Laatikko sekoilee

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Laatikko sekoilee

Viesti Kirjoittaja pasik »

Aattelinpa tekasta uuden topicin kun ei löytynyt vastaavaa vanhaa.

Potilas w211 270cdi 2003vm

Laatikon toiminta vähän ihmeellyttää kylmänä jokseenkin myös lämpimänä.ns kylmiltään kun lähtee ajamaan ykkosellä lähtee ihan ok liikkeelle.sitten alkaa venyminen 1-2 venyy ja ei edes kytkeydy,sama jatkuu kaikilla vaihteilla.voi vaikka polkaista kesken kiihdytyksen koneen kierokset tappiin,vauti ei siitänsä nouse.kilometrin matkan kun on ajanut niin johan alkaa kytkee vaihteita paremmin,tosin saattaa kytkeä isompaa liian joutuin ettei kone jaksa vääntää vaa puottaa takas pienempää.öämpimänä toimii sitte riippuen vähä päivästä.joskus toimii moitteetta toisinaan taas luistaa reippaasti.

Autoon vaihdettu laatikkö öljyt,kűb venttiili,ja pistoke.öljynmäärä oikea.staari ei anna mitään vikakoodia.laatikkon adaptaatio tehty.seurattu ajon aikana toimintaa mutta ei mitään normaalista poikkeaavaa stari tunnistanut
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Oliko vika jo ennen huoltoja vai tuliko huollon jälkeen?

Onko öljymäärä ja laatu varmasti oikeat?
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Viko jo valmiiksi ja nuilla koitin elvyttää.mb liikkeestä haettu öljyt
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Kuinkas rikkonainen turbiini sopis oireisiin?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Laatikko sekoilee

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Paljonko potilaalla ajettu? Onko lootaöljyjä vaihdeltu miten tiheään?

Vaihdettiinko huuhtelemalla vai vain osa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Tasaseen tahtiin vaihdettu öljyjä.sekä huuhtelemalla että osa.ajettu 356tkm
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Ajattelin että vaihtas tuohon yksikköön ne overlap control venttiilit että liekkö tuosta sitten apua.ei toisinaan kiinostais summasakaan ettiä vikaa ja törsärä jos onkin sitten esim pakoissa vika
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Oletko katsonut laatikon ohjainboksin repsikan jalkatilasta? Laatikon töpseli voi vuotaa öljyä ja se nousee sinne boksille. Boksista liitin auki ja katsoo ettei siellä ole öljyä. Ainakin yksi vikapaikka olisi sitten suljettu pois.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

nix0n kirjoitti:Oletko katsonut laatikon ohjainboksin repsikan jalkatilasta? Laatikon töpseli voi vuotaa öljyä ja se nousee sinne boksille. Boksista liitin auki ja katsoo ettei siellä ole öljyä. Ainakin yksi vikapaikka olisi sitten suljettu pois.

Katottu sekin.ei öljyä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Laatikko sekoilee

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasik kirjoitti:Aattelinpa tekasta uuden topicin kun ei löytynyt vastaavaa vanhaa.

Potilas w211 270cdi 2003vm

Laatikon toiminta vähän ihmeellyttää kylmänä jokseenkin myös lämpimänä.ns kylmiltään kun lähtee ajamaan ykkosellä lähtee ihan ok liikkeelle.sitten alkaa venyminen 1-2 venyy ja ei edes kytkeydy,sama jatkuu kaikilla vaihteilla.voi vaikka polkaista kesken kiihdytyksen koneen kierokset tappiin,vauti ei siitänsä nouse.kilometrin matkan kun on ajanut niin johan alkaa kytkee vaihteita paremmin,tosin saattaa kytkeä isompaa liian joutuin ettei kone jaksa vääntää vaa puottaa takas pienempää.öämpimänä toimii sitte riippuen vähä päivästä.joskus toimii moitteetta toisinaan taas luistaa reippaasti.

Autoon vaihdettu laatikkö öljyt,kűb venttiili,ja pistoke.öljynmäärä oikea.staari ei anna mitään vikakoodia.laatikkon adaptaatio tehty.seurattu ajon aikana toimintaa mutta ei mitään normaalista poikkeaavaa stari tunnistanut
Oliko muualla mitään vikakoodeja
mitä vaihteentila, turbin lukituksen tila, kierrosluvut
näytti siis normalia ajossa tarkisteltuna

pakat tuskin luistaa siitä tulis laatikon vika tila
ellei niittä ohjata luistoon

onko autossa tuhoboxsia, can filteriä muita jälkeen päin lisätyjä laitetta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Kyllä se staarin omistaja tuumas ettei mitään poikkeaava havainnut ajon aikanakaan. Turbiininkin lukitsi vaikka ite tunsin vielä samalla hetkellä luistoa,mutta se ei tee lämpimänä sitä kun 2-3 siirtyessä oikeastaan eniten.isommat menee sitten sievästi päälle.

Mitään ylimääräistä ei autossa ole kiini.sekin on kyllä aika jännä että jos pitää pakkasella roikssa niin laatikko pellaa heti kylmänä oikein.nytkin esim oli pakksta -6 ja oli pari tuntia roikassa niin ei mitään ongelmia laatikon kanssa
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasik kirjoitti:Kyllä se staarin omistaja tuumas ettei mitään poikkeaava havainnut ajon aikanakaan. Turbiininkin lukitsi vaikka ite tunsin vielä samalla hetkellä luistoa,mutta se ei tee lämpimänä sitä kun 2-3 siirtyessä oikeastaan eniten.isommat menee sitten sievästi päälle.

Mitään ylimääräistä ei autossa ole kiini.sekin on kyllä aika jännä että jos pitää pakkasella roikssa niin laatikko pellaa heti kylmänä oikein.nytkin esim oli pakksta -6 ja oli pari tuntia roikassa niin ei mitään ongelmia laatikon kanssa
jos lämmitys autaa niin kannattaa katsela mitä koneen puolella tapahtuu
kun laatiko sekoilee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Joo kyllä aattelin ihan samaa.vei huomion laatikko kokonaan.viikonloppuna staarin nokkaan ja seuraan
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Nonii nyt tuli nippailtua staarilla.eipä oo tullu ite sitä paljo käytettyä mutta jotain kuitenkin löysin.vikakoodia ja herjaa oli jos mistä laitteesta.
Luiston eston lähettämää can väylä signaalia herjoja joka renkaalta.keppiyksikön herjaa ym.kaikki kyseiset herjat nollautui.kävin heittää pari tuntia lenkkiä autolla mutta mitään ihmeempää ei tullut takasi.kahtoin samalla suihkut moottori puolelta ja ilmanmassamittarin kunnon.se vaan että yhdessä suihkussa oli eri tämä ympyrän sisällä oleva numero,yritin sitä muuttaa vaa enpä löytänyt valikkoa sille.saa nyt nähä mitä tuleekoodeja tulee takasin.
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Sekin vielä että ajon aikana momentinmuuntimen lukituskytkimen tila oli joko auki tai luistaa.luulishan sen lukittuvanki jossain vaiheessa edes lämpimänä
pakinen
Viestit: 2
Liittynyt: 06.11.2017 12:21

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Moro, mulla sama vika. 1-2 vaihtaa luistaen ja muuten satunnaista tärinää havaittavissa. Mielestäni liittyy jotenkin turbiiniin....KYB menee vaihtoon tällä viikolla. Ei vikakoodeja.

Isommissa nopeuksissa lämpimällä lootalla toimii kyllä hyvin
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Tuli nyt tarkistettua koodit mitä antaa nollaukden jälkeen.

Kattoyksiköstä ja ajovalojen korkeudensäädöstä herjas jotain.

Sitten oli sam-kulj.- signaalien muokkaus- ja ohjaus moduuli kuljettaja.siely herjas sbc ohjainlaitteen toiminta häikkää.

Yritin sitten katsoa kylmälllä koneella mitä moottori puolella rapahtuu.ainut oikiastaan mikä pisti silmään niin yjden suuttimen korjaus arvo isompi kuin muiden.

Laatikon katsoin myös ajossa kierosluvut testillä.silloin kun lähti liikkeelle niin molemmat sekä kytketty että kytkeytyvä vaihde oli 1 ja 1.mutta hetken kun ajeli nii kytketty vaihde oli yks mutta kytkeytyvä muuttui 2 niin kuin pitääki mutta muuttui jo myös 3 vaikka ykkönen oli vielä päällä.hetken päästä kytki taas 2 vaihteen ja heti perään nakkas kolmosen.luisti koko tämän ajan
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasik kirjoitti:Tuli nyt tarkistettua koodit mitä antaa nollaukden jälkeen.

Kattoyksiköstä ja ajovalojen korkeudensäädöstä herjas jotain.

Sitten oli sam-kulj.- signaalien muokkaus- ja ohjaus moduuli kuljettaja.siely herjas sbc ohjainlaitteen toiminta häikkää.

Yritin sitten katsoa kylmälllä koneella mitä moottori puolella rapahtuu.ainut oikiastaan mikä pisti silmään niin yjden suuttimen korjaus arvo isompi kuin muiden.

Laatikon katsoin myös ajossa kierosluvut testillä.silloin kun lähti liikkeelle niin molemmat sekä kytketty että kytkeytyvä vaihde oli 1 ja 1.mutta hetken kun ajeli nii kytketty vaihde oli yks mutta kytkeytyvä muuttui 2 niin kuin pitääki mutta muuttui jo myös 3 vaikka ykkönen oli vielä päällä.hetken päästä kytki taas 2 vaihteen ja heti perään nakkas kolmosen.luisti koko tämän ajan
Mikäs hätä sillä sbc yksiköllä oli

jos se jotain sekoilee niin vaikkapa nopeus tietoa pätkii tms niin varmasti vaikuttaa vaihtamiseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pasik
Viestit: 40
Liittynyt: 24.1.2011 13:21

Viesti Kirjoittaja pasik »

Selitys oli näin


-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pasik kirjoitti:Selitys oli näin


-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
Jos tuo tulee uudellen niin riittää kyllä sotkemaan laatikon toiminnan
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
pakinen
Viestit: 2
Liittynyt: 06.11.2017 12:21

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Tänään huomasin että turvavyön piippaus ei sammu, vaikka auto pysähtyy pidemmäksikin aikaa...eli luulee kai että auto liikkuu. Pitääkin lukea taas koodit ja valmistautua lootan johdinlevyn vaihtoon. Toisaalta tekis mieli hommata kerralla koko venttiilipöytä niin ei tarttis osia vaihdella useampaan kertaaan
Alsu
Viestit: 4
Liittynyt: 12.7.2011 9:30

Viesti Kirjoittaja Alsu »

pasik kirjoitti:Selitys oli näin


-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
Moro, Onko laatikko-ongelmiin löytynyt syytä vielä ? täällä samansuuntaisia vikoja W211, E270, vm 2002. Kiihdytettäessä vaihdepois päältä samassa moottorin kierrokset menee tappiin. kone huutaa kunnes veto tulee takaisin. Tämän tehnyt pari kertaa viimeksi nyt maanantaina-aamuna. Erona edelliseen että nyt nopeusmittari alkasi yhtäkkiä näyttämään 0:llaa, todennäköisesti samassa abs valo syttyi ja sen jälkeen veto hävisi. Käytin huollossa ja lopullista syytä ei löytynyt. Vikakoodeja paljon. -Luistonestojärjestelmän pyörän nopeus, epäuskottava-> tämä kaikista pyöristä
- vaihteistossa kielletty välityssuhde
- vaihde epäuskottava tai vaihteisto luistaa
-venttiilien jännitteensyöttö katkonainen
-liitin 87; alijännite katkonainen
- renkaan nopeusantureista molemmat takapyörät->kohtuuton

Huollossa pohtivat että todennäköisesti väylävika jossain? Laatikon öljyt vaihettu useampaan kertaan, johdinlevy vaihdettu pari vuotta sitten. Nyt tarkistivat että liitin ei vuoda, eli elektoniikkayksikkö kuiva. Vielä ei viitsisi laittaa ko.autoa paaliin (272tkm), joten jos hyviä vinkkejä löytyy mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

maapiuhat akulta, moottorilta, takasami kuiva, ja sitten toi kohtuuton takanopeus :lol: (eli tunnistinkehä lahonnu)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Alsu kirjoitti:
pasik kirjoitti:Selitys oli näin


-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
Moro, Onko laatikko-ongelmiin löytynyt syytä vielä ? täällä samansuuntaisia vikoja W211, E270, vm 2002. Kiihdytettäessä vaihdepois päältä samassa moottorin kierrokset menee tappiin. kone huutaa kunnes veto tulee takaisin. Tämän tehnyt pari kertaa viimeksi nyt maanantaina-aamuna. Erona edelliseen että nyt nopeusmittari alkasi yhtäkkiä näyttämään 0:llaa, todennäköisesti samassa abs valo syttyi ja sen jälkeen veto hävisi. Käytin huollossa ja lopullista syytä ei löytynyt. Vikakoodeja paljon. -Luistonestojärjestelmän pyörän nopeus, epäuskottava-> tämä kaikista pyöristä
- vaihteistossa kielletty välityssuhde
- vaihde epäuskottava tai vaihteisto luistaa
-venttiilien jännitteensyöttö katkonainen
-liitin 87; alijännite katkonainen
- renkaan nopeusantureista molemmat takapyörät->kohtuuton

Huollossa pohtivat että todennäköisesti väylävika jossain? Laatikon öljyt vaihettu useampaan kertaan, johdinlevy vaihdettu pari vuotta sitten. Nyt tarkistivat että liitin ei vuoda, eli elektoniikkayksikkö kuiva. Vielä ei viitsisi laittaa ko.autoa paaliin (272tkm), joten jos hyviä vinkkejä löytyy mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
Jonnekin kunnoliseen koodien lukuun
eli testeriksi *:ri ja käytäjäksi joku osaava

toiden näköisesti ainkain mainittu kehä rikki
*:rila näät onko se kummalta puolelta vai molemmat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Alsu
Viestit: 4
Liittynyt: 12.7.2011 9:30

Viesti Kirjoittaja Alsu »

kiitoksia vinkeistä, kuulostaisi loogiselta noi nopeus/pyörintätieto-ongelmat juurisyynä?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Alsu kirjoitti:kiitoksia vinkeistä, kuulostaisi loogiselta noi nopeus/pyörintätieto-ongelmat juurisyynä?
no se on erittäin yleinen vika, ja nyt kun ei tiennyt koska nuo muut koodit olivat tulleet jamonastiko. Mutta tää auto on sähköiltään niin kranttu että aina kannattaa tsekata esteetön jännitteensaantikin noilta helpoilta osin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Alsu
Viestit: 4
Liittynyt: 12.7.2011 9:30

Viesti Kirjoittaja Alsu »

Voisin käydä lävitse noi akkukaap/maadoitukset hapettumien osalta. Talvisin ollut c-tek:in laturi puolikiinteesti kiinni eli lohkolämmittimellä lataa aina muuten tämän auton kanssa ei pärjää ja tietysti kunnon akku. herkkä alijännitteelle.
Alsu
Viestit: 4
Liittynyt: 12.7.2011 9:30

Viesti Kirjoittaja Alsu »

Maajohtoliitokset tuli tarkistettua ympäri autoa ja kunnossa olivat.Abs renkaat vaihdoin taakse melko lahot. Nyt pari päivää auto toiminut ihan ok, mutta asioikseni kävin motonetin testerissä ja näyttäisi olevat taka ja apukuskin puoleiset Sam :it osittain sökönä? Tarkoitus mennä veholle ensiviikolla (aika varattuna ellei vaasan alueelta muita *-paikkoja ole?) voiko takaSam aiheuttaa ao.väyläviat?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”