-02, 2,2 CDI OM611 flekti alkoi huutamaan

Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dry kirjoitti:
Mutta jos kokeilis pelata ni oisko se tämä:

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-52463-0
Luultavasti son tuo.
Ja ne kannen torksit on sitte kiini.
No Merc at the moment
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

juu-zo kirjoitti:Kaikki letkut löytyy kl:stä ja kannattaa uusia kaikki samalla kertaa. Maksaa muistaakseni reilun satkun kun kaikki uusii. Kannattaa myös katsoa että sammutusventtiililtä korkeapainepumpulle menevä musta muoviputki on ehjä. Tämä oli minulla murtunut, hinta vitosen paikkeilla eli voi uusia senkin vaikka samalla.
Korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtelu on tosiaan arpapeliä ja pultit voi olla melko jumissa. Itse vaihdoin latviasta tulleen vaihtopumpun. Hintaa muistaakseni ~300€ josta puolet sai takaisin kun lähetti vanhan pumpun panttina takaisin.

Edit. Sinun kuvia kun katsoin niin sammutusventtiili ilmeisesti eri paikassa kuin minulla eli tuota mustaa muoviputkea ei ole. Tässä vielä linkki korkeapainepumppujen myyjään. https://ebay.com/usr/nerings Oikean pumpun löytää helpoiten katsomalla vanhasta varaosa koodin ja sillä etsimällä oikean.
Kiittää ja kumartaa! :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

pp d kirjoitti:
dry kirjoitti:
Mutta jos kokeilis pelata ni oisko se tämä:

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... -p-52463-0
Luultavasti son tuo.
Ja ne kannen torksit on sitte kiini.
Kiitos Pasi!
...lähtee avaamaan torxeja... :biggun:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tuossa ei sammutusventtiiliä enää ole.

Iskumeisseli kansitorxeille on must.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

MHe kirjoitti:Tuossa ei sammutusventtiiliä enää ole.

Iskumeisseli kansitorxeille on must.
Tänks!
Näkisikään joku osaava tuon suurpainepumpun osanumeron epc:stä?
Runkonumero on:

Kuva
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Voin huomenna vilkaista josko löytäisin epc:stä osanumeron.
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Siinä pumpussa on lätkä mistä löytyy tuo numero, saattaa tieten olla pieni nöyhtäkerros päälä
No Merc at the moment
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

pp d kirjoitti:Siinä pumpussa on lätkä mistä löytyy tuo numero, saattaa tieten olla pieni nöyhtäkerros päälä
yritin kahdella sitä lätkää mutta kun pumppu on vielä kiinni niin saattaa olla että se on siellä alapinnalla johon ei näe :(
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dry kirjoitti:
pp d kirjoitti:Siinä pumpussa on lätkä mistä löytyy tuo numero, saattaa tieten olla pieni nöyhtäkerros päälä
yritin kahdella sitä lätkää mutta kun pumppu on vielä kiinni niin saattaa olla että se on siellä alapinnalla johon ei näe :(
Joo se vain on mahollista.
Pikkuasiat koostuu pienistä yksityiskohista, ne ei ole kaikki insinöörit saahneet osallistua koko auton suunnittehluun :lol:
No Merc at the moment
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Stari koneista sanoi näytönohjaimet itsensä irti. Vanhoja dellejä kun ovat... Täytyy toisella koneella vilkaista epc netistä, mutta saan winukkakoneen vasta keskiviikkona käpäliin.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Jaahas.
Vaihdoin eilen uuden korkeapainepumpun (KL) vanhan tilalle kun aika rupesi loppumaan. Vaihdoin lisäksi molemmat pumpulta lähtevät letkut, toinen menee railputken päähän ja toinen siirtopumpulle.
Sain koneen käymään nätisti ja heitin 150 km:n testilenkin, kaikki toimi kuin unelma.

Aamulla lähdin keikalle (kone tulille toisella startilla) ja ajoin ehkä kymmenen kilometriä. Jätin auton parkkiin ja kun puolentoista tunnin kuluttua yritin käynnistää niin ei. Kertakaikkiaan ei käynnisty.
Välillä hörähtää mutta ei käynnisty.
Siirtopumpusta tuli ilmakuplia letkuihin mutta ei enää loppuvaiheessa polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen.

Tankki on puoliksi täynnä.

Ehdotuksia pikaisesti vian korjaamiseksi! :shock:

PS. Auto tuli hinurilla takapihalle tallin eteen joten pääsen sen kimppuun heti aamulla, mutta ehdotuksia vikakohteista tarvitaan!
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onkohan tässä ruostunut polttoaineputki tankin lähistöltä :? sekin aiheuttaa vaikeuksia käyntiinlähtöön, eikä välttämättä aina...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

dealer kirjoitti:Onkohan tässä ruostunut polttoaineputki tankin lähistöltä :? sekin aiheuttaa vaikeuksia käyntiinlähtöön, eikä välttämättä aina...
Hmm, vuotoa ei ainakaan alle näy.
Siirtopumpusta tulee tavaraa, otin molemmista päistä (molempien pmppujen päistä) letkun irti ja kaveri starttasi.
Pitänee huomenna ottaa railputken päästä letku irti ja kokeilla tuleeko korkeapainepumpulta tavaraa railputkelle…
Mitenkäs ajonesto?

Niin, yksi syy polttoainesuodattimen vaihdolle oli se, että en tiedä koska se on vaihdettu, saattoi olla täynnä "jotain"...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kaverilla tuommonen 270cdi s203 ja siinä loppuu löpö aina noin puolessa tankissa. Tai siis ei lopu mutta ei vaan saa sitä sieltä tankista, tankkisysteemit vaihettu mutta ei vaikutusta.

Eli oisko niin ettei saa tankista sitä ainetta 🤔🤔
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Magge-- kirjoitti:Kaverilla tuommonen 270cdi s203 ja siinä loppuu löpö aina noin puolessa tankissa. Tai siis ei lopu mutta ei vaan saa sitä sieltä tankista, tankkisysteemit vaihettu mutta ei vaikutusta.

Eli oisko niin ettei saa tankista sitä ainetta 🤔🤔
Mä oon kerran ajanu tankin opiskelijavalolle asti :nocando:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Päivitetääs viimeiset kuulumiset: käyntiinlähtemättömyys johtui nokka-akselin asentotunnistimesta :shock:
Hotari kävi ystävällisesti paikalla starin kanssa ja sieltähän se syy paljastui.
Vaihtelin sitten uuden anturin ja auto lähti kuin palmun alta käyntiin ja on nyt toiminut lähes moitteettomasti (kerran ei taas meinannut kylmänä käynnistyä, nyppäsin ilmamassamittarin johdon irti ja taas mentiin) 8)
Tänään viimeistelin asiat talvea varten, vaihdoin ilmamassamittarin ja polttoainesuodattimelta pumpulle tulevan letkun. Ja kävin hakemassa toimivat talvirenkaat (kitkat) alle.

Näinköhän sitä uskaltaa ensi viikolla lähteä Pori-Kouvola -akselille kuvailemaan, omalla autolla :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dry kirjoitti:
Näinköhän sitä uskaltaa ensi viikolla lähteä Pori-Kouvola -akselille kuvailemaan, omalla autolla :shock:
Ota kuiten aivan kaiken varalta jonkulainen kameraki, vaikka aivan pieni, matkaan...
No Merc at the moment
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

pp d kirjoitti:
dry kirjoitti:
Näinköhän sitä uskaltaa ensi viikolla lähteä Pori-Kouvola -akselille kuvailemaan, omalla autolla :shock:
Ota kuiten aivan kaiken varalta jonkulainen kameraki, vaikka aivan pieni, matkaan...
Jaa niinkö puhelinkö ei riitä :shock: :lol:
Otetaan kamera ja vermeet (pikkustudio) mukaan :wink:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

dry kirjoitti:
pp d kirjoitti:
dry kirjoitti:
Näinköhän sitä uskaltaa ensi viikolla lähteä Pori-Kouvola -akselille kuvailemaan, omalla autolla :shock:
Ota kuiten aivan kaiken varalta jonkulainen kameraki, vaikka aivan pieni, matkaan...
Jaa niinkö puhelinkö ei riitä :shock: :lol:
Otetaan kamera ja vermeet (pikkustudio) mukaan :wink:
Eikö mie vain katoin että autola kuvvaahmaan.... :lol:
No Merc at the moment
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

pp d kirjoitti:
dry kirjoitti:
pp d kirjoitti: Ota kuiten aivan kaiken varalta jonkulainen kameraki, vaikka aivan pieni, matkaan...
Jaa niinkö puhelinkö ei riitä :shock: :lol:
Otetaan kamera ja vermeet (pikkustudio) mukaan :wink:
Eikö mie vain katoin että autola kuvvaahmaan.... :lol:
:lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”