Tasonsäädön putkien vaihto

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Spacek
Viestit: 13
Liittynyt: 04.7.2013 23:44

Tasonsäädön putkien vaihto

Viesti Kirjoittaja Spacek »

Olen vaihtamassa tasonsäädön putkia S124:een. Osaako joku sanoa mikä virka muutaman sentin pituisilla ja noin millin vahvoilla metallitangoilla on kaasupallojen ja tasonsäätöventtiilin välillä olevien putkien päissä (putken sisällä)? Muista putkista ei tällaisia tankoja löytynyt. Mitä ilmeisimmin alkuperäiset putket kyseessä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tämänhetkinen paras arvaus on, että ne hiljentävät nesteen virtauksesta syntyvää ääntä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Spacek
Viestit: 13
Liittynyt: 04.7.2013 23:44

Viesti Kirjoittaja Spacek »

Putket ja kaasupallot nyt vaihdettu ja vuotava iskari korjattu, enkä laittanut mitään metallitikkuja putkien sisään. Toimii ihan normaalisti ja perä nousi niin paljon, että joutui säätään penkin selkänojaa taaksepäin. :lol: Pumppukin toimii normaalisti, vaikka olen ajanut sillä täysin kuivana putket katki poikki n. 30 tkm. :shock: Pumppu piti pitkään meteliä kuivana käydessään, kunnes hiljeni ehkä noin 15 tkm kohdalla. On tää Mese kyllä lujaa tekoo! 8)
vmmh
Viestit: 3
Liittynyt: 09.10.2018 17:59

Viesti Kirjoittaja vmmh »

Olen vaihtamassa vuotaa hydrauliputkea takaa koka menee palloille ja sainkin kuin sainkin auki pultit.Mutta kysymys että kuis paljon sitä nestettä vuotaa...litroja vaiko desejä
Onko jotakin erityistä huomioitavaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Deslilitroja - litra - luokkaa. Kahdella litralla pärjää varmasti.
Öljy tulee paineella, löysää liitintä varovasti.
oulaistenliikenne.fi
vmmh
Viestit: 3
Liittynyt: 09.10.2018 17:59

Viesti Kirjoittaja vmmh »

Kiitos
En saanut iskarin puoleisesta päästä kuin iskarin puoleisen pään kiertämään ja putken puoleinen oli yhtäpuuta
Hiukka alkoi liruttamaan mutta kaippa se sillainkin tyhjenee päivän aikana
vmmh
Viestit: 3
Liittynyt: 09.10.2018 17:59

Viesti Kirjoittaja vmmh »

Myrkyn lykkäsi...
eli se n. 10mm putki jonka toisessa päässä banjo ja toinen pää iskareille.

Parissa hydroliikkeessä puristelivat päätä kun ei ollut
heillä sopivaa päätä nimenomaan siihen iskarin puoleiseen päähän!

Oli tarkoitus tehdä letkulla mutta eipä taida onnistua vai oliskos
jolla kulla heittää vinkkiä kuis toimia?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”