Kyllä.kumipää kirjoitti:Vieläkin ehyt?
Outo auto..RX 400h
Tuli sit tilattua uudet kumit.. Continental IceContact 2... 1075€ allelaitettuna...235/55 R18 ei nähtävästi ole mikään halvin koko
Noh. Jospa noil jonkuaikaa taas ajelis..
Edelliset näytti olevan hakka 5 vuodelta 2008.. pintaa kyl oli mut pidon kans oli vähän ongelmia..
Noh. Jospa noil jonkuaikaa taas ajelis..
Edelliset näytti olevan hakka 5 vuodelta 2008.. pintaa kyl oli mut pidon kans oli vähän ongelmia..
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Hyvät nuo renkaat ainakin minun mielestäni, nyt jotakin 20 tuhatta niillä ajanu tänä talvena ja ovat kuin uudet vielä ja kyllä on ihan reippaasti käytetty voimaakin. Ei oo pidon kanssa ollu ongelmia. Toki takavetonen herkästi sutii kiihytellessessä liukkaalla mut tuskin tuosta millään muullakaan renkaalla paranis enään.
Mulla oli aikalailla tasan 600 tuo sarja tosin 17 tuumaisena.. kalliita ovat
Kesäpyörinä contisportcontact 6 ja hiukka pehmeetä tuntu olevan. Hyvä pito kyllä mut takaset kesti sen 12tkm kun olivat millin kulutuspinnaltaan. Toki hieman raskaalla kaasujalalla, mut silti. Tilalle tuli jotku kiinankumit jotka ainaki märällä piti aika heikosti
Mulla oli aikalailla tasan 600 tuo sarja tosin 17 tuumaisena.. kalliita ovat
Kesäpyörinä contisportcontact 6 ja hiukka pehmeetä tuntu olevan. Hyvä pito kyllä mut takaset kesti sen 12tkm kun olivat millin kulutuspinnaltaan. Toki hieman raskaalla kaasujalalla, mut silti. Tilalle tuli jotku kiinankumit jotka ainaki märällä piti aika heikosti
ÄrÄksä sai uudet kumipallerot allensa ja kylläpä hiljeni sisämelu entisestään... mielenkiinnol jään odottamaan kesärenkaiden melua
Continental IceContact 2 235/55R18 XL
2008 hakka 5set sai väistyä, asentaja katteli rengasta ja ihmetteli että säilyykö nää näin kauan
Continental IceContact 2 235/55R18 XL
2008 hakka 5set sai väistyä, asentaja katteli rengasta ja ihmetteli että säilyykö nää näin kauan
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Toi on kyl totta. Mut onhan noi "saksankitkat" myös lailliset, vaikkakin pitoa on samanverran ku 10vuotta vanhassa oikeassa nastarenkaassa..Sakari kirjoitti:Säilyyhän nuo, vakaalla kaasujalalla
Pitäs kyllä katsastukseenkin minusta tulla joku kriteeri renkaan iälle ettei katottais vaan pintoja tai nastojen määrää/kuntoa. Vaarallisempi 10 vuotias nasta/kitka on kuin vuoden vanha kitka/nasta jossa pinnat ~3mm ja nastoilla joista ”osa” tallessa
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Jokseenkin samaa mieltä, mutta ikäraja ei todellakaan saisi olla mikään 3-5 vuotta. Sillon homma menisi ihan rengasliiton piikkiin. 10-15 vuotta voisi olla sellanen sopiva raja. Mielummin nastarenkaat kovalle verolle pantava.Sakari kirjoitti:Säilyyhän nuo, vakaalla kaasujalalla
Pitäs kyllä katsastukseenkin minusta tulla joku kriteeri renkaan iälle ettei katottais vaan pintoja tai nastojen määrää/kuntoa. Vaarallisempi 10 vuotias nasta/kitka on kuin vuoden vanha kitka/nasta jossa pinnat ~3mm ja nastoilla joista ”osa” tallessa
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Takapään kolinat paikallistettu.. etupäästä ei naputukselle löytyny syytä, merkkikorjaamo ilmoitti että voi olla jäykät rasvat vetonivelissä... pakkasten loputtua naputuskin loppui.. mut kyllähän sieltä muutakin korjattavaa löytyi.. ja siitä kirjottelen myöhemmin.. katsotaan miten tilanne etenee.. toistaseksi näyttää hyvältä .Weird kirjoitti:Takapään kolinaa ja etupään "naputusta" käännettäessä.. tutkitaan..
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Noniin. Nyt on päästy jo useampi kuukausi ilman vikoja ja toivottavasti viattomia kuukausia on jatkossakin paljon.
Eli tähänmennessä korjattua:
-Syyläri
-Takapyöränlaakeri
-Takaoikea koiranluu
-Ajovalojen korkudensäätö tunnistin taka-akselissa
-Kuskinpuolen peilin moottori
-Takaluukun avauspainike (sähköinen)
-Akku
-Takasähkömoottorin suojamaa
-Eteen kallistuksenvakaajan puslat
-Korisauma peräkontin yläpuolella(vesi valuu hybridiakustoon..tyyppivika)
-Talvirenkaat
Renkaat ja käynnistysakku on ainoat mitkä meni omasta pussista, loput korjas myyjäliike.
Keskikulutus on sekalaisessa ajossa pysynyt 9L/100km
Eli tähänmennessä korjattua:
-Syyläri
-Takapyöränlaakeri
-Takaoikea koiranluu
-Ajovalojen korkudensäätö tunnistin taka-akselissa
-Kuskinpuolen peilin moottori
-Takaluukun avauspainike (sähköinen)
-Akku
-Takasähkömoottorin suojamaa
-Eteen kallistuksenvakaajan puslat
-Korisauma peräkontin yläpuolella(vesi valuu hybridiakustoon..tyyppivika)
-Talvirenkaat
Renkaat ja käynnistysakku on ainoat mitkä meni omasta pussista, loput korjas myyjäliike.
Keskikulutus on sekalaisessa ajossa pysynyt 9L/100km
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Piti ihan rekisteröityä foorumille kun tähän keskusteluun eksyin. Itellä kans kyseisestä liikkeestä hommattu 07 rx. Keskustelun aloittajan auton tähän mennessä kokemia vikoja luettaessa tuntuu kuin omasta autosta lukisi juttuja joten jos joku kyseistä autoa on katsellut niin tätä keskustelua lukemalla pääsee kyllä hyvin perille auton ominaisuuksista ja vioista.
Omassa autossa on nyt 207tkm mittarissa.
Ite olen vaihtanut/korjannut/korjauttanut seuraavaa:
Takapyörien laakerit+jarrukilvet ( takajarrukilvet olivat ruostuneet irti joten kun ne vaihdoin koko takanapa-setti tuli vaihdettua samalla)
Seisontajarrun vaijerit (ruostunut jumiin)
Takajarrujen liukutapit (ruostunut jumiin)
Takakoiranluut ja takakallistuksenvakaajan puslat/holkit mitkä onkaan (kolahduksia perässä)
Ajovalojen korkeudensäätötunnistin (oli ruostunut poikki)
Akku
Takakontin korisaumat vuosivat minullakin (selvä halkeama johon vetelin silikoonia päälle, toistaiseksi pysynyt)
Tuulilasin vaihto
Öljyt laatikolle ja takamoottorille
Navigaattorin kartat
Moottorilämmitin+sisäpistoke+akkulaturi
Sähköinen ohjauspyörä alkoi kitisemään ikävästi teleskoopin liikkuessa mutta vanhojen rasvojen poisto ja uusien laitto ainakin toistaiseksi poisti ongelman.
Takamoottorille menevä oranssi high voltage kaapeli on minullakin aika huonon näköinen mutta sen korjaus vaatisi varmaan merkkihuoltoa
Pakkivalo tosiaan ihan onneton kameralle.. Ite vedin kans lampulla olevan suojan irti..pitäisi varmaan hommata vielä kirkkaampi polttimo. Kameran resoluutio myös melko heikko.
Ilmojen kylmetessä keulasta kuuluu narinaa käännettäessä. Ei tietoa mistä johtuu mutta tapahtuu vain pakkaskelissä. Ilkeä ääni tosin...
Olen kyllä todella tyytyväinen autoon. Kulutus seka-ajossa talvella oli n.10,5l ja kesällä litran vähemmän. Varsinaisia vikoja ei ole ollut, lähinnä tuollaista normaalia kulumaa jota tuon ikäisessä autossa kuuluukin olla. Neliveto on mulle iha riittävä ja toistaiseksi en ole jumiin jäänyt..tosin kuin edellisellä autollani (rav4 vm06).
Omassa autossa on nyt 207tkm mittarissa.
Ite olen vaihtanut/korjannut/korjauttanut seuraavaa:
Takapyörien laakerit+jarrukilvet ( takajarrukilvet olivat ruostuneet irti joten kun ne vaihdoin koko takanapa-setti tuli vaihdettua samalla)
Seisontajarrun vaijerit (ruostunut jumiin)
Takajarrujen liukutapit (ruostunut jumiin)
Takakoiranluut ja takakallistuksenvakaajan puslat/holkit mitkä onkaan (kolahduksia perässä)
Ajovalojen korkeudensäätötunnistin (oli ruostunut poikki)
Akku
Takakontin korisaumat vuosivat minullakin (selvä halkeama johon vetelin silikoonia päälle, toistaiseksi pysynyt)
Tuulilasin vaihto
Öljyt laatikolle ja takamoottorille
Navigaattorin kartat
Moottorilämmitin+sisäpistoke+akkulaturi
Sähköinen ohjauspyörä alkoi kitisemään ikävästi teleskoopin liikkuessa mutta vanhojen rasvojen poisto ja uusien laitto ainakin toistaiseksi poisti ongelman.
Takamoottorille menevä oranssi high voltage kaapeli on minullakin aika huonon näköinen mutta sen korjaus vaatisi varmaan merkkihuoltoa
Pakkivalo tosiaan ihan onneton kameralle.. Ite vedin kans lampulla olevan suojan irti..pitäisi varmaan hommata vielä kirkkaampi polttimo. Kameran resoluutio myös melko heikko.
Ilmojen kylmetessä keulasta kuuluu narinaa käännettäessä. Ei tietoa mistä johtuu mutta tapahtuu vain pakkaskelissä. Ilkeä ääni tosin...
Olen kyllä todella tyytyväinen autoon. Kulutus seka-ajossa talvella oli n.10,5l ja kesällä litran vähemmän. Varsinaisia vikoja ei ole ollut, lähinnä tuollaista normaalia kulumaa jota tuon ikäisessä autossa kuuluukin olla. Neliveto on mulle iha riittävä ja toistaiseksi en ole jumiin jäänyt..tosin kuin edellisellä autollani (rav4 vm06).
Kovasti olen ko. Autosta koittanut infoa saada mutta nämä kirjotukset olleet oikeastaan ainoat kunnolliset kokemukset. Ulkomaalaisilla foorumeilla on paljonki juttua mutta raskasta lukea kun ei ymmärrä.
Eli harkinnassa olisi myös Lexan osto, asustelen vähän syrjemmässä joten parempi maavara ja edes jonkin näköinen neliveto olisi plussaa, toisena vaihtoehtona olen villinäkorttina pitänyt Priusta, mutta pelkään että jos siihen sortuu, pitää talveksi ostaa maasturi . Lexassa olisi kaikki samassa paketissa vaikka sitten maksaisikin vähän enemmän. Priuksia sais 100tkm vähemmän ajettuna samaan hintaan mutta....
Alku viesteissä tuli kullan arvoinen tieto, eli 3 turva istuinta takapenkille, tämä on tärkein juttu.
Jos joku jaksaisi mitata takapenkin leveyden, olisin kiitollinen.
Sellainen kysymys vielä, saako Lexasta apukuskin turvatyynyn pois päältä?
Kiitos jo etukäteen
Eli harkinnassa olisi myös Lexan osto, asustelen vähän syrjemmässä joten parempi maavara ja edes jonkin näköinen neliveto olisi plussaa, toisena vaihtoehtona olen villinäkorttina pitänyt Priusta, mutta pelkään että jos siihen sortuu, pitää talveksi ostaa maasturi . Lexassa olisi kaikki samassa paketissa vaikka sitten maksaisikin vähän enemmän. Priuksia sais 100tkm vähemmän ajettuna samaan hintaan mutta....
Alku viesteissä tuli kullan arvoinen tieto, eli 3 turva istuinta takapenkille, tämä on tärkein juttu.
Jos joku jaksaisi mitata takapenkin leveyden, olisin kiitollinen.
Sellainen kysymys vielä, saako Lexasta apukuskin turvatyynyn pois päältä?
Kiitos jo etukäteen
Jos oma työmatka muuttuu 55km suuntaansa suoritteesta nykyiseen 6km suunta niin mietinnässä on vaikka mitä.
Hybridi voisi olla vaihtoehto. Harvaan saa koukkua mutta lexuksiin näyttää saavan.
Harmi vaan kun pohjois-savossa ei ole yhtään maasturia koeajettavana. Henkilömalleja löytyy mutta mielellään koeajaisi maasturin.
Tässä rx:ssä pistää tuo keulan muoto silmään. Luonnossa kuitenkin huomattavasti tyylikkäämpi kuin kuvissa.
Hybridi voisi olla vaihtoehto. Harvaan saa koukkua mutta lexuksiin näyttää saavan.
Harmi vaan kun pohjois-savossa ei ole yhtään maasturia koeajettavana. Henkilömalleja löytyy mutta mielellään koeajaisi maasturin.
Tässä rx:ssä pistää tuo keulan muoto silmään. Luonnossa kuitenkin huomattavasti tyylikkäämpi kuin kuvissa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Miksi hybrid olisi edullisempi 6 km:n työmatkalla kuin 55 km:n matkalla? Ymmärtääkseni kaikki toyotat on "itselataavia" vaikka Weirdin pirssi näytti jossain kuvassa olevankin piuhassa kiinni.Pappi kirjoitti:Jos oma työmatka muuttuu 55km suuntaansa suoritteesta nykyiseen 6km suunta niin mietinnässä on vaikka mitä.
Hybridi voisi olla vaihtoehto. Harvaan saa koukkua mutta lexuksiin näyttää saavan.
Tuolle 6 km:n matkalle tarvittaisiin plug-in hybrid, omasta mielestäni.
Mielessäni ajattelen tuon nykyisen dieselin korvaamista. 6km työmatkalla ei auto edes ehdi lämmetä. Webastokin tukkeentuu pätkäajossa.
Edullisin tuo työmatka olisi kulkea pyörällä tai kävellen. Työn luonne on vaan sellainen että asiakaspalvelutehtävissä pitää olla vaatetus kunnossa.
Tämä on nyt tämmöstä pohdintaa. Plug in hybrid ja vetokoukku on yhdistelmä, jossa sidottava pääoma karkaa taivaaseen.
Onneksi mitään hätiköityjä päätöksiä ei tarvitse tehdä päivien, eikä viikkojen varoitusajalla
EDIT; Spritmonitorin kertomaa: https://www.spritmonitor.de/en/detail/474975.html
Edullisin tuo työmatka olisi kulkea pyörällä tai kävellen. Työn luonne on vaan sellainen että asiakaspalvelutehtävissä pitää olla vaatetus kunnossa.
Tämä on nyt tämmöstä pohdintaa. Plug in hybrid ja vetokoukku on yhdistelmä, jossa sidottava pääoma karkaa taivaaseen.
Onneksi mitään hätiköityjä päätöksiä ei tarvitse tehdä päivien, eikä viikkojen varoitusajalla
EDIT; Spritmonitorin kertomaa: https://www.spritmonitor.de/en/detail/474975.html
Ei tuo RX 400h mikään taloudellinen auto ole absoluuttisesti. Tietysti suhteessa muihin bensa-katumaastureihin. Kuluttaa taajamassa reilusti bensaa. Velipojalla tuollainen on ja vie koko ajan enemmän mitä Volvo V70 2.5 T automaatti vei. Se auto painaa 2000 kg niin ei se oikein vähällä energialla liiku.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI