Ärrä tuli taloon

luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kuva

Vetokoukku ilmestyi perään koukkupajan toimesta. Takasumari palaa vaikka vaunu on perässä, pitäisikö starilla kertoa jotenkin koukun olemassaolosta? Toimii kuitenkin kaikki sähköt kuten pitääkin.

Nyt ensimmäisellä vaunureissulla, ja vikatilaa vetää päälle vajaan sadan kilometrin välein. Bootilla tokenee. Ei vikavaloja. Saas nähdä kun kotiin pääsee, että mikä sitä harmittaa.

Pitää varmaan vaihtaa harrastusta, kolme edellistä autoa on saaneet vikatilat päälle karavaanihommissa. S211 EGR:n ja Captiva DPF:n takia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pakokaasujen vastapaine liian suuri. Stari käskee tarkistamaan ahtopaineen tunnistimen, ainakin se testi menee kuten ohje sanoo. Voisiko Turbotecin ohjelma aiheuttaa jotenkin että kunnon kuormituksessa menee jotkut arvot yli?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Lisää ongelmia... Sähköt sekoilee, akun kuva loistaa mittaristossa, parkkitutka piippailee satunnaisesti, pyyhkijät pyyhkii nolla-asennossakin ym. Lataa hyvin kuitenkin. Star antaa herjaa kutakuinkin kaikista laitteista, että can-väylässä joko yli- tai alijännitettä ja/tai yhteyskatkoksia. Akku hajoamassa vai joku kamala väylävika? Ja olikohan näissä yksi vai kaksi akkua?

Edit: itse itselleni vastaten, ei ole pikkuakkua, ja pääakkukin harvinaisen ikävästi esille saatavilla apukuskin penkin alla. Näkyy olevan alkuperäinen akku, eli eiköhän aloiteta korjausyritys vaihtamalla uuteen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Uusi akku paikallaan ja ongelmat poissa. Ei ollut muuten alkuperäinen akku vuodelta 2008, vaan vaihdettu merkkiliikkeessä vuonna 2015.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Vastapaineongelmia lähdetään taklaamaan koodarin suosituksesta vähentämällä pakopuolelta turhia osia, eli DPF:lle käy köpelösti. Tyhjennyksen ja uudelleensoftauksen välillä on reilu viikko lomalogistista syistä. Ei pitäisi kuulemma aiheuttaa ongelmaa kun tyhjennyksen jälkeen väitetään autolle että kiinni uusi DPF, joten polttoja ei pitäisi tulla kun paine-ero ei pääse muuttumaan. Jos kuitenkin poltto lähtee päälle, niin menee pikasoftaukseen kesken koodarin loman.

Toinen korjausmahdollisuus olisi ollut pudottaa syöttöjä, mutta se nyt ei oikein innosta ajatuksena. Kuulemma aiemminkin käynyt vastaavaa oiretta pakettiautojen kanssa täydellä kuormalla vedätettäessä, ja samat autot toimineet täydellisesti tyhjänä. Täysin samaa juttua tässä, ilman vaunua ei ikinä mitään, mutta heti kun tökkää tuon 1400-kiloisen painon koukkuun, niin sadan kilsan jälkeen limputellaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Sinulta viisautta, että vaunun edessä on veturi jonka pitäisi jaksaa vetää...

Työmatkalla on vakiopaikat, missä liikenne menee sumppuun kun autoista loppuu vedot. Yksi paikoista ns "takkopuarin mäki". Kajaanin suunnalta tullessa pidempi nousu ja välissä yksi ohituspaikka.

Tässä jo ohitettu takkopuari ja takana yksi nousu. Suoran päässä sitten mäki missä otetaan veturista mittaa.
https://goo.gl/maps/oQgj5o1cXqx

Onhan tuonne saanut soittaa virkavaltaakin paikalle kun rekat jää talvella jumiin.

Hyvää lomareissua!
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juu, kyllä tämä on ylivoimaisesti paras veturi tähän asti mitä on tullut käytettyä. Ei hyydy mihinkään niin kauan kun pysyy vikatila poissa. Enemmän ärsyttää kun kaikkien on pakko ohittaa 80:n alueella vaikka ajan tasan 90 km/h, ja jäävät sitten eteen hidastelemaan mäissä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

luokyio kirjoitti: Enemmän ärsyttää kun kaikkien on pakko ohittaa 80:n alueella vaikka ajan tasan 90 km/h, ja jäävät sitten eteen hidastelemaan mäissä.
Oisko niilla samaa tautia kuin allekirjoittaneella...? Minäkin painelen hyvässä paikassa herkästi ohi niin kuormureista kuin karavaanareistakin. Syynä yksinkertaisesti se, että vaikka jättäytyisi paremmankin turvavälin taakse, niin teikäläiset tukkii näkymän etiäpäin. Minä ainakin tykkään nähdä reippaasti kauas ja ennakoida sitä kautta ajamista. En kyllä sitten myöskään jää hidasteeksi eteen.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kamala onnettomuus kävi, uhrilta katosi sisuskalut.

Kuva
Kuva

Ei ole vielä ohjelmaa muokattu, mutta ainakaan ensimmäinen 40 kilsan ajo ei tuonut mitään vikoja esiin. Voi olla placeboa, mutta tuntuu vetävän aiempaa rajummin nyt. Peilistä ei ainakaan näy savua yhtään kuitenkaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Softa muokattu uudelleen ja jäljet hiukkasloukusta sieltäkin pois. Ja innolla vaunun kanssa reissuun kun luvassa kerrankin vikatilaton reissu... :roll:

Tai sitten ei. Universumi yrittää saada minut luopumaan vaunuharrastuksesta, vikatilaahan se taas tarjosi. Star antaa tällä kertaa ahtopaineen säätimen syypääksi. :ttu: Se ohjaus pelaa kuitenkin ohjeen mukaan, minkä stari käskee tekemään.

Ja lisäksi akun kuva palasi mittaristoon, näin surkeako on TAB... Akkuliikkeen oma merkki, jota luonnollisesti kehuivat taivaisiin. Vietävä takuuseen ja mieluiten vaihdettava Exideen.
Viimeksi muokannut luokyio, 19.8.2018 18:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettei olisi vaan pikkuakku joka vikoo ? Tai peräti vain sen liitin ison akun navassa ?

Ahtopaineensäätimen vikakoodi saattaa johtua myös imusarjan läpistä.
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Missä tämän pikkuakku on, luulin ettei tässä versiossa ole?

Kurahaararemppahan tähän on tulossa, samalla kannattanee heittää läpät kuikkaan...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipähän taas muista oliko se ison akun vieressä piilossa vai etujalkatilan sivussa alhaalla, kun niitä ML/R/GL eri paikoissa on.

Googleen "w251 auxiliary battery location" :D
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Hmm, pitääpä purkaa tuo apukuskin jalkatila uudestaan. Viimeksi olin löytävinäni tiedon ettei tässä olisi, mutta kertahan se olisi ensimmäinenkin, että joku netissä kirjoitettu ei pitäisikään paikkaansa. :lol:

Ison akun vieressä ei ainakaan ollut.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Akku ei ole herjaillutkaan enää kertaakaan latauksen jälkeen, seuraillaas tilannetta.

Kurahaararemppa tehtynä, aina yhtä iloista käydä tämän kanssa korjaamolla. :oops: Noh, tyyppiviat selätettynä, jokohan rauhoittuisi. Reilu 30 000 km tullut ensimmäiseen vuoteen metrejä, eli ei tämä nyt ihan paikallaankaan ole seissyt eurojen vastineena.

Kuva
Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ongelmatonta on ollut elo tämän kanssa, mitä nyt pätkäajossa vaatii välillä latausta ettei herjaile akkua. Sitten olikin leiman vuoro, ei ihan sukkana mennyt...

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Leimankin sai kevyellä tonnin laskulla... :twisted:

Kuva
Jostain se vuotaa taas kuulemma öljyä... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Takavalojen vuoro reistata. Takaparkit/jarruvalot ei tahdo pelata. Vaihdoin ne kannat kun niissä oli selkeästi jo huono kontakti ja tyyppivika tuntuu olevan, mutta silti ei tahdo toimia. Starilla sain eilen illalla väkisin ohjattua valot päälle, mutta aamulla taas herjaa palaneita polttimoita ja ei toimi. :x

Ja vähän ulkonäkö otti osumaa myös... Purukumilla paikkaamme sen... Eiku nippusiteellä. Näkyy saavan tarvikepuskuria alta neljäänsataan ulkomailta, siihen maalaus ja asentelut (ja ehkä parkkitutka?) päälle. Kasko pudotettu luonnollisesti pois juuri pari kuukautta ennen töksäytystä. :idiot:

Kuva

Myynnissäkin tämä lievänä projektina... Olisiko kiinnostuneita? :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ärrässä ärsyttävä vika. Alunperin vasen takaparkki paloi kehnosti. Polttimon kantaa epäili korjaamolla, kokeili tinailla mutta ei auttanut. Vähän ajan päästä myös oikea puoli sammui vaikka polttimo ehjä. Jonkun aikaa meni sellaisenaan, ja lopulta vasen ei palanut ollenkaan. Ostin uudet kannat molemmille puolille, mutta ei auta.

Kuva

Star sanoo näin, kun nollaa muistin ja pakottaa starilla valot päälle, vasen toimii, oikea ei. Vähän ajan päästä sammuu vasenkin. Oikeaa ei anna päälle edes starilla ohjaamalla.

Valot otettu irti moneen kertaan, polttimo irroitettu ja laitettu takaisin, mitä seuraavaksi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös äRRässäkin ole taka-sam oikean puolen takavalon etupuolella siellä alhaalla ? Olisiko hapetusta liittimissä.
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

On joo, kokeilin nykiä irti liittimiä ja laittaa takaisin, uskaltaako tuonne suihkia jotain elektroniikan puhdistusainetta tms? Ei ainakaan heti auttanut, tosin taitaa viiveellä vaikuttaa muutenkin ennen kuin SAM antaa taas virtaa. Staristakin loppui virta ja laturi muualla joten ei käsinkään pääse nollailemaan.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Nyt sain toimimaan, todella tarkkaan pitää olla sopivassa asennossa polttimot niin palaa. Ei saa kääntää kokonaan kiinni vaan vähän vajaaksi. Molemmilla puolilla aika hapettuneen näköiset, johtunee siitä...Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Katos vaan, minulla on väyrysessä sama juttu... Takapolttimoiden tai siis niiden pitimien asento pitää olla just kohdillaan, ja missään nimessä ei saa loppuun asti kääntää :)
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”