mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Foorumilaisten W220 ässät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 10.1.2018 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katoppa saako noihin projektoreita erikseen siinä tapauksessa. Retrofitlab ainakin myy laadukkaita projektoreita ja heidän sivuillaan löytyy myös selitykset mihin autoihin käy, kurkkaa jos sieltä löytyy..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 07.2.2018 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa Suomen W220-kanta pikkuhiljaa tuplautua Japanin kantaa tänne rahtaamalla. Laughing Mutta tällainen S 500 L odottelee Yokohamassa laivaan pääsyä, kesäksi Savon baanalle. 61 tkm taulussa, gradet 4B, eli pitäisi olla "aika kiva".







Main data
Ident. number (FIN) WDB2201751A206357
VIN WDB2201751A206357
Baumuster 220175
Sales name S 500
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merc...u=_gi-0j651_z5
Order number 0 1 839 36308 (Destination: Japan)
Delivery date 12 03 2001
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 231A LEATHER BLACK
Engine 113960 30 282100
Gearbox 722633 02 790220
General data for model code 220175

220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.960 АКП
722.633
722.635
722.901 4
220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.986 АКП
722.633
722.635
722.901 4
SA codes
189U GREEN BLACK METALLIC
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223 REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A LEATHER, 2-COLOR
231A LEATHER BLACK
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
349 PREP. FOR EMERGENCY CALL SYSTEM
352 COMAND
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
498 JAPAN VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
617 XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES W/ TIE-DOWN HOOKS
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
761 RADIO RC W. REDUCED RANGE W/O PANIC (315 MHZ)
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883 POWER CLOSING SYSTEM
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 08.2.2018 0:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla on onneks jo laivassa ja jäätävä ressi päällä ilmajousista ja mahdollisista sähkövioista. Very Happy onnea uudelle hankinnalle. Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 12.2.2018 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Satamakuvat tuli, yhtään ei kuume hellittänyt. Very Happy Näkyvä jälki tuossa etulokarissa, kuten sheettikin sanoi, saa nähdä miltä luonnossa näyttää.
















Parilla katsastuskonttorilla tuli käytyä kyselemässä etukäteen. Ensimmäinen (A-katsastus) paikka kertoi, että tarvitaan vaatimuksenmukaisuustodistus, melumittaus sekä asiantuntijalausunto valoista, ja sittenkin saatetaan joutua pudottamaan paikkalukua alaspäin.

Toinen paikka kertoi, että ei tarvita vaatimuksenmukaisuustodistusta, vaan mikäli auton tunnistekilvessä ei ole massoja, niin vapaamuotoinen selvitys maahantuojalta todellisesta kokonaismassasta, ja omamassa mitataan konttorilla. Isoimpana ongelmana näki jos OBD-pistoke puuttuu, mutta ei kai W220:iä ole tehtaalta lähtenyt ilman, koko auto kun on jo yksi iso tietokone?

Seuraavaksi merkkiliikkeeseen, josta selvittelivät että massatiedon saa maahantuojalta hintaan 450 €. Eli käytännössä tuo vaatimuksenmukaisuustodistus...
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 12.2.2018 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mersuissa on OBD. Varmaan itse yritän ensin kilpiin ilman vastaavuustodistusta..Jos sen vaatii niin hommaan sen sitten. Valoista olen tullu siihen tulokseen että jos ei vipua löydy, niin muokkaan ite kuvion suoraksi. Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1422
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 12.2.2018 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ale.s kirjoitti:
Valoista olen tullu siihen tulokseen että jos ei vipua löydy, niin muokkaan ite kuvion suoraksi. Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..


Onhan se kivaa jos on jännitystä tien päällä, koskaan ei tiedä tuleeko fiksu poliisi tarkastamaan autoa. Ensin tietenkin pitää löytää tyhmä katsuri, molemmat onnistuu varmaan aika helpolla. Smile

En silti pilaisi W220:stä saatikka uhraisin ajoturvallisuutta heikkoihin valoihin.Onhan se asymmetria aika merkittävä turvallisuustekijä lyhyillä ajettaessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 12.2.2018 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaa miten poliisi tähän liittyy? Luulen jos katsastuksessa menee läpi niin on ihan lailliset. Tehtaalta lähtöisin xenonit, on varmasti paremmat kun jotkut tuning valot ja valoteho riittävä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 12.2.2018 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Löytyi orkkisumpiot 200 eurolla, saapahan kerralla kelpaavat inssistä riippumatta. Very Happy'

Ale.s kirjoitti:
Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..

Marraskuussa näkyy verotetun 63 tkm S 500 reilulla kahdella tonnilla (harriban oisko?). Jos meinaavat enemmän kupata niin helppo valitus.
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5780

 LähetäLähetetty: 13.2.2018 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ale.s kirjoitti:
Jaa miten poliisi tähän liittyy? Luulen jos katsastuksessa menee läpi niin on ihan lailliset.


Meinaatko tosiaan että jos ja kun konttorisetä ei huomaa vilpillisiä valoja niin ne olisi sitten lailliset?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 13.2.2018 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Ale.s kirjoitti:
Jaa miten poliisi tähän liittyy? Luulen jos katsastuksessa menee läpi niin on ihan lailliset.


Meinaatko tosiaan että jos ja kun konttorisetä ei huomaa vilpillisiä valoja niin ne olisi sitten lailliset?


En ymmärrä miten valot voi olla vilpillisiä jos kuvio on oikea/suorakuvio?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mou



Liittynyt: 31 Tam 2014
Viestejä: 807

 LähetäLähetetty: 13.2.2018 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Poliisi ei tien päällä mihinkään valokuviohin puutu. Se on ihan saletti että sen puoleen voi olla ihan huoleti. Jos kuvio kelpaa konttorilla ja ei ketään liikenteessä ei häi'ji, niin en alkaisi tuhlaamaan satasia joihin tiesuolan syömiin kauhtuneisiin eurovaloihin vain sen takia että juriidinen puoli täyttyy 100%:sti.
_________________
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 850i 5.0i V12 - '96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Capri 2.8i
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harriba



Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 33

 LähetäLähetetty: 16.2.2018 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ale.s kirjoitti:
Mersuissa on OBD. Varmaan itse yritän ensin kilpiin ilman vastaavuustodistusta..Jos sen vaatii niin hommaan sen sitten. Valoista olen tullu siihen tulokseen että jos ei vipua löydy, niin muokkaan ite kuvion suoraksi. Tällä hetkellä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin voi tulla aika iso autovero..


Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.

Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.

Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.
_________________
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 18.2.2018 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

harriba kirjoitti:


Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.

Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.

Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.


Tarkoitatko pelkkiä umpioita vai myös teknistä puolta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harriba



Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 33

 LähetäLähetetty: 26.2.2018 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ale.s kirjoitti:
harriba kirjoitti:


Ennen 1.1.2001 käyttöönotetut menevät ilman mitään lisäpahveja kilpiin. Myöhemmistä ei ole omaa kokemusta, mutta ymmärtääkseni joko EU tyyppihyväksyntänumero (ei löydy japanin mallista) tai tuo Vehon €450 pahvi tarvitaan.

Jos/kun nuo ovat pre-faceliftin orkkisxenonit niin ne on heijastin- eikä projektorimallia. Niiden kuvion kääntö vaatii joko uudet umpiot tai uudet umpion lasit. Siellä sisällä ei ole mitään varjostinta, vipua tai muuta himmeliä. Se tuli vasta faceliftin bi-xenoneihin. Mulla on nuo vanhat umpiot vielä jossain romuläjän alla odottamassa sorttiasemalle menoa.

Mun lossista tosiaan meni sen pari tuusaa veroja. Sinänsä ei kovin paha, mutta toisaalta jos laskee kuinka paljon tulleja, alveja ja korruption suojelumaksuja siis autoveroa on yhteensä maksettu niin saattaa *tutus alkaa hiipimään hipiään.


Tarkoitatko pelkkiä umpioita vai myös teknistä puolta?


Jos meinaat pre-fl xenon sytkiä ja ohjausbokseja niin nekin pitäisi olla vielä tallessa. Oli ehjiä ainakin purkaessa.
_________________
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 16.4.2018 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Autokin olis suomessa mutta en ole hakenut viellä..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 12.5.2018 0:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt se on omassa katoksessa piiiitkän odotuksen jälkeen. :smoke:

Kuljetusauton kuski ei muuten varmistanut millään tavalla, että olin oikea henkilö. Ei tosin tainnut juuri puhua suomea muutenkaan... Rolling Eyes

Väri on mielestäni pirun hyvä livenä, vihreän ja mustan välimaastossa valosta riippuen. 189 Green black.





B-graden sisusta, "wear on seats and steering wheel", tarkoittaa tällaista kulumaa kuskin penkissä, muissa en osaa kyllä erottaa uudesta:



197-senttisenä kuskin penkki itselleni säädettynä takajalkatilat:



Kaikki napit on ihan lähmässä, aurinkoko nuo syö? Liekö pelastettavissa?



Etulokarissa ja puskurissa odotettu jälki, vaatii maalaria.



Muuten on kyllä ihan käsittämätön kunto. Konepellissä yksi (1) kiveniskemä, joka sekin tökätty piiloon. Kynnyslistoissa on alkuperäiset muovit yhä päällä. Kaikki tuntuu toimivan. Buusterilla käynnistyksen jälkeen jäi SRS-valo päälle, joka sammui sitten itsekseen, virran vähyyttä kaiketi.

En tiedä miten sitä osaa nukkua, herätys kyllä kukonlaulun aikaan siivoamaan tuota.Very Happy
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5780

 LähetäLähetetty: 12.5.2018 0:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuo ratin napit saa siistiksi kun bräkleenillä ja rätillä hinkkaa sen pintakalvon huushelevettiin niistä napeista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 12.5.2018 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Nuo ratin napit saa siistiksi kun bräkleenillä ja rätillä hinkkaa sen pintakalvon huushelevettiin niistä napeista.

Tar Removerilla sain fiksattua valokatkaisijan ympärystän ja hanskalokeron napin uudenveroisiksi, mutta ratin napeista hävisi yhdellä vedolla värit... Prkle. Toivottavasti nuo saa vaihdettua? Mad
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 830
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 21.5.2018 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljon onnea luokyiolle, ihan oikean auton tulit hankkineeksi - puoli vuotta vastaavanlaisella körryytellä voin lämpimästi suositella.

OBD2-pulikka ja Bluetooth-yhteys Torqueen näyttivät eilen kesävalsseilla 0-60mph ajaksi 6,2 sekkaa ilman minkäänlaista venkslausta jarrun kanssa, joten ei näillä jalkoihin jää. Takana 265/40R18.
_________________
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Ale.s



Liittynyt: 31 Jou 2017
Viestejä: 20

 LähetäLähetetty: 23.5.2018 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mun mielestä tehoa sais olla enemmänkin..kuitenki painava auto. Täytyy varmaan ostaa seuraavaksi s55 amg kompressor Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 850
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 24.5.2018 19:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Nuo ratin napit saa siistiksi kun bräkleenillä ja rätillä hinkkaa sen pintakalvon huushelevettiin niistä napeista.

Tar Removerilla sain fiksattua valokatkaisijan ympärystän ja hanskalokeron napin uudenveroisiksi, mutta ratin napeista hävisi yhdellä vedolla värit... Prkle. Toivottavasti nuo saa vaihdettua? Mad


Jenkkifoorumilla tais olla vaihtohjeetkin
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 25.5.2018 0:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

1500 kilsaa tullut ajeltua nyt puuhalapuilla, kaikki tuntuu pelaavan oikein kivasti. Ajotietokoneen mukaan menisi jopa yli 11 kilometriä litralle (alle 9 litran per 100 km Very Happy) matka-ajossa, huomenissa saa tankattua ensimmäisen kerran niin että tuli otettua alkukilsat ylös, niin saa varmisteltua tarkkuuden.

Maanantaina aika huoltoon, jossa vaihtuu kaikki litkut ja suodattimet, sekä umpiot. Jos eivät muuta isompaa löydä niin sitten konttorille kädet ristissä että menisi suht kivuttomasti kilpiin.

Ale.s kirjoitti:
Mun mielestä tehoa sais olla enemmänkin..kuitenki painava auto. Täytyy varmaan ostaa seuraavaksi s55 amg kompressor Smile

Joo, eihän se mikään urheiluauto ole, mutta kevyesti tuolla liikenteen seassa suhailee. Vähän itseäkin harmittaa ettei tullut avattua kukkaroa AMG:lle, lähinnä äänet on niin ylivaimennettu tuossa, ettei edes kuule mikä kone siellä hyrisee.
MHe kirjoitti:

Jenkkifoorumilla tais olla vaihtohjeetkin

Joo, bägin irroituttaa. Vajaa 190 euroa uudet napit eBaystä, ehkä sitä oppii jatkossa olemaan varovaisempi. Laughing
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
harriba



Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 33

 LähetäLähetetty: 28.5.2018 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:
. Vähän itseäkin harmittaa ettei tullut avattua kukkaroa AMG:lle, lähinnä äänet on niin ylivaimennettu tuossa, ettei edes kuule mikä kone siellä hyrisee.


Nakkaat takapönttöjen tilalle suorat putkenpätkät niin murisee mielestäni juuri sopivasti. Sinne jää silti joku puoli tusinaa erilaisia tötteröitä joten äänimaailma muuttuu yllättävän vähän.

