Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Vito ja sen omistamisen sietämätön keveys, vaihe kaksi.

Viesti Kirjoittaja Supa »

Helöy taas.
Tuolla aikani vatuloin S211:n myynnin kanssa, ja sen kun sai hoidettua niin tarkotus oli ostaa pitkä Sprinter jatkohytillä.
Neljä kertaa kävi niin, että kun oli nettiautosta löytynyt sopiva ja pääsin tilanteeseen missä olis aikaa ja hiljaisuutta soitella ostopuhelua, ei koko ilmoitusta enää löytynyt. Eli autot myytiin "nokan edestä". Vielä niitä sinne jäi hintahaarukkaan mutta kaikki täältä katsoen niin kaukana ettei enää kiinnostanut lähteä 700km päähän tutkimaan kuinka paljon kuvilla ja puhelimessa voi kusettaa.

Laajensin siis hakuhaarukkaa vähän pienempiin rahtiautoihin ja kätevästi 5km päästä kotoa löytyi sitten tämä:
Kuva
Ajettu alle puoli miljoonaa, ruosteet piilotettu ja suuttimet rempattu tänä vuonna, kaikki muu toimii paitsi webasto. Mitäs sitä muuta vois toivoa :D
Keulalla 2x Bosch 225 xenoneilla ja ledbar lisänä, saas nähdä viikon päästä onko joku tarvinnut enemmän. Toki nuo ämpärit vois vaikka Ceen keulaan nakkoa kun sen omilla valoilla ei näe eteensä...
Hyvät talvirenkaat suht näteillä aluilla, kohtuu ok kesärenkaat ilman vanteita. Keväällä kauppaan siis.

WDF63960313162995
Viimeksi muokannut Supa, 23.9.2020 21:03. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Jos pelkää että valot viedään ni kannattaa kiinnittää mutterit/pultit paikoilleen vielä vaikka hitsaamalla. Saahan sen sit rälläköityä irti jos joskus haluaa irrotella.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Sakari kirjoitti:Jos pelkää että valot viedään ni kannattaa kiinnittää mutterit/pultit paikoilleen vielä vaikka hitsaamalla. Saahan sen sit rälläköityä irti jos joskus haluaa irrotella.
Luultavasti irrotan kaikki nuo ihan itse jos vaan kukaan muu ei kerkiä ensin, ihan turha tuollaista komboa pitää. Varsinkin kun palkki on vielä kytketty työvaloksi eli toimii omasta napistaan täysin riippumatta muista valoista.
Sama kytkentä on myös noissa alaputken "päivävaloissa". Pitää tutkia onko nuo edes oikeat DRL:t vai jotain perus lediparkkia ja muuttaa sitten piuhat oikein. Eemelistä jäi talliin ihan oikea DRL-sarja ja jos nuo ovat jotain muuta niin sitten vaihtuu.
Pitää vaan mittoa auton korkeus niin tietää sopiiko tuo omaan talliin, moottoroitu nosto-ovi rajoittaa tympeästi ajokorkeutta vaikka oviaukosta kevyesti mahtuisi. Transhit ei sovi talliin mutta tuo näyttää ainakin pihalla matalammalta.

Ainiin, sen verran pitää vielä sanoa että näkyy vakuutusten hinnoissa olevan eroa. Olen OP:n keskittäjäasiakas ollut kaikissa pankki- ja vakuutusasioissa mutta heillä nettilaskuri tarjosi liikennevakuutusta ja osakaskoa noin 530e vuosihinnalla. IFillä sama perussetti alle 250e. Melko selvää kumman nyt ensihätään otin.
Ceen vakuutukset laskin tästä innostuneena mutta siinä ei tullut kuin vajaan parinkympin ero joten pysykööt se nyt vielä tuolla oranssissa ryhmässä...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Aina sitä jotain "ominaisuuksia" sisältyy hintaan.
Käsijarrun merkkivalo ei syty polkimesta. Palaa kyllä kun laittaa virrat päälle eli ilmeisesti katkasijavika. Pari kertaa jo unohtunu jarru päälle, ärsyttää. Pakko korjata.
Vaihdekeppi vaatii voimaa. Onko kyseessä huonosti liikkuvat vaijerit vai onko laatikon päässä siirtomekanismissa vikaa, se pitää selvittää.
Ja kokeeksi laitoin lämmitykseen kun oli parikymmentä pakkasta, no eihän se ois halunnu olla köytettynä seinään kun vihreitä tippoja oli aamulla keulan alla. Jossakin aiemmassa autossa ollu sama ongelma, siinä syyksi paljastui vesiletkun ja syylärin lähdön erilainen lämpölaajeneminen joka tekee pikku vuodon kun kovalla pakkasella pitää pitempään roikassa. Hyvin se kyllä edellisaamuna lähti ilmankin.

Ohjekirjakin autosta löytyy mutten ole ehtinyt selata, kohta joutuu kun tupakinsytytin ei toimi ja puhelinta pitäs päästä lataamaan niin joutuu sulakkeita etsimään :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tällähän vaan ajellaan, viat antaa oottaa itteään. Tulee varmasti vielä... :D
Mutta tupakinsytyttimen korjasin, ihan vaan hapettumaa haittaamassa sähkönkulkua. Nyt saa liikennekameraan virtaa ihan avaimesta ohjattuna.

Lämpömittarin puute on kyllä ihmeellinen asia. Tossa perusmittaristossa ei edes ole valikkoa mistä sen näkis, toisin kuin tuossa rouvan Ceessä.
Tähän tuli sitten kiertotie kehitettyä, mulla on tommonen ELM327-pulikka OBD-pistokkeeseen ja törkkäsin sen paikalleen jatkopiuhalla varustettuna etten potki hajalle. Sitten pöytälaatikosta sim-korttipaikkansa hajottanut Samsungin S4 Active tulille, BT-yhteys palikkaan, sovelluskaupasta Torque pro ja nyt on mittaristo. Bonuksena sain sähköisen ajopäiväkirjan verottajan kanssa tanssahteluja keventämään.
Tuo softahan ei tarvi nettiyhteyttä käytön aikana joten sim-kortiton luuri sopii tarkotukseen vallan mainiosti, luuri yöksi taskuun ja sisälle niin wlanissa hoituu synkronoinnit ja päivitykset itestään.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jaa niin olihan tässä yksi vika. Se webasto. Vai eberikö se nyt oli näissä suomiautoissa vakiovarusteena?
Noh anyway sehän siis lähtee päälle ajastimella tai napista, pöhisee muutaman minuutin ja sammuu. Tämä siis moottori sammuksissa. Kun auto käy ja painaa lämppärin napista käymään niin se käy ihan niin kauan kuin pitää. Tarkoittaako että kiertovesipumppu vois olla sökö?

Lasinpesurin säiliö rupesi myös tyhjenemään itestään. Takalasin pesurin pumpun nurkille paikallistettu vuoto, takapyyhkimen joku on joskus poistanu joten pesurikin lie tarpeeton - pitää ny vaan tutkia mistä välistä tuo tarkalleen ottaen vuotaa ja laittaa jonkinlainen tukos siihen ja irrottaa pumpulta pistoke. Tuulilasille tarttis vettä kyllä melkein joka päivä, täällä meilläki on siirrytty moottoritien aurauksesta pelkkään suolanlevitykseen :x
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Supa kirjoitti:Jaa niin olihan tässä yksi vika. Se webasto. Vai eberikö se nyt oli näissä suomiautoissa vakiovarusteena?
Noh anyway sehän siis lähtee päälle ajastimella tai napista, pöhisee muutaman minuutin ja sammuu. Tämä siis moottori sammuksissa. Kun auto käy ja painaa lämppärin napista käymään niin se käy ihan niin kauan kuin pitää. Tarkoittaako että kiertovesipumppu vois olla sökö?
Ja se tosiaan samuu eikä vaan tiputa osa teholle,

jos niin ylesimmät syyt
ylikuumenee=vesipumppu,
jännite tipahtaa=huonoakku
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

CDI203 kirjoitti:Ja se tosiaan samuu eikä vaan tiputa osa teholle,

jos niin ylesimmät syyt
ylikuumenee=vesipumppu,
jännite tipahtaa=huonoakku
Juu se sammuu ihan kokonaan. Akussa piisaa jännitettä kyllä ja siitäpä tuo vesipumppuajatus lähtikin. Pitänee kaivaa jostain osanumeroa, joko MB tai sitten joku muu sopiva, marmoritiskin takaa heitetty "noin 350e" on vähän liikaa mulle :D
Tietysti jos jollakulla on myydä asevelihintaan ehyt niin tarjouksia otetaan vastaan. Samoin kun vakionopeudensäätimen osista ;)

Sitten toiseen asiaan;
lukkjo eräässä kaukaisessa ketjussa viime vuosikymmenellä kirjoitti:Vaihdatin merkkiliikkeessä vaihdevaijerit, jotka tietysti auttoivat jäykkyyteen, mutta eivät 1,3,5 vaihteiden päällemenoon. Lisäksi sain räjäytyskuvan vaihteensiirtimestä. Sen perusteella uskalsin itse lähteä purkamaan sitä.

Vaihdelaatikon kyljessä oleva, vastapainolla varustettu vaihteensiirrin ulos. Lähtee helposti, 4 pulttia ja vaijerit irti. "Akselipötikkä" sopii ulos ilman laatikon irrotuksia.
Ko. akseliin kuuluu "switching dog" -niminen osa, joka pukkaa vaihteita silmään. Osa oli toiselta puoleltaan (1,3,5) kulahtanut. Hannoverista tuli parissa päivässä uusi (48e). Asennuksen jälkeen laatikostakin tuli kuin uusi!

Suosittelen kaikille Vitoille, jotka kärsivät vastaavantyyppisestä ongelmasta.

Ja työn osaa tehdä jokainen, joka osaa renkaatkin vaihtaa. (Molemmissa on neljä pulttia.)

:D
Himputti kun joku osais kertoa tälle osalle numeron nii vois kokeeksi tilailla. Toisin kuin tuossa aiemmin kerkesin mainita, vaihteensiirto ei varsinaisesti ole jäykkä mutta mikään pykälä ei mene oikein helpolla päälle, joten en ehkä ensimmäisenä lähtis vaijereita uusimaan - toki nuita niveliä tossa koneistossa on melko monta. Kepin päässäkin voi olla ehkä vikaa jos kaikilla vaihteilla sama ongelma?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Supa kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Ja se tosiaan samuu eikä vaan tiputa osa teholle,

jos niin ylesimmät syyt
ylikuumenee=vesipumppu,
jännite tipahtaa=huonoakku
Juu se sammuu ihan kokonaan. Akussa piisaa jännitettä kyllä ja siitäpä tuo vesipumppuajatus lähtikin. Pitänee kaivaa jostain osanumeroa, joko MB tai sitten joku muu sopiva, marmoritiskin takaa heitetty "noin 350e" on vähän liikaa mulle :D
Tietysti jos jollakulla on myydä asevelihintaan ehyt niin tarjouksia otetaan vastaan. Samoin kun vakionopeudensäätimen osista ;)

Sitten toiseen asiaan;
lukkjo eräässä kaukaisessa ketjussa viime vuosikymmenellä kirjoitti:Vaihdatin merkkiliikkeessä vaihdevaijerit, jotka tietysti auttoivat jäykkyyteen, mutta eivät 1,3,5 vaihteiden päällemenoon. Lisäksi sain räjäytyskuvan vaihteensiirtimestä. Sen perusteella uskalsin itse lähteä purkamaan sitä.

Vaihdelaatikon kyljessä oleva, vastapainolla varustettu vaihteensiirrin ulos. Lähtee helposti, 4 pulttia ja vaijerit irti. "Akselipötikkä" sopii ulos ilman laatikon irrotuksia.
Ko. akseliin kuuluu "switching dog" -niminen osa, joka pukkaa vaihteita silmään. Osa oli toiselta puoleltaan (1,3,5) kulahtanut. Hannoverista tuli parissa päivässä uusi (48e). Asennuksen jälkeen laatikostakin tuli kuin uusi!

Suosittelen kaikille Vitoille, jotka kärsivät vastaavantyyppisestä ongelmasta.

Ja työn osaa tehdä jokainen, joka osaa renkaatkin vaihtaa. (Molemmissa on neljä pulttia.)

:D
Himputti kun joku osais kertoa tälle osalle numeron nii vois kokeeksi tilailla. Toisin kuin tuossa aiemmin kerkesin mainita, vaihteensiirto ei varsinaisesti ole jäykkä mutta mikään pykälä ei mene oikein helpolla päälle, joten en ehkä ensimmäisenä lähtis vaijereita uusimaan - toki nuita niveliä tossa koneistossa on melko monta. Kepin päässäkin voi olla ehkä vikaa jos kaikilla vaihteilla sama ongelma?
Jos pumpun suhteen on askartelu halua niin useimiten nissä on vaan hiilet loppu,

ulko muistista vakarin viikseksi käy mös 203 mallin viiksi
(sen mallin käytetyistä tarjontaa sattaa olla enemän)

heilukko keppi miten sattuu, tuntuuko siitä nostaessa väljää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Supa kamina käyttä auton omaa kiertoveripumppuu ja siin ei oo perinteisii hiiliä samapumppu on 204 212 sprinter ainaski
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

hotari kirjoitti:Supa kamina käyttä auton omaa kiertoveripumppuu ja siin ei oo perinteisii hiiliä samapumppu on 204 212 sprinter ainaski
Niinpä olikin taka veto vito eberin

mikä pikku kolistelua vasaralla kanatta kokeilla :wink:
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

CDI203 kirjoitti:ulko muistista vakarin viikseksi käy mös 203 mallin viiksi
(sen mallin käytetyistä tarjontaa sattaa olla enemän)
Juu 203:n osanumerolla näkyy epc:ssä olevan tuo. Päädyin hankkimaan Latviasta käytetyn, postikuluineen 43 euroa. Rattiputken muovi pitäs vielä ostaa, tosin hätätapauksessa riittäis kun kaivertaa nykyiseen kolon viikselle. Ei vaan viittis sitten enää myöhemmin alkaa vaihtamaan ettei tartte moneen kertaan rattia irrottaa :D
CDI203 kirjoitti:heilukko keppi miten sattuu, tuntuuko siitä nostaessa väljää
Ei se ihan miten sattuu heilu. Vaihde päällä reilun sentin sivuttaisliike kepin päässä, "etupuolen" vaihteilla ehkä tuntuu pikkasen isommalta liike. Ei väljyyttä nostaessa. Eikä vapaalla heilu.
hotari kirjoitti:Supa kamina käyttä auton omaa kiertoveripumppuu ja siin ei oo perinteisii hiiliä samapumppu on 204 212 sprinter ainaski
Hmm. Pitänee tarkistaa tälleki se osanumero nii pääsee jyvälle hintatasosta maailmalla, jos ei saa nykyistä kuntoon.
CDI203 kirjoitti:mikä pikku kolistelua vasaralla kanatta kokeilla
Missäspäin autoa tämä pumppu piileskelee, jos sitä tässä yövuorojen aikana kokeilis herätellä?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Heittipä eilen toinen päiväajovalo toimimasta ja tänään se toinenki. Vaihoin tilalle 211:sta ennen myyntiä poistetut valot ja kytkin samalla ne oikein, eli syttymään virta-avaimen mukaan ja sammumaan kun oikeat ajovalot sytyttää.
Noh tästähän päästäänkin tapaukseen valoautomatiikka. Tässä karvalakkimallissa ei ole rattinappeja eikä mittaristovalikoita, eikä sieltä kyllä ohjekirjan mukaan ois tällä maakoodiversiolla saanu tuota automatiikkaa pois kytkettyäkään.
Vaan tietääkö joku saako ihan starilla jos semmosen yhteyksille pääsis :?:

Muutenki tässä yövuorojen ratoksi parantelin valokytkentöjä. Nyt saa nappuloilla päättää syttyykö omien pitkien kaveriksi nuo 225:t xenoneilla vaiko ledbar. Tai molemmat. Tai ei kumpikaan. Mutta joka tapauksessa mikään ei syty jos viiksi ei ole oikeassa asennossa :)

Rasvasin myös liukuoven kiskot kun tuolla hallissa nuita rasvaprässejä oli rivissä. Kummasti hiljeni. Nyt varmaan sinne sitten jämähtää kaikki kura kahta kauheammin kiinni... :ttu:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Onko tässä vielä semmonen pre-facelift mittaristo mikä ei oo pyöreä? Jos on pyöreät niin ainaki rintterissa kun painaa sitä 0 napin yläpuolella olevaa nappia ja vaihtaa valikoita niin tulee vilkkumaan on / off ja siitä kun valitsee off niin ajovaloautomatiikka on pois päältä valokytkimen ollessa nolla asennossa.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Juu tässä ei oo pyöreitä mittareita. Nappuloista ei voi säätää muutaku eberin käynnistysaikaa, onneksi ees sitä :D
Mutta se lämppäri heräs henkiin kun löysin konehuoneesta kiertovesipumpun ja kolistelin sitä jonku verran. Sen jälkeen tuntu kädellä kokeillessa ihan selkee hyrinä kun laitto kamiinan tulille, katotaas kauanko pelittää. Suht helpossa paikassahan tuo näytti olevan jos vaihtaa joskus pitää.

Käsijarrun merkkivalo toimii kans nykyään, oli kytkimeltä vaan piuha irti. Halvalla pääsi taas.
Pesunestesäiliön vuodon korjausyritys #1 ei ihan menny nappiin, otin turhan pumpun poies ja kiersin 8mm pultin vaan siihen kumituttiin tilalle aatellen josko se tiivistäis tarpeeksi. No ei tiivistäny mutta vuoto on nyt niin pientä etten ihan heti kokeile toista ideaa. Paras kai tuo ois koko pönttö käyttää irti, pestä ja kuivata ja sitte liimata jotaki tulppaa reikään.

Vakkarin viiksi tuli tänään. Seuraava yövuoro alkaa huomisiltana - katotaas josko sen kerkiäis asentaa :)

Muutenki nuo yövuorot on just sopivia autonrassaukseen, kuskin penkin käsinojanki sain asettumaan oikeaan vinkkeliin kun vetäsin koneiston parilla peltikateruuvilla jumiin. Puuttu vähän palasia sieltä pyöreän palikan kehältä. Tilasin kyllä ebaysta korjaussarjan mutta pitihän se nyt ensiavuksi jotain...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Noni, taas yövuorossa eli Vito muttereiksi ja takas nippuun... :D
Jos joku ihmettelee mitä ihmeen työntekoa tämä on kun palkallisesti saa omaa autoaan rassata nii päivystän eräällä sellutehtaalla jätelavan täyttymistä, vasteaika tyhjennykseen on nii lyhyt että täällä on pakko jonkun olla 24/7 mutta sitä ei tarvi tyhjentää montaa kertaa 12h vuoron aikana :D

Vakkarin viiksi tuli laiteltua paikalleen, youtubesta löysin vielä oikein selkeän ohjevideon jossa kerrottiin myös mihin se pistoke pitää tuikata. Virtalukon irrotus ei nyt oikein innostanu joten onnistuin jollain ihmeellä käsikopelolla saamaan töpselin reikään. Ainaki viikseen tuli valo, seuraavaksi sitten yhteyksiä huoltofirmaan että tapahtuis muutaki.
Sitä rattiputken muovia en raskinu ostaa uutta vaan leikkasin vanhaan kolon, tulihan siitä prkl millin liian iso.
Kuva

Ratin sais melkein vaihtaa, melko huonolla hapella kehä jo.
Kuva


Ja kun ei tästä ole vielä oikein kuvia laiteltukaan niin pistetään nyt pari ulkopinnasta:
Kuva
Ledbar on tosiaan Luminalights Striker 560. Tukirautoja tuo kyllä kaipaa kun samassa telineessä on painona nuo 225:t (eikä niillekään tukia)...

Kuva
Tässä kuvassa ei kunnolla erotu, mutta kylkipokkauksen alareunaan vetäisin heijastinteipit molemmin puolin. Turvallisuusnäkökohta ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Yövuorot loppu toistaseksi, saivat tehtaansa korjattua :)

Mun kohalla se tarkottaa että autonrassaukseen varattu aika tippu taas lähelle nollaa mutta onneks kerkesin isoimmat jutut tehä alta poies. 225:t lähti keulalta ja ledbar nousi telineen yläpuolelle sekä kilpi takasin oikealle paikalleen. Ostin led-sarjan omia pitkiä varten mutta eipä sopineet tuikuttimet paikalleen, joten taitaa rouvan 203 saada lähivaloihin lisää kirkkautta kohta...
Asennuslistalle jäi vielä Defan kellolaite, kiinteän akkulaturin kanssa ihan jees kun ei tarvi moottoria lämmittää koko yötä. Saas nähä kauanko se oottelee hanskalokerossa ennenku ehtii laittaa.
Peruutuskamera on tuloillaan, ehkä ennen kesää... :roll:

Tänään sitte herätettiin vakkari henkiin, positiivisena yllätyksenä myös se että auto starttasi vaikka testeri (ihan aito ja virallinen) meinas herjata yhtä sun toista, korjaamon pojat epäili josko "epäyhteensopiva" softa asennettu joskus?
Noh, niin kauan kun toimii ei puututa pikkuasioihin :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Viton keulassa tuo ledbar näyttää jopa pieneltä. Volvon keulassa vastaava typhoon 590 näyttää aika isolta.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Supa kirjoitti:Noni, taas yövuorossa eli Vito muttereiksi ja takas nippuun... :D
Jos joku ihmettelee mitä ihmeen työntekoa tämä on kun palkallisesti saa omaa autoaan rassata nii päivystän eräällä sellutehtaalla jätelavan täyttymistä, vasteaika tyhjennykseen on nii lyhyt että täällä on pakko jonkun olla 24/7 mutta sitä ei tarvi tyhjentää montaa kertaa 12h vuoron aikana :D
Jaa sitä on mf:llä päivystetty oksalavaa? :D
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mika.T kirjoitti:Jaa sitä on mf:llä päivystetty oksalavaa? :D
Sitäpä hyvinki :D
Näkyy tuossa laitoksessa melko säännönmukasesti joka vuosi tulevan joku suunnittelematon härdelli joka pistää meän vuorolistat uusiksi. Noh tämän ansiosta ite vältyin aurauksilta 8)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nyt se hajosi, moottoritielle kiihyttäessä katos tehot ja moottorinvikavalo sytty.
Sammutus ja uuelleenkäynnistys korjasi tilanteen siihen asti kun erehyin painamaan taas reippaammin kaasua... Pitänee lukea koodit mutta eiköhän siellä oo epäuskottava paine-ero kummittelemassa :roll:

Edit. Mullahan on Torque koko ajan autossa päällä joten pikatesti josko se jotain kertois.
Tämä vikakoodiraportti on luotu Torque-ohjelmalla
=================================================

Ajoneuvon Runkonumero:WDF63960313162995
Ajoneuvon valmistaja:Tuntematon
Ajoneuvon kalibrointitunnus:0034481902150003

Nykyinen vikakoodiloki
------------------
Ei tallentuneita vikakoodeja

Odottava virhekirjaus
------------------
Ei odottavia vikakoodeja

Vikakoodihistoria
------------------
Moottorinohjausyksikössä ei vanhoja vikakoodeja
Muut löydetyt vikakoodit
(mahdollisesti odottavat, tämänhetkiset tai valmistajan määrittelemät)
----------------------------------------------------
P0105: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit
P2013: Intake Manf Runner Control Circuit High bank2 a)
P2201: NOx Sensor Circuit Range/Performance bank1
P2243: O2 Sensor Reference Voltage Circuit/Open bank1 Sensor1
P2244: O2 Sensor Reference Voltage Performance bank1 Sensor1
P2386: Koodi ei tiedossa - Lisätietoja voi löytyä internetistä


