VVV Part 2 eli Vanjan Varmari Väyrynen - myyty poies nyt
Ei vielä eka vuosi täynnä, mutta 34 tkm takana.
Hinkkasin ajovalot kirkkaammiksi ja tein tilapäispatentin siihen koiranluun näköiseen pieneen tankoon joka säätää ajovalojen korkeutta. Oli siis irronnut alatukivarren puolelta, laitoin nippusiteillä kiinni alatukivarteen. Mikäköhän sen osan virallinen nimi on...?
Hinkkasin ajovalot kirkkaammiksi ja tein tilapäispatentin siihen koiranluun näköiseen pieneen tankoon joka säätää ajovalojen korkeutta. Oli siis irronnut alatukivarren puolelta, laitoin nippusiteillä kiinni alatukivarteen. Mikäköhän sen osan virallinen nimi on...?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ja itse itselleni vastaten että on ajovalojen korkeudensäätötanko. Nyt vaihdettu ja taas näyttää valot hyvin. B-huoltoa pukkaa kohta sillään mutta just äsken huomasin että hehkuvalo jää palamaan käynnistyksen jälkeen hetkeksi palamaan. Eli hehkuttaa normaalisti. Sitten kun käynnistää hehku valo menee pois, syttyy heti perään ja on n. 1 min. päällä kun auto käynnissä ja sitten valo sammuu. Rele vai joku hehku oireilee ja miten saisi tsekattua että kumpi vaihtoehto?Vanja-eno kirjoitti: Hinkkasin ajovalot kirkkaammiksi ja tein tilapäispatentin siihen koiranluun näköiseen pieneen tankoon joka säätää ajovalojen korkeutta. Oli siis irronnut alatukivarren puolelta, laitoin nippusiteillä kiinni alatukivarteen. Mikäköhän sen osan virallinen nimi on...?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kaksi tapaa kertoa sama asia.
Ensin tapa 1 ns. normi Vanja-enon tapa:
"Tiedättekö mikä on ns. ryhtymisrajoite? Minä tiedän koska minulla on se. Se on semmonen sairaus immeisessä että kun tietää että jollekin asialle pitäisi tehdä jotain ja ei saa vaan aikaseks ryhtyä.
No mullahan tämä hehkuvalo syttyi startin jälkee aika tasan kuukausi sitten ja ensi apuna voorumilta sainkin vahavistuksen että yksi hehku pois pelistä. Tiesin että pitäis mitata mikä hehku on pimeenä ja pian sain kuulla että pitäis aika ripeestikin tehdä tuolle jotain, mutten voi olla aika jumissa. Ilahduttavaa oli huomata myös että palstaveljetkin soittelee perään ja tarjoo apuaan ihan pyytämättä. Kiitos vaan Hotarille muistamisesta.
Meni melkein se pari viikko tuumiessa että millonkahan sitä joutais Hotarilla pistäytyä mutta ryhtymisrajote paino päälle. Sitten törmäsin vanhaan Tiilerin aloittamaan topiksiin täällä, jossa sain kauhukseni lukea että voipi oikeesti juuttua se hehku kiinni ja olihan silellä myös hieman vähemmän kauhistuttavia tarinoita, mutta nyt alkoi todella vanhan pihin miehen elimistö toimia. Sitä paitsi sama topiksi myös kertoi ettei hehkut ole juurikaan hinnan kiroissa. Mutta mitä pitempään vetkuttaa, niin voi käydä kalliiksi. Tuumin jotta mitä sitä turhaa aikaa tuhlaamaan ja mittaamaan että mikä hehku on pimeenä, kohta ne voi simahtaa loputkin, joten vaihdetaan kaikki kerralla.
Siis maanantaina KL-osaan ja 4 kpl Beru-hehkuja maltilliseen hintaan, kiitos. Sitten Keravalle tutun kaverin pajalle kysymään joutasko vaihtaa? Ei kuulemma nappaa cdi:n hehkujen vaihto ja töitä oli jonossa muutenkin, mutta muistutti Sipossaa olevasta MB-korjaamo Jussin Huolto ja Korjaus pajasta. Soitto Jussille ja sainkin heti seuraavalle päivälle ajan. Yksi hehku lähti tosi helposti irti ja loput kolme hieman vaikeammin, mutta kohtuuajassa ja helpommin kuin itse odotin. Homma oli ohi noin puolessa tunnissa ja taas kelpaa päästellä kohti joulua. Niin, eikä hintakaan ollut paha, ei kovin syvälle taskuun tarvinnu kättä työntää. Suosittelen."
Ja sitten se tapa 2
Hehkut vaihdettu kaikki, lähti irti helposti. Yksi jopa tosi helposti. Homman hoiti edullisesti, lyhyellä varoitusajalla ja ammattitaitoisesti Jussin huolto & korjaus Sipoossa. Taas pelittää.
Ensin tapa 1 ns. normi Vanja-enon tapa:
"Tiedättekö mikä on ns. ryhtymisrajoite? Minä tiedän koska minulla on se. Se on semmonen sairaus immeisessä että kun tietää että jollekin asialle pitäisi tehdä jotain ja ei saa vaan aikaseks ryhtyä.
No mullahan tämä hehkuvalo syttyi startin jälkee aika tasan kuukausi sitten ja ensi apuna voorumilta sainkin vahavistuksen että yksi hehku pois pelistä. Tiesin että pitäis mitata mikä hehku on pimeenä ja pian sain kuulla että pitäis aika ripeestikin tehdä tuolle jotain, mutten voi olla aika jumissa. Ilahduttavaa oli huomata myös että palstaveljetkin soittelee perään ja tarjoo apuaan ihan pyytämättä. Kiitos vaan Hotarille muistamisesta.
Meni melkein se pari viikko tuumiessa että millonkahan sitä joutais Hotarilla pistäytyä mutta ryhtymisrajote paino päälle. Sitten törmäsin vanhaan Tiilerin aloittamaan topiksiin täällä, jossa sain kauhukseni lukea että voipi oikeesti juuttua se hehku kiinni ja olihan silellä myös hieman vähemmän kauhistuttavia tarinoita, mutta nyt alkoi todella vanhan pihin miehen elimistö toimia. Sitä paitsi sama topiksi myös kertoi ettei hehkut ole juurikaan hinnan kiroissa. Mutta mitä pitempään vetkuttaa, niin voi käydä kalliiksi. Tuumin jotta mitä sitä turhaa aikaa tuhlaamaan ja mittaamaan että mikä hehku on pimeenä, kohta ne voi simahtaa loputkin, joten vaihdetaan kaikki kerralla.
Siis maanantaina KL-osaan ja 4 kpl Beru-hehkuja maltilliseen hintaan, kiitos. Sitten Keravalle tutun kaverin pajalle kysymään joutasko vaihtaa? Ei kuulemma nappaa cdi:n hehkujen vaihto ja töitä oli jonossa muutenkin, mutta muistutti Sipossaa olevasta MB-korjaamo Jussin Huolto ja Korjaus pajasta. Soitto Jussille ja sainkin heti seuraavalle päivälle ajan. Yksi hehku lähti tosi helposti irti ja loput kolme hieman vaikeammin, mutta kohtuuajassa ja helpommin kuin itse odotin. Homma oli ohi noin puolessa tunnissa ja taas kelpaa päästellä kohti joulua. Niin, eikä hintakaan ollut paha, ei kovin syvälle taskuun tarvinnu kättä työntää. Suosittelen."
Ja sitten se tapa 2
Hehkut vaihdettu kaikki, lähti irti helposti. Yksi jopa tosi helposti. Homman hoiti edullisesti, lyhyellä varoitusajalla ja ammattitaitoisesti Jussin huolto & korjaus Sipoossa. Taas pelittää.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Sen kummemmin rönsyilemättä. Yksi suutin vuotaa. Pitäisi joko vaihtaa se uuteen tai sitten vaan pohjatiiviste? No minä haluaisin vaihtaa sen suuttimen kokonaan kaikkine hyvineen.
Siis kysymys kuuluu:
Mistä saan ostettua edullisesti uuden takuukorjatun suuttimen? KL-osassa se maksaa hieman yli 200€, joten halvemmalla täytyisi selvitä.
Siis kysymys kuuluu:
Mistä saan ostettua edullisesti uuden takuukorjatun suuttimen? KL-osassa se maksaa hieman yli 200€, joten halvemmalla täytyisi selvitä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kysyn uudestaan kun kukaan ei ole vielä vastannutVanja-eno kirjoitti:Mistä saan ostettua edullisesti uuden takuukorjatun suuttimen? KL-osassa se maksaa hieman yli 200€, joten halvemmalla täytyisi selvitä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Kiitos edellsistä vastauksista, täyttä asiaa. Mietintämyssy päähän ja kysyn tarkentavan kysymyksen, että onko siinä jotain selkeää eroa mistä huomaa että vuotaako suutin vai pelkkä pohjatiiviste?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vai meinasiko dealer kuitenkin sitä vuotavalla suuttimella että se vuotaa sisäisesti ja näin ollen oli korjausarvot koholla testerillä katsoen?Vanja-eno kirjoitti:Kiitos edellsistä vastauksista, täyttä asiaa. Mietintämyssy päähän ja kysyn tarkentavan kysymyksen, että onko siinä jotain selkeää eroa mistä huomaa että vuotaako suutin vai pelkkä pohjatiiviste?
Tosin, silloin kun sieltä palotilasta vuotaa savut pihalle suuttimen kautta niin kyse on käytännössä AINA pohjatiivisteestä. Sitten jos se on vuotanut jo kauan aikaa niin silloin saa vaihtaa molemmat, sillä vuotava kuuma pakokaasu yms paska mitä sieltä tulee niin syö sen suuttimen pään tiivistepinnan rikki jos antaa kauan vuotaa.
^Kiitos hyvästä ja selkeästä vastauksesta. Tämä ei ole niin kauaa vuotanut, siispä luulisin että toivoa olisi pelkkien pohjatiivisteiden vaihdolla selvitä sittenkin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Viime viikon tiistaina kävin vaihtamassa sitten 1. ja 2. suuttimen pohjatiivisteet samassa korjaamossa missä hehkutkin. Tosiaan, oli viime käynnin jälkeen alkanut kakkossuutinkin vuotamaan, joten molemmat vaihdatin ja kuntoon tuli.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuntuu alkaneen pakoputki vuotamaan jostain keskivaiheilta tms. Muuttokiireet vaivanneet ettei ole ees nosturille ehtinyt tsekkaa että missä reikä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Siellä missään mitään reikää ollut, ehjä rööri. Mutta äskettäin huomasin että kolmossuutin vuotaa joten aamusella vein Väykyn taas Sipooseen pajalle Jussin hoiviin. Tällä kertaa sitten 3 ja 4 suuttimen pohjatiivisteet uusitaan.Vanja-eno kirjoitti:Tuntuu alkaneen pakoputki vuotamaan jostain keskivaiheilta tms. Muuttokiireet vaivanneet ettei ole ees nosturille ehtinyt tsekkaa että missä reikä.
Ensi viikolla ajattelin viedä leimalle, kerrankin hyvissä ajoin ja sitten tässä saattaa alkaa autonvaihtoviikkojen aika, olisko joku vailla hyvää pohjasta ehjää manuaali farkku Väyväytä vailla?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Vaihtuikin vain 3. suuttimen (vuotava) pohjatiiviste. 4. suuttimen tiivari jäi vaihtamatta (ei vuoda ainakaan vielä) kun oli ratkaisevassa paikassa jumia, ja ei seppä alkanut väkisin auokomaan rikkoutumisen pelossa. Jos olisi mennyt rikki niin ei olisi ehtinyt korjaamaan ennen lomaansa joka alkoi tänään. Joten palaamme asiaan myöhemmin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Elokuuta odotellessa että korjausmies Jussi palaa lomilta, olen suihkutellut irrotusöljyä tarvittaviin paikkoihin, jos siitä olisi jotain apua. Onneksi pohjatiiviste ei vielä vuoda, niin ei oo niin hoppu.
Muuten pukkaa vähän autokuumetta, kun aion syksymmällä alkaa kulkemaan työmatkat junalla ja fillarilla, niin piisaisi bensa-autokin. Eniten kiinnostaisi kokeilla tenavatähteä (vaihtoja saa ehdottaa) tai kelpaisi kyllä kohtuukilometreillä oleva C-mallikin. 124 koppa ei myöskään ole poissuljettu. Tai sitten pidän tuon ja rekisteröin se pakettiautoksi, mikään kiirehän ei toimivaa autoa ole vaihtaa.
Muuten pukkaa vähän autokuumetta, kun aion syksymmällä alkaa kulkemaan työmatkat junalla ja fillarilla, niin piisaisi bensa-autokin. Eniten kiinnostaisi kokeilla tenavatähteä (vaihtoja saa ehdottaa) tai kelpaisi kyllä kohtuukilometreillä oleva C-mallikin. 124 koppa ei myöskään ole poissuljettu. Tai sitten pidän tuon ja rekisteröin se pakettiautoksi, mikään kiirehän ei toimivaa autoa ole vaihtaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään huomasin myös, että takaäänenvaimentimen hantin puoleinen kannake on poikki pöntönpäästä eli uusi pönttö täytynee hankkia jossain vaiheessa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tarkemmin tsekattuani, niin saattaisihan tuo vielä kuntoutua hitsaamalla kiinnike takaisin pönttöön kiinni. Alkaa tällä hetkellä tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta vaikkei uusi pönttö periaatteessa paljoa maksa.Vanja-eno kirjoitti:Tänään huomasin myös, että takaäänenvaimentimen hantin puoleinen kannake on poikki pöntönpäästä eli uusi pönttö täytynee hankkia jossain vaiheessa.
Samalla pitäisi myös takajarrulevyt vaihtaa, täristää rumasti jarruttaessa ja etulevyt ovat kuin uudet... ja tietty samalla jarrupalat uusiksi kanssa. Käsijarru on tehoton, säätöjumissa, joten levyjen vaihdon yhteydessä pitää herkistellä säätö ainakin. Levitinkappale ja vaijerit tuntuvat pelaavan, sillä lukitsee vielä molemmat takafillarit, muttei pito riitä eli myös kengät uusiksi.
Harmittaa vaan kun on rahat lopussa autoharrastuksen osalta, pitäisi saada Fiesta myytyä. Jarruosat maksaisi ostopaikasta riippuen n. 160 eurosta hieman yli 200 euroon eli ei paljon, mutta nyt se on isoraha kun pitäisi päästä lomailemaankin eikä vaan nyhjätä kotona
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tuli leimalla käytettyä. Hylky tyli tehottomasta käsijarrusta ja ruostuneista/urittuneista takalevyistä, ei siis mitään yllättävää näiden osalta. Mutta hylkylistaan merkattiin myös vuotava takaiskunvaimennin (=tasonsäätöiskari) mikä oli yllätys.
Osat jarruihin hankittu, jos vaan ehtisi jossain vaiheessa vaihtaa. Samalla täytyy tutkia tuo vuoto. Korjauskehotuksia tuli sitten moottorin öljyvuodosta, toimimattomasta takasumuvalosta ja toisen puolen etusumari, että toinen jarruvalo. Eipä sitten muuta.
Mittarissa n. 465 tkm
Osat jarruihin hankittu, jos vaan ehtisi jossain vaiheessa vaihtaa. Samalla täytyy tutkia tuo vuoto. Korjauskehotuksia tuli sitten moottorin öljyvuodosta, toimimattomasta takasumuvalosta ja toisen puolen etusumari, että toinen jarruvalo. Eipä sitten muuta.
Mittarissa n. 465 tkm
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
No niin, nyt on Paavo leimattu. Poistin Väykyn liikennekäytöstä ettei tarvitse housua rempan kanssa jossa kun myytävää Escorttiakin piti hieman vielä sipistellä.Vanja-eno kirjoitti:Tuli leimalla käytettyä. Hylky tyli tehottomasta käsijarrusta ja ruostuneista/urittuneista takalevyistä, ei siis mitään yllättävää näiden osalta. Mutta hylkylistaan merkattiin myös vuotava takaiskunvaimennin (=tasonsäätöiskari) mikä oli yllätys.
Osat jarruihin hankittu, jos vaan ehtisi jossain vaiheessa vaihtaa. Samalla täytyy tutkia tuo vuoto. Korjauskehotuksia tuli sitten moottorin öljyvuodosta, toimimattomasta takasumuvalosta ja toisen puolen etusumari, että toinen jarruvalo. Eipä sitten muuta.
Mittarissa n. 465 tkm
Vasemmalla puolella käsijarrussa oli toinen kengän kiinnitysjousi irronnut ja säätö jumissa. Oikealla puolella säätö toimi normisti, joten kenkien vaihto ja uudet asennustarvikkeet palauttivat pidon käkkäriin.
Jarrulevyt myös tuli vaihdettua, vanhat satulat toimivat vielä hyvin ja paloissa oli vielä pintaa. Levyjen irrotuksen kanssa tuli hauska episodi. Siirsin satulat syrjään ja aloitin hantin puolelta. Avasin levyä paikalla pitävän kuusiokolopultin, joka aukesi ja irtosi vaivatta. Levy itse ei irronnut, ja yritin isohkolla vasaralla naputella ja kilkutella sitä. Ei irronnut. Puolen tunnin jälkeen alkoi pitkä päivä vaatia veroaan, kun olin tullut tallilta suoraan duunista 9,5 tunnin työpäivän jälkeen ja lähdin kotiin. Hieman vitutttikin. Palasin sitten seuraavana päivänä ja muistin että meillähän on tallilla ihan kohtuu iso leka jossa on reilu metrinen varsi. Pari mojovaa raskasta napautusta ja levy irtosi helposti. Sama juttu toisella puolella. Olisihan tuo pitänyt muistaa, että mitä isompi jumi, sitä isompi leka...
Tasonsäätöiskari tuli vaihettua ehjään mutta käytettyyn, kun halvalla sai.
Sumuvaloille riitti uudet polttimot ja jarruvalossa oli huono kontakti.
Moottorin öljyvuodostahan huomautettiin jo vuosi sitten:
Tiileri oli asian tiimoilta utelias:Vanja-eno kirjoitti: Sitten leimalle, läpi meni. Kolme korjauskehotusta tuli. 1) Moottori vuotaa öljyä
Päätin nyt oikeasti tehdä asialle jotain. Purkki bräkliiniä ja auto nosturilla ylös. Iso ja laaja astia alle ja suihkutin bräkliinillä paikat puhtaaksi. Ja kas, löytyi se vuotokohta helposti. Öljytikun juuresta vuotaa, siisä on jonkinlainen kumiholkkitiiviste tms. joka lienee antautunut. SEn vaihtamalla saisi vuodon kuriin.dealer kirjoitti:Mistä oli tuo mainitsemasi öljyvuoto ? Vai oletko kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota.
Eli periaatteessa kaikki viat nyt lähes kunnostettu ja tosiaan leima paperissa 16.9.2019 asti. No, se öljytikun tiivistys jäi, mutta ehkä siihen palaan kohta, sillä ensin täytyy tehdä öljyn ja suodattimien vaihto kun on huoltoväli ylitetty 500 km:llä
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään öljyn ja suodattimien vaihto, mittarissa 465 350 km eli vajaassa kahdessa vuodessa tullut 60 tkm suhteellisen huoletonta ajoa.
Laitan kohta kuvia nykykuosista, sillä myyntikuvat täytyy ottaa.
Laitan kohta kuvia nykykuosista, sillä myyntikuvat täytyy ottaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Ajoin kotiin tullessa liittymän liian ahnaasti ja takarengas osui kanttariin. Vanteeseen lommo ja rengas sivusta puhki. Se siitä kesärenkaasta. Vannekin sökö.
Olisko kellään jouten 16" Mersun peltivannetta ET:llä 31?
Olisko kellään jouten 16" Mersun peltivannetta ET:llä 31?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tiiviste hommattu ja voisin kysyä etukäteen hommaa helpottaakseni, ettäVanja-eno kirjoitti:
Moottorin öljyvuodostahan huomautettiin jo vuosi sitten:
Tiileri oli asian tiimoilta utelias:Vanja-eno kirjoitti: Sitten leimalle, läpi meni. Kolme korjauskehotusta tuli. 1) Moottori vuotaa öljyä
Päätin nyt oikeasti tehdä asialle jotain. Purkki bräkliiniä ja auto nosturilla ylös. Iso ja laaja astia alle ja suihkutin bräkliinillä paikat puhtaaksi. Ja kas, löytyi se vuotokohta helposti. Öljytikun juuresta vuotaa, siisä on jonkinlainen kumiholkkitiiviste tms. joka lienee antautunut. SEn vaihtamalla saisi vuodon kuriin.dealer kirjoitti:Mistä oli tuo mainitsemasi öljyvuoto ? Vai oletko kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota.
- tuo mittatikun putki lienee vain painettu tuosta holkkitiivisteestä läpi?
- varmaan joku kiinnitys ylempänä jossain, mutta missä?
Tämäkin asia hoitui luottorengasliikkeeni toimesta. Osaava rengasseppä oikaisi peltivanteen tuossa tuokiossa joten ostin vain uuden käytetyn renkaan.Vanja-eno kirjoitti:Ajoin kotiin tullessa liittymän liian ahnaasti ja takarengas osui kanttariin. Vanteeseen lommo ja rengas sivusta puhki. Se siitä kesärenkaasta. Vannekin sökö.
Olisko kellään jouten 16" Mersun peltivannetta ET:llä 31?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Olihan se juu yläpäästä siinä.dealer kirjoitti:Äh, eikö putki ole vaan kannen päässä M6 ruuvin alla ?
Piruvie kun on alapäästään tiukasti kiinni
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Hieman yli kaksi vuotta tuli tällä ajettua huolettomasti. Paras Väyrynen mikä on mulla ollut ja muutenkin kaikista Mersuistani listan kärkipäässä. Aika ajoi omassa käytössä diisseleistä ohi.
Vaihtui tänään viisi vuotta tuoreempaan Klonkswageniin, siitä lisää myöhemmin omassa topicissaan.
Vaihtui tänään viisi vuotta tuoreempaan Klonkswageniin, siitä lisää myöhemmin omassa topicissaan.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi