mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

~10 v vanha S: kalliit huollot?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Mars



Liittynyt: 22 Hei 2015
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 15.4.2018 18:32    Viestin aihe: ~10 v vanha S: kalliit huollot? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt alkanut kiinnostaa käytetty S. Millä maileilla edessä kalliit huollot? Onko fiksumpaa ostaa esim. 200+ tkm johon huollot tehty kuin 100 tkm jossa vielä edessä? Mitä pitäisi osata varoa?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 17

 LähetäLähetetty: 15.4.2018 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tyhjä

Viimeinen muokkaaja, Ruuvimeisseli pvm 28.5.2018 21:41, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mars



Liittynyt: 22 Hei 2015
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 15.4.2018 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tietenkin siis remonttia, kait noissa järjestään määräaikaishuollot on kunnossa. Remonttia kuten ilmajouset, jakopää, automaagi... Mutta hyvä tietää jos ei huolia 300 tkm mennessä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 17

 LähetäLähetetty: 15.4.2018 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tyhjä

Viimeinen muokkaaja, Ruuvimeisseli pvm 28.5.2018 21:40, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tenutähti



Liittynyt: 31 Jou 2005
Viestejä: 107
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 16.4.2018 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Määräaikaishuollot järjestään kunnossa??? Just just
Nyt takaisin todellisuuteen!
Kun ei niitä huolleta merkkiliikkeessäkään kaikilta osin jos ei erikseen vaadi! (laatikot)
Laitetaan rinnakkain kaksi identtistä ässää. Toisessa mittarilukema ~100tkm ja toisessa ~200tkm.
Kumpi tahansa voi olla parempi!
Ja jos katselet n.10v ikäistä autoa ja mittarilukema 100-200tkm välillä niin puhutaan jo jonkunlaisesta harvinaisuudesta, jos lukema sattuu paikkansa pitämään. (ehkä pl. Japanintuonnit)
_________________
S211 320CDI -04
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mars



Liittynyt: 22 Hei 2015
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 14.8.2018 9:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mm. Japanin tuonti houkuttaakin. Ehkä W220 facelift.

Mistä alhaiset mailit johtivat? Yakuza ajaa mailin pari päivässä, jolloin kuluminen per maili pahempaa kuin suuremmissa numeroissa.

Olisiko isommissa maileissa jotain suurempaa huoltoa jo tehty?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 14.8.2018 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Japanissa kohtuuttomat ruuhkat ja toimiva julkinen liikenne tekee sen, että autoilla ei ajeta paljoa. Tunteja tulee varmasti kuitenkin enemmän kuin suomiautossa samoilla kilsoilla.

Täällä olisi 65 tkm ajettu täyshuollettu ässä, jonka saa toteutuneiden kulujen hinnalla samantien alle, että pääsisin tilaamaan seuraavaa. Wink
_________________
W251 R 280 CDI
V220 S 500 L
S124 E 280

ex. W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1428
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 14.8.2018 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Puhutaan siis W221 korimallista jos on 10 vuotta vanha.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mars



Liittynyt: 22 Hei 2015
Viestejä: 6

 LähetäLähetetty: 14.8.2018 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olisiko W220 facelift 2004-6 luotettavampi kuin W221 -- esim. vähemmän sähköhimmeleitä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
harriba



Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 34

 LähetäLähetetty: 16.8.2018 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mars kirjoitti:
Olisiko W220 facelift 2004-6 luotettavampi kuin W221 -- esim. vähemmän sähköhimmeleitä?


Loppupään autoissa on tyypillisesti ehditty fiksata alkupään autoista löytyneitä lastentauteja.

Sähkö- ja pneumatiikkahimmeleitä on molemmissa malleissa aivan holtittomia määriä, todellakaan ei featureiden määrä vähene.

Molemmissa on Comand-ongelma, ts. edes W221 navia + radiota ei pelkällä koodaamisella saa toimimaan Euroopassa. W220:ssä mankan korvaaminen 2DIN afternarket radiolla on suoraviivaista, monesti se on tehty jo Japanissa. W221:ssä taas vastaavaa grammarin paikkaa ei kojelaudassa ole. Molemmissa on AirMatic vakiona. Sitä on mielestäni turha pelätä kummassakaan mallissa. Tietääkseni molemmissa malleissa xenon-valojen kuvion saa tasaiseksi ilman umpioiden vaihtoa (ei onnistu W220 pre-faceliftissä).

M113 on varsin luotettavan koneen maineessa. Mitään kallista hajoavaa noissa ei ole. Seuraajassa M273:ssa oli alkupäässä ongelmia, joista inhottavin lienee jakopään ennenaikainen kuluminen, josta pahimmillaan seuraa täystuho. Dieseleitähän Japanista on melkolailla turha kuvitella löytävänsä. V6 bensakoneet ovat turbottomina mitä ovat, kyllä se lossi niilläkin jotenkin liikkuu mutta ei niillä ainakaan juuri mitään säästä. Tosimies huutaa luonnollisesti pikkurahalla V12 täysmoottorin, ja tuurilla tuplaturbotettuna.

Luulen että loppupään W220 on Suomessa kilvissä huomattavasti halvemmalla kuin alkupään W221. W220:siä lohkeaa parin-kolmen tonnin huudoilla (mun pre-fl voittohuuto oli huikeat €1200). Vaikka W221:n saisi vielä sinänsä kohtuuhuudolla niin verot+alvit+tullit kertaavat hintaeroa ikävällä tavalla.

Kaiken kaikkiaan hyvän W220:n budjetti on mielestäni 10k luokkaa, fl hiukan enemmän. Sit jos halvemmalla pääsee niin voi yllättyä iloisesti. Ainakin mun ässän kunto oli ikäisekseen autoksi käytännössä virheetön, erittäin kaukana chattiauton 300tkm rullatuista ruosteisista suomi-S320CDI:stä. En usko että mikään W221 on oikeasti ajossa alle 15k:lla, eikä välttämättä edes 20k:lla. Toisaalta en ole viime aikoina W221 huutohintoja seurannut, mutta verot ovat taatusti kovemmat.

Molempien kanssa saattaa pankkitili mennä yhtä pahasti rikki jos autoa ei osaa, halua tai voi itse huoltaa.

btcf.fi:ssä on Japanin tuonneista lisää juttua arviolta 15.000 postausta.

Jos yhtään olisi aikaa ja intoa maksaa enää senttiäkään autoveroja, niin laittaisin välittömästi huudot vetämään japsi-S55:stä Smile
_________________
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Yleinen tekniikkakeskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit