syylarin päältä? Lampulla kun koittaa näyttää valoa niin ei läpimenokohtia oikein näytä olevan.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kiitti! Koitan reunalta.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Laitoin kiinni pistokkeen rekisterikilven telineen sivuun ja kaapelin vedin krouvisti lukkopellin päältä, kun siitä ei vaatinut mitään pujottelua.

Kuva

Pitää siirtää se pois, jos alkaa häiritsemään. :) Tuosta kohtaa kulkiessa pelti menee hyvin kiinni. Laitoin ensin suoraa linjaa mustan muovin suuntaisesti, mutta siinä ahdisti kiinnimeno.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo niin on omasta mielestänikin. Ehkä se pitää laittaa siitä piiloon. Mutta rekisterikilven sivuun ruuvatusta pisrokekiinnityksestä tuli yllättävän tukeva, vaikka hieman epäilin. Siihen laittaessa eivät säleikön rivat olleet tiellä ja kaapeli mahtui välistä.

Siitä syylarin vierestä olisi kaapeli hyvä tuupata kuten Sakari neuvoi, mutta maski kai pitää irrottaa, jotta onnistuu.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tässä ketjussa kun on kiina asiaa. Ostin Defa 1204 laturin niin kiina on valmistusmaa. Miten lämmittimet?
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

markoala kirjoitti:Tässä ketjussa kun on kiina asiaa. Ostin Defa 1204 laturin niin kiina on valmistusmaa. Miten lämmittimet?
Ei ollut enää laatikko tallessa. Ennenhän nämäkin olivat norjalaisia, mutta nyt en pysty sanomaan. Calix sentään on ruotsalainen.


Sakari kirjoitti:Kaikkein helpoin se on ehdottomasti alakautta reitittää konehuoneen puolelle jäähd. Paketin apukuskin puoleiselta laidalta ja siitä ylös konehuoneeseen.

Jos sen haluaa noin tuoda ylös ja siitä lukkopellin kohdalta viedä konehuoneeseen niin tosiaan umpion nurkassa on väli josta se mahtuu mutta on hyvin ahdas ja puskurin yläkiinnikkeet pitää avata ja puskuria taivuttaa hieman jotta saa kädet väliin. Aika mahoton selittää tarkemmin ilman kuvia :oops:
Pitää se sieltä alakautta joskus uittaa. En vaan jaksanut nyt alkaa makuutöihin. :) Auto ei liikahda pihasta ennen kevättä kuitenkaan, mutta pitäähän sitä välillä käyttää.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Tähän on kuulemma joku tehtaan korjauskutsukin, mutten tiedä mikä. :)
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kirjettä ei ole vielä Stuttgartista tullut, mutta Länsiautossa kerrottiin runkonumeron perusteella, että joku juttu on. Mutta vielä ei selvitetty. Ilmoitan menikö veikkaukset oikein. :)
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Rellun dieseleihin taasen vaihdetaan ahtoputkea ja m274 moottorin öljynerotinta/huohotinputkea tai molempia. Loistava keikkahomma tuo öljynerottimen vaihto 3.5 tunnin ohjeajallaan kun 45 minuuttiin sen tekee Laughing
Minkälaisia kokemuksia muuten siitä rellun koneesta?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W205”