MB E200 cdi -01 sedan Ylätukivarren vaihto

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

MB E200 cdi -01 sedan Ylätukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja jambe »

Kuinka apumiehen puoleinen ylätukivarsi oikeaoppisesti tai helpoimmin irrotetaan ja vaihdetaan?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eikös väyrysessä ole pyöränkotelon kautta reikä jonka kautta saa sisäpään pultista mutterin irti.
oulaistenliikenne.fi
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

dealer kirjoitti:Eikös väyrysessä ole pyöränkotelon kautta reikä jonka kautta saa sisäpään pultista mutterin irti.
Pitää paikkansa. Onko se se oikeaoppinen tapa ja kuinka se tapahtuu tarkalleen eli millainen avain reikään ja kuinka estetään, että mutteri ei tipahda koteloon avatessa ja kuinka saadaan mutteri takaisin pultin päähän jne? :idea:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minä en enää muista, kun en ole vuosiin vaihtanut. Avainkoko on 16mm.
oulaistenliikenne.fi
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

dealer kirjoitti:Minä en enää muista, kun en ole vuosiin vaihtanut. Avainkoko on 16mm.
Millainen avain? Onko jotenkin erityinen?
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Re: MB E200 cdi -01 sedan Ylätukivarren vaihto

Viesti Kirjoittaja jambe »

jambe kirjoitti:Kuinka apumiehen puoleinen ylätukivarsi oikeaoppisesti tai helpoimmin irrotetaan ja vaihdetaan?
7
Mutteriin pääsee kun irrottaa sähköboxin vai mikä lie virallinen nimi. Eli kuinka boxi irrotetaan? Ei kai tämä ole vieras asia?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuten edellä mainittu pyöränkotelon puolelta pitäisi löytyä reikä jonka kautta pääsee mutteriin käsiksi eli EI tarvitse bokseja irrotella.
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

dealer kirjoitti:Kuten edellä mainittu pyöränkotelon puolelta pitäisi löytyä reikä jonka kautta pääsee mutteriin käsiksi eli EI tarvitse bokseja irrotella.
Hyvä uutinen. Onko kotelossa kaksi reikää? Löysin ovaalin muotoisen josta ei pysty mutteria avaamaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luulisin ettei ole kahta. Eikö sen reiän kautta saa avainta mutteriin, että pyörittäisi sitten pultin päästä....
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

dealer kirjoitti:Luulisin ettei ole kahta. Eikö sen reiän kautta saa avainta mutteriin, että pyörittäisi sitten pultin päästä....
Kyllä saa kun tietää millainen avain ja tietää missä kohtaa mutteri on. Reiästä ei näy mutteria koska on aika kaukana mutkan takana. Eikö kukaan ole vaihtanut?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Laita youtubeen hakuun esim "w210 upper control arm replacement"

luulisi löytyvän apuja.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Minä vaihdoin joskus aikanaan mutta minun mielestä piti konehuoneen puolelta avata jotain, siitäkin tosin 6 vuotta aikaa niin saattaa olla väärä muistikuva..
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
jambe
Viestit: 220
Liittynyt: 30.11.2010 14:26

Viesti Kirjoittaja jambe »

simoks kirjoitti:Laita youtubeen hakuun esim "w210 upper control arm replacement"

luulisi löytyvän apuja.
Niin luulisi, mutta ei tärpänny. Yks vanhempi malli joka oli erilainen eli ei ollut boxia edessä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pari kertaa tullut vaihdettua, pitää olla se 16 mm avain tuota mallia.

Kuva

Laittaa vaikka jotain ohutta muovia palan tuohon lenkin päälle jotta mutteri "lukittuu" lenkkiin ja sitten pyörittelee sen pitkän pultin pois.
Takaisinpäin hankaluutena löytää oikea kulma että lähtee oikeille kierteille.
Eipä siinäkään montaa ruuvia tarvitse irroittaa että ohjainboksikoteloa saa yläpuolelta raotettua senverran jotta voi sieltä mutteria asetella.
Ei mikään paha homma, ja kun alkaa tekemään niin siitä se hahmottuu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”