Ensin oli Buick Roadmaster,sitten Ford F350 and The end

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Ensin oli Buick Roadmaster,sitten Ford F350 and The end

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuli tälläinen laitos pelastettua tuossa muutama viikko sitten kun sattui sopivasti tulemaan vastaan "pikku vikaisena" :lol:
Tekniikka puolelta löytyy 5.7 V-8 ja 4L60E vaihteisto sen jatkeena jonka vuoksi tosin auto seisoo tällä hetkellä hallin suojissa :lol: Moottorihan on sama kuin mitä esim. löytyy Corvetin pellin alta mutta Buickissa sen verran eroa että kannet ja moottorin ohjelma hieman erilainen,tehoahan tuosta LT1 myllystä tulee ulos tässä 265pollea ja vääntöäkin irtoaa muistin mukaan rapiat 440Nm :roll: Eli auto tuli vaihteisto vikaisena ja aski siitä on nyt toisaalla huollossa ja sen asian tiimoilta pitääkin ensi viikolla soitella että jokohan se alkais olla kunnossa kun parisen viikkoa ollut jo tuolla reissulla :lol:
Kuvia ei ole autosta tullut kauhesti näppäiltyä vielä sattuneesta syystä mutta jotain kuitenkin :wink:
Kuva
Kuva
Kuva
Jotain pientä nysväystä on autolle kyllä tullut tehtyä niiltä osin mitä on voinut tehdä mutta jatketaan turinointia niistä vähän paremmalla ajalla sitten lisää :wink:
Viimeksi muokannut mese300, 08.6.2019 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sämpyläleppäjeeppi, kirjahyllyfarmarien aatelia. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Kiintoisa vekotin jollain outoa tapaa. Oon hiukan haaveillut tuollasesta talviautoksi ensitalveksi.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Jaa että tuommoinen jalo(muovi)puu uhvo. Komian näköinen vekotin noin ulkonäöllisesti vaan ei lompakko ja hermot riittä itsellä tuommoisen hankintaan, mutta lykkyä uhvon laittoon.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Mikäs tommosessa hermoja raastaisi?
Ainakin servolettinä oli leppoisan huoleton peli, toki mun yksilöllä ei ollut kuin 115 tkm ostaessa mittarissa. Vaihdoin silloin 300TE 4maticin letukkaan ja voi jehna, miten vähillä sähkövioilla ja käyntihäiriöillä voi auto kulkeakaan vrt. Mersu.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No aika näyttää miten tämä alkaa pelittämään kun saa takaisin tien päälle 8) Kovasti jo polttelisi päästä baanalle mutta tosiaan tuo askin puute haittaa sitä aika tavalla :lol: Mutta on tämän osien parissa tullut touhuttua sillä välin kun auto odottelee korjattua askia hallissa :roll:
Kuva
Koululla kävin pesemässä kaikki irti otetut palkit kuumavesi pesurilla niin lähti sitten kerrasta kaikki irtoruosteetkin palkeista irti ja pääsi kuivuttuaan vetäisemään uudet maalit päälle :D
Kuva
Auton edellinen omistaja oli sitten purkannut kaikki listat irti ja kiikuttanut ne maalarille joka ei saanut niihin muutakuin ruiskittua pohjamaalin joka ei edes ollut onnistunut kunnolla :evil: Piti tehdä itse pohjat uudestaan ja voisin väittää että tuli kyllä 100% parempi jälki omista käsistä vaikkei ne nytkään aivan priimat vielä ole mutta välttää jo itselle :lol:
Kuva
Kuva
Kuva
Listan väriksi tuli alumiini ja 4kerrosta vedin maalia päälle ennenkuin jälki miellytti omaa silmää jonka päälle sitten vielä pari kerrosta lakkaa :roll: Osaa olla muuten mukava työmäärä tuollaisessa listakasassa :lol: Eilen sitten vielä tuli tehtyä autolle sisätilojen imurointi ja muutenkin vähän yleispuhdistusta...
Kuva
Mukava siivoilla kun luukut aukeaa reilusti :lol:
Kuva
Kuva
Ja kun en itse tuosta tupakista välitä saati sen kärystä niin pesin varmuuden vuoksi vielä auton kaikki tuhkakupitkin vaikkei niissä mitään ollutkaan :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Fenton kirjoitti:Mikäs tommosessa hermoja raastaisi?
Siellä on PALJON mahdollisuuksia, ainakin mitä vanhemmaksi nuo tulevat. Mun tuurilla saisin jonkun maanantaikappaleen jonka joutuisin sitten myymään sulle :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei oo mitään punaista antaa vaihdossa :opel: :opel:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään koulun päätteeksi könysin taas kerran auton alle ja vaihdoin taakse menevän jarruputken joka otti kipeää vaihteiston palkin osuessa siihen :oops: Olipa vaan melko tympeä homma ja kävi pariin kertaan mielessä että miksi näinkin isoon autoon on pitännyt jarruputki työntää kaikkein ahtaimpaan paikkaan mistä sitä ei käytännössä saa koskaan ehjänä edes irti :evil: Mutta nyt alkais auto olla katsastus kunnossa kunhan se vaihteisto vielä valmistuu ja saa sen kiinni takaisin autoon :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Vanja-eno kirjoitti:
Fenton kirjoitti:Mikäs tommosessa hermoja raastaisi?
Siellä on PALJON mahdollisuuksia, ainakin mitä vanhemmaksi nuo tulevat. Mun tuurilla saisin jonkun maanantaikappaleen jonka joutuisin sitten myymään sulle :lol:
Eikai Vanja-Eno ole niitä vanhankoulukunnan kavereita jotka pelkää kaikkea elektroniikkaa ja mitään varusteita ei saa olla?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

En pelkää, mutten enää jaksa. Riittääkö jos sanot että mulla on Väyrynen käyttiksenä. Siihen tommonen päälle. No ei :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eilen iltasella vahasin nuo listan pätkät ja voi helkutti mikä savotta sekin osasi olla :lol: 2,5tuntia meni aika hätäiseen niiden parissa :mrgreen: No tänään sitten tuli ahaa elämys grillatessa että voinhan mä ne listat äkkiä myös nyppäistä paikalleen :roll: Äkkiä ja äkkiä taas se 2,5tuntia meni listojen parissa...
KuvaListat paikoillaan (1) by antti hietanen, on Flickr
KuvaListat paikoillaan (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
KuvaListat paikoillaan (3) by antti hietanen, on Flickr
KuvaListat paikoillaan (5) by antti hietanen, on Flickr
Oli muuten vallan hauska noita saada paikoilleen sillein että olisivat edes suurin piirtein linjassa keskenään ja kaiken kruunasi se että osa kiinnikkeistä oli irroituksessa mennyt kappaleiksi :evil: Helpommalla olisi toki päässyt jos olisi ostannut uudet kiinnikkeet mutta yllätyksenä tuli itellekin ettei edes GM ole tämän auton listan kiinnikkeitä käyttänyt missään muussa mallissaan :shock: Pari viikkoa olin etsinnyt niitä joka puolelta ja ainoat mitkä löytyi olivat Floridan GM jälleenmyyjälle joka ei niitä lähettänyt suomeen niin pitäkööt sitten ne :lol: Nuokaan edellä mainitut ei olisi ollut mitkään halvat kun 100kpl pussi oli ainut koko ja syystäkin koska niitä kiinnikkeitä on tuo tasan 100 :lol: Mutta nyt auto huutaa enää sitä vaihteistoa että pääsisi liikkeelle
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ei ole enää kuulunnut vaihteisto sepästä mitään :evil: Pitää soitella keskiviikkona asian tiimoilta ja lähteä hakemaan aski pois vaikka rikkinäisenä että saa sen viedä muualle laittoon sitten :evil: Laskun kyllä siinä tapauksessa laitan tuolle menemään askin korjauksesta kun ei ole sitä 6viikkoon saanut vielä kuntoon :evil: Kyrsii vaan huolella tuollaiset pajat missä satuillaan milloin mitäkin selitykseksi ettei ole saatu vielä kuntoon...Ei siinä muuten mitään olisi mutta kun tuota hallia alkaisin tarvitsemaan muuhunkin hommaan kuin yhden auton säilytykseen :evil:
Mutta tänään sitten kävin hieman tämän auton parissa kuitenkin touhuamassa ja vaihtelin taakse kesärenkaat jo alle ja samalla ilmasin takajarrut joten nyt ei olisi muuta enää jäljellä kuin sen vaihteiston laitto takaisin alle ja kohti konttoria leiman hakuun
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mikä paja on kyseessa jos tohtii udella?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onpa seppiä. Aikoinaan Nätkinillä laitatin täysremppaan yhden '63 Mercuryn askin ja viikossa tuli valmista. Yhden AOD:n remppautin Vilppula vainaalla Mäntsälässä ja siinäkään ei kauaa nokka tuhiissut, ei viikkoakaan.
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 02.5.2018 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mou kirjoitti:Mikä paja on kyseessa jos tohtii udella?
Kerron pajan nimen sitten julkisesti jos ei tuo aski ole valmistunnut perjantaihin mennessä. Huomenna soitan sinne ja kerron että nyt loppuu pelleily tän homman osalta. Kari Koskinen jo sanoi että noin 3tuntia menee tämmöisen askin korjaukseen jos uudet osat on hommattu valmiiksi ja sinne tämä aski menee laittoon jollei nyt ihmettä ole tapahtunnut :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Moni paja harraastaa myös sitä että myy ja kauppaa palveluita jotka todellisuudessa ulkoistaa ihan toiselle toimijalla. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole. Kyllähän esim kannetkin koneistetaan tiivisterempan yhteydessä jollain oikealla konepajalla. Tämä ketju kun menee vituiksi niin se on asiakas joka kärsii. Sillon nuoruudessa kun vielä rakentelin autoja niin hyvin nopeasti opin lyhyen pinnani kanssa toimimaan sellasten toimijoiden kanssa jolla oli nimeä ja jo ihan yhteyttäottaessa nätisti mainitsin että en odottele mitään viikkoa kauempaa.
Viimeksi muokannut Mou, 02.5.2018 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Onhan se sanomattakin kyllä selvää että tälläiset ns. isommat rempat voi ottaa aikaa enemmän mutta jos ollaan sovittu että homman pitää olla valmis 2viikossa ja se sitten venyy miltei 6viikkoon selittelyjen kera niin kyllä siinä on firmassakin jo peiliin katsomisen paikka. Mutta tänään selvisi että vaihteisto on nyt rempattu ja käyn hakemassa sen perjantai illasta pois :D Eli viikonloppuna auton pitäisi kaiken järjen mukaan rullata hallista ulos omin voimin sitten :P
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

mese300 kirjoitti:Onhan se sanomattakin kyllä selvää että tälläiset ns. isommat rempat voi ottaa aikaa enemmän mutta jos ollaan sovittu että homman pitää olla valmis 2viikossa ja se sitten venyy miltei 6viikkoon selittelyjen kera niin kyllä siinä on firmassakin jo peiliin katsomisen paikka. Mutta tänään selvisi että vaihteisto on nyt rempattu ja käyn hakemassa sen perjantai illasta pois :D Eli viikonloppuna auton pitäisi kaiken järjen mukaan rullata hallista ulos omin voimin sitten :P
Hattua nostan että maltoit mielesi julkistamisen kanssa vaikka asia viivästyi.
Nykymaailman "hetimullekaikkitännenyt" -tyyppinen valittelu loistaa poissaolollaan. Asioilla on tapana järjestyä, toki venymä toimitusajassa oli iso ja varmasti ärsytti. En tiedä kauanko minä olisin viitsinyt odottaa.
Toivottavasti aski myös toimii!!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Aikataulu ei pitännyt sitten kuitenkaan kutia mutta eilen kävin työpäivän jälkeen Kiuruvedeltä hakemassa korjatun askin pois :D Jospa tämän saisi sitten huomenna kasattua takaisin ajokuntoon ja käytettyä perjantaina konttorilla 8)
Kuva
Siinähän se nyt olisi parilla eri turbiini vaihtoehdolla :roll: Vasemman puoleinen on Buickin alkuperäinen ja oikea on kiihdytys Corvetesta peräisin,mietin kummanko sitä tähän nyt sitten laittaisi,veten turbiinissa stall on korkeammalla ja sen puolesta alkuperäinen puolustaa paikkaansa :lol: Tänään sitten vielä ennen saunaa muokkasin tuota itsetehtyä vaihteistonostinta vähän lyhyemmäksi niin että käy paremmin auton alle ja että ennenkaikkea mahtuu itse helpommin myös alle :D
Kuva
Tuommoista saumaa sain aikaiseksi tuolla Migatronicin puikko inventteri koneella aikaiseksi :lol:
KuvaVaihteisto nostin (3) by antti hietanen, on Flickr
Ja koko laitos on tämän näköinen :lol: Tullut käytettyä hyväksi yhtä entistä pyörillä olevaa lavaa sekä Nissan Maximan tunkkia sekä 10mm vahvaa ja 200mm leveää lattaa :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään on saatu auto takaisin liikkuvaan kuntoon 8) Oli vaan aikamoinen savotta kun 9,5tuntia meni siihen että pääsi hallista omin voimin ulos
:lol: Huomisellekin kyllä jäi vielä tekemistä,taakse pitää vielä kerran tehdä jarruputki ja eturenkaat vaihtaa kesämalleihin ja pestäkin pitäis ja konttorillakin käydä näyttämässä :lol:
Kuva
Kuva
Mutta siinä se nyt on koko komeudessaan ulkona hallista 8)
https://youtu.be/ClOQoTrQH5g
Ja siitä vielä linkki Youtubeen missä auto todistettavasti käy :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Käytin autoa tänään konttorilla ja hylkyhän sieltä napsahti :cry: Oma moka tosin kun en katsonnut näköjään niin tarkasti kaikkia niveliä :oops: Vasemman puolen raidetangon pää oli tullut tiensä päähänsä joten se meni sitten heti illasta vaihtoon ja huomenna sitten näyttämään auto uudelleen konttorille jolloin tulee leima voimaan ja pääsee tosissaan tien päälle cruisailemaan 8) Tänäänkin kyllä sitä ehti jo tuntumaa hakemaan sellaisen 80mailin verran ja omalla tavallaan hauska laite :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Auto tosiaan sai leiman ja sillä on nyt ajeltu silloin tällöin satunnaisesti sellaisen reilun 1000mailia :lol: Ilmastoinnin kävin huollattamassa tuossa viikko takaperin ja lähti toimimaan niinkuin olettaa saattoikin :D Sekä tulpat tuli vaihdettua mikä ei ollutkaan mikään pikku homma :lol: Vasemmalle puolelle se sellainen homma onnistuu helposti konepellin alta mutta oikealle puolelle pitääkin mennä pyöränkotelon kautta :twisted: 8 tulpasta 2napsahti poikki irroitus vaiheessa joten tuskin oli ihan lähiaikoina niitä vaihdeltu :evil: Keskiviikkona vaihtelin myös polttoaine suodattimen tähän varmuuden varalta kun näyttää tämän auton huollot olleet entisellä omistajalla vähän niin ja näin :evil: Kulutustakin olen vähän mittaillut :lol: Rauhallisessa ajossa kulutus pysyttelee 13,5l/100km lukemassa mutta sitten kun iskee peräkärryn perään niin kulutus pomppaa 16,68l/100km :roll: Ja tuosta kärrystä tulikin mieleen niin tuli myös vedettyä uudet piuhat kärryn pistokkeelle ja tällä kertaa jopa kytkettyä ne että syttyy kärryssäkin valot :lol: Tänään pesin ja vahasin auton ja se otti aikaa sellaisen 3tuntia että auto on päältä siistissä kunnossa 8)
KuvaPesty ja vahattu (1)Netti by antti hietanen, on Flickr
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Buick toimii niinkuin pitääkin,reilu 2500km tullut ajeltua tällä 8) Tänään ajoin auton hallin suojiin jos sitä tuossa viikolla joku ilta vaihtaisi siihen jarrupalat ja etuiskarit :P Täytyy taas jossain vaiheessa räpsiä kuviakin sitten autosta enemmän :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Etuiskarit jäi vaihtamatta koska niiden vaihdolle ei ollutkaan tarvetta eikä ollut auton mukana tulleet uudet iskarit laisinkaan eteen vaan taakse :lol: Mutta jarrupaloja vaihtaessa huomasin että oli napsahtannut ns.koiranluu poikki apparin puolelta ja tänään sen sitten vaihdoin kun sattui löytymään paikallisesta putiikista uus osa 8) Ja tulihan sitä tänään auto putsailtua sisältäkin ja käsiteltyä penkit samalla nahanhoito aineilla :D
KuvaBuick Netti by antti hietanen, on Flickr
KuvaBuick (9)Netti by antti hietanen, on Flickr
Ja pitihän sitä käydä vähän tien päällä myös 8)
KuvaBuick (7) by antti hietanen, on Flickr
KuvaBuick (1) by antti hietanen, on Flickr
Takapenkin istuinosankin sain käymään paremmin paikoilleen nyt :P
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Onko takapenkki ehtaa faneeria, kun näyttää jotenkin epäsuhtaiselta :?:
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ihan alkuperäinen nahkasohva tuo on :lol: Tosin edellinen omistaja kun oli jostain ihmeen syystä ottannut sen irti ja säilyttänyt sitten sitä häkkivarastossa pystyasennossa niin eihän tuollainen sellaisesta asennosta tykkää ja oli nahan kuivuttua vetännyt itsensä banaanin muotoiseksi :evil: Talvellahan mä tuon käsittelin sisätiloissa täysin ja erilaisten painojen avulla sain suoristamaan sen verran että sai autoon sen kiinni jollain lailla :roll: Mutta nyt lämpö ja lisä nahkan käsittely veti sen suoraksi ja sai sen kunnolla paikoilleen takaisin :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mutta tänään aamusta takaiskarit alkoi ärsyttämään ajossa joten ne vaihtelin kun auton mukana tuli uudet :D Oli muuten aikamoinen savotta varsinkin kuskin puolella jossa ei ollut rungon ja korin välissä juuri yhtään tilaa ja tottakai sinne piti saada 3/8 silmukka-avain...
Eikä tilannetta helpottanut sekään kun tässähän on takana ilmaiskarit niin niitäkin pillejä siellä seikkaili hyvin edessä :lol: Apparin puolelle iskari vaihtui tuntiin koska siellä on enemmän tilaa ja vähemmän mitään edessä kun taas kuskin puolen kanssa sai tapella miltei 6tuntia kun siellä oli kaikki yhtä puuta eikä loppujen lopuksi viimeinen pultti suostunnut lähtemään kuin rälläkän avustuksella :twisted: Jotenkin vaan kiinnitin huomiota noiden ilmapillien kanssa että loppujen lopuksi toteutettu tuo järjestelmä mahdollisimman yksinkertaisesti kun kuskin iskarissa on kaksi pillin paikkaa kun apparin puolella on vaan yksi joten näin ollen päättelin että tuo järjestelmä saa paineen vasemman puolen iskarista jonka kautta sitten viedään sama painemäärä oikean puolen iskarille :roll: Ja oikealla puolella sitten perämurikassa kiinni tanko jota kautta välittyy kompuralle tieto siitä että tarvitaanko lisää painetta iskareille :roll: Mutta tuo remontti kyllä kannatti,oli aivan erilainen auto ajaa nyt mutta täytyy tilata nyt myös uudet etuiskaritkin ja vaihdella nekin kun tuntuis nyt että keula antaa myöden nyt vähän liikaa :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kuva
Buick pääsi tänään takaisin hallin suojiin joskos siihen kerkeäisi loppuviikosta vaihtamaan virranjakajan,tulpanjohdot sekä kaikki nivelet eteen :roll: Virranjakajan vaihtohan ei ole tähän LS1 mottiin mikään pikku homma koska edestä joutuu purkamaan vesipumpun,ilmapumpun,hihnapyörän,viskon ja remmit pois ennenkuin edes mokoma murkula tulee näkyviin :lol: Samalla vaivalla sitten vaihtaa myös tulpanjohdot koska niitäkään ei oikein hyvin pysty vaihtamaan mitenkään ilman yllämainittujen romppeiden edestä pois purkua :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja homma potkaistu tänään käyntiin...
KuvaBuick huollossa (1) by antti hietanen, on Flickr
Lähtötilannehan on siis tämän näköinen joten aika tavalla saa alkaa tästäkin rompetta purkamaan edestä pois että päästään itse osiin kiinni mitkä menee vaihtoon :lol:
KuvaBuick huollossa (2) by antti hietanen, on Flickr
Ilmanputsarin putket ja torvet sekä tuulitunnelin yläosa pois edestä unohtamatta jakajaan menevää alipaine letkua :roll:
KuvaBuick huollossa (3) by antti hietanen, on Flickr
Sitten visko ja sen remmi pois paikoiltaan jotta päästään irroittamaan tuo kiristin systeemi pois :lol:
KuvaBuick huollossa (4) by antti hietanen, on Flickr
Tuo murkula kiinni 3pultilla jotka myös osana vesipumpun kiinnityksessä :mrgreen:
KuvaBuick huollossa (5) by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten aletaan pääsemään lähemmäksi kohdetta mutta sitä ennen havaintona että vika aika vahvasti esillä mistä johtui ajoittainen nykiminen ajossa. Vesipumppu pikkuisen tiputtaa suoraan jakajan päälle :lol:
KuvaBuick huollossa (8) by antti hietanen, on Flickr
Siellähän se jakaja olisi mutta ennen sen irroitusta täytyy tyhjentää jäähdytysjärjestelmä ja ottaa vesipumppu ja hihnapyörä damppereineen päivineen pois edestä :mrgreen: No tänään en enää jaksannut enempää tämän kanssa temuta mutta hommat jatkuu joko huomenna tai ylihuomenna sitten 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”