Ensin oli Buick Roadmaster,sitten Ford F350 and The end

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Pystyykö vetämään käyntiin?
Miten käynnistyykö starttipilotilla?
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

laineracing kirjoitti:Täällä oli paikallinen Amerikanautokorjaamo laittanut usealla tuhannella tommosta uudempaa foortia kuntoon kun oli yön seisseenä aamulla tosi pitkä startti ennenku käynnisty.... No loppujenkaiken oli joku takaisku rikki öljysuti kotelossa? Tms. Parin euron vika.
Hehhehee... :lol:

Tuossa allekirjoittaneen tapauksessa jumi satunnaisesti peruspumpun ylipaineventtiili.

Sitten tässä kuukausi takaperin oli taas jättänyt käynnistymättä mutta alapaineet kuiten startatessa ok. No odoteltiin ensin työkalua jenkkilästä pari viikkoa jonka jälkeen löytyi yläpaineen säätöventtiilin sihti palasina säätökaran välistä. So. Kahden euron vika myös.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Sharedoc kirjoitti:Pystyykö vetämään käyntiin?
Miten käynnistyykö starttipilotilla?
Automaattia huono vetää käyntiin :lol: Ja starttipilotin käyttö on näissä ehdottomasti kielletty! :roll: Mutta olen huomannut näissä jenkki rotteloissa että kun ne tänne tuodaan niin osa omistajista osaa pitää niistä huolen eli ne jotka tietävät miten näitä kuuluu käyttää ja huoltaa jolloin ei ongelmia näiden kanssa ole mutta sitten on nämä sankarit jotka kuvittelevat että tälläiset rottelot olisivat muka yhtä huolettomia kuin esim. japsi tai euro autot jolloin säästetään jokaisesta asiasta eli ei viitsitä huoltaa ajallaan yms. niin silloin ei näistä saa kuin ongelmia itselle :lol: Itse olen kyllä näitä amerikan ihmeitä kyllä yli huoltannutkin aina niin silloin näillä kyllä uskaltaa ajella mutta kulut näissä on tottakai isommat kun tuo kulutus puoli on kyllä aina kohdallaan :twisted: Huolto-osat näihin ei kyllä maksa juuri mitään mutta silloin pitää osata tilata osat suoraan amerikasta tälläisiin vekottimiin :roll: Itse tein tänään juuri sellaisen päätöksen että en tällä tule työajoja talvella suorittamaan kun ensin tuo koulu Joulukuun lopussa loppuu joten kävin ostamassa tälle kaveriksi -06 vuotisen turbodiesel Golfin :rollin:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jiitek kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Täällä oli paikallinen Amerikanautokorjaamo laittanut usealla tuhannella tommosta uudempaa foortia kuntoon kun oli yön seisseenä aamulla tosi pitkä startti ennenku käynnisty.... No loppujenkaiken oli joku takaisku rikki öljysuti kotelossa? Tms. Parin euron vika.
Hehhehee... :lol:

Tuossa allekirjoittaneen tapauksessa jumi satunnaisesti peruspumpun ylipaineventtiili.

Sitten tässä kuukausi takaperin oli taas jättänyt käynnistymättä mutta alapaineet kuiten startatessa ok. No odoteltiin ensin työkalua jenkkilästä pari viikkoa jonka jälkeen löytyi yläpaineen säätöventtiilin sihti palasina säätökaran välistä. So. Kahden euron vika myös.
Joo vähän ihmetytti kun siellä oli pistetty ecusta lähtien kaikki uusiksi. Tyyliin 10K€ remontti oli...
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kävin tänään autolla koulun hallissa ja suoritin siinä ohessa omalla autolla huollon näytön :lol: Alkoi tuossa jokunen viikko sitten jäähdytin vuotamaan ja tänään sitten se vaihtui uuteen :D Mukava touhuta hallissa jossa on tilaa reilusti :lol: Samalla pesin auton jäähdytysjärjestelmän mutta se oli kyllä turha homma tähän kun ei tullut juuri yhtään moskaa ulos järjestelmästä,taitaa olla peseytynnyt hyvin tuossa kun on aina joutunnut lisäilemään 3litraa nestettä ennen ajoon lähtöä viimeisten viikkojen aikana kun se vuoto oli vähän reilumpi :twisted: Oli kohtuu helppo homma tuo 3,5tuntia meni aikaa ja nyt ei tarvitse enää miettiä kavitaation estävän lisäaineen lisäystäkään kun pistin järjestelmään John Deeren jäähdytysnesteen jossa tarvittava aineistus jo valmiiksi deeren suositus vaihtoon oli 500tkm välein :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

160€ maksoi uudempaan jäähdytin rahteineen Jenkeistä tilattuna. Oli kyllä kokoonsa nähden(n.1x1m :lol: ) lähes ilmainen.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tähän maksoi jäähdytin 120e plus 100e rahti ja siihen päälle tulli ja alvi 84e eli koko helahoito 304e plus 84e vielä 20litran jäähdytysneste pönttöön eli sellainen kevyt 388e sijoitus tuli :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Joo, no se taisi tämä säästyä veroilta ja tullilta.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ajelin tänään fordin koululle pesuun kun alkoi olla sen näköinen ulkoa päin ettei enää tahtonnut oikeaa väriä erottaa pinnasta :lol:
Kuvaford pesty (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Kuvaford pesty (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Alkoihan se auton oma sävy tulemaan esille ja samalla myös kaikki pienet kosmeettiset maalihaitat myös :lol: Mukavasti puhdistuu auto tuolla raskaskaluston pesuaineella kera kuuma vesipesurin :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lähtee silllä varmaan kaikki vahatkin... Meillä pesuhalliin saa ajettua täyspitkän yhdistelmän mutta pesuri on sellainen, että paineet loppuu kesken jos kahdella pistoolilla pesee.

Eilen pesin yhden nupin kun oli niin ravassa, että en viittiny ajotunnille lähteä. Puhtaalla autolla mukavampaa ajaa. Näkee laseista ulos ja peileistä missä kärry kulkee.

Opiskelijoiden autot on jälleen kieltolistalla (kiitos muutamien "pesijöiden").
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Vahan pois lähdöstä ei taida tämän auton osalta kannattaa murehtia kun veikkaan ettei ole ihan hetkeen sellaista ainetta nähnyt tämä biili :lol: Itellä tuolla koululla se hyvä juttu kun pitää paikat kunnossa niin saa tehdä omia hommia siellä eikä ole vielä kellään ollut aihetta sanoa mistään :D
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Tabuli
Viestit: 605
Liittynyt: 19.2.2006 21:05
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Ittellä oli kans 7.3 powerstoukkii, ilman äänenvaimentimiä, lievästi piristettynä.
Nykyinen bensa 4.7 mopari kuulostaa ihan lelulta foordiin verrattuna :D
MB W639 3.0CDI
Jeep Grand Cherokee 4.7
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kyllähän tälläinen 7.3powerstroke on työkoneen äänimaailmoissa kun sen käyntiin täräyttää :lol: Koululla yhdellä jantterilla on 2008 vuotinen F250 fjord sillä 6litraisella motilla niin ei se kuulosta yhtikäs miltään verrattuna tähän :twisted: Kaikki sille uudemman omistajalle naljailikin että eihän se kuulosta kasilta :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Lauantaina tästä kyrvähti laturi ja nyt se sitten odottelee hallissa uuden osan saapumista amerikasta :lol: Mutta nythän onkin hyvä aika käyttää tälläistä hetkeä myös hyväksi :twisted: Tänään meinasin vielä varmuuden vuoksi vaihtaa polttoaineen paineen säätäjän ja sen tunnistimen mutta oli pakko nostaa kädet pystyyn kun ei vaan ollut sopivia työkaluja eikä kädet mahtuneet laisinkaan lähellekään osia :shock: Nähtävästi pitäisi polttoaineen suodattimen kotelo ja siirtopumppu purkaa edestä pois että meikäläisen sormet mahtuisi säätäjän luokse joka pitää muuten purkaa paikallaan ollessaan osiin että sen saa vaihdettua :lol: No eipä se mittään joten jatkoin sitten valojen parissa 8)
Kuvalisää valoa (2) by antti hietanen, on Flickr
Tuollaiset Boschit tälläsin sen ledpötkön tilalle,ihmettelen kyllä suuresti mikä niissä led bareissa oikein kiehtoo muu kuin niiden valoteho mutta ainakin tämän auton keulassa se on täysin hyödytön kura ja pakkas kelissä kun kokoajan oli ummessa :evil: Ledit saa tämän auton kohdalla mennä muualle kuin keulaan :wink:
Kuvalisää valoa (3) by antti hietanen, on Flickr
Noihin takaloksujen kahdelle pimentyneelle valolle tuli tehtyä parannus ja tuotua ne nykyaikaan kun tälläsin valon pohjaan 3kpl 5mm reikiä ja tälläsin niihin ledit ja johdot tietenkin tinaamalla kiinni ja kutistesukka päälle :wink: Saa sitten nähdä joutuuko saman homman tekemään vielä noille kahdelle alkuperäiselle jossain vaiheessa :roll:
Kuvalisää valoa (1) by antti hietanen, on Flickr
Ja tuommoisia pitäisi myös viikolla alkaa sovittamaan hytin alle :lol: Lavan kohdille on vielä paketissa 4kpl noita jäljellä mutta niille täytyy tehdä toisenlaiset kiinnikkeet kuin mitä näissä on koska nuo käyvät suoraan paikoilleen auton hytissä oleviin paikkoihin :D Johdotushan noille kannattaa tehdä myös valmiiksi asti ennenkuin alkaa paikoilleen sovittelemaan mutta vielä mietin että tinaisiko kaikki nyt yhteen nippuun vai tekisikö joka valolle liitoksen jos sattuu vaikka pimentymään niin uuden lampun vaihto olisi silloin helpompaaa :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kaikkea häslinkiä ollut viikolla ettei ole vieläkään kerennyt noita äärivaloja laittaa toimintakuntoon vaikka ne ovatkin jo hytin alla kiinni korissa ja piuhatkin menevät jo konehuoneen puolelle releelle asti :lol: Mutta perjantaina sain uuden laturin ja vaihtelin sen samoin tein ja siinä ohessa nakkasin myös alkuperäisen polttoaine suodattimen paikoilleen kun ei tuntunnut nuo tarvike mallit pitävän tiivisteistään muutamaa viikko pidempään naftaa sisällään :roll: Mutta nyt kun kerta lataus pelittää niin pääsi sitten testailemaan lisävalojen tehoa :lol:
Kuvalyhyet valot by antti hietanen, on Flickr
Ensin lyhkäiset tuikut päällä...
Kuvapitkät valot by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten pitkät päälle lisävaloineen päivineen,kuva vaan vääristää todella pahasti kun en ole jaksannut enää pitkiin aikoihin kantaa kameraa mukana vaan räpsinnyt puhelimella kuvat :cry:
KuvaFord hallin suojaan (2)NETTI by antti hietanen, on Flickr
KuvaFord hallin suojaan (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
Tänään sitten siivoilin vähän hallia että sain fordsonin mahtumaan paremmin sinne että mahtuu myös touhuamaan auton parissa 8) Jos sitä vaikka ens viikolla joku ilta vaikka touhuaisi ne äärivalot toimintaan ja laittaisi vihdoin ja viimein niitä työvaloja taakse että näkee pimeässäkin touhuta :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Pikkuisen meinannut olla häslinkiä nyt joten ei muutakuin piti tänään saada ford siihen kuosiin että sen saa hetkeksi ulos hallista :shock: No menihän siinä taas sitten hämärään asti joten nytpä sen sitten näki heti että tuliko auton äärivaloista sellaiset mitä hain :lol:
KuvaFordin valopäivitys (3) by antti hietanen, on Flickr
KuvaFordin valopäivitys (4) by antti hietanen, on Flickr
KuvaFordin valopäivitys (5) by antti hietanen, on Flickr
Ja kuinka ollakaan niin nyt tämä taas alkoi näyttämään juuri sellaiselta mitä nämä meikäläisen jenkki lavurit ovat aina olleet :mrgreen: Tosin lavan alta puuttuu vielä valot kuten myös ne työvalotkin taakse mutta niiden parissa jatketaan sitten taas kun auto on hallin suojassa uudestaan 8)
KuvaFordin valopäivitys (1) by antti hietanen, on Flickr
Ajattelin vielä ennenkuin auton ajoin hallista ulos että pitäisi runkoon laittaa yhdet työvalot osoittamaan paripyöriä mutta koeajo lenkin jälkeen tulin siihen tulokseen ettei niitä enää kaipaile kun nuo led äärivalot valaisee juuri sopivasti myös takapyörät ja sitten kun sinne lavan alle lisää ne parit valot per puoli niin eiköhän niillä jo pärjää :twisted:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

On ollut ongelmia tämän laitteen kanssa nyt viime aikoina mutta tänään on auto saatettu taas kuntoon kaikinpuolin :D
KuvaF350 valoja by antti hietanen, on Flickr
Ja todisteena kuva siitä kun hörsköttää ulkona :lol: Mutta ongelmat syntyivät polttopuita hakiessa parisen viikkoa takaperin,ekan kuorman kun sain tuotua kotia ja ajattelin lähteä hakemaan toista satsia niin eipä lähtennyt enää ford käyntiin :evil: Pamahti kaksi isoa pääsulaketta joista ei ollut vielä siinä vaiheessa tietoa että mitä ovat :lol: No näppärän sitten ajattelin että laitetaan hetkeksi isommat sulakkeet että saa ainakin auton edestä pois kulkuväylältä mutta sepä ei ollutkaan kovin järkevä siirto :lol: Paloi sitten polttoaine lämmittimen johto autosta :lol: No sittenpä se illasta selvisi että nuo kaksi isoa sulaketta jotka kyrvähti niin ovat hehkuille,pa-lämmittimelle sekä tietokoneelle :eec: No seuraavana päivänä kylmän viileästi johto poikki sitten ja uudet oikean kokoiset sulakkeet paikoilleen ja kokeilemaan että lähteekö vielä kosla käyntiin :twisted: Ja tärähtihän se sillä seurauksella että alkoi konehuoneen puolelta tulemaan naftan käry :lol: No kun johto oli kyrvähtänyt niin se oli sitten tuon polttoaine lämmittimen läpiviennin myös sulattanut josta vuoti sitten naftaa ulos suodattimen maljasta :lol: No eipä siinä muu auttanut kuin pistää jälleen kerran tilaus menemään amerikan maahan josta tuli nyt sitten tänään uusi lämmitysvastus,läpivienti ja startti vielä varmuuden varalle :lol: No tänään iltapäivästä sitten vaihtelin tuon vastuksen ja läpiviennin sekä putsasin suodattimen maljan pohjan jossa oli melkein puoli senttiä hiekkaa :shock: No ensin ajattelin etten tuota lämmitintä pistäisi edes toimintaan mutta kun johtosarjaa seurailin ja totesin että senpä palaneen piuhan saakin sitten vaihdettua niin olihan se korjattava takaisin toimintakuntoon ja sen kyllä huomasi sitten ajossa että vastus toimii koska auton kylmäsavutus loppui totaalisesti ja konekin alkoi käymään paremmin kun polttoaine lämpenee suodattimen maljassa ennen suuttimille pääsyä :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oisko peliliike laittaa siihen löpölämmittimelle menevään johtoon oma hieman pienempi sulake. :roll:

Ei ainakaan enää palais johtoja.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ihan hyvä idea kyllä olisi mutta tilaa noilla kohdilla ei ole juurikaan ylimääräistä käytössä :cry: Ja eipä se piuha olisi välttämättä edes kärynnyt jos ei joku yli-innokas olisi sinne liian isoja sulakkeita tällännyt hetkeksi :oops: Tänään kävin sitten pikku lenkin ajelemassa autolla...
KuvaFord F350 7 (2) by antti hietanen, on Flickr
Jotenkin se tämän mittaristo vaan miellyttää omaa silmää :lol:
KuvaFord F350 7 (3) by antti hietanen, on Flickr
Ja se kun ikkunasta näkee auton konepellinkin :twisted:
KuvaFord F350 7 (7) by antti hietanen, on Flickr
Vajaa 150kilsaa tuli tänään mittariin lisää ja välillä meinasi olla aika liukastakin :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Taisi käydä aika lähellä että olisi palanut koko vehje.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Jos olisi tuolloin lähtennyt käyntiin niin aika varmasti olisi jäänyt huomaamatta tuo johdon käryäminen eli likellä oli :roll: Mutta tässä kun on sellainen erikoisuus että tätä pystyy starttaamaan konehuoneen oikealta puolelta suoraan startti releen kautta :wink: Onneksi tuli silloin käytettyä tuota paikkaa niin huomasi heti :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Auto on toiminnut tuon lämmittimen korjauksen jälkeen eiliseen asti vallan mainiosti :twisted: Paitsi sitten eilen kun piti alkaa autoja siirtämään pois edestä että saa pihoja aurattua :lol: No volski lähti käyntiin mutta ford ei tehnyt muutakuin että nakse kävi startista :lol: No starttihan se nyt päätti että tunnit tuli sille täyteen ja tänään sitten kun keli meni plussan puolelle niin viitsin kömpiä auton alle tuolla pohjolan tallissa ja pari tuntia meni aikaa kun oli startti vaihdettu :o Oli vaan aika v-mäinen homma vaihtaa koska kaksi kiinnityspulttia näkyy heti ja on ihan helkkarin hyvällä paikalla mutta se kolmas :evil: :evil: Sehän sijaitsee startin yläpuolella ja on sellaisessa paikassa ettei sinne näe saati että kädet kunnolla mahtuisi ja hylsy avain ei sinne myöskään mahdu vaan lenkki avaimella sen saa sieltä ronkittua auki :x Mutta on tainnut tuo nyt hajonnut startti olla koko auton omistusajan olla jo ehtoo puolella kun uudella startilla täräytin auton käyntiin niin oikein säikähdin kun ei kerennyt kuin startti pyörähtää niin auto oli jo käynnissä :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Kuvasin tuossa eilen aamulla videon pätkän miten tämä nyt lähtee käyntiin reilun viikon seisomisen jälkeen ilman lämmitystä :lol: Alla linkki viteon pätkään
https://youtu.be/8i62A7s3GCE
Ihan mukavasti tuntuu hörähtävän ja kohta olisikin sitten aika vaihdella moottoriin uudet kurat ja suodatin eli alkaa olla 8000km täynnä sitten ja öljyt ei ole edes mustat vaan aivan kirkkaat vieläkin :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään kun kelit salli niin pesin ja vahasin tämän :lol:
KuvaF350 pestynä (7) by antti hietanen, on Flickr
KuvaFord kuurattuna by antti hietanen, on Flickr
Tuon puskurin norjan kromi läiskät pitäisi kyllä jossain välissä keretä poistamaan :lol:
KuvaFord kuurattuna3 by antti hietanen, on Flickr
On tämänkin korissa jo ilmennyt myös tuota norjan kromia jotka pitäisi ottaa vielä kiinni ja siistiä mutta taitaa jäädä myöhemmäksi keväälle kun kelit sallii ulkona maalauksen kun ei ole tuolla hallissa paljoa tilaa tämän auton ympärillä pyöriä ja varsinkaan kun sinne tänään golfin ajoin juurikin samankaltaista hoitoa saamaan :lol:
KuvaFord kuurattuna2 by antti hietanen, on Flickr
Ja sitten vielä molemmat fordsonit samaan kuvaan :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kelpaa tulla pihaan kun on tuollainen kaksikko vastassa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään oli sitten öljynvaihtoa tiedossa moottoriin :D
Kuvaford by antti hietanen, on Flickr
Tällä kertaa vieläpä hallin kylmällä puolella mutta ette usko kuinka kirosin mielessä kun tuota öljyastiaa vedin tuossa murskeessa auton alta pois kun siellä kuitenkin se 16litraa jäteöljyä :twisted: Mutta on eka jenkki diesel mikä mulla on ettei sotke öljyjä pikimustaksi noin 5500mailin ajon jälkeen :shock:
KuvaFord öljynvaihdossa (2) by antti hietanen, on Flickr
Nyt koneeseen menikin jo kesää ajatellen vähän paksummat kurat :twisted:
Kuvaford2 by antti hietanen, on Flickr
Kylmälle puolelle ajaessa ei tarvitse olla niin tarkkana kuin lämpöiselle puolelle mentäessä :twisted: Auton mittarissa 255453mil lukema kun kurat vaihtui eli olen tällä autolla ajannut nyt puolessa vuodessa noin 6000mailia :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Vaihtelin eilen tämän alle uudet kesärenkaat koossa 235/85R16 jotka onkin alkuperäis kokoiset ja samalla pyörähti 4renkaalle myös uudet vanteet joten tulevaisuudessa ei tarvitse enää keväisin/syksyisin vaihdella ainoastaan 2vanteelle renkaita jollen löydä sitten vielä jostain kahta vannetta vielä lisää järkihintaan :lol:
Kuvaford kesätassuilla by antti hietanen, on Flickr
Alkaa taas näyttämään autolta kun pyöränkaaret alkaa jo täyttymään :twisted: Renkaita vaihtaessa huomasin samalla että kuskin puolelle saa vaihtaa ennen leimaa molemmat pallonivelet jotka jo tilasinkin rockautosta :roll: Mukava taas huomata miten tuollainen alkuperäis koko renkaissa vaikuttaa ajomukavuuteen sekä nopeusmittarin paikkaansa pitävyyteen,mitä nyt se huijaa sen verran että näyttää liian vähän mitä todellinen vauhti on :lol: Noin 5km/h heittää eli mittarin näyttäessä 85km/h todellinen vauhti onkin 90km/h :roll: Ja kulutus on nyt yllättänyt positiivisesti tämän kanssa kun työajoani olen tällä suhaillut niin viime tankillisten kulutus oli 11,55l/100km joten ihan hyvä saavutus tälläiselle museo järkäleelle :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään oli tämän kuuraus päivä aamusta kun piti lähteä iltapäivästä "isolle kylälle" vappu ajoihin :lol:
KuvaValmiina vappuajoihin 2019 by antti hietanen, on Flickr
KuvaValmis ajoihin by antti hietanen, on Flickr
"Lukulasitkin" otin pois karjapuskurista kun ei niitä kesällä tarvita ja muutenkin nuo ovaalit boschit eivät enää tahtonneet istua omaan silmään enää tarpeeksi hyvin tämän keulalla :roll: Katsastus konttorillakin tämä pitäisi alkaa käyttämään kohta puoliin kun leima loppuu 21.5 :oops:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tänään kävi näin...
KuvaFord sai ajoaikaa lisää by antti hietanen, on Flickr
Ajatuksena oli hakea autoon vikalista mutta mitenkäs kävikään 8) No vähän siinä joutui asioita sumplimaan koska otteessa luki että hyväksytty E-valoilla vuonna 2005 suomen rekisteriin niin jouduin nuo auton alkuperäiset DOT-valot muutoskatsastamaan että sain muutamaa päivää yli vuoden leiman autoon :lol: Asiallinen katsuri oli vaikka syynäsikin auton alustan ja nivelet perinpohjaisesti lävitse ja loppu kommentti oli ettei ole koskaan tekniikalta näin hyväkuntoista jenkki autoa vielä nähnyt katsastus uransa aikana :shock:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Nyt loppui tämän ranchin jenkki autoilut :shock: Ford vaihtui tänään takaisin tähtikeulaiseen malliin tarkemmin ottaen vuoden 2009 415CDI Sprinteriin joka ollut aikanaan Vehon raskaskone puolen huoltoautona :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”