MB W212; ACTIVE BONNET MALFUNCTION!

Vastaa Viestiin
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

MB W212; ACTIVE BONNET MALFUNCTION!

Viesti Kirjoittaja josaa »

Heips! Potilaana Mb W212 220cdi vm 2010. Nostin konepeittoa voimakkaasti. Käsittääkseni tämän seurauksena mittaristoon tuli ilmoitus: Active bonnet malfunction. En ole törmännyt autolla mihinkään. Starilla tutkittaessa ilmoittaa ison F- kirjaimen kolmelle puskurin "törmäysanturille" (B15 1/1, 1/2 ja 1/3). Ja ilmoittaa, että olisi virtakatkos tai maadoitushäiriö antureiden ja ohjauslaitteen (N2/10) välillä. Olen irroittanut kaikki liitokset ja tutkinut liittimet, myös puskurin liittimen X26/36. Star ilmoittaa, että ei tallentuneita vikakoodeja. Enkä pysty näin ollen kuittaamaan isoja F koodeja (3 kpl, 1 kullekin anturille) pois. Meneekö virtaa/johtoa konepeiton saranan "laukaisimelle"?. Muut kysymykset: 1. Missä vika?, 2. Miten voin kuitata viat?, 3. Voiko näyttöön aina käynnistettäessä tulevan ilmoituksen (Active bonnet malfunction) poistaa starilla? 4. Voiko poistaa koko aktiivi konepeitto-ominaisuuden käytöstä?

yst tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Minusta käyttöohjekirjassa neuvotaan laukaisupanoksen resetointi.?

Jos konepelti on noussut takareunasta sen 50mm niin sen pystyy asettamaan saranoista takaisin normaaliasentoon. Voihan se myös olla että se luulee olevansa lauennut ja takareuna ei ole noussut mutta asentotunnistimet näkee konepellin liikkuneen.. ? En tiedä mistään mitään mutta arvailen lämpimikseni.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Missäs ne asentotunnistimet on?
yst tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Sen verran uutta tietoa Starilta, että B15 1/1, 1/2 ja 1/3:ssa vikakoodit D18C, D18E ja D18D olemassa ja tekstinä: Tiedonsiirrossa toimintoon "aktiivinen konepelti" liittyvän tunnistimen kanssa on toimintahäiriö.

Avaisiko nuo tiedot jollekin lisäapuja minulle? yst. tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niitä "paukkuja" on jouduttu vaihtamaan tuon vikakoodin vuoksi. Muuten en osaa auttaa tässä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Mitä tarkemmin tarkoitat "paukuilla"?
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sarnan laukaisinta, mutta nyt kyllä luin puutteellisesti aiemmin. Näköjään kolmesta eri paikasta vikakoodia eikä se kuulosta tutulta :?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Mitä nämä vikakoodit tarkoittavat: vikakoodit D18C, D18E ja D18D. Eikö kukaan tiedä?
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Sain korjattua "vian". Olin vaihtanut eturekkarin ruuvit ruostumattomiin JA kas kummaa - ne olivat muutaman millimetrin pitemmät kuin vanhat, ja ne pitemmät ruuvit hermostuttivat puskurin keskimmäisen anturin ja näin ilmeisesti syntyi vikailmoitus "Active bonnet malfunktion". Lyhensin ruuvit ja ilmoitusta ei tule! Että se siitä.

yst tv. Josaa
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No mutta hienoa :D Eipä olisi tuota täällä hoksattu !
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

:shock: :shock: :shock:
No hyvä että vika löyty... ei ollu sieltä yleisimmästä päästä (starissa pitäis olla sellainen wikipohjainen tipsipooli vikojen haeskeluun... 'tarkista että rekisterikilven kiinnitysruuvit eivät kosketa mahdollisesti läppitullessaan törmäysanturiin...' :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MHe kirjoitti::shock: :shock: :shock:
No hyvä että vika löyty... ei ollu sieltä yleisimmästä päästä (starissa pitäis olla sellainen wikipohjainen tipsipooli vikojen haeskeluun... 'tarkista että rekisterikilven kiinnitysruuvit eivät kosketa mahdollisesti läppitullessaan törmäysanturiin...' :lol:
Niin tai pikemminkin "Muistele mitä teit ennen kuin vikakoodi tuli"

Monesti joku "vika" on tullut aiemmasta remontinkorjuusta. Kaveri vaihtoi apuna 202 seen o-rengasta öljysuotimen jalassa olevaan kennon kanteen (m104) ja siinä sai nylvättyä imusarjan kiinnityspultin kannan paskaksi, murjottua vesiletkua niin että läpivienti (muovinen) halkesi ja vuoti litran tonnille mutta ei meinannut löytyä vuotoa millään. Taisipa samassa remontissa pudottaa imusarjan kohdistusholkin imukanavaankin, sitä ei löytynyt ikinä mistään.

Eli tee itse ja tiedät missä voi olla jotain sanomista.

Hyvä että vika oli kysyjällä näin "pieni".
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
josaa
Viestit: 84
Liittynyt: 31.8.2012 19:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja josaa »

Kiitos myötätunnosta!!
ENTISET:
W 115, 220d
W 123,200d
W 201,190 E
W 202,220d
W 203,220cdi
W 201,190d,vm. -89, vv.02-16
W 220,320cdi,vm. -03, vv.12-18
Nykyiset:
W 212, 220cdi BlE vm.-10, vv. 18-
W 221, 350cdi Ble vm.-10, vv.21-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo sähkö”