Kilanderin Arcticktrucks 35"

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onneksi ei sen isompi sakko. Toukokuussa pitäisi taas Saksan läpi mennä, joten laitetaan tuo tarra tilaukseen. Kilanderin kanssa meillä aika samanlainen rekkari.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Torstaina 22.02 vähän kiirettä piti kun normi työpäivä ennen lomaa,piti sitten ehtiä länsisatamaan klo.19.30 laivaan.Ja hyvin ehdittiinkiin.
Tallinnassa pari tuntia ja 7 minuuttia myöhemmin tienpäällä taas.
Ajokeli mainio -15 pakkasta ja kuiva hyvä tie.
Piti lopetella jo 50 kilometrin jälkeen kun saavuttiin yöpymiskohteeseen,Ruunawere hotelliin.Uni maistui hyvin.

Aamulla monipuolisen aamupalan jälkeen pääsi käyttämään lumiharjaa,lunta tullut jonkin verran ja lauhtunut -10 lukemiin.

Tie oli liukas kuin curlingrata ja pöllyävä lumi ei helpottanut ajamista.
Hetken tuntui ettei tästä tule yhtään mitään,matkaa kuitenkin sen 700 km.seuraavaan kohteeseen.

Kuva

Latvian puolella onneksi parani,tie ei ollut liukas ja näkyvyyttäkin oli.

Kuva

Vähän ennen Rigaa käytiin Lidossa syömässä.Ja kun siinä oltiin ajettiin keskustan läpi.

Kuva

Se olikin tälläkertaa aikaavievää hommaa.Mutta hitaasti ja varmasti eteenpäin.
Liettuassa tasaista menoa.

Kuva

Puolassa alkoi tulla jo pimeä,mutta rajalta matkaa majataloon vain noin 50 kilometriä.
Siellä ehti vähän maistelemaan olutta,ja hyvin nukutti.

Aamulla voi vain todeta että taitaa lumisade seurata meitä.

Kuva

Kuva

Abro on hyvä etappi,olenkin tainnut mainita siitä kun jokusen kerran 13v.aikana ollaan siinä käyty.

Puolassa liikenne sujui jostain syystä meidän menosuuntaan jotenkin,tietyöt välillä Lomza - Varsova hidasti.Onneksi pahin rekkatrafiikki oli nyt pohjoista kohti.

Kuva

Varsovan jälkeen ajaminen sujuu,mitä nyt välillä pysähtyy tietullia maksamaan,jos ei muuten tarvetta.

Varsovasta länteen keli muuttui selvästi keväisemmäksi.

Kuva

Reilu seitsemänsataa kilometriä ajoa täällekkin päivälle kertyi,ja lopulta Saksan puolella.

Kuva

Kohteena Berliini siis,tässä päästy jo siihen vaiheeseen että auto parkissa Alexanderstrassen alla,reput viety Park inniin ja askeleet vievät kohti Block Housea.

Kuva

...jatkuu...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hyvältä näytää kevätkelejä/lämpö lupailivat sinne päin
mitnksä tuo avolava ottaa ne betonitien saumat lyökö takpää
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

CDI203 kirjoitti:Hyvältä näytää kevätkelejä/lämpö lupailivat sinne päin
mitnksä tuo avolava ottaa ne betonitien saumat lyökö takpää
Ei tuo mitenkään häiritsevästi,tyhjänä-kevyellä kuormalla takapään lisäilmajousissa vain 0,5 bar painetta.Sen puoleen menee hyvin.
Enemmän läpsytystä kuuluu noilla renkailla,mitä henkilöautolla on tottunut.

Nuo on kyllä aika pitkäikäinen Hitlerin kosto autoilevalle kansalle :evil:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Berliiniin kannattaa varata aikaa ,tai toimia tehokkaasti.
Tuosta valtiopäivätalon ohi tullut kuljettua monta kertaa ja mietittyä kupoliin menoa.
Tämä varmaan monille tuttu uutisista esim.

Kuva

Oli sunnuntai ja menimme jonon jatkoksi talon edessä olevan rakennuksen eteen.
Ei päästy sisään kun jo kysyttiin lisenssiä tms.
No ei ollut,neuvoivat menemään tien toiselle puolen toimistoon ja sieltä niitä saa.
Ei muuta kuin sinne jonon jatkoksi.Henkilökunta kävi siinä ulkona sanomassa että muutama seuraava tunti jo buukattu täyteen.
Lopulta pääsimme sisään ja tiskille,passit virkailijalle ja teki meille virallisen näköisen A4 lomakkeen jossa nimet osoitteet yms.
Aika varattu lasikupoliin maanantaille klo.13.

No se hetki koitti ja melko helposti pääsimme edellä mainittuun rakennukseen sisälle jossa vastaavat turvatarkastukset kuin lentokentällä.
Siinä 13.30 aikoihin sopivan kokoinen ryhmä kasassa ja alettiin vaeltaa pääpaikkaa kohti.
Hitaasti tuulikaapin kautta hissiin ja yläkertaan,siellä se kupoli näkyi ja kun ruuhkasta selvisi pääsikin ihan vapaasti kulkemaan.
Tuommoiset kulkutasot kiertää alhaalta ylös ja päinvastoin.

Kuva

Sisäilma on raikasta kun pallon katto on avonaista mallia.

Kuva

Kuva

Ja täällä ei ole mitään aikarajaa kauan saa notkua,mutta aikansa kutakin ja hiihdeltiin Chekpoint Charlien suuntaan.
Siellä sattui silmään Die Mauer panorama näyttely,jossa maanantaina klo.16 jälkeen maksa-mitä-haluat teema,niinpä päätin antaa meille 75 prosentin alennuksen normaalihinnasta.

Kuva

Park Inn hotelli on ihan kohtuu korkea rakennus.

Kuva

Meillä oli huone 23. kerroksessa.
Sieltä nappasin huonolaatuisen kuvan kun paikallisilla erikoinen tapa siirrellä lava-autoilla autoja.

Kuva

Telkusta tuli joku ilta ohjelmaa miten viranomaiset saattaa tienpäällä mitata desibelejä,jos lähtee liikaa ääntä,auto lavalle ja vievät pois.Siinä esim.aika hieno Lambo lähti lavakyydillä johonkin.

Kaupungin paras baari,tai ainakin maisemat löytyy tuolta.

Kuva

Kuva

Kuva

Hotellikaan ei näytä niin isolta täältä katsottuna.
Olut maksoi 3,80 puteli tornissa,kohtuu edullista,johan siinä on hommaa viedä niitä sinne.

Jälleen kerran tuli pyörähdettyä tutussa museossa.

Kuva

Kuva

Poikkeuksellisesti mersukaupassa tuli käytyä,eipä siellä mitään ihmeellistä ollut.

Kuva

Tuommoinen viiden yön pysähdys menee tosi nopeasti,onhan tämä pinta-alalta euroopan suurin kaupunki kai,välimatkat tosi pitkiä,nähtävää riittää ja paljon käymisen arvoisia baareja ja ravintoloita..

Torstaina keula kohti Lyypekkiä,johan tässä olikin ollut oudon pitkään ajamatta.
Auton 5 yötä maanalla maksoi hotellin alennuksilla tasan sata euroa.

Kauriita näkyi paljon pelloilla ja haukkoja taivaalla.
Luntakin alkoi näkyä kun Lyypekki lähestyi.



Kuva

Lyypekin keskustan siivukaduilla melkein nelivetokeli.

Kuva

Block Housessa syömässä niinkuin yleensä.

Travemundeen mentiin hyvissä ajoin,ostokset Sari Bernerin Warehouselta.

Kuva

Luvat kunnossa että pääsee pois.

Kuva

Sitten terminaaliin juomaan kahvia ja lataamaan kännykkää.Aika meni niin hyvin että siinä 23.15 havahduttiin että mitenhän pitkään lähtöselvitys on auki..
Oltiinkin viimeinen henkilöauto tähän laivaan.Virkailija käski ajaa jonoon 3,en siellä mitään numeroita nähnyt,samalla joku jono alkoi liikkua ja ajoin sen perässä laivaan.
Se oli jono numero 2,ekana tulleet oli jo yläkannella.
Ei kauhean demokraattista,pääsimme Vuosaaressa toisena autona laivasta ulos.
Ne jotka oli tulleet ajoissa terminaaliin,pääsivät viimeisenä ulos.Tallinnan laivoilla ei mene näin.

Yleensä hytti on ikkunaton koppi,nyt oli ikkunat oikein kahteen suuntaan ,luksusta.

Kuva

Kuva

Matka meni kohtuu mukavasti kovasta itätuulesta huolimatta.Se tosin hidasti matkaa sen verran että vähän reilu tunti myöhässä perillä.

Kotona sitten lauantaina iltapäivällä,2270 km taisi matkaa kertyä.
Hyvin meni enkä muuta odottanutkaan ,kun lähtee Toyotalla niin takaisinkin pääsee :D

Ihmeen hyvin tuolla traktorilla jaksaa ajella,matkavauhti pysyy kohtuullisena tosin.
Ehkä ei jollain 90 luvun ln 110 hiluksilla viitsisi vastaavaa reissua tehdä.
Ennemmin ostaisi mersuun vaikka kitkarenkaat :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hianoa kuvaa ja mukavaa kerrontaa taas kerran. Kiitoksia.

Ja niinkuin ennenkin niin pakko taas sanoa miten alkaa veri vetää reissuun. Facen newsfeedissä tuli vastaan että Nyrre aukeaa vknloppuna taas tälle vuodelle. Sinne hittolainen on päästävä.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jes, oikein mukavaa juttua; joskus leikitellyt itsekin ajatuksella tehdä talviautoreissu vaikkapa jotain urheilutapahtumaa katsomaan jonnekin Alppien kupeille, kitkarenkaiden ostohan se olisi silloin eessä ja varmaan liekö lumiketjua pitäis olla mukana myös.

Hyvä linkki tuo Berliinistä saatava ympäristötarra, tilaan sieltä hetikohta ensi kesää varten !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Seppo kirjoitti:Jes, oikein mukavaa juttua; joskus leikitellyt itsekin ajatuksella tehdä talviautoreissu vaikkapa jotain urheilutapahtumaa katsomaan jonnekin Alppien kupeille, kitkarenkaiden ostohan se olisi silloin eessä ja varmaan liekö lumiketjua pitäis olla mukana myös.

Hyvä linkki tuo Berliinistä saatava ympäristötarra, tilaan sieltä hetikohta ensi kesää varten !
Jos alpeille aiot niin myös talvella on hinon näköistä maisemaa tarjolla ja tosiaan lumiketjut mukaan,
sen lisäksi että ilman niitä sattaa olla oikeesti jumissa
(joskus niiden kanssakin)
paikallinen virkamies haluaa tuntuvan osan matakkassat jos huomaa että
ajelet ilman aluella missä ketjut pitäisi olla ja sitten jos se ajelu ilman niittä vaikuttaa muiden liikumissen niin summa kasvaa mukavasti
muiden ajan tuhlaamiseen suhtauduttaan hiukan toisin suomessa missä yksi törppö liikenteesää saa ihan rauhassa varstaa toisten aikaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kilanderin reissukertomuksia on aina mukava lukea ja kuvia katsella. Baltian maissa en ole vielä tähän mennessä kertaakaan käynyt. Pitäisi joskus vain päättää lähteä sinne. Tiet ja palvelut teiden varsilla ovat ilmeisesti ihan hyvässä kunnossa. Saksa ja keskinen Eurooppa ovat minulle hyvinkin tuttuja jo 1970- luvun alusta lähtien, jolloin olin siellä töissä. :)
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tämä bongattu tänään aamulla ennen kuutta Kuninkaantien Apsin pihasta :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

nix0n kirjoitti:Tämä bongattu tänään aamulla ennen kuutta Kuninkaantien Apsin pihasta :)
Hyvinkin siellä kulmilla voi bongata. Porvoon suuntaan meni.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”