126 SEL takavakaaja poikki, mitä tehdä?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret
Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

126 SEL takavakaaja poikki, mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Voiko tuollaista vakaajaa hintsata . Olisiko jollain hyviä osoitteita , mistä kyselisi vanhaa osaa.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

riippuu vähän miltä kohtaa on poikki, jos ihan suoralta kohtaa, ei muuta kun kiinni hitsaamalla :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:riippuu vähän miltä kohtaa on poikki, jos ihan suoralta kohtaa, ei muuta kun kiinni hitsaamalla :wink:
Juu suoralta kohtaa , jospa viedään hitsattavaksi.
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Taitaa vakaajan tankoa koskea samat säädökset kuin tukivarsiakin, eli ei saisi hitsata, eikai sillä mitään väliä ole jos sen ammattilainen sinne hitsaa mutta suihkii maalia sen verran päälle ettei katsuri vaikka huomauta asiasta.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt on vakaaja ammattilaisen käsin hitsuuteltu. Seurasin siinä tapahtumaa ja siinä sulatettiin puikkoa ja rälläköitiin . Tätä rataa vuoron perään homma eteni . Minä sitten sain sen viimeistellä silleen, että koko tanko yhtä paksua . Veikkaan että kestää , kun noita isoja risteilijöitäkin suomessa on hitsailtu kasaan ja taitavat joutua saumat melkoiseen koetukseen. Näillä edetään .
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

supersepe kirjoitti:Nyt on vakaaja ammattilaisen käsin hitsuuteltu. Seurasin siinä tapahtumaa ja siinä sulatettiin puikkoa ja rälläköitiin . Tätä rataa vuoron perään homma eteni . Minä sitten sain sen viimeistellä silleen, että koko tanko yhtä paksua . Veikkaan että kestää , kun noita isoja risteilijöitäkin suomessa on hitsailtu kasaan ja taitavat joutua saumat melkoiseen koetukseen. Näillä edetään .
No, kysyppä katsurilta mitä mieltä on - että kelpaako ammattilaisen hitsaamana....

Ei kai nuo vakaajat ole mahdotonta löytää käytettynä tai teettääkkään.

Vakaajassa on ihan eri mekaniikka ja kuormitus kun laivan hitseissä. Nyt sulla on siellä eri perusaine ja eri lisäaine ja voin taata että se hitsaus sauma on vakaajan heikoin lenkki.

Turha vetää hernettä nenään kuitenkaan faktoista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

AK47 kirjoitti:
No, kysyppä katsurilta mitä mieltä on - että kelpaako ammattilaisen hitsaamana....

Ei kai nuo vakaajat ole mahdotonta löytää käytettynä tai teettääkkään.

Vakaajassa on ihan eri mekaniikka ja kuormitus kun laivan hitseissä. Nyt sulla on siellä eri perusaine ja eri lisäaine ja voin taata että se hitsaus sauma on vakaajan heikoin lenkki.

Turha vetää hernettä nenään kuitenkaan faktoista.
Tätä mää mietin kanssa. Kuvittelisin vakaajan olevan jonkinsortin jousiterästä :arrow: hitsaamalla laakista pilalla.
Tiiä häntä, voi se tieten kestää, jopa pitkäänkin :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 alusta”