staria rovaniemellä?

Katso myös W210
Vastaa Viestiin
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

staria rovaniemellä?

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

Tervehdys,

En löytäny täältä foorumista listaa/ketjua yms. vastaavaa, missä starien sijainteja ois esitelty. Voi johtua kyllä siitä, että loin tilin tänään ja olen uusi tämän kans...oli miten oli mutta näin on:

Auto: v.2000 cdi200
Asia: ja löytyykö siis staria ja pätevää lukijaa Rovaniemeltä?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tervetuloa forumille ja onnittelut nimimerkistä joka kuvastaa maamme nykytilaa ja ehkä valitettavasti tulevaisuuttakin :D

Jos en olisi näin syrjässä saisit starin lainaksi.

Tai on mulla tossa varastaari mutta siinä on vikaa 38 pin kaapelissa. Sen vois myydäkkin. Nää kinkkistarit on vähän tämmösiä että kannattaa olla varakone ja varamultiplekseri itellä tai ainakin kaverilla.

Rovaniemellä luulisi molevan useitakin kotitestereitä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

AK47 kirjoitti:Tervetuloa forumille ja onnittelut nimimerkistä joka kuvastaa maamme nykytilaa ja ehkä valitettavasti tulevaisuuttakin :D

Jos en olisi näin syrjässä saisit starin lainaksi.

Tai on mulla tossa varastaari mutta siinä on vikaa 38 pin kaapelissa. Sen vois myydäkkin. Nää kinkkistarit on vähän tämmösiä että kannattaa olla varakone ja varamultiplekseri itellä tai ainakin kaverilla.

Rovaniemellä luulisi molevan useitakin kotitestereitä.
Kiitos. Joo saapa nähä.

Joo ei kannata minun kyllä ostaa, ku vaikka toimis, niin ymmärrys tuloksista puuttuu. En oo tuommosilla värkänny..Ja rikki?

Jään kuuntelemaan. Tiedän parin ainaki olleen.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Tervetuloa forumille ja onnittelut nimimerkistä joka kuvastaa maamme nykytilaa ja ehkä valitettavasti tulevaisuuttakin :D

Jos en olisi näin syrjässä saisit starin lainaksi.

Tai on mulla tossa varastaari mutta siinä on vikaa 38 pin kaapelissa. Sen vois myydäkkin. Nää kinkkistarit on vähän tämmösiä että kannattaa olla varakone ja varamultiplekseri itellä tai ainakin kaverilla.

Rovaniemellä luulisi molevan useitakin kotitestereitä.
Kiitos. Joo saapa nähä.

Joo ei kannata minun kyllä ostaa, ku vaikka toimis, niin ymmärrys tuloksista puuttuu. En oo tuommosilla värkänny..Ja rikki?

Jään kuuntelemaan. Tiedän parin ainaki olleen.
No, jos c malli 203 niin siinä on obd joten 38 pinnistä ei tarvi. Kaapelin voi korjata tai ostaa uuden.

Ja kaikkihan on sen starin kanssa ekalla kertaa aloittelijoita ;)
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mikäs sitä autoa vaivaa? Star harrastaja ei välttämättä halua ilmoittautua apuun ellei tiedä vähän mistä on kyse. Usein testeriä ei tarvita ollenkaan, jotkut sitä tuputtaa joka asiaan tienatakseen viikkorahat.
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

tähtikuljettaja kirjoitti:Mikäs sitä autoa vaivaa? Star harrastaja ei välttämättä halua ilmoittautua apuun ellei tiedä vähän mistä on kyse. Usein testeriä ei tarvita ollenkaan, jotkut sitä tuputtaa joka asiaan tienatakseen viikkorahat.
AK tuossa vähän toteski, että tuo malli jäi mulla pois eli auto w202.

Autossa on kylmäkäynnistysprobleema. Olen tutkaillut, että polttoaineensaanti on se varsinainen syy. Ajattelen, että polttoainejärjestelmässä kaikkinensa JOSSAKIN on vuoto. Totesin vasta, että auto sammutettaessa polttoaine karkaa takaisin tankkiin. Nokka alas ja roikkaan niin saatan saada käyntiin.

Nyt lähinnä aattelin, että voisko tuota asiaa kartottaa vielä tutkimalla, mitä koodinlukija sanoo. Sais niinkö vielä käsityksen, että onko varsinaista "vikaa". Polttoainelinjassa ja syötössä yleensä on niin paljon vuotovaihtoehtoja että se ottaa kyllä aikansa löytää. Vaatii tietenki tilat ja työkalut...
Millekkään pajalle tuommosta autoa tästä epäilystä ei tutkimuksiin voi kyllä viedä. Epäilen että korjaus haukkuu auton hinnan.

