mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Hesen mese, s211 270cdi.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 09.11.2017 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mb-osa vaihtoi saksasta tilaamani pumpun, 45minuuttia sisältäen jäähdytinnesteen vuotopaikan etsinnän. Flektin alla kulkeva letku on ollut irti kiinnikkeistään ja päässyt hankaamaan yhteen pulttiin.

Pieni reikä ja pieni vuoto, laitetaan jossain välissä tilaukseen moinen osa.

Starilla pumpun toiminta vielä katsottiin, ei mitään ongelmaa. Hivenen oli halvempi kuin kotimaan vastaava, harmi sinänsä kun rahat menevät ulkomaille mutta sieltähän se ostetaan mistä halvalla saadaan.

Ostetun pumpun hinta oli 1/3 Suomessa myytävästä vastaavasta.

Jospa se nyt taas menisi näiltä osin pitkään. Hihnan kiristin ja pari rullaa pitää vielä uusia, jurnuttaa ja sirisee.

Takalasin pyyhkijä alkoi toimimaan kun sulaketta käytin pois ja avitin vähän pyyhkijän varresta liikkeelle. Liekö ollut vähän jumissa vain.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.11.2017 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pumppu tuli mb-osassa vaihdettua viikko sitten, ei ongelmia enää so far.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.12.2017 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajeltu menemään, vikinä tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä jatkuu, ei ole nyt kerennyt siihen paneutua. Luultavasti rulla tai kiristin.

Sellainen ilmiö että ohjaus on vähän jäykähkö,liekö kaikissa näissä samanlainen?
Jännästi vaeltelee tuolla tiellä, vähän väliä saa rattia hienosäätää ja jotenki pehmeästi tuntuu että koko auto liikkuu sivusuunnassa.

Jännä ilmiö ja vähän häiritsevä, enskuussa käytän konttorilla niin saa ehkä lisätietoa.

Muuten kyllä ollut mukavin auto ikinä mulla, paljon on tullu kurvailtua.

Eilisen Nivalan reissun kulutus 4.9l satkulla, keskinopeus 83 😎
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25349

 LähetäLähetetty: 17.12.2017 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minusta 211 ohjaus on usein jäykähkö (pl. parametriohjaukset), alkuviikosta kun kävin tuota yhtä koeajamassa niin heti tuntui että onpas tahmea. Tiedä sitten mikä olisi syy, jos kyseessä on vika eikä ominaisuus...
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 17.12.2017 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo pitänee ihmetellä kun tutulla samallainen ni kävisi sitä koittaan. Pieni nykäisy/kolaus joskus harvoin tuntuu ratissa kun kääntää isommin.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 17.12.2017 21:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Omassa w211 on tuo parametriohjaus ja ihan on normaalin oloinen. Epäilyttää että toimiiko se täydellä teholla, ikinä en ole päässyt ajamaan w211 missä olisi normaali ohjaus ja ainakin tuo oman autoni ohjaus tuntuu vähän jäykemmälle kuin muut parametriohjaus w211 mitä olen ajanut.

Testerillä koitin toimintaa ja sen ohjausventtiilin poiskytkeytyessä ohjaus jäykkeni huomattavasti eli oletan että se kuitenkin toimii. Vaikea sanoa toimisiko uudella venttiilillä sitten herkemmin, voikohan se jotenkin toimia vaan ”puoliteholla”? Ei viitsi 400 euron venttiiliä huvikseen vaihtaa.

Risteyksestä kun lähtee niin tietyssä ratin asennossa ohjaus tuntuu todella köykäiseltä eli sellaiselta kuin kuuluisikin parametriohjauksessa. Muissa asennoissa kuitenkin ohjaus on enemmän perinteisen tehostetun ohjauksen oloinen. Öljynvaihtoa ajattelin kokeilla jos se muuttaisi asiaa. Saa nähdä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDI203
Mesen Bill Gibbons

Itämaan tietäjä


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 3623
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

 LähetäLähetetty: 18.12.2017 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari kirjoitti:
Omassa w211 on tuo parametriohjaus ja ihan on normaalin oloinen. Epäilyttää että toimiiko se täydellä teholla, ikinä en ole päässyt ajamaan w211 missä olisi normaali ohjaus ja ainakin tuo oman autoni ohjaus tuntuu vähän jäykemmälle kuin muut parametriohjaus w211 mitä olen ajanut.

Testerillä koitin toimintaa ja sen ohjausventtiilin poiskytkeytyessä ohjaus jäykkeni huomattavasti eli oletan että se kuitenkin toimii. Vaikea sanoa toimisiko uudella venttiilillä sitten herkemmin, voikohan se jotenkin toimia vaan ”puoliteholla”? Ei viitsi 400 euron venttiiliä huvikseen vaihtaa.

Risteyksestä kun lähtee niin tietyssä ratin asennossa ohjaus tuntuu todella köykäiseltä eli sellaiselta kuin kuuluisikin parametriohjauksessa. Muissa asennoissa kuitenkin ohjaus on enemmän perinteisen tehostetun ohjauksen oloinen. Öljynvaihtoa ajattelin kokeilla jos se muuttaisi asiaa. Saa nähdä.


Koita tarkistella iskarin yläpäät,
_________________
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 Wink
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25349

 LähetäLähetetty: 18.12.2017 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei kai 211:ssa iskarin yläpäät juurikaan vaikuta ohjaukseen, kun ei ne käänny ?
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 18.12.2017 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Ei kai 211:ssa iskarin yläpäät juurikaan vaikuta ohjaukseen, kun ei ne käänny ?


Juu ei vaikuta. Ei siellä oo mitään kääntyvää osaa missään. Ja oon käännelly sitä pyörästä käsin nosturilla. Tuntuu ihan normaalilta eikä jumittele. Eipä tuo nyt niin oo päätä vaivannu saattaahan tuo johtua renkaistakin kesät on 245 ja talvet 225 leveet.

Pitääpä muuten testerillä sitä venttiiliä ohjata vaikka sen 100 kertaa päälle ja pois, mielenkiinnosta kokeilla saisko sitä sillätavalla ”herkistettyä” suuntaan tai toiseen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25349

 LähetäLähetetty: 18.12.2017 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minä herkistin Embarassed yhdestä CLK:sta sen venttiilin kertapaukulla, kun moottori-vaihteisto-pakettia asentelin takaisin paikoilleen. Uusi oli muistaakseni kallis kilohinnaltaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 483

 LähetäLähetetty: 18.12.2017 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Minä herkistin Embarassed yhdestä CLK:sta sen venttiilin kertapaukulla, kun moottori-vaihteisto-pakettia asentelin takaisin paikoilleen. Uusi oli muistaakseni kallis kilohinnaltaan.


No hupsista Very Happy sattuuhan noita. Joku reilu 400e orkkiksena muistelisin.

Edit: tuskin tarvikkeena edes saatavillakaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 356
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 20.12.2017 8:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

211 koppasessa on kyllä tosi jäykkä ohjaus jos ei oo parametri hommaa, sillä parametri ohjauksellakin aika jäykkä verrattuna vaikka väyrysen vastaavaan.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
S210 E320 CDI -02
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.1.2018 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvin siihen on tottunut, ei häiritse enää ellei ihan asiasta tehen rupea miettimään.

Öljynvaihto jo ajankohtainen, reipas 15tkm menty nykyisillä jo.
Rukalle pitäis ensviikonloppuna täydellä autolla lähteä, pitääpä mielenkiinnon vuoksi laskea kulutus tarkkaan.

Auton katolle ostamani boxi täyteen romua ja autoon sisään 7 aikuista, ans kattoo.

Hyvin on pelannut noilla pienillä vioilla vielä, niin paljon ajoa ja illasta vasta ois aikaa niihin perehtyä ettei ole nyt jaksanut. Pientä huoltoa on kuitenkin luvassa tämän reissun jällkeen.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.1.2018 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja rukan reissu tehty, loppuviimein 6 aikuista ja romut kyydissä, toiseen autoon meni laskuvehkeet. Laskettu kulutus oli 6.3l/100km, pakkasta 25 ja keskinopeus 70km/h.

Ei huono ollenkaan. Pari ohitusta koko matkan aikana, kehtasivat ajella 75 satasen alueella.

Sen verran huomasin, että pieni ujellus jostain perän suunnalta alkoi 80 nopeudessa, veto päällä katosi ja moottorijarrutuksella vähän lisi. Liekö se perästä tulee, oli sellaista korkeahkoa UUUuuuUuuuu ääntä.

Pitääkin katsoa peräöljyjen tilanne huoltokirjasta, milloin viimeksi vaihdettu.

Muuten ollut kyllä kelpo ajoa, mukava auto ja lämmin ku mikäkin noillakin asteilla. 20 astetta ja automaatti asetus ilmastointiin riittää.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9646
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 23.1.2018 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hese126 kirjoitti:
Pitääkin katsoa peräöljyjen tilanne huoltokirjasta, milloin viimeksi vaihdettu.


Jos vaihdat öljyt niin heitä X1R joukkoon. Ainakin superissa hiljensi ääniä kummasti. Liekö sitten korvien välissä mutta jos se korvien väliä hiljensi niin hyvä niin Laughing
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 23.1.2018 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Hese126 kirjoitti:
Pitääkin katsoa peräöljyjen tilanne huoltokirjasta, milloin viimeksi vaihdettu.


Jos vaihdat öljyt niin heitä X1R joukkoon. Ainakin superissa hiljensi ääniä kummasti. Liekö sitten korvien välissä mutta jos se korvien väliä hiljensi niin hyvä niin Laughing


Kävin lueskelemassa nettiä, aika 50/50 kokemukset että onko siitä hyötyä. Toisaalta jos se on rikki menossa niin miksipä ei voisi kokeilla, oli jollain auttanut kuitenkin siihen ulinaan.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 01.2.2018 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vesiongelma ratkaistu, n.100e ois ollut uus letku niin kun sitä pääsi rauhassa katselemaan, lyhennettiin n.5cm vanhaa letkua ja reikä jäi katkaistuun osaan.

Hyvin pelaa.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 1761
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 14.2.2018 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajeltu menemään, en löytänyt äkkiseltään huoltokirjasta merkintää peräöljyistä joten aika varattu. 95e kaikkineen, sisältää sen x1r-lisäaineen.

Xenonin lamppu sammu, pelkästään verkosta saa varalamppuja joten tilasin kaks paria 5000k 35w h7, 18e posteineen.

Eiköhän ne hetken pelaa taas.
_________________
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit