Apuja kun ostamassa s211 220cdi (auto ostettu)

tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin siinähän sitä listaa tuli. Ja tänään töistä lähtiessä lista jatkuu....
Virrat päällä napsaus avaimesta mersu hörähtää jo totutusti käyntii ja SITTEN hehkun valo jää palamaan :shout: :shout: :shout: :supersad: :supersad: :supersad: :help: :help: :biggun: :biggun: :pope: :ää:


Millon lie vaihettu pitää alkaa kyselee hoitoaikaa hehkun vaihtoon ennen huoltoa. Itte en ala vaihtaa son 100% varma että son poikki ki ite vaihan.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin jääny tänne laittamatta mutta hehkujen vaihto meni näppärästi niemelässä. Auto pirttii huolto päälikön kanssa jutustelua kuppi kaakaota sain juotua asentaja toikin jo avaimia takaisin ja tuumasi että harvoin on näin helpolla irronnu cdi hehkut miten lie edes paikoillaa pysynyt :lol:

No joskus näinkin jopa minulla :roll:
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Sitten tämä seuraava ihmetyksen aihe.
Eli lisävalot pitäisi saaja kun syksy ja pimeä talvi lähestyy jahti ja työ hommien takia pimeitä korpitaipaleita johtotähti joutuu halkomaa.

Eli ilmeisesti tuo keulan etäisyys tutka vai mikä hienolta nimeltä onkaa joutuu napista laittaa kiinni lisävalojen kanssa.
Mitäs muuta ongelmaa mm valojen kiinityksessä pitää ottaa aiheeksi ku on parkkitutkaa puskurissa ja paljon muitakin johtoja mihin täräyttää ruuvit kun laittelee kilpitelinettä?
Vai onko olemassa ihan vasitut kierteet jossain mihin ruuvailla kiinni?
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tässä pähkäillyt tuota valo hommaa ja hankalaksi menee.
Eli puskuri kiinnitys vähän niin ja näin ku ongelmana ylä tuet.....
Tieten jos jonku palkin laittaa muta jostain syystä semmosta valopötkylää en saa säädettyä mieleiseksi.
Maskiin ei raaskisi köyttää mitään kiinni ja ei siihen oikein nätisti taida saajakkaa....
Selattu on nettiä omien valojen entrauksesta mutta en taida jaksaa alkaa työkaverin vuosittaiseen xenon jumppaan.
Eli pitikö tuosta vaan kiillotella umpiott ja yrittää pärjätä?

Muuten menny siksiki lepposasti vapun jälkeem 10600 km kertyny ja oikeastaan autossahan ei mitään vikaa ole ollu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikä on "vuosittainen xenon jumppa" ? :D

Kilpitelineellä saa riittävän tukevasti pyöreätkin lisävalot kiinni ilman ylätukia, kun ei laita suurikokoisia. Jotain tuollaista:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... o-sae#spst
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Kaverilla on samanlainen ku tuo minun auto eli normaali halogeeneillä.
On ite laittanut seenonit ja tieten hylky leimalla että rymähti ja tämän jälkeen oli alkanu tutki lisävalojen referenssejä nämähän menee yli ja hylky.
Sitten oli vielä keksiny kattoa että eihän näissä lisävaloissakaa saisi olla senoneita.

Nyt se sitten aina joka leimalle jumppaa sumareista ja ajovaloista ja pitkistä senonit poies ja lisävalot poies (vielä hällä hankalasti leima aika pimeällä ajalla)


Onko dealer sulla tietoa että meneekö kilven takana kui johtoja jos vetää pitkillä ruuveillä telineen kiinni (eli että yltää puskimen takus rautaan vai älymiiniähän se näisä mahtaa olla?)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taitaahan siellä parkkitutkan johdotus olla. Omaan laitoin 35mm pitkillä ruuveilla eli pelkästään muoveihin.
Eipä sinne leimalle tosiaan kannattaisi mennä laittomilla valoilla. Lähivaloista on helppo vaihtaa normipolttimot katsastuksen ajaksi.
oulaistenliikenne.fi
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Pitää yrittää tutkia täsä loman aikana tuota puskimen taustaa että missäs johdot luuraa...
Komiathan ne xenonit on ku kaverilla moiset ja parkeissa yms pikkuvaloissa ledit...
Ittessä vaan kiehtoo sisävaloissa normaali hehkupoltin.

Koittaa hinkuttaa ja putsata omat valot ja jotenki suunitella tuo lisävalo systeemi kuntoon
Kiitoksia kuiten infosta ja valo vinkistä.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin hoksasin extemporeena että käynpä konttuurin kautta..... noo sitten soiteltiikin mb osaan ku päästii konttuurilta.
Sieltä samalla tilasin ma aamupäiväksi ajan laajempaan huoltoon.

Mutta mutta katsastukseem (joko inssillä huonopäivä tai sitten sattu se "pomppautettava auto")
Eli ensinnä päästöihin mahottamam huuatuksen ja rääkkäyksen jälkeen tuumasi hyvät on savut eipä näisä ole ollukaa ylleensä moitetta.
Etu iskarit hyvät
Etujarrut hyvät heittoa 4%
Taka iskarit hyvät
Takajarrut hyvät heittoa 0%
Sitten se perus käsijarru kuskin puolella tehoa huonosti (lappuun merkintä)
Ja eiku nosturille kyllähän nuo ajovalojen kuviot on huonot pitäisi jottai tehä sulla noile umpioille (merkintä lappuun)
Rekisterikilven valotkin palaa himmeästi varmaan likaa tuolla lasin takana (merkintä lappuun)
Auto ylös kauon heilutusta vääntöä reuttuutusta täällähän on tämä etummaisen alatukivarren (reaktio tanko oikea nimitys kiitos mb osan asiallisen informaation) pallonivel välyksellinen.
Laittahan sitten tuo pakoputken lämpöpelti kiinni ku roikuu. (Tiesin rämissy ilkiästi välillä ja nyt ei rämise)
Kato on näitä poikkeuksiaki ei ilmapussit tai letkut suhise...
Auto alas kattoo renkaita ilmoitin heti että ovatten aivan loppu ja menossa vaihtoon kun laittelen nastat alle....
Mies kävelee tabletille naputtelee tulostin surisee antaa hymyilen lapun kouraan tulehan kuukauden sisällä uudestaan mielellään viat korjattuna.

Eise aina mene kerralla putkeen noo maanantaina ouluun mb autoon.
Huolto.
Reaktiotangon vaihto
Käsijarruun hihnat ja levittimet

Kotona koittaa kiillotella noita ajovaloja
Ja käyttää rekisterikilven valot putsata.

Sittenhän sitä voisi kattoa leiman jälkeen lisävaloja ja kovaa ajoa....
Sen verta tutkin että yhtäkiä en huomannu mahottomasti puskurin ja alumiini palkin välissä johtoja.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

NONIIN suur kiitos M-B osan porukoille ja palvelulle!
Nyt on merssu huollettu ja käs jarru tämäkkä reaktiotanko vaihettu.

Löytyhän sieltä vähän muutakin kiitos kun infottiin pitää laitella/laitattaa heillä kuntoon kevään aikana.
Pyysin hinta arviota löydetyistä remontti tarpeista het kun kerkiää laittamaan ja niinhän tapletti piippaili jo kotimatkalla kiitoksia vain!

Ilmeisemmin oli se ilmasuti tukkoinen kun huollon jälkeen tietokoneen mukaan kulutus tippui ja enään ei ole "taivassa" kulutus. (25000 sitten oli uusittu ainakin kirjan mukaan)
After startti näyttää järkiää maaseutu ajossa alta 6 lukemia.Ja ei het nouse korkiaksi ku pyörähtää kylällä 8)
Eli voisi sanoa että ollaan toleransseissa senki suhteen?

Ps oulusta kotia tullessa rekan perässä kokomatka, näytti lukemaa 4,8??? Varmaa todellinen 5,5-6? Pitää tarkistaa kun tankkaa.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Lisävalotkin en rakkeltu paikoilleen kilpiteline kiinni ja niihin tommoret retaattorit kaksi suorakaiteen mallista sopivan kauas sääti nii ei tuu omien pitkien eteen eikä haittaa "tutkaa"

Mietin myös alaritilään tommoista ohutta paneelia mutta taidan jättää heilän volvoon sen....
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Noniin nyt on kokeiltu kiillottaa umpiot ja ostettu "hyvät" polttimot ja ei noilla myrsky lyhdyillä vain näje mittää säädötkin tarkastettu pitäisi olla kohdillaan......

Tutkinu netistä tuota xenon hommaa enkä ole oikein päässy juoneen mitkä kannattaisi laittaa ja kuin työläs (ahas laittaa) ja pitikö jottai adaptereita viritellä väliin?
Ja sitten semmoiset jotka ei aiheuta ylimääräisiä häiriötä tai herjoja.

Ja se perinteinen 35w 55w vai vielä jotain isompaa?? :shock:

Ja kun kerta aletaan niin lyhyisiin pitkiin ja sumuvaloihin..... vaihellaan kesällä katsastukseen halogeenit ei maha mittään.

Kyllähän noilla varmasti pärjäisi kun lumi tulisi mutta mustalla ilmalla vaikka kuurasa paikat nii tuntuu että w124 oli paremmat omat lyhyet sumareilla ku tässä....

Kiitoksia taas.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Valojen suhteen mitään ei ole tapahtunut autolla ajettu ja tankattu isompia ei ole enää ollu
Kokkeillaan tätä kuva hommaa taas.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ei niillä kyllä tosiaan taho nähä muuta ku valkosella kelillä.
Muutenki melko surkee pyydys vanhaan Ässään verrattuna. Onnex on tarvittaessaa kopattavissa ajoon.
No joku tietysti puolustaa heti hintaerolla, mutta kun kuitenkin 10 v kehitystä välillä.
Ei kolise vanha Ässä ollenkaan sammalla tapaa kiharoissa, vaikka 211 katsastuksesta pelkällä raidetangon pään vaihdolla.
10 v tuoreempi ja ovenavauskahvat repii sormet verille, jotakin kiinamallia.
Sisäpeili peittää koko tuulilasin oikeanpuolen näkyvyyden.
Lippalakki jatkuvasti laipiossa kiinni tällaisellakin pätkällä, miten sitten isoilla miehillä (myös edellinen näkyvyys)
Kyllä vanha Ässä oli sentään auto, vaikka kiihtyvyydessä vähän häviikin, Mutta ajo-ominaisuuksissa ihan eri luokkaa. Uskoo ken vaan kun pääsee kokemaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

tyhtis kirjoitti: Ja kun kerta aletaan niin lyhyisiin pitkiin ja sumuvaloihin..... vaihellaan kesällä katsastukseen halogeenit ei maha mittään.
Mulla on Vito nyt leimattu jo kahesti led-sarjat (ei halvat kiinalaiset) ajovaloissa sekä sumareissa. Ei edes päätä puistellu katsuri, puhumattakaan että ois sanonu tai kirjottanu mitään. Eri konttoreilla molemmat kerrat.

Eli ei välttämättä oo pakko vaihella leimalle kynttilöitä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Eipä näiööä kynttilöillä meinaa nähä edes lumi aikaan.... jopa 124 sumarit päällä uusilla laseilla oli paaaaaaallllljon paremi valo teho.

Tuohon kyydin ja daadun paremmuuteen en oikein ala sanomaan mitään. Monesti ittellekki tullu tunne että kyllä vanha kunnon 124 olihan se kuiten MERSU mutta en minä nyt tätäkää menisi niin kauheesti haukkumaan hyvin menee tiellä pehmiä kyyti hiljainen jne jos vertaa vaikka puolison entiseen ajo autoon (-08 tdi variant golf vaikk toimiva hyvä auto seki oli)
Nykyään sillä on ajossa xc90 volvo....

Itsekkin olen miettinyt vakavasti jopa ääneen että tämän jälkeen taidan vaihtaa vanhempaan mutta kyllä pitää myöntää, että kyllähän nämä nyky auton mukavuudet on mukavia varusteita. w212 kattonu "sillä silmällä"

Supa onko sulla kokemusta 211 koriin noita led satseja näyttää aikasta isolta että sopiiko ne paikoillee vai arkailenko turhaan?
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Älä laita ledejä, laita mielummin uudet projektorit retrofitlabilta. Sitten niihin projektoreihin voit harkita vielä xenon/led lamppuja.

Jos sulla projektorit palaneet niin ei se auta vaikka sinne laittais tehokkaammat lamput yksinään, toki pienesti auttaa.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

tyhtis kirjoitti:Supa onko sulla kokemusta 211 koriin noita led satseja näyttää aikasta isolta että sopiiko ne paikoillee vai arkailenko turhaan?
Mulla oli 211:ssa bi-xenonit alunperijäänki ja kun peuran takia tuli sitte uuet umpiot niin niillä näki ihan tarpeeksi hyvin, ei oo kokemusta mitä sinne umpion taakse mahtuu.
Joissaki ledeissä on semmoset jäähytysviuhkat jotka vissiin pitäis saada taiteltua minne haluaa, mutta tosiaan ne projektorit pitää olla kunnossa että mistään tuikuista siinä on hyötyä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Tuota pitää alkaa tutkimaan päälle päin eivät näytä pahalta ja sen tiiän että aina käytetty "oikeita lamppuja" ettei yli suurilla ole poltettu ainakaan.
Mutta kyllähän noilla metreillä varmasti alkaa olee finaalissa nuo umpiot niin päältä kuin sisälmykset.

Juu ku kerran tässä käpistelin moisia ledi systeemejä ja ajattelin miten ihmeessä tuo voisi sopia tuonne paikoilleen ku hirvittää ajatus että polttimo pimenee ja joutuu pakkasessa alkaa vaihtaan :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Kuva

Projektorin peilipinta palaa puhki ja samentuu niin ei ne vanhat projektorit tosiaan mitään valaise vaikka sinne laittaisi minkälaisen polttimon tahansa.

Kuvassa ML:n 300tkm ajettu xenon projektorin peilipinta (Sama W211:ssä) Kiilto lähti sormin pyyhkäisemällä irti.
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Aaaaa seon tommoinen rakenne.
Juu eipä tuommosella peilipinnalla paljoa hurrailla.....
Tuohon vielä kuluneet umpionlasit nii jopa on mersulla samea katse.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Mika.T kirjoitti:Kuva

Kuva

Kuva

Projektorin peilipinta palaa puhki ja samentuu niin ei ne vanhat projektorit tosiaan mitään valaise vaikka sinne laittaisi minkälaisen polttimon tahansa.

Kuvassa ML:n 300tkm ajettu xenon projektorin peilipinta (Sama W211:ssä) Kiilto lähti sormin pyyhkäisemällä irti.
Hyvät kuvat, projektorit menossa kans testiin :D Tosin vanhaan w202
® Mesen linttaklubi
tyhtis
Viestit: 180
Liittynyt: 12.12.2010 18:07
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tyhtis »

Päivitellääs tännekki välillä.
Valoille en saanu tehtyä mittään näkkyy tuo pimea aikakin loppuvan....
Remonttia tehty sen verta että
-lisävalot otin keulasta poies
-sumuvalot piti uusata (jänis tuhosi toisen)
-mb osassa käytin huollossa
-moottori öjyt
-raikkari
-takakelkan isot puslat
-takalunkan tähti
Uuvet kesä töppöset michelin crosclimate.

Seuraavana tiiossa
Taakse narinat (pientä valystä ite en ole huomannu sanovat jo viimeksi huollossa)
Laatikko öljyt samalla kyb venttiili ja pitääköhän vaihtaa ohjain levy ku välillä vähän värkkää vaihdot?
Tutkia vuotaako joku paikka ilmaa nyt kelien vaihdellessa parinpäivän jälkeen joskus ollu kuskin takanurkka alempana.
Nuo ajovalot pitää laittaa kuntoon.......
Talvirenkaat
Ja mietinnässä josko vähän lisää voimaa mitenhän käy?

Onko muilla alkanu mittariston näyttö pikselöitymään tai oikeastaan tumma tausta yhesta laidasta pikseli kerrallaan muttuu valkoiseksi...


Muuten ei voi moittia autoa oon tykänny eikä ole ollu reilun 30thkm aikana yhtään vikatilaa tai mitään ajoa haittaavaa estävää vikaa normi huoltoa.

(Sbc yksikön antautumista oottelen tässä)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”