Ässän jousituksen venttiilit jäätää pakkasella

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

kryptonite kirjoitti:
Nyt otin kokeeksi releen pois yöksi. Teen tutkimusta että ajaako tasonsäätö paineet ulos yön aikana. Jos näin on niin auton tulisi olla ryhdissä aamulla..
Kompressorin releen? Sehän estää vain paineen noston eikä kokonaan jousituksen nostoa kun ilmaa saa painevaraajasta.

Jakotukista ja kompressorista (paineenlaskuventtiililtä) voisi johdot nypätä mutta miksi se tasonsäätö paineita (aktiivisesti) pudottaisi kun autokin on nukuksissa?
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Noh voi olla että rele ohjaa vain kompressoria.

Valitettavasti auto säätää tasoa myös paikallaan ollessa. Idea oli nopeasti tutkia että jos auton korkeustiedot ovat sekaisin ja auto säätää 15minuutin välein tasoa ja laskee täten yön aikana paineet kompressorin paineenpoistoventtiilin kautta ulos jolloin auto vajoaa. Ideahan oli releen poistolla estää tuo venttiilien aukeaminen. Lähinnä oletin että tason säätö venttiilien ja poistoventtiilin ohjaus tapahtuu saman releen kautta.


Lisäksi jos jokin tolpista vuotaa niin pitäisi vain vuotavan tyhjentyä. Eikä Tasonsäätö jaa järjestelmässä olevia paineita tasan auton jokaisen tolpan kesken.
220.128 Black devil
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tarkoitat että taso muuttuu auton ollessa parkissa (paikallaan ollessa moottorin käydessä tietenkin tasaa).

Foorumeilla jotkut sitkeästi väittää että tasonsäätö toimii myös parkissa mutta kyllä auton ollessa levossa lähes kaikki ohjainlaitteet on levossa. Varashälytin, ovien kaukosäätö ja sellaset tietenkin elossa.

Miksi se auto usein on tontissa aamulla mutta nousee ylös kun ovet avaa ja käynnistää auton? Jos siellä 15 min välein suoritettaisiin tasausta niin miksi auto ei ole valmiiksi oikealla korkeudella.

Miksi auto yrittäisi tasata itseään jollekin alemmalle korkeudelle, ihan senkö takia että ei näytä niin rumalta parkissa? Liikkeessähän ei missään tapauksessa toiselta tolpalta päästetä tarkoituksella ilmaa jos viereinen on lintassa.

Parasta lukea korjaamokäsikirjasta toimintaselostus, nettikirjoitteluun ei kauheasti voi luottaa, tähänkään.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Kyllä mulla tipahti koko keula kun toinen etutolppa oli ihan seula. Oho, tuli melkein runo raapastua.... :shock: Voihan se olla jo vähän laho tuo toinenkin, mutta itselleni selitin sitä sillä että paino jakaantui epätasaisemmin eri puolille ja siksi pudotti myös toisen puolen kun siellä paine nousi. Pitäsi varmaan lukea ajatuksella noiden säätöventtiilien toiminta... toinen vaihtoehto sitten on että ventiilibloki suoti tai jäätyneenä falskas myös, lopputulos sama.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

MHe kirjoitti:Kyllä mulla tipahti koko keula kun toinen etutolppa oli ihan seula. Oho, tuli melkein runo raapastua.... :shock: Voihan se olla jo vähän laho tuo toinenkin, mutta itselleni selitin sitä sillä että paino jakaantui epätasaisemmin eri puolille ja siksi pudotti myös toisen puolen kun siellä paine nousi. Pitäsi varmaan lukea ajatuksella noiden säätöventtiilien toiminta... toinen vaihtoehto sitten on että ventiilibloki suoti tai jöötyneenä falskas myös, lopputulos sama.
Ihan mahdollista että toinen puoli putoaa kun vain toinen on rikki mutta ei sen takia että tasonsäätö yöllä sen toisen tasaisi.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Ihan mahdollista että toinen puoli putoaa kun vain toinen on rikki mutta ei sen takia että tasonsäätö yöllä sen toisen tasaisi.
Juu en sitä aktiiviseksi toiminnoksi uskonutkaan.

Pitääköhän vielä harkita tuonko sittenkään CLS:ää seuraavaksi autoksi... vai saikos sitä (W219) rautajousilla? On kiva että edes toinen auto olis 'talvikäyttöinen' :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Sanotaan että kokeiluni oli aivan turha. Oli rele paikallaan tai ei niin koko auto oli valunut tonttiin. Klo 0000 auto oli vielä ryhdissään mutta klo klo 8.30 oli maassa.

Mielenkiintoista on se että nyt tämä paska valuu alas edestä ja takaa.

Laitoin releen paikoilleen ja auton käyntiin niin perä nousi lähes hetkessä mutta keula ei. Viiveellä perässä. Kuulu kuin paine kehittyi vasempaan etuiskariin. Taitaa vasen Etutolppa olla tiensä päässä.

Oikea on ainakin jossain vaiheessa uusittu. Sillä on uudempaa mallia vai toinpäin. Joka tapauksessa vasemmalla on vanhan millinen ja oikealla se uudenmmanmallinen. Kyseessä kun facelift. En osaa sanoa eikä oikeastaan enään jaksa kiinnostaa. Alan olla liian vanha tähän paskaan.

Odotan kun postista pamahtaa vuodonilmaisuspray ja ruiskin joka paikkaan. Jospa se paljastaisi.

Jos ei Niin vien Veholle. Siinäpä sit uusivat kaikki tolpat..
220.128 Black devil
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sitä vuodonilmasinta et saa ruutailtua sinne ilmasäkeille, ne on siellä alumiinikuorien sisällä. Ja sieltä ne todennäköisesti vuotaa.
Oikein hiljaisessa hallissa vuodon voi kuulla kun testerillä ohjailee tolppia ylös/alas ilman että moottori käy.

Ja tasonsäätö ei "virrattomana" tee yön aikana mitään omia "tason korjauksia"
Vain ja ainoastaan silloin kun sohaiset kaukosäätimellä ovet lukkoon/auki tai avaat oven, tai viimeistään sitten kun käynnistät auton.
Tasonsäädön relekkin on vain kompressorin moottorille. Venttiilit ei ole sen takana.

Nyt jos sinulla on siellä se uusi venttiilibloki paikoillaan eikä liittimet vuoda niin vaihtoehdoksi jää vaihtaa tolpat. Sen jälkeen saakin ajaa muutaman vuoden huoletta kunhan huoltaa kuivaimen joka vuosi.

Tarkista kuitenkin etupäästä ne jousien yläpäiden valetut lommit. Lähes aina niistä löytyy vuotoa.
Takana ei oikein ilmasäkin lisäksi muuta yleistä vuotopaikkaa ole.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Kovasti mietin että alkuperäistä, arnott (uusi) vai Bilstein.

Kunnostetut ei iske nyt. Liikaa valituksia.
220.128 Black devil
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mika.T kirjoitti: Tarkista kuitenkin etupäästä ne jousien yläpäiden valetut lommit. Lähes aina niistä löytyy vuotoa.
Takana ei oikein ilmasäkin lisäksi muuta yleistä vuotopaikkaa ole.
Tuo se oli jännä vuotokohta, nyt kun vasta tuli ensikertaa tutustuttua tolpan sielunelämään, että mistä ihmeestä se ilma tuonne yläpäähän karkaa, kun eihän siellä jousipussissa ole käytännössä muuta mahdollisuutta tuonne vuodella, kuin haljennut alumiini pussin sisäkehällä, jos ei sitä ilmaputken nipan kierrettä huomioida? :huh:
Kuva

Mielenkiinnosta ja osaksi nuukuuttani tilaisin hyllyyn tuollaiset pelkät "uudet" ilmapussit ja siinä kun tosiaan rakennetta katsoo, niin sehän on umpialumiini ja montun pohjalla sen viimeisen "korkin" alla lopulta normaali iskarin yläpään kiinnitys...että mistä se ilma tuonne?? Mutta niin se vain vuoti minullakin ja 2k-epoksilla nyt ainakin toistaiseksi pysynyt hallinnassa (nytkin viimeyönä oli -25C pakkasta ja niin vain seisoo ryhdikkäänä ässä katoksessaan 8) )
Viimeksi muokannut piippu, 17.3.2018 14:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Eli häh. Täytit montun epoksilla?

Ensiksi mietin ite kunnostsvan tolpat mutta tässä ei nytkään ole alkuperäiset. Ainakaan tämän auton. Faceliftissä tietääkseni pitäisi olla tämä uudempi täytetty malli kupista. Kuitenkin kuskin puolella edessä on vanhempi prefaceliftin tolppa. Mikä mielestäni vuotaa koska aamulla kun laitoin auton tulille niin kuului kuin tolppa alkoi paineistua kun seisoin auton vieressä.
220.128 Black devil
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juu...katselin ensin juutuupista muutaman videon, mitä olin joskus aikoja takaperin ihmetellyt ja sitten hommiin :lol: Vingulla & alumiiniterällä kuopaisin sen alkuperäisen mitälie muovia olevan valoksen pois, päälle hipsuttelua hiomapaperilla, että sain kaikki vanhat rippeet pois ja epoksit päälle ikäänkuin tähän tyyliin :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=L9jfU41SGOs


Tuossa taas puretaan ilmapussi ja iskari erilleen, josta huomaa miten yksinkertainen tuo rakenne on kuitenkin loppupeleissä, mutta siitä on haluttu tehdä mahdollisimman mysteerinen laitos jota ei voisi muka ostaa kuin kokonaisena :roll:
https://youtu.be/zACt4F7TvYY
Viimeksi muokannut piippu, 17.3.2018 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

piippu kirjoitti:Juu...katselin ensin juutuupista muutaman videon, mitä olin joskus aikoja takaperin ihmetellyt ja sitten hommiin :lol: Vingulla & alumiiniterällä kuopaisin sen alkuperäisen mitälie muovia olevan valoksen pois, päälle hipsuttelua hiomapaperilla, että sain kaikki vanhat rippeet pois ja epoksit päälle ikäänkuin tähän tyyliin :arrow: https://youtu.be/L9jfU41SGOs


Tuossa taas puretaan ilmapussi ja iskari erilleen, josta huomaa miten yksinkertainen tuo rakenne on kuitenkin loppupeleissä, mutta siitä on haluttu tehdä mahdollisimman mysteerinen laitos jota ei voisi muka ostaa kuin kokonaisena :roll:
https://youtu.be/zACt4F7TvYY
Onko löytynyt jo pulju mistä saa laadukkaat varaosat noihin tolppiin? Jos nyt haluaa itse kunnostaa vaihtamalla pussit?
220.128 Black devil
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Täältä minä nuo pussit tilasin http://www.maxpeedingrods.com Mutta eipä ole mitään käsitystä minkälaiset ovat kyydiltään ym. koska ovat vielä laatikossaan :oops:

Nämä siis näitä paljon parjattuja alkuperäiseen runkoon korjattuja. Ihan pro-työtä ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna, mutta itse tärkein, eli ilmapussihan voi olla sitten vaikka mikä siwan muovipussi, mutta sen näkee sitten joskus.... tällainen harrastelu kun on, niin ei tule otettua liian ryppyotsaisesti vaikka joskus potkiikin :lol:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Jeps. Koska tämän pitäisi olla käyttöpeli niin kaippa se vaatii koko kierroksen uusiksi. Harmittaa kyllä kovasti koska sillä hetkellä tämä oli mobile.de kallein yksilö. Odotin että olisi laadukas yksilö. Onhan tässä kohteita ilmennyt. Noh yksi mikä on hyvä ettei ruostetta missään.
220.128 Black devil
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

piippu kirjoitti:Täältä minä nuo pussit tilasin http://www.maxpeedingrods.com Mutta eipä ole mitään käsitystä minkälaiset ovat kyydiltään ym. koska ovat vielä laatikossaan :oops:

Nämä siis näitä paljon parjattuja alkuperäiseen runkoon korjattuja. Ihan pro-työtä ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna, mutta itse tärkein, eli ilmapussihan voi olla sitten vaikka mikä siwan muovipussi, mutta sen näkee sitten joskus.... tällainen harrastelu kun on, niin ei tule otettua liian ryppyotsaisesti vaikka joskus potkiikin :lol:
Noi on kyllä halvat. 300 pari... mutta kuljetusmaksuja tuleekin melki kaksataa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

220.128 Black devil
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Jättäminen loppui kuin seinään vaihtamalla blockin. Auton valuminen ei.

Tilasin Bilsteinin uudet tolpat ja ajattelin vaihdon jälkeen kunnostaa vanhat uusimalla pussit itse.

Samalla tuli tilattua etupäähän kaikki tangot ja puslat. Olivat veholla löytäneet asteen välystä sieltä sun täältä edestä, vaikka katsastus inssi ei ollutkaan löytänyt.

Noh koko potti Saksasta vain vajaa 3300eur. Bilsteiniä ja lemförderiä.

Kyseessä kuitenkin ympärivuotinen käyttöauto.
220.128 Black devil
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ai samperi että oli jännää kun pitkästä aikaa otin ässällä pidemmän siirtymän (450km) ja vielä keskellä yötä, enkä lähtiessä edes oikein ajatellut koko jousitusta kun on pelannut ihan ok...no nyt alkoi sitten heittämään visit workshop ilmoitusta tihenevällä tahdilla :escape: Ensin pääsi jotain puolitoista tuntia ennen säikäytystä-> pysäkille, auton ympäri kierros eikä mitään silmin havaittavaa joten sammutus "boottaus" mittariston ilmoitukselle ja tienpäälle.

Näitä alkoi tulla tihenevällä tahdilla ja tre-hki motarilla ei päässyt kuin vartin sammutuksesta ja herjat taulussa-> kylläännyin kun ei mitään kuitenkaan korkeudessa ollut tapahtunut, joten hämeenlinnasta ajoin hki-vantaan kentälle yhtä kyytiä.

Tarvis varmaan hankkiutua staaaarin johtoon ja ihmetellä mitä tuo herjaa...pussit siis edelleen vaihtamatta, kun ei tuollaisessa viimeaikoijen pätkäajossa ole vaivannut :oops:

...jännä nähdä miten täältä pääsee viikon päästä takaisin pohojammaalle :huh:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

se voi olla että herjaa kun kompura joutuu vonkumaan liikaa, ne pussit tuppaa vuotelemaan enemmän kun joutuvat liikkumaan ajossa.

Oma auto etuhilujen vaihdon jälkeen oli kuin ajokoira, ja ei muuten ollut ihan hjelppoo löytää pajaa joka halus ässän kulmat säädellä. Parilla puljulla oli Tampereella vermeet (mm. yks sano että tarvii rungon asentotiedot). No käytin tuossa lähistön autoasi liikkeessä ,heidän mielestään kun homman pystyy tekemään. Pikkaisen taas meinasi kivestää kun saman päivänä heidän suuntainjärjestelmä kaatui eikä saanut nettiyhteyttä pääkallopaikalle mistä olisi saanut ohjearvot autolle. Sanoin että on niin p*ska ajaa että heitetään mutulla jotain. Näin tehtiin ja kyllä tuo nyt taas menee aika kivasti.

Stari antaa vielä hieman liian suuren vuodon kompuran ja venttiiliblokin välille, täytyy kesällä katella jos vaihtais sen lohkonkin samalla kun kuivailee kompuran ryynit.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

No jåå...kohteessa ollaan :D

Onkos se niin tuon kompuran kanssa, että periaatteessa käy vaikka maailman tappiin, jos ei leikkaa kiinni? Ettei mikään raja yms. vihellä peliä poikki...toki se jos auto pääsee laskemaan aivan tonttiin, niin silloin vähän välillä temppuja ylösnousemisen kanssa... :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä kait siinä ohjaimessa oli joku aikaraja minkä se pitää kompuraa päällä.
Siitä se tulee se ilmotus mittaristoonkin vaikka auton korkeus voi olla ihan normaali.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

piippu kirjoitti:Ai samperi että oli jännää kun pitkästä aikaa otin ässällä pidemmän siirtymän (450km) ja vielä keskellä yötä, enkä lähtiessä edes oikein ajatellut koko jousitusta kun on pelannut ihan ok...no nyt alkoi sitten heittämään visit workshop ilmoitusta tihenevällä tahdilla :escape: Ensin pääsi jotain puolitoista tuntia ennen säikäytystä-> pysäkille, auton ympäri kierros eikä mitään silmin havaittavaa joten sammutus "boottaus" mittariston ilmoitukselle ja tienpäälle.

Näitä alkoi tulla tihenevällä tahdilla ja tre-hki motarilla ei päässyt kuin vartin sammutuksesta ja herjat taulussa-> kylläännyin kun ei mitään kuitenkaan korkeudessa ollut tapahtunut, joten hämeenlinnasta ajoin hki-vantaan kentälle yhtä kyytiä.

Tarvis varmaan hankkiutua staaaarin johtoon ja ihmetellä mitä tuo herjaa...pussit siis edelleen vaihtamatta, kun ei tuollaisessa viimeaikoijen pätkäajossa ole vaivannut :oops:

...jännä nähdä miten täältä pääsee viikon päästä takaisin pohojammaalle :huh:
Jatketaan saamattomuuttani edes kirjoittelua :oops:

Ehdottomasti alan olla siinä uskossa, että ja kun paineputkistossa oli kompuraa irroittaessani runsaasti vettä, on sitä siellä edelleen (millä vesi pois järjestelmästä??) koska ma-ti yönä airparkista viikon jälkeen lähtiessä auto oli sentilleen samassa asennossa ja kaikki toimii siihen asti, kunnes alkoi se hemmetinmoinen lumisade puoli yhden paikkeilla vanhaa vihdintietä vorssaa kohti ajellessa ja lämpötila laski pariin pakkas asteeseen, niin het kohta olikin airmatic viestit taulussa ja mielenkiinnosta taas pariin otteeseen sammutin, että sai seurattua kuinka usein niitä tulee....puolentunnin välein herjasi.

Seuraavana päivänä reilusti plussan puolella, kun lähdettiin välimajoituksesta ajamaan pohojammaalle, ei koko 350km matkalla kertaakaan mitään ilmoitusta, ja oli välillä niin maan perusteellisen heittoista tietä, että jos vuodosta kyse, niin olisi pitänyt olla pussit tyhjänä moneen otteeseen...eli ajallisesti auto kävi & liikkui sen reilun 4h :roll:

Keskiviikko aamuna -12 pakkasyön jäljiltä taas herjat taulussa, eikä meinannut rauhoittua millään, kunnes taas plussalle päästyä ei mitään ongelmaa, samoin tänäaamuna teetteli ja iltapäivästä täysin oireeton....että ota nyt tästä selvää (auto siis pysyy parkissa aina samassa korkeudessa) :lol:


Tarvii oikeasti nyt päästä staariin kiinni, että mitä hittoa tuo oikeasti ehdottaa ennen kuin käyn pussien kimppuun :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Täälläkin ässä korjasi itsensä kun sää lämpeni plussan puolelle. No, kesällä osien vaihtojumppaa.

Talven aikana tolpan yläpään valokset lohjennut... Kai ryskyttänyt kun muutamana päivänä joutui ajamaan pakkasella keula alhaalla...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

piippu kirjoitti:Juu...katselin ensin juutuupista muutaman videon, mitä olin joskus aikoja takaperin ihmetellyt ja sitten hommiin :lol: Vingulla & alumiiniterällä kuopaisin sen alkuperäisen mitälie muovia olevan valoksen pois, päälle hipsuttelua hiomapaperilla, että sain kaikki vanhat rippeet pois ja epoksit päälle ikäänkuin tähän tyyliin :arrow:
https://www.youtube.com/watch?v=L9jfU41SGOs


Tuossa taas puretaan ilmapussi ja iskari erilleen, josta huomaa miten yksinkertainen tuo rakenne on kuitenkin loppupeleissä, mutta siitä on haluttu tehdä mahdollisimman mysteerinen laitos jota ei voisi muka ostaa kuin kokonaisena :roll:
https://youtu.be/zACt4F7TvYY
Mulla vuotaa myös nuo yläpäät. Voisitko kertoa, millä tuotteella itse teit niin ei menisi toista kertaa metsään? Jotain Motonetin epoksia jo kokeilin, mutta ei toiminut. Ei jostain syystä tarttunut kunnolla kiinni.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

vaihda se pelkkä yläpää, niitä myydään parilla sataa uusia...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Tiedän, mutta ajattelin tehdä budjettikorjauksen tähän, koska vuotoa voi olla myös itse pusseissa. Silloin menee yläpäät hukkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”