Raportin loppu.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Huollosta kun kyselin apua tohon vikatilaonkelmaan nii sain ohjeeksi vaihtaa moottorin ilmansuodattimen. Noh minähän Motonetista Mannin kävin hakemassa ja vaihoin, mentiinki muutama päivä ihan ok.

Tässä välissä uusiks meni moniurahihna, kiristin ja ne välirullat, hiukan epämukavaa ääntä jo piti konstruktio.

Vikatilaa saatiin ajettua esille aina satunnaisesti myös uudella putsarilla, vanha toki oli jo vaihtokunnossa ja ihan selkeästi ottanut kosteutta. Kokenut asentaja haki hyllystä ahtopaineanturin ja sen vaiholla tokeni, toistaseksi menty täystehoilla siitä asti.
Lisäohjeeksi sain jotta kannattis kuulemma napata ilmanottoputkesta poies se maskin taakse tuleva pätkä, tänä talvena pöllyävä lumi ja sitäkautta kosteus ois aiheuttanu tämmöstä enemmänki...

Asennusta oottelis uus valorauta, tavaratilan hyllyjärjestelmä, käsinojan korjaussarja, istuinsuojat, nahkanen ratinsuojus ja peruutuskamera. Omassa tallissa ei riitä pituus eikä leveys oikeen muuhun ku säilytykseen ja työpaikan hallissaki on aina joku keltanen rotisko levällään. Tulispa kesä :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Supa kirjoitti: Lisäohjeeksi sain jotta kannattis kuulemma napata ilmanottoputkesta poies se maskin taakse tuleva pätkä, tänä talvena pöllyävä lumi ja sitäkautta kosteus ois aiheuttanu tämmöstä enemmänki...
Pätee ihan jokaseen vehkeeseen missä ilmanotto on keulassa.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mika.T kirjoitti:
Supa kirjoitti:Lisäohjeeksi sain jotta kannattis kuulemma napata ilmanottoputkesta poies se maskin taakse tuleva pätkä, tänä talvena pöllyävä lumi ja sitäkautta kosteus ois aiheuttanu tämmöstä enemmänki...
Pätee ihan jokaseen vehkeeseen missä ilmanotto on keulassa.
Kuinkahan miehekkäältä näyttäs kun tekis tohon semmosen offroad-henkisen snorkkelin a-pilaria pitkin katonrajaan... :lol:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Jahas, kuukausi menty taas eteenpäin. Maskin taakse hommasin mallikohtasen viimasuojan, eihän siitä tarttenukaan leikellä kuin sentti joka puolelta pois että sopi paikalleen. Ei vikatiloja sen jälkeen.

Aamulla ajelin Rovaniemellä mutkan ja yhteen risteykseen jarruttaessa poljin painu yhtäkkiä pohjaan asti. Hankalapa sitä siinä on alkaa tarkempaa diagnoosia tekemään, jossain vuoto toki. Loput reissusta piti sitten taiteilla polkimeen liikoja koskematta ja kotipihassa sitten säiliötä täyttämään. Oli vielä alarajan yläpuolella.
Siitäpä sitten täydellä säiliölllä poljinta pumppaamaan ja niinpä sitä oikean takarenkaan lähistöltä rupesi liemiä valumaan - nopea konttaus alle ja huomasin että jarruletku on vetarin suojakumia vasten. Auto talliin, nurkka ylös ja rengas irti.
Joku aiempi insinööri on saanu letkun puneelle ilmeisesti satulaa irti käyttäessä, seurauksena se, että sisäänjoustossa letku pääsee kontaktiin suojakumin kanssa. Sekä letku että suojakumi puhki. Aamulla pitäs töihin mennä ja mistäpä sitä sunnuntaina osia saa kun edes Motonet ei myy oikeaa letkua.

Yleensä en näitä purkkapatentteja harrasta mutta nyt on sitten vaijerilukko letkussa, ei vuoda ja 3 jarrullista rengasta. Suojakumille vimosen päälle putsaus ja sikaflexillä liimattu nippuun, josko tuo sen pari päivää kestäis että saa jossaki vaihettua. Jos ei kestä nii sitte varmaan vaihetaan vähän muutaki.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Tästäkin episodista on päästy etiäpäin, auto on korjattu ihan oikeilla osilla ihan oikeiden asentajien toimesta ihan oikealla korjaamolla :D

Kuskinpuolella heitti lasinpesuneste tulemasta ulos siitä varren päässä olevasta suuttimesta, välisuuttimesta kyllä tulee. Pitihän se viritys purkaa poies, puhaltaa letkut auki, suutinta kokeilla puhaltaa ja tökkiä neulalla ja vaikka jos mitä. Ei aukea, ei. Kaupasta uutta, eihän tuommonen pikkuosa nyt paljoa maksa... :shout: malli muuttunu ja se hiivatin suutin on nykyään sulassa kiinni. Onpahan nyt sitte uuet tähtilogolla varustetut sulatkin. Samalla toiselle puolelle se varren välisuutin letkuineen tuli uusittua, sinne oli aikasempi omistaja tehny patenttia toisen perään eikä oikein miellyttäny mua.

Sittenpä rupesi kuulumaan kummia, työkeikkaa pukkaa jo toiseen päähän Suomea niin seuraavana lie ohjelmassa öljynvaihtoa koneeseen, laatikkoon ja perään. Ja kesävanteet pitäis ostaa. Varmaan renkaatki, kattelin tarkemmin niitä auton mukana tulleita ja niissähän oli leima vuodelta -12 ja teksti "made in china"... 4mm pintaa eli tuskinpa nuita vaikuttaa uusille vanteille enää laitella, tulisko vaikka kukkapenkkiä tai lapsille rengaskeinu?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Kesävanteet tuli ostettua. Ovat vielä paketissa, josko ens viikolla gummit päälle ja vielä tässä kuussa alle? Saas nähä.

Mites tämmösen avain opetetaan keskuslukolle? Auton mukana tuli 2 avainta, toisessa tais olla patterit loppu kun ei valo tuikkinu nappeja painaessa eikä lukkokaan totellu. Toinen avain taas niin herkillä napeilla että taskussa itekseen aukoo ja sulkee ovia. Vaihoin siihen toiseen patterit ja nyt ledi tuikkii mutta eihän se sitä lukkoa komenna. Autoon sillä kyllä saa virrat päälle eli sikäli lie oikean auton avain, suljetussa tallissa en kyllä kokeillu lähteekö käyntiin asti.
Pitääkö tossa tehä joku näppäinjumppa vai miten sille autolle kerrotaan että tälläki avaimella vois saada ovet auki?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Avainta ei tarvitse (ei voi) opettaa mitenkään.
oulaistenliikenne.fi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

dealer kirjoitti:Avainta ei tarvitse (ei voi) opettaa mitenkään.
Eli jos se ei toimi, se on rikki? Voi rähmä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nyt kun meiltäki on lumet kadonneet tieverkolta nii tuli uus ongelma, kaikki on niin epätasasta että keularauta raapii asfalttia yhtenään. Etujouset lie löystyneet, vai mikälie, mutta aika herkästi jysähtää rosteria maihin pikkutöyssystäki.

Sepäs tässä nyt onkin, että mikä ratkaisuksi? Saisko tuota korotettua paria senttiä jollain kätevällä konstilla? Jos ostan uuet jouset nii mikä on todennäköisyys ettei keula nouse liikaa perään nähden? Nythän autolla on ihan selkeä etunoja, sitä kyllä pitää korjata tasasempaan suuntaan.
Vai paanko suoraan joka nurkkaan nelivedon kuormajouset, mahtuis ite ryömimään alta muttei enää pääse talliin? Apua :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”