Apuja kun ostamassa s211 220cdi (auto ostettu)

tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Apuja kun ostamassa s211 220cdi (auto ostettu)

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin elikkä autokuume vaivaa työmatka pitenee ja romunkuletus vähenee.
Olisin tuota rintteriä hävittämässä ja kiikarissa olisi
Farmari 211korinen 2006 vuojen automaatti 220cdi
Metrejä olisi 430 000
Vehon huolto kirja täydellinen (onko sitten hyvä vai huono...)
Tietääkseni suomi auto yksityis käytöstä
Leimattu ihan loppu syksystä ja oli tehty alusta jumppaa ja pussit taakse uudet.
Kaikin puolin siisti kampe.
Mitä pitäisi erityisesti ihmetellä koeajolla?
Viikon laavannu ja tutkinu aihetta jotain käryä alkaa olla.
Laatikon toiminta
Kysellä suutinten rikkojen vaihot ja haistella kurkata kopan alle
Kaikkien härveleiden toimivuus
Miten tämmöisessähä on vissii se pirun nokiloukku onko kuin ongelmallinen tulee päivottäisee työ ajoo väh 40min suuntaasa maantietä.
Tämmöstä tällä kertaa.

Edit.... mistä saan tietoon onko vielä sähköjarru systeemi vai uudempi versio ku rekisteröity 10/2005 mutta väitös että olisi jo 2006 malli ...
Viimeksi muokannut tyhtis, 17.5.2018 6:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, 28.5.2018 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Apuja kun ostamassa s211 220cdl

Viesti Kirjoittaja Leemu »

tyhtis kirjoitti:
Edit.... mistä saan tietoon onko vielä sähköjarru systeemi vai uudempi versio ku rekisteröity 10/2005 mutta väitös että olisi jo 2006 malli onko mahollista
Syksyllähän ne uudet mallit esitellään, jotem hyvin voi olla.
Ulkoisesti helpoiten erottaa tosiaan "piikkinokasta" ja peilit ovat faceliftissä ikäänkuin varren päässä, vanhemmassa ne ovat suoraan ovessa kiinni.

Täysi vehon kirja voi olla hyvä juttu, mutta on syytä huomioda että vaihteistoöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan kuin kerran. Eli jos asiakas ei ole älynnyt erikseen vaihtoa tilata, voi askissa olla noilla metreillä jo melkoista tervaa sisällä :roll:
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Minusta tuo ei ole vielä piikkinokka eli pre facelift vai miten se sanotaa.
Tuota juuri mietin että kuin kattava on vehon huolto esim laatikko ja perä öljyjen suhteen.
Pitää tutkailla ja tunnostella tuo toiminta.

Alusta jumppaa on aina jotain niveltä normaalia.
Miten tuo tasonsäätö takana ilmeisimmin vaikka auto on seisonu tovin perän pitää olla ryhdissään yms.

Eniten kai tuossa mietityttää nuo sbc jarrut... mikäli olen oikein lukenu melkoisen hintava remontti jos sattuu meneen tuo yksikkö....
Liekkö jo noilla metreillä vaihdettu kuiten?
Mitenhän tuon voi tarkastaa onko vaihdettu (kerran näin taulukon mutta en löydä enää sitä sivua)
Huomaako ajossa polkimesta tai jostain jos on menon kelkassa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei huomaa mistään jos on kunnossa, SBC tulevaisuutta on hankala ennustaa.
Kysellä suutinten rikkojen vaihot ja haistella kurkata kopan alle
Ihan niitä pienimpiä ja helpompia korjattavia. Jos nyt ei ole paksummalla pultilla kiinnitetty tms. pielavetisiä tehty niin en pitäisi millään lailla oston esteenä vaikka suuttimen tiiviste vuotaisi.
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tyhtis kirjoitti:Mitenhän tuon voi tarkastaa onko vaihdettu (kerran näin taulukon mutta en löydä enää sitä sivua)
En tiedä taulukoista mutta oman auton yksikössä on päivämääräleima. Se on omassa pari vuotta tuoreempi kuin itse auto eli vaihdettu on.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
cvan
Viestit: 284
Liittynyt: 31.3.2014 8:42
Paikkakunta: alatemmes

Viesti Kirjoittaja cvan »

itellä saman ikäinen ja on ajettu 700000 ja on toista vuotta pelanut ihan hyvin
Viimeksi muokannut cvan, 13.11.2018 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 nissan cerry-85 nissan cerry-79
MB 211-06 MB124 250D-85 MB 123 240D-83
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Juu kyllähän siinä niin kävi kun paritiimaa ja 100km testaili että kaupat piti vääntää.
Ei ole vielä facelifti.
Pussit vaihettu taakse tovi sitten.
Niemelässä vaihatettu suuttimen pohjat
Laatikkoon vaiheltu säänöllisesti öljyt.

On tuotu saksasta melko uutena sieltäkin oli huoltokirja

Ans kattoo nyt miten lähtee elämä menemään tämän kanssa.
Laittelen kuvia kun saan pestyä tuon ensin.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

tuolla taulukko... ne tarrat ei kait kerro oikein...

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=128735
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Jos katoin oikein alkuperäinen sbc yksikkö oli -------->>>>hierottii hintaa minulle päin hyväksi.
Kuvia en saa puhelimesta pihalle tähän hätään.

Tuommoisen listan sain pihalle:
Chassis
Sales designation: E 220 CDI
Order number: 0 5 233 14274
Delivery date: 28 10 2005
Market: AG,Europe
Production order: N
Paint code 1:
189U - GREEN BLACK METALLIC
Equipment:
331A - FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.:
646961 30 255073
Major assembly variant: A 646 010 08 47
Part var. design.:
Text
Transmission:
722699 06 296855 [transmissionType = GA]
Steering:
Front axle 1:
Rear axle 1:
Rear axle 2:
Battery 1:
Fuel cell 1:
Electric motor 1:
SA code
110 - FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
189U - GREEN BLACK METALLIC
202B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
219 - PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 - PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L - GERMANY
250B - MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 - TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B - AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 - THROUGH-LOADING FEATURE
293 - SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
2XXL - FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
330A - FABRIC
331A - FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
354 - ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 - MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
404 - MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 - [211] - 20030709 - PARTICLE FILTER
474 - [646.9] - 20030617 - DIESEL PARTICULATE FILTER
49N - STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
527 - COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
580 - AIR CONDITIONER
643 - SERIES WHEELS WITH BROAD TIRES
690 - EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
806 - YEAR OF MODIFICATION
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 - DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
953 - CLASSIC/STANDARD EQUIPMENT
985 - COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
F211 - SERIES PRODUCTION 211
FS - COMBI - VEHICLE
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
H08 - WOOD TRIMM CALYPTUS
HA - REAR AXLE
L - LEFT-HAND STEERING
M002 - ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 - R4-DIESEL ENGINE OM646
P80 - SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
189U - GREEN BLACK METALLIC
331A - FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
M646 - R4-DIESEL ENGINE OM646

Osaisi ees käyttää kaikkia pitää alkaa lukee ohjeistus kirjaa.
Saattovalot olisi hieno omituisuus syksyksi yms juttuja.
Pitää alkaa tutustumaan ja vapun kunniaksi vaikka vahaamaan mersu ja volkkari
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja neuvoista.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Äh en minä saa noita kuvia esille vaikka kuin luen ohjeita ja yritän.....

Autoa en ole kuin tankkaillu pari tonnia tullu testailtua.
Ajo tietokone näyttää 7 kulutukseksi reipasta matkaajoa pää osin.
Lootaöljy huollossa käytän kesällä
-kyb venttiili
Mitähän muuta kannattaa samalla vaihattaa ku ylhäällä ja öljyt poies?

Kaikin puolin tyytyväinen hankintaan.
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Nämä on kyllä hyviä autoja, eikö sitä laatikon huollossa kyb ja läpiviennin pistoke kannata vaihtaa jos ei ole vaihdettu.

En mää mistään mittään tiedä, kunhan ajelen menemään samanlaisella. 8)
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Nonii se oli tuo pistoke tuon kybin lisäksi ku muistelin että jotaki näissä oli samalla hyvä vaihtaa ku ei tietoa vaihosta.

(124 öljyt ja jousi satsi 2-3 vaihtoon)
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Re: Apuja kun ostamassa s211 220cdl

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Leemu kirjoitti:
tyhtis kirjoitti:
Täysi vehon kirja voi olla hyvä juttu, mutta on syytä huomioda että vaihteistoöljyn vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan kuin kerran. Eli jos asiakas ei ole älynnyt erikseen vaihtoa tilata, voi askissa olla noilla metreillä jo melkoista tervaa sisällä :roll:
ja vielä lainattua :
"Laatikkoon vaiheltu säänöllisesti öljyt."

Mikä on seitenpykäläisen automaatti vaihteiston öljynvaihtoväli km:ssä ?
Ja monesko joka vaihto tehtävä huuhtelemalla ?
Laiminlyönnin takiako niistä menee sitä sähköistä ohjausyksikköä (jopa 200 tkm:ssä), vaiko alunperin huono laatuinen . Onkohan ongelma ohi siis ekavaihdon jälkeen, vai toistuva.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tonnin vikoja kannata pelätä. Ei pysty koskaan vaihtamaan autoa uudempaan jos kaikki pelottaa.
Öljynvaihto laatikkoon 60tkm välein, mikä laatikko vaan.
oulaistenliikenne.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

:D No mitäpäs se nyt yx tonni rahamiehille :lol:
Kiertämäänhän se pitää panna jos on liikaa, jotta markkinat pyörii. :idea:
Mutta kun jos kolmannes ajoneuvon hinnasta menee yhtäkkiä korjaamolle, ni monella :twisted:
Tosin viidenvuoden takaista hinnoittelua tuossa kattelin:
Laskua yhteensä lähes 2400 € :cry:
Onhan siinä eritelty: testauksia, ohjelman latausta/koodausta, sovitusta yms. kaikkea vaihtotyön ohella, mutta pelkkä ohjainyksikkökin yli 1600. Öllyä noin 6 litraa, joten ei todennäk. huuhteluakaan edes.
No onhan osien hinnat tippunu, mutta työn osuus tuskinpa, kilpailustakaan huolimatta.

"ja samalla vaihtais kybin ja pistokkeen ellei ikinä ennen oo tehty"

Mut mikä on kyb :?: :?:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Seiskavaihteisella laatikolla varustettu mersu maksaa vielä halvimmillaankin kahdeksan tonnin pintaan (en juuri nyt nettiautosta tutkinut, ja varmaan paljon ajettuja saa halvemmallakin) eli kyllä sellaisen ostaja on paljon enemmän rahamies kuin tuhannen euron korjauksen teettävä :D

Omaan 211:een laitoin heti ostettuani kai noin tonnin rahaa (kaksi uutta suutinta, huollot ja alustan osia ym) eikä yhtään tuntunut pahalta koska olen yrittänyt aina pitää mielessä toimintatonnin todennäköisen pikaisen tarpeen auton oston jälkeen.

Se on ihan kuvittelua jos ajattelee että ostanpa uudemman auton jota ei tarvitse korjata vuosikausiin, johon ei jossain vaiheessa se tonni mene yhdellä kertaa.

Tässä kirjoitellessa muistui mieleen eräs korjaamon asiakas noin 30 vuoden takaa. Oli ostanut uuden Opel Astran kolmisen vuotta aiemmin ja nyt tuli korjauttamaan vuotavaa pakoputkea. Takapöntön vierestä oli putkeen tullut reikä, ja pörinähän sieltä kuului.
Sanoin äijälle että uusi pakoputken takapönttö pitää laittaa, niin tämä ärähti heti että "Niivvaa tiijäkkönää poika mitä se maksaa !!"
En tiennyt, mutta se tuli selväksi ettei sellaisia rahoja nyt autoon laiteta.
Niinpä, uusi auto oli kyllä pystytty ostamaan mutta kun siihen mahdollisesi ensimmäinen sellainen parinsadan markan vika tuli että olisi joutunut maksamaan remontista kyllä tuntui pahalta :wink:

No, sori, meni sivuraiteelle :idea:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

https://www.mbosa.fi/turbiinin-lukko-ky ... ainen.html
Tuoltahan se kyb löytyikin ihan vain jäkistä katsellessa.
Eipä taida kannattaa vaihdelle jos ei oireita.

viewtopic.php?p=678258
Ja tuollakin sivuttu asiaa jo vuosia sitten
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kyllähän se vähän on nii että kun uuven (tai itselle uuden) auton eli käytetyn kun vaihtaa nii aina saa varata sen touhu tonnin käyttöön otto huoltoon.
Tieten joskus pääsee vähemmällä ja riippuu miten autoa tahtoo pitää.
Itseä kun meinaa ärsyttää heti jos joku kolahtaa yms pitää alkaa tonkii ja korjaan.

Sillä itse olen laatikkoon vaihtamassa tuon pistokkeen ja kybin samalla kun öljyt käytän poies.
(Ei harmita niin paljon ku uuvet öljyt loovasa ja alkaa kyb tms ketuilee kun niitä on jonku verran mennykki...)
Ja niiku omassa tapauksessa tälläkin on jo 400 thkm rikottu nii aina jotain pikku laittoa löytyy.
Vaan aina seon mukava kuulla muun merkin kuskeilta kun ehtoolla käymmä tansseissa "onse vain vanhassaki mersussa loihakka kyyti eikä natise tai pauku vaikka jo noin paljon ajettu"
:kuski: :kuski:
Tämmöstä tällä kertaa.
Ps missähän täälä merilapissa kannattaa käyttää laatikko huollossa ja pyörän suuntauksessa tuota autoa?
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

dealer kirjoitti:Seiskavaihteisella laatikolla varustettu mersu maksaa vielä halvimmillaankin kahdeksan tonnin pintaan (en juuri nyt nettiautosta tutkinut, ja varmaan paljon ajettuja saa halvemmallakin)
Loppuvuodesta kun omaa seiskalovista veekutosta yritti viidellä tonnilla myydä niin ei kukaan ottanu yhteyttä, siitä muutaman satasen laski nii johan lähti pihasta. Toki karvan yli puoli miljoonaa ajettu mutta kaikki rempattu mikä niissä yleensä pelottaa. Liekö ollu huono aika just veronpalautusten tuntumassa :roll:
tyhtis kirjoitti:Ps missähän täälä merilapissa kannattaa käyttää laatikko huollossa ja pyörän suuntauksessa tuota autoa?
Hintoihin kantaa ottamatta totean että ite oon aina käyttäny omat mersut Niemelässä. Tietää mitä saa ja tietävät mitä tekevät, ei oo ollu tarvetta kysellä muualta.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

No tuossa tuli jo paljon vastausta.
Kun itellä aijemmin kokemusta "nyrkkipajasta" eihän niitä nykyää ole mutta yleis korjaamosta.
Käytin 124 laatikko huolto/remomentissa ja pyörien suuntauksen tarkastuksessa.
Taapersin tiskille ja ilmoitin nöyränä lakkikourassa että pitäisi rönttään vaihtaa vaihteisto öljyt ja samalla 2-3 jousi sarja myös vähän kiristää paineita ku luisti tuo vaihto.
Saman tien ammuttiin alas että tommonen ole mahdollista loota sökö turhaa ees öljyjä vaihat..... (tuhrasin ite myöhemmin tunkin nokassa ja alko toimii)
No vanhus huollettii ja olivatten sitten kattoneet pyörän kulmat ja "nehän oli ihan perseellään sääjettii kohalleen"
Tämän säädön jälkeen rattaat alkoi kulumaam entistä enemmän ja tuntu ettei kaistan leveys riitä.
Mainitsin asiasta ilmoittivat että seon kunnossa niiden osalta olisiko jo nii laho että notkuu ja siksi kiemurtelee.....
Tämän jälkeen olen pää sääntöisesti pyrkinyt kaiken ite laittelee...
Ei vain ole nosturia käytössä nii mm laatikko huollon käyttöisin liikkeessä....
Pittää kysellä niemelästä hoito aikaa ja samalla tarkempaa huolto historiaa ku siellä käytetty aina ennemmin....
Kiitos....
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

SBC-yksiköitä menee vieläkin tehtaan goodwilliin.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

niin tuo onkin mielen kiintoista kun osalle saanu tehtaan piikkiin suon yksikön vaihtelevalla huolto historialla ja osalla vastaus ollu että yli 10vee kaivahan herra hyvä sitä povitaskua missä pidät pörsiä??

Mutta vissiin EHKÄ voisi olla senssiä likipittäin täydellä huolto historialla saaja jossain määrin tuo SBC yksikkö tehtaan korvaus alueeseen jos sattuisi vaikka huomen aamulla syttyy ilmoitus aamun iloksi??

ps. miten tuon otsikon voisi vaihtaa osuvammaksi kun laitos on jo ostettu?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tyhtis kirjoitti:ps. miten tuon otsikon voisi vaihtaa osuvammaksi kun laitos on jo ostettu?
Meet ensimmäiseen viestiin ja painat siellä "Muokkaa". Sitte voi muokata otsikkoakin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Ystävällisesti kiittää hän :) otsikko ruuvattu kohilleen.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin merssulla kohta ajeltu 3000km ja ei kaduta vielä.
toimii niiku kuuluu.
Laatikko on minusta mieluisempi ku käyttää moodia S jotenki jämäkämmin vaihtaa
C on semmoinen ihmetteliä (tai sitten tuntuu siltä ku aijemmin ollu w124 automaatti)

soittelin niemelään 15 000 sitten on vaihettu lootaöljyt huuhtelemalla
ja muutenni oli melko vasta (40 000km sisään)
taka pussit
kaikki iskarit
levyä palaa jarruihin
öljyjä nesteitä
ymsyms

kattoa jos tuon kybin vaihattaisi mutta suosittelivat niemelässä lootan nollausta ensi hätään uskoivat että saattanu kaasupoljin muuttua edellisen jäljesta :lol: :lol:

diiseliä menee tässä 60km työ ajossa (maalaisteitä 80- ? nopeudella välillä enemmän hoppu ja välillä ei)
aika tarkon 8 pinnassa onko paljon vai vähän?? (tähän kuuluu aina jonnin verran tyhjäkäyntiä ja kylä pyöritystä)
yhen pitkän huikosen ajelin vakkarilla niin sain 6 pintaan kulutuksen

Tankkaus metoti on tripissä 700-800 kurvataa ossuuskaupalla merssuu tankkitäytee poonukset itelle.

Tietokone näyttää uskollisesti 6,8-7,2 tätä pitkän välin kulutusta uskoo ken tahtoo.

ja nyt olen koittanu kuvia laittaa puhelimella tapletilla ja tietokoneelle kaikki näkevät kuin hyvin olen onnistunut siinä :oops: :oops: :evil: :evil:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

on 8 litraa satasella vähän runsaasti nelimukiselle... mitkäs kokoluokan renkaat on alla, onko ilmanputsari vaihdettu milloin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Omassa laskettu kulutus nyt 25tkm ajolla 7.2, aika paljon on ajeltu kylillä ja kaupungissa.

Ei ollenkaan paha tuommoselle isolle autolle ja 2.7cdi toki koneena.

Tuikku osasi hommansa kun tämän sääti ohjelmalla toimivaksi :)
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

No itekki mietin että vähän isohko kulutus mutta kuiten aika raskas lenkkari oikeassa jalassa?
5000km sitten käyny huollossa mm moottori öljyt vaihteisto öljyt eiköhän ne niemelässä ole ilmasutitki vaihtanu?
Ei kuiten pölläyttele vaikka polkee.
Vakio rattaat pyörii alla.

Pitää seurailla tuota kulutusta lisää mihin asettuu.

Missäs pitäisi tämmösessä sekalaisessa ajossa mennä tämmöisen ison auton automaatilla ja eipä tule kyllä ajettua pisaralla pisimmälle tyyliin?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

No verrokkina mun väykky menee seka-ajossa 7L/100km ja mun exW211 320CDI meni 7,5:een... tuo Ässä menee jossain 8 pinnassa. Käytän kickdownia. :wink:

Kyllä pikkukoneella ja tuolla korimallilla normirengastuksella pitäis seka-ajossa päästä alle seiskan jossei nyt ihan kokoaikaa ole suonenveto oikeessa jalassa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”