Onko ajatuskulussa korjattavaa? Kertokaa pois vain
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Kirkkaat polttoaineputket tai itseasiassa niiden o-renkaat ovat yleensä syyllisiä. Kun tiiviste ei enää pidä nii vetää ilmoja putkeen ja hankaloittaa käynnistystä.

Toki voi olla myös suutinki tai suuttimet huonoja. Onko sinulla vesikiertoista lämmitintä autossa? Omassa väyrysessä oli aikanaan se ongelma että ei kylmänä ampumallakaan käyntiin mutta kun hetken webastotti niin lähti, suuttimien korjaus ppdieselillä auttoi tähän vaivaan.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

Magge-- kirjoitti:Kirkkaat polttoaineputket tai itseasiassa niiden o-renkaat ovat yleensä syyllisiä. Kun tiiviste ei enää pidä nii vetää ilmoja putkeen ja hankaloittaa käynnistystä.

Toki voi olla myös suutinki tai suuttimet huonoja. Onko sinulla vesikiertoista lämmitintä autossa? Omassa väyrysessä oli aikanaan se ongelma että ei kylmänä ampumallakaan käyntiin mutta kun hetken webastotti niin lähti, suuttimien korjaus ppdieselillä auttoi tähän vaivaan.
Epäilen myös jonkin tiivisteistä vuotavan. Ennen kuin alotan polttainelinjojen ja tiivisteiden vaihdot, haluaisin tutkia auton kunnon lukijalla, starilla.

Webasto on muttei pelaa. Kunnostus kesken. Saan auton käyntiin pakkasaamulla roikasta kunhan nokka alas.

Korvaan kyllä lukijalle. Kyselyn vielä nuo korjaamo läpi että mitä mistäkin löytyä. Käsittääksenintäällä on vähän huono tilanne tämän lukijan suhteen (Veho vain raskas jne). Voin olla väärässä toki
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Kirkkaat polttoaineputket tai itseasiassa niiden o-renkaat ovat yleensä syyllisiä. Kun tiiviste ei enää pidä nii vetää ilmoja putkeen ja hankaloittaa käynnistystä.

Toki voi olla myös suutinki tai suuttimet huonoja. Onko sinulla vesikiertoista lämmitintä autossa? Omassa väyrysessä oli aikanaan se ongelma että ei kylmänä ampumallakaan käyntiin mutta kun hetken webastotti niin lähti, suuttimien korjaus ppdieselillä auttoi tähän vaivaan.
Epäilen myös jonkin tiivisteistä vuotavan. Ennen kuin alotan polttainelinjojen ja tiivisteiden vaihdot, haluaisin tutkia auton kunnon lukijalla, starilla.

Webasto on muttei pelaa. Kunnostus kesken. Saan auton käyntiin pakkasaamulla roikasta kunhan nokka alas.

Korvaan kyllä lukijalle. Kyselyn vielä nuo korjaamo läpi että mitä mistäkin löytyä. Käsittääksenintäällä on vähän huono tilanne tämän lukijan suhteen (Veho vain raskas jne). Voin olla väärässä toki
202 ne kirkkaat pa-putket ja niiden tiivisteet todennäköinen syy kuten jo mainittu. Niiden osalta testeri ei oikeastaan auta vaan saattaa harhaanjohtaa vian perimmäiseltä lähteeltä - tässä tapauksessa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kyselyn vielä nuo korjaamo läpi että mitä mistäkin löytyä. Käsittääksenintäällä on vähän huono tilanne tämän lukijan suhteen (Veho vain raskas jne). Voin olla väärässä toki
No jos korjaamovaihtoehtokin käy niin onhan Rovaniemellä ihan merkkiedustus, Niemelän Auto. Siellä nyt ainaki luulis lukulaite löytyvän ;)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

Supa kirjoitti:
suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Kyselyn vielä nuo korjaamo läpi että mitä mistäkin löytyä. Käsittääksenintäällä on vähän huono tilanne tämän lukijan suhteen (Veho vain raskas jne). Voin olla väärässä toki
No jos korjaamovaihtoehtokin käy niin onhan Rovaniemellä ihan merkkiedustus, Niemelän Auto. Siellä nyt ainaki luulis lukulaite löytyvän ;)
Kyselin tuolta juuri eilen - kuulemma löytyy uusin versio. Luetutan webaston samalla. On varmaan muuallaki.

Noteerasin kommenttisi kyllä AK. Itekki vähän sitä miettiny..

Koitan ensvkolla hoitaa pois. Palaan tähän jos jotain palauttavaa on. Kiitos vain teille kommentoijat
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

Ite laitoin takaiskuventtiilin s202 vehkeekseen kun oli samanlainen vika, syyksi paljastui nuo mainitut o-renkaat.

Pumppu kovilla kun imee tankista asti, jos siis diiseli.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Hese126 kirjoitti:Ite laitoin takaiskuventtiilin s202 vehkeekseen kun oli samanlainen vika, syyksi paljastui nuo mainitut o-renkaat.

Pumppu kovilla kun imee tankista asti, jos siis diiseli.
Juu 202 kun oli 220D voimapesällä niin itseasiassa tankin letkut ja liittimet uusittiin niin lukas lopetti nikottelun useammaksi kymmeneksi tuhanneksi, sit noi kirkkaat letkut/putket ja niiden renkaat niin taas mentiin. Kirkkaiden putkien renkaat sahuutti kylmällä jpa akun tyhjäksi.

Uusiksi vaan pa-linjaa, halpaa ja todennäköinen syy nykyvikaan tai estää em viat tulevaisuudessa. Nuilla keinoin polttoainepulmat hoitui itsellä ja lukaskin pumppasi tyytyväisenä 160tkm ja kolme automaattia paskaksi :D 505tkm kohalla myin keksinnön pois kun kolmas loota lopetti yhteistyön.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

AK47 kirjoitti:
Hese126 kirjoitti:Ite laitoin takaiskuventtiilin s202 vehkeekseen kun oli samanlainen vika, syyksi paljastui nuo mainitut o-renkaat.

Pumppu kovilla kun imee tankista asti, jos siis diiseli.
Juu 202 kun oli 220D voimapesällä niin itseasiassa tankin letkut ja liittimet uusittiin niin lukas lopetti nikottelun useammaksi kymmeneksi tuhanneksi, sit noi kirkkaat letkut/putket ja niiden renkaat niin taas mentiin. Kirkkaiden putkien renkaat sahuutti kylmällä jpa akun tyhjäksi.

Uusiksi vaan pa-linjaa, halpaa ja todennäköinen syy nykyvikaan tai estää em viat tulevaisuudessa. Nuilla keinoin polttoainepulmat hoitui itsellä ja lukaskin pumppasi tyytyväisenä 160tkm ja kolme automaattia paskaksi :D 505tkm kohalla myin keksinnön pois kun kolmas loota lopetti yhteistyön.
Totesin tuolla aikasemmin, että palaan tähän asiaan vielä...

Asensin takaiskuventtiilin ennen polttoainesuodatinta sekä uusin o-renkaat polttoainelinjoissa konehuoneessa. Vaikuttaa siltä, että ongelma (kylmäkäynnistymättömyys) poistui. Luulen että takaiskun asennus paljasti paremmin ilman olemassaolon linjoissa ja pystyin toteamaan, että ilmaa tulee tietyssä osassa linjaa reilustikin. Voi toki olla että aiemmin en vain huomannut tuolla ilmaa ja venttiilillä ei ollut mitään merkitystä..joskus tällainen asennettu takaisku lienee haittana ahistamassa polttoainevirtausta?

No joo nyt saa olla. En käyny lukemassa koodeja yms. kun tuntuu että on aina niin saatanan kiire joka paikkaan yms. Viimesimpiä stareja tuntuu löytyvän meidän korkeuksilta muutamasta liikkeestä.

Ootellaan vielä nuo kunnon kelit ennen ku totean, että miten lopulta kävi. Sinällään vaikuttaa että syynä oli muutama ikääntynyt&vuotava o-tiiviste. Auton käytös (kaasun vastaavuus) on selkeä ero kyllä jo heti samoin kuin se seikka että ei tarvi olla nokka alaspän ruudussa yötä.

Kiitos avusta vain
suomisevastaonkipaskamaa
Viestit: 27
Liittynyt: 24.10.2018 18:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: staria rovaniemellä?

Viesti Kirjoittaja suomisevastaonkipaskamaa »

suomisevastaonkipaskamaa kirjoitti:Tervehdys,

En löytäny täältä foorumista listaa/ketjua yms. vastaavaa, missä starien sijainteja ois esitelty. Voi johtua kyllä siitä, että loin tilin tänään ja olen uusi tämän kans...oli miten oli mutta näin on:

Auto: v.2000 cdi200
Asia: ja löytyykö siis staria ja pätevää lukijaa Rovaniemeltä?
Löysin erittäin pätevän kaverin diagnostiikka vehkeineen täältä Rovaniemeltä. Kaverin tavottaa tuolta mersuforumin puolelta. Tarvittaessa voin välittää yhtystietoja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 moottori”