mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

126 SEL takavakaaja poikki, mitä tehdä?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107 -> W126 / R & C 107 alusta
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 669
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 11.2.2019 14:43    Viestin aihe: 126 SEL takavakaaja poikki, mitä tehdä? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voiko tuollaista vakaajaa hintsata . Olisiko jollain hyviä osoitteita , mistä kyselisi vanhaa osaa.
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6030

 LähetäLähetetty: 11.2.2019 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

riippuu vähän miltä kohtaa on poikki, jos ihan suoralta kohtaa, ei muuta kun kiinni hitsaamalla Wink
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 669
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 11.2.2019 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
riippuu vähän miltä kohtaa on poikki, jos ihan suoralta kohtaa, ei muuta kun kiinni hitsaamalla Wink

Juu suoralta kohtaa , jospa viedään hitsattavaksi.
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Ruuvimeisseli



Liittynyt: 26 Maa 2018
Viestejä: 82

 LähetäLähetetty: 11.2.2019 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa vakaajan tankoa koskea samat säädökset kuin tukivarsiakin, eli ei saisi hitsata, eikai sillä mitään väliä ole jos sen ammattilainen sinne hitsaa mutta suihkii maalia sen verran päälle ettei katsuri vaikka huomauta asiasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 669
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 23.2.2019 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt on vakaaja ammattilaisen käsin hitsuuteltu. Seurasin siinä tapahtumaa ja siinä sulatettiin puikkoa ja rälläköitiin . Tätä rataa vuoron perään homma eteni . Minä sitten sain sen viimeistellä silleen, että koko tanko yhtä paksua . Veikkaan että kestää , kun noita isoja risteilijöitäkin suomessa on hitsailtu kasaan ja taitavat joutua saumat melkoiseen koetukseen. Näillä edetään .
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 5043
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.2.2019 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

supersepe kirjoitti:
Nyt on vakaaja ammattilaisen käsin hitsuuteltu. Seurasin siinä tapahtumaa ja siinä sulatettiin puikkoa ja rälläköitiin . Tätä rataa vuoron perään homma eteni . Minä sitten sain sen viimeistellä silleen, että koko tanko yhtä paksua . Veikkaan että kestää , kun noita isoja risteilijöitäkin suomessa on hitsailtu kasaan ja taitavat joutua saumat melkoiseen koetukseen. Näillä edetään .


No, kysyppä katsurilta mitä mieltä on - että kelpaako ammattilaisen hitsaamana....

Ei kai nuo vakaajat ole mahdotonta löytää käytettynä tai teettääkkään.

Vakaajassa on ihan eri mekaniikka ja kuormitus kun laivan hitseissä. Nyt sulla on siellä eri perusaine ja eri lisäaine ja voin taata että se hitsaus sauma on vakaajan heikoin lenkki.

Turha vetää hernettä nenään kuitenkaan faktoista.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 1835
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 24.2.2019 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

AK47 kirjoitti:


No, kysyppä katsurilta mitä mieltä on - että kelpaako ammattilaisen hitsaamana....

Ei kai nuo vakaajat ole mahdotonta löytää käytettynä tai teettääkkään.

Vakaajassa on ihan eri mekaniikka ja kuormitus kun laivan hitseissä. Nyt sulla on siellä eri perusaine ja eri lisäaine ja voin taata että se hitsaus sauma on vakaajan heikoin lenkki.

Turha vetää hernettä nenään kuitenkaan faktoista.


Tätä mää mietin kanssa. Kuvittelisin vakaajan olevan jonkinsortin jousiterästä Arrow hitsaamalla laakista pilalla.
Tiiä häntä, voi se tieten kestää, jopa pitkäänkin Rolling Eyes
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W126 sedan, coupe / R & C 107 -> W126 / R & C 107 alusta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit