m102 suuttimet - eroja?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

m102 suuttimet - eroja?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mites se olikaan, onko eroja?

2.0 KE-JET 102.062 myllyssä ja miksei muissakin eri suuttimet kuin 2.3-16v myllyssä. Vai tuleeko enempi soppaa paineella vai ruiskutusajalla vai millä?

Saako siis 16v suuttimilla enempi soppaa kuin 2.0 suuttimilla?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nuohan on jatkuvasuihkutteisia ruiskuja. Voisi kuvitella että polttoainepumpun paineen nostolla määräjakajasta saa enemmän soppaa läpi jos seos säätö ei riitä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:Nuohan on jatkuvasuihkutteisia ruiskuja. Voisi kuvitella että polttoainepumpun paineen nostolla määräjakajasta saa enemmän soppaa läpi jos seos säätö ei riitä...
Niin, CIS vai mikäsenytoli se on toki.

Ajattelin lähinnä m102.962 muuntamista etanolille tai /ja turbottamisen kannalta olisiko suurempikapasiteettinen suutin ratkaisu ainakin etanolin suhteen. Toki turbo tarvitaan kun mylly niin pikkuriikkinen....

2.0-8v vs 2.3-16v polttoaineen tarve-ero on noin +50% bensalla pelkällä paineen nostolla en usko sen tulevan.... Siksi hankinkin 2.3-16 v suuttimia.

Kai se on testattava onko eroa...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Miten mie olisin äkkiseltään vanhasta muistista sitä mieltä, että K-Jet kyllä annostelee sopan määräjakajassa, eli sillä alueella tarttis teherä jotain, jos meinaa saada lisää kakkua suuttimille.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuutoskoneen jakaja ja pari suutinta imusarjaan. :lol:
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

paineennostolla saa soppaa koneeseen.

veikkaan, että riittää kyl paineen nosto.
Paluuputkesta kun rajottaa tavaran menoa tankkiin saa painetta kovemmalle..
® Mesen linttaklubi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

potox kirjoitti:paineennostolla saa soppaa koneeseen.

veikkaan, että riittää kyl paineen nosto.
Paluuputkesta kun rajottaa tavaran menoa tankkiin saa painetta kovemmalle..
joo paine kyllä varmaan nousee vaan ruiskutettava määrä ei
syystä että silloin myös määränjakajan keskellä olevassa putkessa nousee paine ja se paine estää määränjakajan mäntää nousemasta

pelkän ahtamisen (lievä) voi vielä kikkailla vakio ruiskulla lisäämällä imusarjaan
sähköruiskun suuttimia erilaisten ahtopaineella toimivien painekytkimien kautta

alkoholilla et saa sitä toimimaan tuolla ruiskulla
alkoholin joudut juomaan :D
Audi A8
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

xr kirjoitti:
potox kirjoitti:paineennostolla saa soppaa koneeseen.

veikkaan, että riittää kyl paineen nosto.
Paluuputkesta kun rajottaa tavaran menoa tankkiin saa painetta kovemmalle..
joo paine kyllä varmaan nousee vaan ruiskutettava määrä ei
syystä että silloin myös määränjakajan keskellä olevassa putkessa nousee paine ja se paine estää määränjakajan mäntää nousemasta

pelkän ahtamisen (lievä) voi vielä kikkailla vakio ruiskulla lisäämällä imusarjaan
sähköruiskun suuttimia erilaisten ahtopaineella toimivien painekytkimien kautta

alkoholilla et saa sitä toimimaan tuolla ruiskulla
alkoholin joudut juomaan :D
Juu, on tohon erinäisiä ajatuksia ratkaisuiksi. Kutoskoneen jakaja, sopivan turbosaabin osien hankinta. Paineen nosto, ilmamäärään puuttuminen (lautasen ja kartion muokkaus). Lisäsuuttimet joille omaa älyä. Mekaruutta. Näiden yhdistelmä.

Eli jos suuttimissa ei ole eroa niin lieneekö missä se ero 16 venttilisten osalta kun sieltä kuitenkin revitään 185-205hp vakiona tehoa... ei ne venttiilit tee energiaa tyhjästä vaan ilma bensaseosta pitää olla vaan enempi ja ilman kulkeutumiseen toki venttiilit tai ahtaminen auttaa mutta voima tulee edelleen bensasta, miten 16 venttiilisissä soppaa saadaan ruiskutettua enempi per työtahti?

Määräjakajassa eroja nelipyttyisissä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”