Aamustartti edelleen nihkeää S204

Vastaa Viestiin
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Aamustartti edelleen nihkeää S204

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Viikko sitten vaihdettu akku, ajettu riittävästi että pitäis olla täynnä. Kävin ostopaikassakin ja katsoivat että akku lähes tyhjä ja epäilivät akun olevan oikarissa ja vaihdettiin takuuna uusi, mutta sama juttu. Parina aamuna lähti hyvin vaihdon jälkeen, mutta taas pyörähtää nihkeästi. Paikallaan oli alkuperäinen 95ah Varta (en katsonut oliko AGM) ja Tranen 100ah on uusi (ei AGM) mitattiin että laturi puski 14,4 akunkenkiin, mutta jossain on matoja kun aamuisin nihkeästi starttaa. Lämpösenä lähtee kun palmun alta. Olisiko tuo pitänny koodata staarilla autoon, vai mikä mättää, ehdotuksia ? Auto S204 220CDI -08 160tkm
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Eihän tuo ole mikään bemari, akkua ei tarvitse vaihdossa koodailla autoon.

Tuntuuko se akku tyhjältä? Jos tuntuu niin mitäs mittari kertoo akun jännitteeksi ennen starttia?

Oletko mittaillut vuotovirtoja? 204:ssa tosin ei taida olla tiedossa mitään tyyppivikaa mikä aiheuttaisi vuotovirtaa mutta onhan niissä sähkölämmittimissäkin (siis näissä lämmittimen kennon yhteydessä olevissa, ne 210:n konetilassa olevat lämmittimet ovat asia erikseen) jonkin verran vikoja ollut mutta sitten pitäisi akun tyhjentyä aika vauhdikkaasti.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Ei ole mittareita kotona. Ei se ainakaa kovin vauhdilla pura, kun taas seisoi 2vrk ja käyntiin lähti, mutta kohtalaisen vaivoin. Taitaa olla paras ajella takas liikkeeseen ja pyytää katsomaan kaikki mitä nyt pystyvät. Niin epäilinkin ettei tarttis koodata mitään. Viimeksi kun S211 vaihettiin akku kun oli tullut tiensä päähän niin pyöritti niin perk...ti joka aamu oli pakkasta tai ei.
Avatar
arska10
Viestit: 99
Liittynyt: 10.3.2011 19:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Voisiko startti moottori kiukutella
Mitään näistä mersuista ymmärrä, mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan ;)
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

arska10 kirjoitti:Voisiko startti moottori kiukutella
En usko. Kun pyörähtää hyvin käyntiin jos aamulla käynistetty vaikka seissy koko päivän. Aamuisin vaan tuota, että startti pyörittää hitaasti, mutta hörähtää kyllä melkein heti käyntiin. Käyn akkuliikkessä ja katellaan mitä mittarit näyttävät.
Rintteri
Viestit: 113
Liittynyt: 23.1.2011 15:15

Viesti Kirjoittaja Rintteri »

Tuliko tähän selvyyttä, itsellä vähän saman moiset oireet.
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Akku oli oikarissa. Vaihdettiin uusi takuuna ja taas pelaa !
S204 AMG styling
W209 240 V6
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti uusikin on Trane ? Ei ole ollut noita ongelmia Vartan akuissa.
oulaistenliikenne.fi
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

Mulla on myös kylmästartit todella nihkeitä, vie todella laiskasti ympäri, vaikkei olisi edes pakkasta.....vielä on kuitenkin lähtenyt, olen pitänyt ominaisuutena, muttei taida olla ?
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
kaaleppi 70
Viestit: 110
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

itsellä sama tuntuma kylmästartista,pyöräyttää hieman heikon tuntuisesti. sama tuntuma on oli pakkasta -o vai -15 jos ilman lämmitystä käynnistää,vajaa puoli tuntia roikassa ja lähtee kuin palmun alta.
sen kovemmila pakkasilla ilman lämmitystä en ole käyntiin laittanut.
auto on ollut minulla reilut neljä vuotta ja tunne nihkeästä kylmästartista on ollut koko ajan,viime talvena vaihdoin 6vuotta vanhan akun (VARTA) varmuuden vuoksi, vartaa laitoin tilalle ei muutunut tuntuma startista sen kummemmaksi.
vanha akku taisi olla hyvässä iskussa vielä koska pitää vielä nytkin hyvin virtaa ja palvelee edelleen varaakkuna.
voiko olla ominaisuus,niin olen itselleni uskotellut :lol:
vai startti alimitotettu?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kaaleppi 70 kirjoitti:itsellä sama tuntuma kylmästartista,pyöräyttää hieman heikon tuntuisesti. sama tuntuma on oli pakkasta -o vai -15 jos ilman lämmitystä käynnistää,vajaa puoli tuntia roikassa ja lähtee kuin palmun alta.
sen kovemmila pakkasilla ilman lämmitystä en ole käyntiin laittanut.
auto on ollut minulla reilut neljä vuotta ja tunne nihkeästä kylmästartista on ollut koko ajan,viime talvena vaihdoin 6vuotta vanhan akun (VARTA) varmuuden vuoksi, vartaa laitoin tilalle ei muutunut tuntuma startista sen kummemmaksi.
vanha akku taisi olla hyvässä iskussa vielä koska pitää vielä nytkin hyvin virtaa ja palvelee edelleen varaakkuna.
voiko olla ominaisuus,niin olen itselleni uskotellut :lol:
vai startti alimitotettu?
Vai startii rikki...
tai hukaa jonnekin muualle sähköä siinä kohdin.
(vartallahan oli jokunen vuosi sitten huono sarja)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kaaleppi 70
Viestit: 110
Liittynyt: 11.10.2013 7:59
Paikkakunta: paukarlahti

Viesti Kirjoittaja kaaleppi 70 »

mistäpä näistä tietää,oireet pysyneet koko ajan samana yli 4vuotta/90 000km.
tuntuma on sama jos pakkasta yli -25 ja lämmitys aika lohkolämmittisellä liian lyhyt(1h tai alle).
Rintteri
Viestit: 113
Liittynyt: 23.1.2011 15:15

Viesti Kirjoittaja Rintteri »

Vaihdoin kanssa uuden akun kun oli alkuperäinen vm-2008
laiskanoloisesti pyörittää silti, vaikka auto on yöt lämpimässä tallissa.
Eikä ole vaikutusta vaikka on akku ollut yön laturissa, niin silti on samanmoinen.
Lixu
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 22:11

Viesti Kirjoittaja Lixu »

2008 S204 om646 mittarissa kilometrejä 241 tuhatta.

Edellinen 5v vanha akku vaikutti parhaat virtansa antaneelta niin kävin keskiviikkona ostamassa uuden 95ah agm:än (vanhakin oli agm), jonka latasin vielä autossa paikallaan älylaturilla täyteen.

No, ei ne startit siitä parantunu ja uudessakin akussa oli yön parkissa olon jälkeen vain 12,2V piilovalikon mielestä. -> takas akkuliikkeeseen mittailemaan onko uus akku sökö -> akku kuulemma ok, mitataan seuraavaksi pihtimittarilla purkaako akkua -> pihtimittari näyttää purkuvirraksi 0,1 ampeeria, mutta muutaman kerran minuutissa pihtimittarin näytössä vilahtaa noin puolen ampeerin kulutus, onkohan tämmönen normaalia heti ajon jälkeen kun takaluukkukin oli auki kun akkua ihmeteltiin? Sen verran odoteltiin että sisävalot sammu ennen mittausta.

Lisäksi perjantaina ajoin yhteensä ehkä noin kaksi tuntia, sitten auto seisoi perjantai-illasta sunnuntaihin puoleenpäivään, piilovalikko näytti 12,2V kun piti sunnuntaina lähteä, ja diisseli jakso juuri ja juuri viimesillä voimilla pyörähtää käyntiin :shock:

Eli oisko mitään vinkkiä antaa mikä olis semmonen vika/ominaisuus että imee pieninä sykäyksinä akun kuiviin vai onko toi uus akku mittailusta huolimatta viallinen kappale? Vai voisko startti olla jumissa niin että vie liikaa virtaa?

Viimesenä vielä maininta että lämpösenä tai edes työpäivän jälkeen ei ainakaan vanhalla akulla ollut mitään ongelmaa..



Lisäys edittiä: tänään aamulla älylaturilla täyteen niin että laturi näyttää vihreää, laturi irti ja piilovalikosta kattomaan jännitettä. Radioasennossa 12,5V ja virrankulutus jotain 13 ampeeria, ja jännite tipahtaa melkein heti 12,4...
Mites paljon muilla menee ampeereita esim avain radioasennossa, kuulostaa meikäläisen korvaan aika paljolta toi 13A?
hohvu
Viestit: 26
Liittynyt: 10.9.2017 12:20

Viesti Kirjoittaja hohvu »

Radio asennolla näyttää s204 itsellä n.-6a
Lixu
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 22:11

Viesti Kirjoittaja Lixu »

hohvu kirjoitti:Radio asennolla näyttää s204 itsellä n.-6a
Kiitos tiedosta! Tietääpä ainakin että mulla menee luultavasti liikaa. Odotellaan vielä jos jollain olis vinkkejä, vai meneekö sulakkeiden irrotteluksi.
hohvu
Viestit: 26
Liittynyt: 10.9.2017 12:20

Viesti Kirjoittaja hohvu »

Onko vika jo löytynyt?
Lixu
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 22:11

Viesti Kirjoittaja Lixu »

En oo tehny mitään asialle :D lähtee kuitenkin parinkin päivän jälkeen käyntiin kunhan ei oo kauheesti pakkasta ja viime viikko oli talvilomaa niin oli aikaa latailla / ei ollu kauheesti autolle edes käyttöä.

Katellaan mihin tilanne kehittyy, mieluusti haluaisin kyllä vian pois jos vaan kohtuu vaivalla löytyy.

Ja olikos asia niin ettei 204:lle tarvii kertoa akun tyyppiä? Ettei vika voi olla siinä että laitettu agm mitä auto ei osaa ladata täyteen?


Ja taas edittiä kun ei kerralla muista kaikkea:
mulla syttyy parkit jo radioasennossa ja nehän vie jo 5A, jos hohvulla ei syty parkit tai ne on ledit niin sehän selittäisi tota eroa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lixu kirjoitti:En oo tehny mitään asialle :D lähtee kuitenkin parinkin päivän jälkeen käyntiin kunhan ei oo kauheesti pakkasta ja viime viikko oli talvilomaa niin oli aikaa latailla / ei ollu kauheesti autolle edes käyttöä.

Katellaan mihin tilanne kehittyy, mieluusti haluaisin kyllä vian pois jos vaan kohtuu vaivalla löytyy.

Ja olikos asia niin ettei 204:lle tarvii kertoa akun tyyppiä? Ettei vika voi olla siinä että laitettu agm mitä auto ei osaa ladata täyteen?


Ja taas edittiä kun ei kerralla muista kaikkea:
mulla syttyy parkit jo radioasennossa ja nehän vie jo 5A, jos hohvulla ei syty parkit tai ne on ledit niin sehän selittäisi tota eroa?
Mersulle ei tarvitse kertoa mitään akun vaihtoja

klonks konsernin vehkeet on erikseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lixu
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 22:11

Viesti Kirjoittaja Lixu »

Noniin nyt olis oma epäilys aiheeseen! Ajelin äsken töistä kotiin niin että se mittariston voltti/ampeeri mittari oli siinä näkyvillä, ja sehän pomppii ajaessa! Eli vakkari päällä maantie vauhtia niin 14,7V ja lataa n.1.7A, ja satunnaisesti ampeerit heilahtaa selvästi isommaksi ja sitten jopa purkamisen puolelle. Koko heilahdus on siis sekunnin-kaks ja latausherja ei syty.

Ja sen verran kattelin jo muutama viikko sitten pihtimittarilla että suunnilleen samanlaisia "imasuja" tapahtuu vaikka ei olis edes avaimet virtalukossa.

Eli se mun arvaus olis että lataussäädin tai koko laturi rikki, ja sitä kautta myös purkaa akkua parkissa? Onko puolesta tai vastaan ääniä? :D

Sen verran katoin että KL:stä saa lataussäätimen erikseen. Pystyykö sen vaihtamaan laturi paikallaan?

Ja toistetaan nyt vielä että auto on S204 ja nokalla om646
racer123
Viestit: 36
Liittynyt: 15.2.2012 15:41

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Täällä varmaan ensi viikolla edessä laturiremontti samanlaiseen niin sen jälkeen voin kertoa millainen homma se on :lol: Ei taida saada säädintä vaihdettua laturi paikallaan, sen verran pahassa paikassa se on, pakosarjan alla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”