Putkileikkurilla rööri poikki ja kuuntelemaan. Jos murinat ei miellytä, 2'' jatkolla pönttö takaisin. Jos miellyttää, niin pöntön tilalle esim. yksi 60 asteen mutka + pätkä suoraa putkea + kannatin + norsunkärsä:

_________________
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 28.5.2018 17:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kävi korjaamolla tänään, kaikki mahdolliset litkut vaihdettu suodattimineen joka paikkaan ja valotkin nyt eurooppalaiset ja ratin napit uusittu. Leimalle ei kuitenkaan vieläkään pääse, oikea etupussi vuotaa tyhjäksi jos nostaa auton ilmaan. Laittelin verottajalle lisäaika-anomusta kun pyysivät katsastustodistusta 1.6. mennessä, toivottavasti menee anomus läpi.

Olikos se nyt niin että yksittäistä pussia ei kannata uusia vaan toinenkin etunen pitäisi vaihtaa?
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 850
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 28.5.2018 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli ihan sama ongelma että tunkilla valahti tyhjäksi ja laskettaessa tonttiin... eskaloitui toisiaan että kahdenkympin pakkasilla ei jaksanutkaan pidellä ajossa ylhäällä... mutta siis vaihdatin miesslerin tolpan vain toiselle puolelle, ei ongelmia. Katsastuksessa oli jonkin verran eroa iskaritestissä mutta ei liikaa.
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5780

 LähetäLähetetty: 29.5.2018 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:


Olikos se nyt niin että yksittäistä pussia ei kannata uusia vaan toinenkin etunen pitäisi vaihtaa?


Lähinnä sen iskunvaimennuksen takia ne pitäisi pareittain vaihtaa...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 29.5.2018 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tilasin nyt yhden Meisslerin tolpan, verottajalta herui lisäaikaa vain 15.6. saakka ja ukaasit että peruvat hakemuksen jos ei ala tulla rekisteröintitodistusta määräaikaan mennessä... Toivottavasti ehtii alle.
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4594
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 29.5.2018 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

luokyio kirjoitti:
Tilasin nyt yhden Meisslerin tolpan, verottajalta herui lisäaikaa vain 15.6. saakka ja ukaasit että peruvat hakemuksen jos ei ala tulla rekisteröintitodistusta määräaikaan mennessä... Toivottavasti ehtii alle.


Ne aina antaa 2vk eikä enemmän. Kiusantekoahan se.

Ei rikkinäistä autoa voi vaatia katsastettavaksi. Autostahan löytyi vika josta et tiennyt. Jonot korjaamolle helposti yli 2vk. Uutta hakemusta vaan ja 3kk ajoaika tappiin käyttämään kun siitä olet maksanut. Sehän on verotonta huristelua Very Happy

Vastaavuustodistuksenkin kanssa saattaa mennä kun ensin pitää selvittää kelpaako tuvin v€hon vai pakettiautopoikien todistus jne. Verottaja on vaan niin ahne ja ilkeä... Heti pitäisi saada verot juoksemaan.

Sanoo niille että valtio saa kaikista ostetuista osista ja korjauksista 24% että mikäs kiire siellä nyt on korjaamatonta autoa verottaa.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuc
Ekomies



Liittynyt: 30 Lok 2005
Viestejä: 830
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 30.5.2018 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllähän se hylätty katsastuskin käy veroilmoitukseen, eli hylsyä vaan hakemaan...
_________________
2005 S 500 L
1995 C 220 Elegance
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2340
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 30.5.2018 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuc kirjoitti:
Kyllähän se hylätty katsastuskin käy veroilmoitukseen, eli hylsyä vaan hakemaan...

Juu niin käy. Siinä on vaan sellainen pieni sivuvaikutus, että jos käyt hylsyn ja toimitat verottajalle, verotuspäätös tulee about samantien 7 päivän maksuajalla. Eräpäivänä maksat veron, ja siirtolapuista loppuu virta sillä hetkellä. Sitten onkin pihassa verottomassa vapaassa käytössä olevan ässän sijasta verotettu ajokieltoinen ässä. Laughing Eli viivyttelen viimeiseen asti ennen kuin toimitan todistusta verottajalle.

Väliin kuvasaastetta, päivänvalossa ei ole tullut otettuakaan näköjään julki:

Kilvet (minikokoiset siis) aion laittaa ilman ruuveja 3M Dual Lock -nauhalla kiinni. Mietin tuossa että onkohan parempi japsialusilla vai ilman:







Jokunen merkki suurkaupungissa asumisesta löytyy:


Ensihuoltokin kutakuinkin summaltaan mitä odotin, puolet alkuperäisestä ostohinnasta. Laughing



_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W220 / W230 / W215 Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit