Project Jsus - Registered at last: R107 450SL -78

Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Sikafleksin kierrät kaukaa pitää sisällään semmoisia aineita että ruostuu taatusti....sitä varten mitä suunnittelet on ihan omat massat.... :evil: sika on viho viimeistä tavaraa noihin tai mihinkään missä on peltiä ja kosteutta :!: samassa paikassa :!:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

pumba kirjoitti:Sikafleksin kierrät kaukaa pitää sisällään semmoisia aineita että ruostuu taatusti....sitä varten mitä suunnittelet on ihan omat massat.... :evil: sika on viho viimeistä tavaraa noihin tai mihinkään missä on peltiä ja kosteutta :!: samassa paikassa :!:
Eli niin kutsuttua kallista säästöä... :lol:

Taitaa olla viisainta vaan kiltisti ostaa kunnon aineet ja unohtaa kikkailut... Toi ilmaiseksi saatu -90 205 pösö on enemmänkin niitä varten...
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

No niin, toverit. Kevät se sieltä tulee ja taas pitäisi palata tämän projektin äärelle. Onpas tehnyt muuten hyvää pitää pientä taukoa mersuista ja ajella huolettomilla ranskalaisilla.... :wink: 8) :oops:

Vielä, kun vähän aurinko paistaisi lämpimämmin, niin ehkä jaksaisi taas vääntäytyä autotalliin ihmettelemään, mitä sitä taas pitikään tehdä...
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Jsus4 kirjoitti: mitä sitä taas pitikään tehdä...
< - Josko tuon sikarin saisi sauhuamaan :?: :D
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Ruoja kirjoitti:
Jsus4 kirjoitti: mitä sitä taas pitikään tehdä...
< - Josko tuon sikarin saisi sauhuamaan :?: :D
Siitä muutama kunnon henkonen, niin varmasti mieli kirkastuu ja päämäärät selviävät... 8)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Komeen näkönen peli ja kohtuu pienillä, entistä ehompi 8)

Itellä toi USA -look ja väri hivelee silimiä :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Pitäisi nuo lattiapalat ostaa joten olisikohan tämä hyvä vaihtoehto:

http://www.sls-hh-shop.de/index.php/cat ... prod_12539

Sopiiko ne heittämällä tuohon ameriikan 450SL -78:iin?

Olisiko jollain tiedossa jotain parempaa vaihtoehtoa?
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

No niin, nyt se sitten pitäisi ryskästä kuntoon... :D

Jos ei heinäkuun puoleen väliin ole kunnossa, niin tulkaa porukalla antamaan sakinhivutusta, jookosta? :wink:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

voin ajella mopedilla kattomaan tätä rojektia,, kun saan mopedit ensin iskuun :lol:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

eero1989 kirjoitti:voin ajella mopedilla kattomaan tätä rojektia,, kun saan mopedit ensin iskuun :lol:
Tervetuloa, osaajia kaivataan aina ja kyllä minä kahvit keitän, mutta ei taida kannattaa laittaa tippumaan ihan vielä.... :wink:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Jsus4 kirjoitti:mutta ei taida kannattaa laittaa tippumaan ihan vielä.... :wink:
juu ei :roll: mutta jos sillon heinäkuun puolvälin tienoolla
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Hitsuuhommat ulkoistettu, joten nyt on teoriassa mahdollista, että tuo liikkuu kilvissä vielä tänä kesänä. Saa nähdä. Tallissa odottelisi toinenkin ameriikan peli loppusivelyä, ja tämä onkin aito amerikkalainen... 8)

Kuvan laitan myöhemmin, mutta tässä uusin kuva tästä toisesta kulkimesta...

Kuva
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ohoh hieno SL täälläkin. Taitaa olla ihan samanlaista roplaamista mitä minullakin. Lattiat on varmasti jokaisessa noissa vaihtokunnossa. Lähtökohta näyttäs olevan aavistuksen parempi mitä mulla.

Toivotaan että tälle kesälle valmistuu :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

niin juu,, mulla tuli tuo isompi mobedi "valmiiksi" kesäkuun vikalla viikolla.. pienemmästä on syyläri vielkin maailmalla,, tarviiko siellä päässä ajaa kuinka pitkä matka hiekkatietä,, superbikella olen kerran kokeillut ajaa hiekka tietä 20km/h on aikalailla maks vauhti,, ja kun 30km/h saakka luistellaan kytkimellä.. niin eiku sitä vaan mietein että tulisinko sittenkin tuolla enskalla.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

eero1989 kirjoitti:niin juu,, mulla tuli tuo isompi mobedi "valmiiksi" kesäkuun vikalla viikolla.. pienemmästä on syyläri vielkin maailmalla,, tarviiko siellä päässä ajaa kuinka pitkä matka hiekkatietä,, superbikella olen kerran kokeillut ajaa hiekka tietä 20km/h on aikalailla maks vauhti,, ja kun 30km/h saakka luistellaan kytkimellä.. niin eiku sitä vaan mietein että tulisinko sittenkin tuolla enskalla.. :roll:
Jos tulet Porin kautta Eurajoelle ja siitä Lapin suuntaan, niin hiekkatietä on noin 10 m ja sekin alamäkeä. :lol:

Mutta auto on nyt toisaalla laitettavana, joten vielä ei kannata tulla - ainakaan autoa katsomaan. Päivittelen tänne, miten tilanne edistyy...
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Wikke kirjoitti:Ohoh hieno SL täälläkin. Taitaa olla ihan samanlaista roplaamista mitä minullakin. Lattiat on varmasti jokaisessa noissa vaihtokunnossa. Lähtökohta näyttäs olevan aavistuksen parempi mitä mulla.

Toivotaan että tälle kesälle valmistuu :)
Joo, saman tyylinen projekti taitaa olla. Olisihan se kiva, jos pääsis vielä tänä kesänä luvan kanssa ajelemaan, kun tuo on kuitenkin odottanut tallissa jo muutaman vuoden.

Aiotko itse saada täksi kesäksi liikenteeseen, vai onko kyseessä pidemmän tähtäimen suunnitelma...?

Ja tässä kuva lupaamastani ameriikan unelmasta (toivottavasti ette odottaneet mitään hienompaa): 8)

Kuva
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jsus4 kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Ohoh hieno SL täälläkin. Taitaa olla ihan samanlaista roplaamista mitä minullakin. Lattiat on varmasti jokaisessa noissa vaihtokunnossa. Lähtökohta näyttäs olevan aavistuksen parempi mitä mulla.

Toivotaan että tälle kesälle valmistuu :)
Aiotko itse saada täksi kesäksi liikenteeseen, vai onko kyseessä pidemmän tähtäimen suunnitelma...?
Juu, ensi viikolla meinasin käyttää katsastuksessa. :) Pientä painetta nyt mutta tuleepahan tehtyä kun loma kerran on ja aikaa. Talvella sitten sisustan sipistelyä ja pikkupuutteiden korjauksia. Kesät on kuitenkin tarkoitus pitää ajossa, vielä en ala atomeiksi tuota purkamaan, katsotaan 10 vuoden päästä kun on pahimmat ajohalut lähteny. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

No, nyt on Mersu taas kotona. Seuraavaksi katsastukseen. Ajattelin, että vien suoraan konttorille ja korjaan vain listan mukaiset viat, niin pääsee kaikkein helpoimmalla ja nopeimmin.

Mutta mitähän tuohon nyt pitikään tehdä? Etu-umpiot piti olla E-hyväksytty ja olikos se niin, että ne pienet keltaiset valot eteenpäin eivät saaneet olla keltaisia? Sumuvalot (valkoiset keskemmällä alhaalla) kai saavat olla ihan tuollaiset? Oliko muuta?
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

:kuski: 8) :lol:

Kuva
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Pistetääs nyt tännekin pari tyhmää kysymystä:

Kysytään nyt vielä, että uudet öljyt perään, laatikkoon, ohjaustehostimeen ja moottoriin kannattaa varmaan vaihtaa ennen talven seisontaa, eikä vasta keväällä ennen uutta ajokautta? Sama kysymys tulpille ja johdoille?

Miten olette tehostimen öljyjä vaihtaneet? Säiliö tyhjäksi, uutta tilalle, mutta täytyykö operaatio tehdä monta kertaa, koska sitä vanhaa öljyä on kuitenkin siellä systeemissä kierrossa ja vain osa itse säiliössä?

Ohjauksessa on vähän klappia (muutama sentti) ja simpukka vuotaa öljyä, jos joutuu esim. pysäköinnissä vääntämään rattia paljon puolelta toiselle pienisä nopeuksissa. Mistä lähteä tätä mysteeriä ratkomaan? Simpukan irrotus on ilmeisesti hankala homma ja säätö vaatii jonkin verran osaamista?

Ja perä kolahtaa esim. hidastettaessa, kun laatikko vaihtaa pienemmälle. Voisiko tuo olla myös kardaanin ristinivel? Onko vinkkejä, miten varmistua, missä vika on?

Meneekö muuten perään ja ohjaustehostimeen sama öljy kuin vaihdelaatikkoon (Mobilin ATF)???
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

No niin, onnea! 8)

Mie olen aiemmin vaihtanu tehostimen öljyt vain imemällä vanhat pois ja kaatamalla uutta perään, moottori käyntiin ja pari kertaa ohjausta laidasta laitaan ja sama proseduuri pari kertaa perään. :roll: Tosin hyvähän ne kaikki vanhat paskat olisi saada simpukasta liikkeelle... Suodatin toki vaihdetaan säiliön pohjalle myös.

Jtkuthan käyttää ohjaustehostimeen laatikkoöljyä, mutta itse olen laittanut aina MB Lenkgetriebeoelia, saa merkkiliikkeestä. Perään ja laatikkoon löytyy Castrolilta tai Mobililta sopivat litkut, viisaammat saa sanoa oikeat tyypit kun en itse muista enää. :oops:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Niin, mitenkäs toi kolahdus, kun jarruttaa ja laatikko vaihtaa pienemmälle? Kardaanin laakeri vai perä vai joku muu?
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Nyt himottaisi 60-luvun Ässä. Kiinnostaisko ketään ostaa tätä?

Jos on hyviä arvioita, mitä tästä voisi pyytää, niin laittakaahan hinta-arvioita. Itse olen vähän hukassa hinnoittelun kanssa....
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Tämä jatkoi kohti uusia seikkailuja. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”