W212 Hankkiminen

204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Meissenkeri kirjoitti:Manuaalia ei ole tällä hetkellä saatavilla. Tulee myyntiin Q2/2017.
Oisko tietoa mikä on ollut hinta ero 2014?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

204 kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Manuaalia ei ole tällä hetkellä saatavilla. Tulee myyntiin Q2/2017.
Oisko tietoa mikä on ollut hinta ero 2014?
2014 200 CDI BE Premium Pro manuaalina 3000 euroa halvempi kuin automaatti.

Tuolta löytyy vanhat hinnastot --> http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... s_old.html
pamaus
Viestit: 1
Liittynyt: 07.5.2017 16:18

Viesti Kirjoittaja pamaus »

No niin nyt on ensimmäinen mersu w212 -09 sedan 220 avantgarde hankittu.

Auto oli ostettu Seinäjoen Käyttöautolta 6/2009 ja ensimmäinen omistaja vaihtoi sen nyt toukokuun alussa. Autolla oli ajettu 53.000 tkm. Kaikki huollot oli tehty Käyttöautolla Seinäjoella.

Suuttimet oli vaihdettu vuonna 2012.

Autoon vaihdetaan nyt Käyttöautolla automaattiöljyt.

Mitähän asioita tässä pitäisi vielä osata kysyä, kun auto ensiviikolla minulle luovutetaan.

Onko jotain sellaista, joka pitää ehdottamasti tarkistaa ennen luovutusta ?

Täällä taitaa sitten olla uusi asiakas tulossa Koskiselle ;)
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Uudempaan mersuun on ollut ajatus vaihtaa ja tässä mietin 204 ja 212 välillä. Tämän päivän E:n koeajo kallisti taas vähän fiilistä isompaan päin. 204 korisella jonnin verran kilometrejä takana ja kyllä tuo E vaan tuntuu miellyttävämmältä.

Muttamutta, vähän mietityttää nuo kilometrit sillä ajatuksissa on ollut ne edullisemman pään pelit. Puhutaan siis luokkaa 300-400tkm ajetuista pikkudiisseleistä automaatilla. Eli mitäs näissä nyt kannattaa eritysesti ottaa huomioon yleiskunnon lisäksi?

Suuttimet taitaa olla ainakin noilla isommilla kilometreillä jo aika pitkälti mennyttä, oliko näihin pienempiin jotain vaihtokampanijoita?

Laatikon öljyt. Oliko nyt niin että niistä ei huoltohjelmassa ole mitään suositusta? Entäpäs jakopää ja alustan osat?

Tuosta laatikosta tuli mieleen että tämän päivän koeajoautossa (2009, 245tkm) tuntui nuo vaihdot jotenkin turhan teräviltä ja itse ainakin odotin pehmeämpää vaihtoa. Tuppaako se olemaan kaikissa 5-vaihteisissa näin?

Tätä olen nyt vähän katsellut: [nettiauto]8804985[/nettiauto] Sattuuko jonkun meseläisen entinen/nykyinen olemaan? Hinta tuntuu vähän kovalta ajomäärään nähden mutta ainakin on osaa vaihdettu.

Eli niin, minkälaisia vikoja on näissä enemmälti rullatuissa tullut meseläisillä vastaan ja alkaako nämä nykyisellä mersun laatustandardilla olemaan jo aivan loppuun ajettuja vai vieläkö noihin uskaltaa kätensä sotkea?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Jes__se kirjoitti:Uudempaan mersuun on ollut ajatus vaihtaa ja tässä mietin 204 ja 212 välillä. Tämän päivän E:n koeajo kallisti taas vähän fiilistä isompaan päin. 204 korisella jonnin verran kilometrejä takana ja kyllä tuo E vaan tuntuu miellyttävämmältä.

Muttamutta, vähän mietityttää nuo kilometrit sillä ajatuksissa on ollut ne edullisemman pään pelit. Puhutaan siis luokkaa 300-400tkm ajetuista pikkudiisseleistä automaatilla. Eli mitäs näissä nyt kannattaa eritysesti ottaa huomioon yleiskunnon lisäksi?

Suuttimet taitaa olla ainakin noilla isommilla kilometreillä jo aika pitkälti mennyttä, oliko näihin pienempiin jotain vaihtokampanijoita?

Laatikon öljyt. Oliko nyt niin että niistä ei huoltohjelmassa ole mitään suositusta? Entäpäs jakopää ja alustan osat?

Tuosta laatikosta tuli mieleen että tämän päivän koeajoautossa (2009, 245tkm) tuntui nuo vaihdot jotenkin turhan teräviltä ja itse ainakin odotin pehmeämpää vaihtoa. Tuppaako se olemaan kaikissa 5-vaihteisissa näin?

Tätä olen nyt vähän katsellut: [nettiauto]8804985[/nettiauto] Sattuuko jonkun meseläisen entinen/nykyinen olemaan? Hinta tuntuu vähän kovalta ajomäärään nähden mutta ainakin on osaa vaihdettu.

Eli niin, minkälaisia vikoja on näissä enemmälti rullatuissa tullut meseläisillä vastaan ja alkaako nämä nykyisellä mersun laatustandardilla olemaan jo aivan loppuun ajettuja vai vieläkö noihin uskaltaa kätensä sotkea?
Mainitsee ilmoituksessa penkinlämmittimet, jotka ovat mallia jälkiasennetut, koska ainakin kojetaulusta niiden kytkimet puuttuu. Onkohan rattilukko-ongelma samaa mallia kuin 204:ssa, jossa siitä tulee tonnin remppa kun se pettää?
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
esai
Viestit: 16
Liittynyt: 23.10.2010 16:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja esai »

Minulla on juuri samanlainen ja samanikäinen auto.
Tällä viikolla pyörähti 400 tkm täyteen.
Kävin Saksasta mersun liikkeestä 7 v sitten, ajettu oli 14 tkm, Junge sterne.
Huollettu aina Vehossa tai Autocenterissä Tampereella.
Uusittu mm. vesipumppu, virtalukko, toinen etupyörän laakeri, xenon polttimot
Suuttimet vaihdettiin myyjäliikkeessä ennen luovutusta ja toisen kerran Vehossa tehtaan aktiona, jälkimmäisen vaihdon syy ei minulle selvinnyt.
Jakoketju mitattu pari kertaa, ei venymää.
Vaihteistoöljyt vaihdettu muistaakseni kolmesti.
Kuskin penkki ratkennut, takana pari tutkaa pimeänä, sivupeilit kääntyy yli,
muuten ok, päivittäisessä ajossa, pitkää matkaa, tönkkö peli
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

^^Tuota penkinlämmittimiin littyvää asiaa en huomannutkaan, kiitos. Tosiaan en ole myyjälle edes vielä soitellut tai muuta kysellyt, aika esiasteella vielä ollaan. Tuo rattilukko nyt olisikin todennäköisesti korjattava, katsureita kun on erilaisia.

Itseasiassa sinun topicci E:stä saikin innostumaan eilen koeajolle lähtöön paikalliselle kauppialle.

^Meinaatko pitää ns: loppuun asti? Ja niin eikös ne suuttimet ole eri merkkisiin vaihtunut about kaikkiin tehtaan toimesta?
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Palataan taas asiaan.

Nyt olisi eräs yksilö jo vähän enemmän pyörinyt mielessä ja se on tämä:

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 4&vifNav=Y

Koeajon perusteella oli kahteen muuhun verrattuna erittäin hyvä ajaa ja auto tuntui siltä miltä E:n todennäköisesti kuuluukin eli jämäkkä, hiljainen ja vaihtoi nätisti. Ei kuulunut ylimääräisiä kolinoita eikä kilinöitä. Auto tuotu Saksasta kaiketi noin 50tkm ajettuna ja sen jälkeen ollut kahdella omistajalla. Muihin koeajamiini verratuna tätä oli pidetty oikein hyvin ja kaikki huollot veholla.

Mutta laatikon öljyistä eikä suuttimista näkynyt nopealla vilkaisulla mitään mainintaa. Uskaltaako tähän nyt kuitenkin kätensä sotkea?

Täysin varma en vielä ole noista puutteista huoltokirjassa, myyjän haluttomuus ja vähän vittumainenkin asenne itseäni kohtaan ei kannustanut jäämään syynäämään mappia ihan läpikotaisin. Eli löytyykö tuon kaikki huoltotiedot esim veholta jos käyn rekisterinumerolla kysymässä?
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jes__se kirjoitti:Mutta laatikon öljyistä eikä suuttimista näkynyt nopealla vilkaisulla mitään mainintaa. Uskaltaako tähän nyt kuitenkin kätensä sotkea?
Jos laatikko vaihtaa nätisti, eikä nyi, kylmänä sekä kuumana, niin uskaltaa.

Jos huoltohistoriasta ei löydy merkkejä laatikon huolloista, niin kannattaa tehdä/teettää huuhteluöljynvaihto mahdollisimman pian, samoin tasauspyörästö.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mä ostaisin vähän nuoremman jossa 7 vaihteinen laatikko. Vaikka taitaa tuo vanha kunnon 5 vaihteinen olla huolettomampi.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Ei w212 saa 5 lovista. Sitähän tämä topikki kuitenkin käsittelee....
Onko se 5 lovinen nyt niin paljon huolettomampi, huollettuna 7lovinenkaan ei kummempia murheita pitäisi tuottaa. Aina löytyy jostain toki kellä hajonnut turbiinit ja johdinlevyt jne jne mutta eipä niitä usein tarvitse uusia silti/jos koskaan.
Sitäpaitsi kyllä 7lovinen mukavuudellaan ja pienemmän kulutuksen myötä maksaa itsensä takaisin.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tietyissä koneissa oli 212 korissa 5g, siihen 2011 kinttaille asti.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Aijaa! Ihan tosi, mielenkiintoista kuulla. Ei ole itelle tullut vastaan no tosin vielä suht nuori olen niin eikai tässä oo kerenny:D

Toki ei siihen nyt kiinnitäkään välttämättä huomiota mikä aski autossa on jos auto tullut pajalle aivan muista syistä. Jotenkin ajattelin että jos 211 on jo 7g osassa että olisi jo kaikissa 212 laitettu myös se.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Nelos koneisissa 2012 asti 5v vaihteistoja ja silloin aina lattia kepillä.
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mulla on ollut W212 5g-vaihteistolla ja nyt 7g-vaihteistolla. Ero ei ole iso. Maantieajossa hieman pienemmät kierrokset ja ehkä 0,1-0,2 litraa pienempi kulutus 7g-vaihteistolla.

Ei kyllä kannata alkaa maksamaan tuhansia euroja enempää pelkästään 7g-vaihteiston takia.

5g-vaihteisto on myös siitä hyvä että siihen löytyy hyvät huolto-ohjeet esimerkiksi tältä foorumilta.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

5g:n ja 7g:n ero on käytännössä aika pieni. Kulutus vähän pienenee mutta tyyliltään ne on hyvin samantyylisiä. 9g sitten tuntui jo tyyliltäänkin selvästi eri vaihteistolta vaikka ilmeisesti tekniikaltaan kaikki taitaa olla samaa.

5g :arrow: 7g muutos taisi tulla kesällä 2011 kun mallivuosi -12 tuli tuotantoon. Lattiavaihteet vaihtui rattiin, tosin 200cdi:ssä oli alkuun lattiakeppiä kunnes muuttui rattivaihteisiin joskus loka- marraskuun tienoilla, ennen vuodenvaihdetta kuitenkin.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

On niitä lattiakepillä 250:siäkin, jotenkin sellainen muistikuva että 250 ja 4matic niin olis aluksi ollut lattiakepillä.

Joo mun kokemus 212 ja neloskoneesta 7g:llä rajoittuu lyhyeen koeajoon, sellainen käsitys kuitenkin on että 7g kierrokset olis paremmin siinä optimialueella, 5 vaihteisellahan esimerkiksi 50kmh vauhdissa taajamassa kierrokset on joko kolmosella ~1600 tai nelosella ~1000. Eli aika iso porras ja joskus on tilanteita että loota päättää kokeilla sitä nelosta mutta eipä oikein jaksakkaan ja takas kolmoselle. Voi olla että on vaan yks turboisen 200cdi:n vaiva. Mainio laatikko se muuten on.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kesällä 2011 tuli 7Gee Plus myös nelosdieselin perään.

Eikös lattiakepillisen 250 4Maticin luonnollisin selitys ole 5G, jota käytettiin nelivetoisissa ajalla ennen kuin 7G Plus oli saatavana etukardaanin voimanotolla?

Olen yllättynyt, jos näiden automaattien kulutusero jää pariin desiin, mutta ei minulla ole mitään argumenttia Meissenkerin kokemuksesta havaitsemaa vastaankaan. Tämän kesärengaskauden keskikulutus on tankkauksista laskettuna hieman alle tuon 4.8 avatarin lukeman, mutta mistäpä minä voisin tietää, mitä samalla ajolla olisi 5Geellä mennyt?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Kyllä se kulutusero on isompi kuin pari desiä. Varsinkin kaupunkipainoitteisen seka-ajon kulutus putosi vajaan litran verran. Maantiellä tasaisessa ajossa ero ei sitten ollut niin iso, mutta alas tultiin siinäkin kun pienemmillä kierroksilla menee.

Suurempi pudotus kulutuksessa tuli 7g :arrow: 9g vaihdoksessa 220cdi ja 250cdi-koneisissa joskus syksyllä 2014. 200cdi oli loppuun asti 7g:llä.
mislobaby
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2018 22:26
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja mislobaby »

Dooddiin. Tuli ostettua S212 E220 CDI -10. Yritän juuri saada tietoa irti VIN-koodilla.

Tässä nyt lueskellut ja luullut että autossa on tuo 7g loota mutta taitaa ollakin tuo 5-vaihteinen? Mutta oli kumpioli, molemmista täytyy öljyt vaihtaa säännöllisesti huuhtelemalla?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Huuhtelemalla, etenkin jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Itse olen pitänyt vaihtovälinä 60tkm.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
mislobaby
Viestit: 11
Liittynyt: 18.2.2018 22:26
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja mislobaby »

nix0n kirjoitti:Huuhtelemalla, etenkin jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa. Itse olen pitänyt vaihtovälinä 60tkm.
Juu, tämä olikin tiedossa. Samaa 60tkm itsekin ajattelin pitää. Oletteko vaihtanut moottoriöljyjä tiuhemmin vai ohjelman mukaan?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

25tkm kun on huoltoväli, niin puolessa välissä olen tehnyt ylimääräisen öljynvaihdon.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olen tätä w211:n aikakauden taksimallin automaattivaihteiston öljynvaihtoväliä ennenkin ihmetellyt, mutta eikö soveliaampi tihennetty vaihtoväli olisi esim. 50000 tai 75000 km? Tuo 60000 osuu sopivaan kohtaan vasta 300000 kohdalla normaalin huoltovälin ollessa 25000 km.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

~2010-2012 350cdi 4matic. 300tkm

Kuinka tuomosessa rautajousisessa sedanissa lyö kätensä paskaan :?:
V6sen, 7g:n ja nelivedon ongelmat varmaan räjähtää just samalla sekunnilla kynsille kun nimensä raapustaa paperiin. :?: :lol:

Näissä prefacelifteissä ei tainnu olla bluetoothin kautta musiikin striimausta?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Jos on harman/kardon hifipaketti niin sitten on. Ei tään kovin huono pitäisi olla, tosin jouduin vaihtamaan eteen vetonivelen koska se oli ruostunut :shock: ulkopuolelta niin paljon, että hajotti abs anturin. Otin nivelen käteen ja putsasin ruosteet pois mutta suojakumi ei pysynyt enää paikoillaan joten ei auttanu ku tilata uus nivel 390€. Jakovaihteiston laakereita jotkut vaihtaneet. Moottorihan on hyvä.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä BT striimaus mielestäni onnistuu ainakin comandilla ilman harman/kardoneitakin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mistäs tuon comandin erottaa tavis ratiosta?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuo perus grammari on mulle vähä vieras kampe, mutta näyttö käsittääkseni on comandissa aina isompi ja selkein fyysinen eroavaisuus lienee, että comandissa on tuo PCMCIA-slotti tuossa keskellä alhaalla.

Kuva

VS

Kuva

Paras varmistus asialle on jos joku foorumilainen (vaikka minä) ystävällisesti kurkkaa datacardista, kun kiinnostava yksilö löytyy ja sen VIN tai rekisterinumero on tiedossa. Datacardin kurkkaushan on muutenkin aina suositeltavissa, kun tuntuu että näiden myyjätkään (varsinkaan liikkeet) eivät usein tiedä mitä varusteita autossa oikeasti on ja mitä ei :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No nuo kuvat selvensi paljon. Kiitos!

Yksi vähän kiinnostava kampe ois kiikarissa ja siinä näytti olevan tuo iso näyttö ja pcmcia paikka.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”