W219 2005 3.5 b, diagnoosiväylästä ei yhistä

Vastaa Viestiin
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

W219 2005 3.5 b, diagnoosiväylästä ei yhistä

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Mikähän olis vikana, tai mistä vikaa voisi etsiä, kun laittaa näitä ns. Kunnollisempia diagnoosilaitteita kiinni, niin ei vaan pääse säätämään mitään. auton saa käyntiin, mutta vikakoodeja näyttää mittarissa, mutta ei pääse näkemään mitä. Ei edes suoraan ratista naputellen. Sekaisin kuin käkikello!

Kun starttaa niin ainakin tuulettimet lähtevät huutelemaan täysillä heti?? :shock:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

sulakkeet katottu? Flektin huutaminen yleensä johtuu siitä että joku paikka ei eculla saa jännitettä. Mitäs se mittari sanoo, kyllä ne pitäis siinä alussa piipittäessään sanoo miksi ne 'malfunctionit' tulee, ja sammuttamisenjälkeen siitä pitäis päästä selaamaan, toimiiko rattinapit muuten? Mitäs stari sanoo kun yrittää yhdistää, syttyykä muxin valo (jos c3)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Jep. Aulakkeet on katottu ja pitäs olla ehjätkin. Muuten täytyy kai tutkia uudelleen vielä kerran ja katsoa, että oikeilla paikoilla, vaikka kerran jo tehtiinkin. Staria ja Boshilaisiakin ollut kiinni, mutta ei näy, eikä pääse ettepäin, että näin, mutta täytyy huomenissa kokeilla uusiksi, jos ei sitten tule jotain ihan uuden uutta ideaa....
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Joku kuvakaappaus siitä miten Star reagoi tai parempi kuvaus tänne. Pitäisi tietää saako se testeri ollenkaan yhteyttä CGW:lle ja siitä eteenpäin. OBD-liittimen jännitteet ja CAN kunnossa...

Ei se mittaristossa näytä vikakoodeja, virheilmoituksia vain sellaisista asioista mitä kuskin pitää huomioida.
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Joo juuri äsken tuossa keskusteltiin kaverin kanssa. Lupasi ottaa molemmat huomenna mukaan, katotaan ja kaapataan. Lähettelen tänne kuvat heti kun edetään hommassa. Kiitos!
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Niin ja ei siis näytä vikailmoituksiakaan, vain määrän niistä. Tuli hieman sekoitellen kerrottua jutusta. Mutta palataan.
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

No voe helevata, kun itellä tiputtelee tietoo, eli näyttäs siltä, ettei stari, tai boshilainenkaan siis saa otettua yhteyksiä.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

https://www.youtube.com/watch?v=qmvfvJs01Eo

En tiedä onko apuja, mutta tollanen tuli joskus vastaan YouTubea selaillessa ja nyt muistu mieleen. Ihan mielenkiintoinen video kaikinpuolin vaikka onkin vähän jenkkihapatusta ja kaveri ei selkeestikkään ole mikään MB-asiantuntija. Tosin se voi olla ihan hyväkin asia joskus.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Tattista vaan joo. Täytyypi kattoo nyt vielä tuo sulaketaulu tuosta kuskin puolelta ihan erikseen, että onko siellä hapettumia.
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

No, eipä tuosta videosta ainakaan ollut toistaiseksi juuri nyt apua.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Kuva

Tommosia herjailee??

Miten on, jos kokeilee releiden vaihtoa, niin onko ns. takasampassa samoja releitä, joita voisi vaihdella eteen, kun tuossa ehkä olisi yksi ylimääräinen kaverilla työstettäväksi?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

4 ja 5 on -
16 +

ei tarvitse edes gogletella
viewtopic.php?t=23680&postdays=0&postorder=asc&start=30
kuva pinnien paikoista

jos ei jostain syystä testeri kerro mitkä pitää tarkistaa

osa taka samin releistä on samoja selviää helposti osanuomeroita vertaamalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Kiitostapa vaan. No eikun huomenissa etusamppa irti ja kokeilemaan , jos alkaisi pelittämään releiden vaihdolla ja perästä kuuluu, toivon mukaan...ihan vaan varoiksi kyselen vielä, mikäpä olisi sitten seuraava kohde, jos ei tämäkään auta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Releethän pystyy vaihtamaan ilman samin irrotusta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Tossa näyttäs kyllä olevan etupuolella pelkästään sulakkeet? Tai sitten olen ihan hakoteillä ton etusampan suhteen.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Autohan on kai periaatteessa sama tekniikaltaan kuin W211.

Tämä starttaa ja laittaa karvalakkitesterilläkin ilmoituksen, No protocol found ja auton omassa näytössä mm. vikailmoitukset, joissa Display faulty, SRS restraint system defective, ESP defective, ABS defective,
Yleensä näytössä 5 manfauld, valillä kaksi.

Vuotava jarruputki vaihdettiin tuossa, mutta pitääkö sekin nollata tossa koneella? Alkoi huutamaan näyttö punasena, mutta rauhoittui siltä osin, kun putki vaihdettin.

Jos lähtee liikkeelle alkaa, kuten tuolla yhdellä videolla flektit huutamaan, mutta erikoisuutena, ohjaustehostin toimii jonkin aikaa ja putoaa sitten pois käytöstä. Kumma vekotin on joo
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Sakari kirjoitti:Koita ihan ensin irroittaa akku 30 minuutin ajaksi. Jos joku tietokone vaan jumissa, niitäkin on ollut.
Toi tehtiin jo aikaisemmin ja ladattriin taka-akku samalla, ei muutosta, vaikka jo silloin toivossa elettiin.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Pääseekö niihin moduleihin käsiksi kun on pelkät virrat päällä mutta kone ei käy?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Mou kirjoitti:Pääseekö niihin moduleihin käsiksi kun on pelkät virrat päällä mutta kone ei käy?
No, kokeillaan tuotakin. Ilmotellaan, jos sattuu pääsemään. Onko tietoa, jos on noin päässyt kiinni?
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

jjartsa kirjoitti:
Mou kirjoitti:Pääseekö niihin moduleihin käsiksi kun on pelkät virrat päällä mutta kone ei käy?
No, kokeillaan tuotakin. Ilmotellaan, jos sattuu pääsemään. Onko tietoa, jos on noin päässyt kiinni?
Itsellä SLK:ssa hajonnut jännitesäädin laturissa sotki ja hajoitti ylijännitteellä etu-Samin. En tiedä olisko tullut kuntoon pelkällä jännitesäätimen vaihdolla, mutta kun kerta uusi Sami oli jo tilattu niin laitetiin kaikki.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

Jos nyt viimeistään huomenna saataisiin paikalle molemmat vehkeet, star ja bosch, josko alkais jotain pelittämään ja kaveri löytäis romppeistaan sen takasampan, että voitais kokeilla ne releetkin kunnolla.

Eikä tässä mitään muuta ole huolena kuin se, ettei yksinkertaisesti tiedä, mistä voisi tuon vikarykelmän purkamista voisi alkaa kunnolla etsimään. Tulee nimittäin hintoihinsa, jos joutuu ihan arvailemalla kokeilemaan jokaisen elementin yhdessä, tai erikseen... Mutta ehdotuksia otetaan vastaan, koska ei kai tämä ensimmäinen mese ole, joka alkaa tällä tavalla wit****lemaan... :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jjartsa kirjoitti:Jos nyt viimeistään huomenna saataisiin paikalle molemmat vehkeet, star ja bosch, josko alkais jotain pelittämään ja kaveri löytäis romppeistaan sen takasampan, että voitais kokeilla ne releetkin kunnolla.

Eikä tässä mitään muuta ole huolena kuin se, ettei yksinkertaisesti tiedä, mistä voisi tuon vikarykelmän purkamista voisi alkaa kunnolla etsimään. Tulee nimittäin hintoihinsa, jos joutuu ihan arvailemalla kokeilemaan jokaisen elementin yhdessä, tai erikseen... Mutta ehdotuksia otetaan vastaan, koska ei kai tämä ensimmäinen mese ole, joka alkaa tällä tavalla wit****lemaan... :roll:
joko mittasit sen portin

kokeille yksikkö kerrallaan yhteyttä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

CDI203 kirjoitti:
jjartsa kirjoitti:Jos nyt viimeistään huomenna saataisiin paikalle molemmat vehkeet, star ja bosch, josko alkais jotain pelittämään ja kaveri löytäis romppeistaan sen takasampan, että voitais kokeilla ne releetkin kunnolla.

Eikä tässä mitään muuta ole huolena kuin se, ettei yksinkertaisesti tiedä, mistä voisi tuon vikarykelmän purkamista voisi alkaa kunnolla etsimään. Tulee nimittäin hintoihinsa, jos joutuu ihan arvailemalla kokeilemaan jokaisen elementin yhdessä, tai erikseen... Mutta ehdotuksia otetaan vastaan, koska ei kai tämä ensimmäinen mese ole, joka alkaa tällä tavalla wit****lemaan... :roll:
joko mittasit sen portin

kokeille yksikkö kerrallaan yhteyttä
Kyllähän tuota jo kerran koitettiin, mutta pitänee vielä kerrata kokonaisuudessaan kaikki, että taistelu tuulimyllyjä vastaan jatkukoon....
jjartsa
Viestit: 49
Liittynyt: 03.9.2007 12:02

Viesti Kirjoittaja jjartsa »

No viimeinkin selvisi, kun kokeiltiin dieselin infoboxilla, niin pääsi ettepäin, eli kyseinen infoboxi vaihtoon, Veholla oma boxi naftisti hieman yli 1300 ja germaanilta alle 40 eunukkii, että näin ja sitten vielä oikealta takaa absmagneettirengas vaihtoon ja avot, toimii.

Helevata mikä riesa ja loppujen lopux osat yht. alle 60 eunukkii. :lol:

Niijuu ja kiitos kaikille vaivaa nähneille....
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mikä on infoboxi?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”