mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje..

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107 -> W126 / R & C 107 moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
janihei



Liittynyt: 16 Jou 2011
Viestejä: 30

 LähetäLähetetty: 07.3.2012 22:52    Viestin aihe: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje.. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 07.3.2012 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tässä pari otosta Wink



 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janihei



Liittynyt: 16 Jou 2011
Viestejä: 30

 LähetäLähetetty: 07.3.2012 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitokset Touhottajalle kuvista. Alemmassa kuvassa näkyvä muovitutti pois ja säätämään..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 661
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 23.3.2012 23:48    Viestin aihe: Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje.. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

janihei kirjoitti:
Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..


Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 24.3.2012 9:35    Viestin aihe: Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje.. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

supersepe kirjoitti:
janihei kirjoitti:
Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..


Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän

älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskana Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 661
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 24.3.2012 10:07    Viestin aihe: Re: V8 Miehet HUOMIO!! tyhjäkäyntimoottorin säätö ohje.. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
supersepe kirjoitti:
janihei kirjoitti:
Saattaa olla jo jollekkin tuttu kikka. mutta ei ole kukaan täällä vielä kirjoitellut.. Eli tyhjäkäyntimoottorin määränjakajaan päin osoittavan letkukaran sisältä keskeltä reikää löytyy musta muovitutti, kaiva tutti pois ja sieltä paljastuu holkki jossa kierre sisällä, ruuvaa siihen pultti ja vedä holkkia ulospäin kolostaa 1-1,5mm näin jousikuorma jota päin moottori työntää pienenee ja vanha kulunut moottori jaksaa painaa luisti kiinni.. Tein täänään kyseisen toimenpiteen omaani ja nyt 1000rpm tyhjäkäynti on historiaa. P vaihteella 600rpm D vaihteella 500rpm..


Pitäisiköhän tuota kokeilla, kun kierrokset siinä 800-1000 , riippuu vähän

älä mee kokeilee, sit se moottori on lopullisesti paskana Wink


Laughing Laughing
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
janihei



Liittynyt: 16 Jou 2011
Viestejä: 30

 LähetäLähetetty: 07.4.2012 8:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ihan huoletta voi tuon tehdä, ei hajoita moottoria
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 661
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 07.4.2012 9:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

janihei kirjoitti:
Ihan huoletta voi tuon tehdä, ei hajoita moottoria


Minulla olisi kyllä yksi joutilas ko moottori, jolla voisi kokeen tehdä Embarassed
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sergey
VanneSpecialisti

Affenan PAFfihousu


Liittynyt: 18 Mar 2006
Viestejä: 7821
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 07.4.2012 9:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...
_________________
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 07.4.2012 9:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sergey kirjoitti:
hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...

löytyy kyllä viis sataseen tj-moottori Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 661
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 07.4.2012 9:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sergey kirjoitti:
hyvä tietää. voi olla että joutaa hommiin...

niin ja onnittelut hankinnasta, eilen sellaista olin lukevinani Wink
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kimblaus



Liittynyt: 08 Huh 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 12.4.2012 20:19    Viestin aihe: tyhjäkäynti Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

otin motin käpälään ja päästin sinne paineilmaa ja puhdistusainetta ja tuon jälkeen tyhjäkäynti nousi vaan entisestään eikä auta vaikka vetää sitä holkkia ulos päin. onkoha jo paskana vai mikähän?

Viimeinen muokkaaja, kimblaus pvm 16.4.2012 8:50, muokattu 2 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 12.4.2012 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

taitaa olla paskana Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimblaus



Liittynyt: 08 Huh 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 16.4.2012 8:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nii lisäys vielä että meinaa tukehtua jos painaa kaasun heti pohjaan eli vissiin rikkaalla käy? Ja mikäs merkitys niillä kahdella piuhalla on siinä päässä ku ei ainakaan tunnu olevan vaikutusta onko liitin kiinni vai ei.
Ja sahuuttaa käyntiin jumalattoman kauan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 16.4.2012 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tuleekos niihin johtoihin sähköö ollenkaan Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kimblaus



Liittynyt: 08 Huh 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 17.4.2012 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

en ole vielä kahtonut, pitääkö molempiin tulla virtaa ja onkohan ne sulakkeen perästä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harri



Liittynyt: 24 Elo 2006
Viestejä: 80
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 18.4.2012 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kimblaus kirjoitti:
en ole vielä kahtonut, pitääkö molempiin tulla virtaa ja onkohan ne sulakkeen perästä?

Toisessa on maa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 640
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 08.4.2018 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katselinpa huvikseni millaisella hinnalla löytyisi tyhjäkäyntimoottoria / lisäilmaluistia. Hinnat vaihteli satasesta yli tonniin. No yksiköt ei aina olleet euroja, mutta sitten..
Alibaballa olisi tarjolla, hintaa ei ilmoittanut, mutta vähimmäistilaus 20 kpl.
Luulenpa että hinta voisi olla kovasti kilpailukykyinen.

https://www.alibaba.com/product-detail/For-Mercedes-Benz-idle-speed-control_60679123112.html

Sitten amerikanfoorumilta nerokas korjauskikka.

_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 08.4.2018 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tehe lisäilmaventtiilin eteen reijällinen tuluppa Wink


tälläsellä pitäis asettua Wink
yhteen viissataseen laitoin 4mm tulupan Laughing
kylymäkäynnistys vähän huononee mutta muuten pelaa hyvin Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 640
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 09.4.2018 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.

Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.

Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..

https://www.alibaba.com/product-detail/Idle-Air-Control-Valve-0001411225_60702649836.html?spm=a2700.7724857.main07.1.143c618cdVt5x7
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 09.4.2018 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Karvanaama kirjoitti:
Laitoin tyhjäkäyntiventtiilin likoamaan dieseliin, olkoon nyt siellä muutaman päivän ja sitten sitä naksuttelua apuvirralla.

Seuraavaksi sitten tuo Touhottajan tuluppa, jos ei liotus auta.

Nyt löytyi hintakin Kiinanpojilta!! Olishan se jännä kokeilla miten tuo toimisi.
Ei olis kalliskaan.. hmm..

https://www.alibaba.com/product-detail/Idle-Air-Control-Valve-0001411225_60702649836.html?spm=a2700.7724857.main07.1.143c618cdVt5x7

se lisäilmaventtiili toimii kanttiaalloilla eikä suoralla 12v jännitteellä Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 640
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 10.4.2018 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Asiallinen muistutus! Välttämättä tuo laite ei pitkään kestä täyttä jännitettä.
Tässätapauksessahan kyse on nopeasta lyhyestä edestakaisesta liikkeestä, jota tehdään halutun lopputuloksen aikaansaamiseksi. niinpä niin
Eli ulkopuolisella 12V jännitteellä nopeita suorituksia.
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joskami



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 221
Paikkakunta: JKL

 LähetäLähetetty: 10.4.2018 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itse tuskailin kanssa tuon tyhjäkäynnin kanssa, nyt tulppa jossa 7,5mm reikä niin kylmänä kierrokset 600rpm ja 80 asteessa 700-750rpm.
Omaani ajoin säädettävällä jännitelähteellä niin aluksi seuraa hyvin ohjausta ja vähän ajan päästä tulee on - off toiminto.
Tilasin viime viikolla juurikin alibabasta uuden moottorin saa nähdä miten käy tyhjäkäyntiä uudella kiinan säätimellä.


Alla tarkastus säätimelle, löytyi netistä


_________________
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Karvanaama



Liittynyt: 10 Syy 2011
Viestejä: 640
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

 LähetäLähetetty: 11.4.2018 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minäkin tuota kuvaa netissä tuijottelin.
Jos päädyn tulppaamaan, ei kait sillä ole mitään väliä kumpaan letkuhaaraan sen tulpan laittaa?

Muista laittaa käyttökokemuksia kiinan säätimestä!!
_________________
S124 300 TDT -91
C126 500 -88
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 5968

 LähetäLähetetty: 11.4.2018 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

laita se tuluppa sivulle lähtevään haaraan Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joskami



Liittynyt: 07 Mar 2005
Viestejä: 221
Paikkakunta: JKL

 LähetäLähetetty: 19.6.2018 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No Kiinan säädin tuli, mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin ei eroa kumpi on paikallaan.
Eli edelleen tulppa 7,5mm reiällä, kylmänä joutu käynnistämään kahdesti ennen kuin jää käymään tyhjäkäyntiä. Lämpösenä keirrokset n.600-700rpm ja kylmänä n.500rpm
_________________
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic


EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107 -> W126 / R & C 107 moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit