Äitienpäivälahja

Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oonkin bongannu tuon ambulanssin muutaman kerran ja on tullu omistajaa jututettuakin 8)
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kesärenkaiksi valikoitui pikaisen hintavertailun jälkeen tälläkertaa Nankangit.
Tänään alle Tolimanien päällä <-- ohhoh mikä lausahdus..

Tuota merkkiä en muista ennen ostaneeni, katsotaan miten käy.
Vähemmän on ainakin puntteja vanteissa verrattuna edellisiin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hiljainen, hyvä ajettava, kesässä loppuu pinta vaikkei aja paljoa. Kokemukset Nankang NS-2 renkaista kesältä 2017 ja kolmesta autosta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Toistaiseksi Nankangeista ei valittamista, vielä on pintaakin jäljellä.

Moottoriöljyt vaihdettu, kilometrit 519322. Teboil diamond diesel 5w40.
Luonnollisesti myös suodatin, ei vaan taaskaan ollut pikku o-renkaita mukana paketissa.

Viime sunnuntaina kurmootin muutaman täyskaasukiihdytyksen D:llä.
No kiihtyvyyshän ei kummoinen ole, muttamutta..
Kas kummaa, vaihdelaatikon toiminta on muuttunut tuon jälkeen selvästi paremmaksi, 2-3 luisto 2000 kierroksen liepeillä vaihtaessa on toistaiseksi hävinnyt!!
Kohta laatikko varmaan hajoaa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Karvanaama kirjoitti:Toistaiseksi Nankangeista ei valittamista, vielä on pintaakin jäljellä.

Moottoriöljyt vaihdettu, kilometrit 519322. Teboil diamond diesel 5w40.
Luonnollisesti myös suodatin, ei vaan taaskaan ollut pikku o-renkaita mukana paketissa.

Viime sunnuntaina kurmootin muutaman täyskaasukiihdytyksen D:llä.
No kiihtyvyyshän ei kummoinen ole, muttamutta..
Kas kummaa, vaihdelaatikon toiminta on muuttunut tuon jälkeen selvästi paremmaksi, 2-3 luisto 2000 kierroksen liepeillä vaihtaessa on toistaiseksi hävinnyt!!
Kohta laatikko varmaan hajoaa.
Nankangeista sen verran, et itelää oli 5 kesää Nankangit alla (samat etuset, takaset meni 2,5 kesässä silestoneksi :wink: ) Muuten hyvä kestävyys, mutta 5 kesä V-uraset nankangit alla oli tuskaa korville... Alkaa uliseen ja vollottaan niinku pyöränlaakeri olis menny.... :roll: :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tälle on saatu kohtuullisen iso huolto valmiiksi:

-Laatikon öljyt + suodatin
-Peräöljyt ASD
-Suuttimien irrotus + tarkistus, sekä uudet prikat vuotojen takia.
-Eteen molemmat alapallot
-Oikea narinahela
-Taakse jarrulevyt paloineen + seisontajarruhilut + vaijeri oikealle
-4- pyöräsuuntaus

Työn suoritti muuan pohjois-pohjanmaalla sijaitseva mersuihin(kin) erikoistunut huoltokeskus. :)

Tämähän ei ole ollut mitenkään häiritsevän huono ajaa, mutta sivutuuliherkkyyttä on ollut havaittavissa. Sekä tienpinnan kallistelu ja kaikenmaailman patit ovat aiheuttaneet turhaa ohjailua.

Kumma kyllä, renkaissa ei ihmeellistä kulumaa havaittavissa tämän kesän ajoilla. Joku vanha rengassarja ilmaisi kyllä etupäässä sisäpuolen kulumista kauden jälkeen.

Kuva

Mutta kyllä voi auto muuttua!
Lyhyellä koeajolla ei vielä paljoa osannut sanoa, mutta kotimatkalla ero oli selkeä. Tuon pohjois-pohjanmaan kaupungin ja Kannuksen välinen tie patteineen ja pomppuineen on varsin mainio testirata. :wink:
Patit eivät aiheuttaneet korjausliikkeitä, jousitus teki tehtävänsä eleettömästi. Toki lievä halu mennä oikealle tien kallistuman mukaan on vielä olemassa, mutta sekin on selvästi pienentynyt.
Tyytyväinen olen työhön!
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Käväisin konttorilla huoltohommien jälkeen ja leimahan sieltä putkahti.
Tosin korjauskehotuksen kera, oikean vetarin sisempi suojakumi pitäisi saada uusi. Sekä suullinen maininta: takana oikean kallistuksenvakaajan yläpäässä pieni välys. Savut 1,8 taisi olla tähän asti suurin lukema.
Jäi se ilmanputsari vaihtamatta.

Suojakumi hoituu vielä pyöränkulmien säädön yhteydessä. Niissä jäi kuitenkin vielä parannettavaa hehkutuksestani huolimatta.

Lisävalot, nuo kolmetonniset ämpärit, jotka on jo lellikistä alkaen satunnaisesti keulalla olleet. Pistin taas keulalle ja samalla tuli muutama kojetaulun valo vaihdettua. No mitä sitten.. no sitä vaan että samalla meni mittaritaulun punainen pikkusulake, parkkivalot pimeni ja lisäboonuksena kierroslukumittari, lämpömittari ja öljynpainemittari pimenivät. Sitävastoin ASD vikavalo syttyi. :x Niin joo ja joku rele räpsytteli nopeaan tahtiin.

No.. hokasin sitten kun suutuspäissäni kalautin nyrkillä sulakelaatikon kanteen, heräsivät mittarit hetkeksi. Pikkusulake tosin oli jo vaihdettu.
Olinhan minä sulakkeita käpistellyt parkkivalo ongelman takia ja siellähän sulakkeista joku oli hapettunut. Putsailin niitä ja nyt kaikki toimivat.
Oletan syyllisen olleen sulake 9.

Tosin ASD vikavalo sammui vasta kun otin akunkengän irti reilun puolen tunnin ajaksi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti: mittaritaulun punainen pikkusulake, parkkivalot pimeni ja lisäboonuksena kierroslukumittari, lämpömittari ja öljynpainemittari pimenivät. Sitävastoin ASD vikavalo syttyi. :x Niin joo ja joku rele räpsytteli nopeaan tahtiin....
Oletan syyllisen olleen sulake 9.

Tosin ASD vikavalo sammui vasta kun otin akunkengän irti reilun puolen tunnin ajaksi.
Toistui tänään sama vika, tuo aikaisempi arvelu oli paskapuhetta.
Sulake 5 osoittautui olevan syyllinen.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Lauantaina vaihtui öljyt + suodatin. TB Diamod diesel 5w40.
Öljyillä ajettu vähänvajaa 10t.
Pesu, vedenpoistokanavien availua ym. tuusailua.

Konepellin lakkavirheet on kasvaneet isoiksi läikiksi, samoin on paljastunut vasemman etulokarin tyyppipaikasta lohkeillut pakkelikakku.

Näköjään olen tällä ajanut 89459 km. Omistusaika n.3,5 vuotta.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Nytpä on pyöränkulmat kohillaan teknisien ongelmien jälkeen. Pitää vielä vaihtaa alla olevat välikausirenkaat pois. Tallissa odottaa ihkauudet nastat (tietenkin), Yokohama 195-65-15 kasireikävanteilla. Toivottavasti ovat paremmat kuin saman merkin kesäkumit.

Myöskin katsurin moittima vetarin suojakumi on vaihdettu tuolla pohjois-pohjanmaan luottokorjaamossa, jossa on aina mukava käydä.

Aamuhämärissä ajelin töihin ja ehdin jo harmistella latausvalon kiilumista.
No sitten kunnolla katsoen ko. valo olikin jäähdytysnesteen merkkivalo.
Molemmissa kun on symbolina laatikko.
Kummallista vaan että se ei näy lähtiessä, vaan koneen lämmetessä alkaa himmeästi kiilumaan, eikä syty kunnolla kuitenkaan missään vaiheessa.
Nestettäkin on paisuntasäiliössä, varuulta lisäsin pari desiä, vaan eipä tuo auttanut.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Epezpalace
Viestit: 74
Liittynyt: 12.9.2013 22:39
Paikkakunta: Tammerborg

Viesti Kirjoittaja Epezpalace »

Olikos tässäkin..? No ainakin W202:ssa pissapojan ja jäähdytysvesiantureiden maadoitus oli jotenkin synkassa keskenään. Antureiden nyppäisy irti ja puhistus taisi auttaa asiaan.
Passat Variant AFN 1.9TDI -98
Hornet 919 -02
ex W202 1.8 -94
ex Citroén Berlingo 2.0HDi -01
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Epezpalace kirjoitti:Olikos tässäkin..? No ainakin W202:ssa pissapojan ja jäähdytysvesiantureiden maadoitus oli jotenkin synkassa keskenään. Antureiden nyppäisy irti ja puhistus taisi auttaa asiaan.
Voisipa hyvinkin olla jotain yhteyttä näillä. On pieni epäilys jotta taas on lasinpesuletkujen lämmitys käynyt kuumana, sulakerasian päällä on epäilyttävän märkää ja säiliökin tyhjeni kovin nopeasti. Sekä pesuveden määrän varoituslamppu ei syttynytkään vaikka säiliö oli tyhjä.

Jäähdytysnesteen määrän merkkivalo kiiluu ajaessa useimmiten, on toki hetkiä jolloin ei valoa näy.

Nuo Yokohamat on muka kovin äänekkäät minun korviini. Pitoa ei vielä juuri ole tarvittu. Uliskoon nyt sitten, tuskinpa noita sen takia toisiin vaihdan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Nytpä ei ole jäähdytysnesteen merkkivalo kiilunut varmaan kuukauteen.
Tosin autoa ei varmaan ole ajettu kunnolla lämpimäksi koko aikana, kun tuli vaihdettua työpaikkaa ja työmatkat hoituvat nykyään kävellen.
Edellinen tankkaus taisi olla helmikuun puolessa välissä ja nyt taas piti laittaa tankki täyteen. :shock:

Taitaa olla turhaa pitää dieseliä tällä hetkellä. Pitänee alkaa orientoitumaan bensakäyttiksen hankintaan. Huh! Sellaista ei minulla ole ollut kolmeenkymmeneen vuoteen.
Jotain tällaista ehkä.. voivoi.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/220/10183534
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tuskailin tuon laatikon toiminnan kanssa omassa w140:ssä ja mystisesti vika poistui kun vaihdoin toisen kerran ölyt ja suodattimen laatikkoon, siis se "töksäyttely" hävisi kuin seinään. Edelleen kyllä satunnaisesti heittää kierrokset sekunnin ajaksi korkealle 3-4 vaihdon yhteydessä :?

Henkimaailman juttuja nämä. Aiemmin nykäsi niin helvetin lujaa pienempää sisään satunnaisesti - voi olla että joku alipainevuoto joka tulee esille vasta kun kelit lämpenee taas..
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti:Tämän kiertovesipumppu on piilotettuna vissiinkin lasinpesunestesäiliön alle, *Huoh!
Menköön nyt lopputalvikin näin, en ala lumihangessa sitä irrottelemaan.
No jos liittimiin pääsee käsiksi, voisi kai sitä tarkistaa että jännite tulee pumpulle.
Menihän tuossa vissiin liki kolme vuotta viimein lumettomaan päivään.
Nytpä sitten tempaisin lasinpesunestesäiliön irti ja löysinkin alta kiertovesipumpun, joka oli kovin hiljainen.

Tähän olin jo kuitenkin valmistautunut JussaP:n keskusvarastolta löytyneellä pumpulla. Varaosassa osoittautui olevan ylimääräinen letkulähtö, jota meinasin jo alkaa tulppaamaan, mutta muistinpa sitten jonkun vaihtaneen pesän vanhasta pumpusta. Joten sitäpä minäkin kokeilemaan. Nyt uusi pumppu hyrisee, eikä ainakaan vielä vuotoja ole havaittavissa.

Tässä kohtaa jo tuijottelin myös syöttöpumpun päätyäkin, mutta ei nyt(kään) huvittanut irrottaa takakantta. Ostin Motonetistä oikein letkupihditkin, joten säiliön irrotus onnistuu hukkaamatta kaikkea jäähdytysnestettä. Tässä kun on se lämmityskierukka säiliössä.

Täytyy hieman ekana opiskella syöttöpumpun säätöä, ilmeisesti tyhjäkäynnin korotusmokkulalle piti tehdä jotain prikkakorotusta..ehkä.
Onhan tuosta ohjeita olemassa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Huoltokirjamerkintöjä:

Joutessaan vielä moottorin sisäpesu Motoxin aineella ja päälle uudet öljyt + suodatin. TB Diamond Diesel 5W40. Kilometrit 538632, eli vaihtoväliksi tällä kertaa 9726km. Ilmansuodatin myöskin uusittu.

Takaa kuuluu jonkinlainen lievä jytkäytys nopeasti paikallaan kaasuttaessa ja löysätessä. Pakoputkea koitin heilutella mutta en ääntä sillä aikaansaanut.
Voihan olla että sisällä autossa olisi kuulunutkin, mutta kun yksikseni tuusailin.

Nopean googlailun jälkeen pumpusta.
Tuo edellisessä viestissä mainittu prikkaviritys tulee kaiketi kyseeseen nostettaessa max-kierroksia.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Haaa! Ekan kerran ikinä, on autossani toimiva ilmastointi.
Naapurivoorumilta luin ilmastointikikasta, jota päätin kokeilla.

Järjestelmässä oli vähän ainetta (R12), pihinä kuului venttiilistä painettaessa mutta kompura ei mennyt päälle eikä kylmääkään tietysti tullut.
Kipaisin Motonetista putelin kylmäspräyta (CRC), korkkiin 2mm. poralla reikä, jota rassailin vähän kerrallaan isommaksi pilliä varten.
Auto käyntiin, kylmäpyyntö päälle ja suhuttelemaan.
Ja kas..kompura lähti hetken kuluttua pyörimään ja kylmääkin alkoi tulla!!
Katotaan nyt kuinka kauan.
En punninut purkkia, arviolta puolet kai sinne meni.
Helppo ja halpa tapa kokeilla kuitenkin.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Saas nähdä pääseekö hehkun vaihtoon kohta.
Pariin otteeseen käynnistäessä on hehkuvalo palanut vain lyhyen hetken, mutta käynnistyttyään on hehkuvalo syttynyt uudestaan suurinpiirtein sen jälkihehkun ajaksi.
Tosin tuo lyhytkin hehkutus on riittänyt, kone jää kuitenkin kakomatta käyntiin heti. No.. ainakin kesäkelillä.

Saattaapi olla että joku hehkuista on huonompi muita, tai miksei johtimen huono liitos jollain hehkulla, tai hehkurele..
Jäikö jotain huomioimatta?

Tarvii mittailla joku päivä.

Nytpä muistankin, kiertovesipumpun vaihdon yhteydessä pidin melko pitkään virtoja päällä, jolloin hehkutuskin naksutteli pitkään päälle/pois.
Tuossa tilanteessahan joku huono liitos voisi alkaa kuumentua. :!:
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti:Saas nähdä pääseekö hehkun vaihtoon kohta...

..tarvii mittailla joku päivä.
Jepjep. Yksi hehku näyttäisi mittauksien mukaan melko kuolleelta. Vastusarvo poikkesi muista reilusti. n.400ohmia.

Varmaankin imusarjan irrotuttaa, koska jo mittailukin kävi vaikeaksi hehkun päästä. Olihan nuo mitattavissa releen pistokkeeltakin, mutta halusin varmistua ettei ole johto/liitin vikaa. Tässävaiheessa varmaan pitäisikin suhuutella irroitusöljyä valmiiksi :idea: :arrow:
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä ne kaikki saa vaihdettua imusarja paikallaan, mutta olikohan viitonen ahtain paikka.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Olin kyllä pahoin epäluuloinen tuota dealerin lausuntoa kohtaan, mutta muistinpa sitten kumpi meistä on alan ammattilainen.

Tässä tapauksessa oli kolmosen hehku se rikkinäinen.
Otin kuitenkin ahtimen ja imusarjan väliputken irti, kun ei meinannut edes nähdä tuota potilasta.
Vaan kylläpä sinne jatkovarsien kanssa sai hylsyn sopimaan, ensi kerraksi on hommattava pitkä 12mm hylsy 1/4" vääntiöllä. Omasta sarjasta juuri tuo puuttui.

Hehkun kaapeliliitos pyöri holtittomasti, mutta sen sai kiilattua isolla talttapäämeisselillä sen verran että mutteri aukesi.
Mutteriin pääsi yhdellä sormella koskemaan, vaan ei otetta millään.
Joten tässä(kin) oli teleskooppimagneetista oiva apu.
Hehku ei ollut mitenkään kireällä, joka sai herätti epäilyksen oikeasta momentista, Alfamer kertoi sen olevan 20Nm. Ei ole paljoa se, sama kuin sytytystulpilla. Mopottimen tulppia kiristellessä tulee kyllä varottua.

Hehkutusaika muuttui normaaliksi, sekä merkkivalon loimotus jäi pois käynnistyksen jälkeen.
Kuollut hehku näkyi olevan Boschilainen, tilalle tuli Beru koska sellainen sattui löytymään omasta varastosta. Ja joo, vaihdoin vaan sen rikkinäisen.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Vuotuinen katsastus on jälleen hoidettu.
Savut 1,3.
Korjauskehotuksena etuvilkkujen polttimot väärän väriset (haalistuneet).
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Joutopäivityksenä mainittakoon että talvimaski lisävaloineen on taas paikoillaan ja talvirenkaatkin (Nastat tietysti) alla. Saa talvi tulla.

Ilahduttavaa oli että taannoinen pyöräkulmien säätö taitaa olla kohdallaan, koska kesätassut olivat kuluneet tasaisesti joka kulmassa.

Ilmastointikin tuntui toimivan kesän loppuun saakka, ne vähät kerrat kun sitä kaipasi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hienoa.
Näissä on kyllä kätevä kun rakentaa "lisävalomaskin" erikseen, helppo vaihtaa keväin syksyin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Vaihtelin viimein katsastuksessa moititut värinsä menettäneet vilkkupolttimot uusiin.
Samalla putsailin konehuoneen puolelta koivunlehtiä melkoisen määrän.
Silmiin sattui irvistelevä tuulilasin alareunan tiiviste, koitin painella sitä paikoilleen, vaan ei halunnut mennä.
Kappas kun sen alle oli tullut komposti. Oli sitten PALJON maatuvaa materiaalia tiivisteen alla.
Tuulilasin alareunan maitoutumisestakin olisi välkympi tuon älynnyt.
Kuvaa nyt ei tullut otettua, mädäntyvää maa-ainestahan se vaan oli.
Ruostetta ei onneksi näkynyt.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Kun ei mitään kummempaa päivitystä ole, niin päivittelen kulutusta sitten.

Edellinen tankillinen 11,8 l/100km. Sisältäen pelkkää parin kilometrin pätkäajoa, sekä lämmitysjoutokäyntiä.

Viimeisin tankillinen suurimmaksi osaksi matka-ajoa Laukaalle ja takaisin, 7,97 l/100km, hieman odottelin seiskapuolen lukemia, mutta taisi se vähäinen pätkäajo nostaa sen pari-kolme desiä.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Tekaisin tässä männäviikolla vikakoodin lukulaitteen.
Pakissa sattui olemaan banaanipistoke ja pintamallin jakorasia, josta se projekti lähti.
Tulisi nyt niitä vikoja sitten.. no en ole vielä kokeillut muuten kuin laturin tuottaman sähkön avulla että ainakin lamppu syttyy.

Kuva


Syksyllä laittamani talvimaski valoineen on osoittautunut turhaksi, tienpäällä ollessani olen käyttänyt lisäpitkiä noin 10 sekunnin ajan. Matka-ajoa ei vain enää tule kuten ennen, eikä varsinkaan pimeällä.

Konepellissä ei juuri lakkaa enää ole, no muutamassa paikassa sen verran,että muodostaa vesikelloja. Kamalassa kunnossa on.


Kuva

Sisävalot korjaantui uuden käytetyn valokytkin / kattoluukkukytkin paketin myötä.
Sisältää sekin yllättävän paljon elektroniikkaa näinkin vanhassa autossa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti:Nytpä ei ole jäähdytysnesteen merkkivalo kiilunut varmaan kuukauteen.
Kylläpä tämä liki joka kerta talven aikana kiilui enemmän tai vähemmän.
Kiskaisin keväällä anturin pistokkeen irralleen, eipä kiusannut enää muuta kuin sen että tiesin sen olevan rikki.

Hankin käytetyn paisarin antureineen (josta kiitos jälleen JussaP:lle) ja viikonloppuna sain sen vaihdettuakin. Nyt merkkivalo toimii kuten pitää.

Niinkuin SRS- vikavalokin, josta juttua toisessa topiksissa.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti:Haaa! Ekan kerran ikinä, on autossani toimiva ilmastointi.
Naapurivoorumilta luin ilmastointikikasta, jota päätin kokeilla.

Järjestelmässä oli vähän ainetta (R12), pihinä kuului venttiilistä painettaessa mutta kompura ei mennyt päälle eikä kylmääkään tietysti tullut.
Kipaisin Motonetista putelin kylmäspräyta (CRC), korkkiin 2mm. poralla reikä, jota rassailin vähän kerrallaan isommaksi pilliä varten.
Auto käyntiin, kylmäpyyntö päälle ja suhuttelemaan.
Ja kas..kompura lähti hetken kuluttua pyörimään ja kylmääkin alkoi tulla!!
Katotaan nyt kuinka kauan.
En punninut purkkia, arviolta puolet kai sinne meni.
Helppo ja halpa tapa kokeilla kuitenkin.
Nyttemmin kylmäntulo heikkeni sitämukaa kun ilmat lämpeni.
Viimekesältä jäänyt puoliskapurkki kouraan, kylmäliittimen päältä reijän suojaksi laittamani teipinpala pois.
603 roksottamaan ja kylmästöinti päälle, pilli reikään ja niinpä vaan kylmälaite toimii taas. Helppoa tämä! Kipaisin varuilta moponetistä uuden putelin valmiiksi.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Karvanaama kirjoitti:
Niinkuin SRS- vikavalokin, josta juttua toisessa topiksissa.
No se vikavalo syttyi uudelleen. Venetsialaisiltana emäntä joutui rattiin ollessani estynyt toimimaan kuljettajana kohtuullisen päihtymyksen vuoksi.
Mökille mennessä sattui tavallista terävämpi kuoppa kohdalle ja valo syttyi heti.
Eihän tämä traaginen spektaakkeli tietenkään hänen syytään ole.

Ostin käytetyn purkin sen kummemmin vikaa tutkimatta, oireet oli täsmälleen samat kuin viimeksi.
Virta-avain ykkösasentoon -> valo syttyy -> sammuu parin sekunnin kuluttua niinkuin pitääkin, mutta syttyy samantien uudestaan ja jää palamaan.

Uusi purkki paikalleen ja kaikki toimii taas.
Keskikonsolin purku alkaa sujua jo paremmin, keskimmäisen raitisilmasuuttimen vivusto on hankittava uusi. Se tosin hajosi jo viimekerralla.

Seuraavalla kerralla taidan muutoskatsastaa SRS systeemin pois, se pitäisi tähän vielä onnistua.

Katsastuskin suoritettu, katsastaja kyseli josko olen huomannut vasemman etuvilkun lasin puuttuvan. :o
Ei puuttunut edellisenä päivänä autoa pestessäni, vaan hävinnyt oli. Ei vaikuttanut katsastukseen kuitenkaan.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”