mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Onko tää jo rienausta !!

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
jassukata



Liittynyt: 28 Kes 2006
Viestejä: 66
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 02.11.2007 20:58    Viestin aihe: Onko tää jo rienausta !! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.youtube.com/watch?v=3lLK86DxeAY ....mutta kyllä lähtee ....!!
_________________
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Swataia



Liittynyt: 03 Syy 2007
Viestejä: 215
Paikkakunta: Hamina

 LähetäLähetetty: 03.11.2007 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hahaha aiheutti repeilemistä Laughing

joo huumorilla täytyy ottaa, isällä samankorinen mutta pensa Cool
_________________

- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
JaniH
Mestarikiillottaja

Nissanisti


Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1579
Paikkakunta: Eura

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sehän lähti tulille niinkuin uutena...
On tullut itsekkin harrastettua samanlaista starttausta aikoinaan ko 240D:stä hajosi lohkolämmitin ja käyntiinhän se oli joka aamu saatava...
_________________
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Von kempf



Liittynyt: 01 Tou 2006
Viestejä: 301

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Voi helkkari Very Happy Very Happy Vahva oli usko että ei lopettanu kesken.
Mutta käyntiin lähti!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 12:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikös tuo ole valmistajan ohjeiden mukainen käynnistys, kaasu pohjassa ja ei kauempaa kuin minuutin kerrallaan Shocked
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Bliz
Grynderi



Liittynyt: 09 Tou 2006
Viestejä: 1727
Paikkakunta: Ylivieska

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hoho Laughing aika kankialta kuulosti Laughing
_________________
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3747
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole heikkohermoisen autoja nämä laatuvaunut Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mariini
Herrasmies



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1006
Paikkakunta: Länsirannikko

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaikki hehkut kuumina? Mr. Green
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tästä tullekin mieleen kun joskus minulla oli työautona vanaha Bedford Blitz

Siis tuommonen mutta mustaoranssi

Nooh, se oli ooppelin 1.9 OHC diisselillä, jossa oli vähän syöttöpuolen vikkaa, eli sillä oli taipumuksena höriä ilimat pumppuun satunnaisesti.

Kuten sanoin niin se oli minulla työautona, ja siihen aikaan ajelin syväjyrsintä turvesuolla, joten kotiutumisen kannalta oli aina välttämätöntä saada auto käyntiin jopa pikkupakkasesta, ja iliman lämmitystä.

Nooh maalaispoikana minä sitten kasain talviteloilla olevista puimurista ja kakkostraktorista akut matkaan, ja parit käynnistyskaapelit.

Tenpasin akut sarjaan välikaapelilla, ja kytkin plussan startinnapaan, ja pidin maapiuhan suojassa rukkasessa.

Sitten kun tuli epätoivoisen käynnistyksen aika, niin aloitin tartatatarttamaan ihan normaalista, mutta samalla kaivoin suojarukkasesta sen akkuparin (siis yhteensä 24V) maajohdon, ja poksautin sen kiinni rautaiseen rattiputkeen, jolloin siis ääni kiukiukiukiukiukiukiu muuttui ääneksi räpytiräpytiräpytiprääääääämmmmmm!
Ja kylä muuten lähti!
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Zilin kylmäkäyttöönotto tapahtuu seuraavasti: Kajotaan konepellin alle, katotaan ölijyt summuut, lypsetään pa-pumpun käsilipasta mehut maijaan, otetaan kannu pensaa, ruuvastaan ilmansuotimen siipiruuvia aukipäin, kaajetaan pensaa suotimen päälle siihen kuoppaan, ihan reilusti, laitettaan virran olavi päälle, hölikkä napaan, polokastaan kännistyspolokimesta nokian nelivitosella, jos vehkeet on hiljaa, ravistellaan kone kammilla tulille, laitellaan sopivat varvit lämmittelyyn käsikaasusta, avataan renkaista venttiilit, laitetaan konttorista kummit täyttymään, viiden minuutin kuluttua kokkeillaan varovasti jos jaksasi jo kömpiä liikkeelle pikkualueella. Kovalla pakkasella on syytä laitella nuotioita koneen laatikoiden ja perien alle puolisen tuntia ennen kännistysyrityksiä. Lämmityslaite toimii vain kuljettajalle, se on nimittäin ratti.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hmk



Liittynyt: 21 Lok 2006
Viestejä: 68
Paikkakunta: Ilomantsi

 LähetäLähetetty: 04.11.2007 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mennään vähä ohi asiasta. Kaverilla oli aikoinaan Transitti Perkinsin koneella. Oli kuulemma niin huono lähtemään käyntiin kylmällä että eräänä hellepäivänä heinäkuussa vaimo oli levittänyt valkeat lakanat narulle kuivumaan Transitin eteen. No Transit tietysti luuli että on talvi eikä suostunut käynnistymään ennenkuin emäntä oli vienyt lakanat pois....
_________________
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oswald



Liittynyt: 27 Hel 2007
Viestejä: 38
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 0:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli itsellekin mieleen laittaa toinen akku sarjaan startille. 24 voltilla jaksaisi jo pyörittää. Viime talvena kun starttasin samalla tavalla kuin videossa, niin tuli mieleen, että tarttisi olla startilla kakkosvaihde. Kun alkaa lupaileen, niin isompaa pesään!

Ei siinä muuta, mutta se toisen akun lataus on aika vaikea järjestää. Tarttisi olla aika releviritykset ja siellä on sentään isot virrat kyseessä...

Ennen oli helppoa, kun kaveri 60-luvun Taunukseen vaihto sähköt 6v > 12v.
Meinaan vaihtoi akun, laturin ja lamput/polttimot. Mittaritkaan eivät tykänneet pahaa tuplajännitteestä. Kyllä muuten starttasi vinhasti.

Hmm. onko kukaan tehnyt Mesestä 24v:sta?
Laturi, akku, hehkurele, hehkut sarjaan kaksi kerrallaan, mittareille vetää toisesta akusta 12 tai kehittää regulaattorin...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mese63



Liittynyt: 13 Jou 2006
Viestejä: 44

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

minusta se on turha toimenpide,jos kone on kunnossa se lähtee -25 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmitintä . kokemusta on.aika vähän niitä kovempia pakkasia on.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mihaline



Liittynyt: 28 Huh 2006
Viestejä: 214
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oswald kirjoitti:
Tuli itsellekin mieleen laittaa toinen akku sarjaan startille. 24 voltilla jaksaisi jo pyörittää. Viime talvena kun starttasin samalla tavalla kuin videossa, niin tuli mieleen, että tarttisi olla startilla kakkosvaihde. Kun alkaa lupaileen, niin isompaa pesään!


Tadaa ja oikea vastaus on 9 voltin ankkuri starttiin! Ja kyllä tulee isompaa vaihdetta pesään vaikka millasilla pakkasilla? Laughing
_________________
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarkko N
Tekninen Nero



Liittynyt: 28 Syy 2006
Viestejä: 1347
Paikkakunta: Tampere

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 15:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo liikkuis luultavasti parhaiten pelkällä käynnistinmoottorilla,
sylinterinkansi kannattaisi irrottaa jarruttamasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Boss
Luupiä

ykkösnaapuri


Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 6283

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jarkko N kirjoitti:
Tuo liikkuis luultavasti parhaiten pelkällä käynnistinmoottorilla,
sylinterinkansi kannattaisi irrottaa jarruttamasta.


Ekomalli. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oswald



Liittynyt: 27 Hel 2007
Viestejä: 38
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Tuo liikkuis luultavasti parhaiten pelkällä käynnistinmoottorilla,
sylinterinkansi kannattaisi irrottaa jarruttamasta.

Very Happy Very Happy Very Happy

Tarttee varmaan (joskus ensi kesänä) alkaa suunnitteleen siihen starttiin sitä 9 v:n ankkuria...

ps. kone on superhyperkunnossa Question .

Vois olla helpoin tapa ostaa uusi akku, sekin voisi jo vähän auttaa, mutta maksaa maltaita ja eikä se nyt niin helppoa voi olla...

Mutta tottapuhuen asensin siihen viime talveksi semmoset keraamiset hehkut, niiden hehkutuslämpötila pitäisi olla 700 astetta normaalien 400 sijaan. Myyjä vakuutti, että kylmäkäynnistysominaisuudet paranisivat paljon! Mutta totuus oli juuri päinvastainen. Tässä uudessa hehkusarjassa on , oliko se nyt kahden minuutin jälkihehkutus. Ja kun talvella ajelin lyhyttä matkaa kauppaan ja takaisin, niin tuntui, että se hehkutti koko ajan. Ja tuntui, että että lievää virran vähyyttä oli havaittavissa, ehkä akku oli koko ajan pikkasen vajaa tai sitten se alkaa olla kypsä. Kuinkas vanhoilla akuilla te ajelette?

No nyt laitoin alkuperäisen hehkureleen takaisin varmistamaan, että akku lataantuis kunnolla. Ravistakoon ja savuttakoon hetken kylmänä, ei se jälkihehkutus oikein tunnu sopivan jälkiasennuksena noihin vanhoihin vehkeisiin. Se hyvä puoli noissa keraamisissa hehkuissa on, että voi huoletta hehkuttaa vaikka sen kaksi minuuttia, jos virtaa vaan riittää..
Tosin, jos apparaattus on sillä tuulella, ettei se lähde heti käyntiin, niin ei se sitten kyllä lähde ollenkaan, ei ainakaan ilman apuvirtaa.

Tarttee vielä opetella oikeata käynnistystapaa. Ruuvasin vähän syöttöä pumppuun lisää ja tuntuu, ettei se kärsi painaa kaasua juuri ollenkaan näillä ilmoilla kylmäkäynnistyksissä. Vähän olen ihmetellyt tota kaasu pohjassa käynnistystä. Jos menen käynnistämään kaasu pohjassa kovilla pakkasilla, niin sitten kyllä kävellään! Ei lähde ei.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jari_w123
Mersutohtori

Diodi-Asko


Liittynyt: 11 Hel 2006
Viestejä: 1916
Paikkakunta: kokkola

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oswald kirjoitti:


Tarttee varmaan (joskus ensi kesänä) alkaa suunnitteleen siihen starttiin sitä 9 v:n ankkuria...

ps. kone on superhyperkunnossa Question .

Vois olla helpoin tapa ostaa uusi akku, sekin voisi jo vähän auttaa, mutta maksaa maltaita ja eikä se nyt niin helppoa voi olla...

Mutta tottapuhuen asensin siihen viime talveksi semmoset keraamiset hehkut, niiden hehkutuslämpötila pitäisi olla 700 astetta normaalien 400 sijaan. Myyjä vakuutti, että kylmäkäynnistysominaisuudet paranisivat paljon! Mutta totuus oli juuri päinvastainen. Tässä uudessa hehkusarjassa on , oliko se nyt kahden minuutin jälkihehkutus. Ja kun talvella ajelin lyhyttä matkaa kauppaan ja takaisin, niin tuntui, että se hehkutti koko ajan. Ja tuntui, että että lievää virran vähyyttä oli havaittavissa, ehkä akku oli koko ajan pikkasen vajaa tai sitten se alkaa olla kypsä. Kuinkas vanhoilla akuilla te ajelette?

No nyt laitoin alkuperäisen hehkureleen takaisin varmistamaan, että akku lataantuis kunnolla. Ravistakoon ja savuttakoon hetken kylmänä, ei se jälkihehkutus oikein tunnu sopivan jälkiasennuksena noihin vanhoihin vehkeisiin. Se hyvä puoli noissa keraamisissa hehkuissa on, että voi huoletta hehkuttaa vaikka sen kaksi minuuttia, jos virtaa vaan riittää..
Tosin, jos apparaattus on sillä tuulella, ettei se lähde heti käyntiin, niin ei se sitten kyllä lähde ollenkaan, ei ainakaan ilman apuvirtaa.

Tarttee vielä opetella oikeata käynnistystapaa. Ruuvasin vähän syöttöä pumppuun lisää ja tuntuu, ettei se kärsi painaa kaasua juuri ollenkaan näillä ilmoilla kylmäkäynnistyksissä. Vähän olen ihmetellyt tota kaasu pohjassa käynnistystä. Jos menen käynnistämään kaasu pohjassa kovilla pakkasilla, niin sitten kyllä kävellään! Ei lähde ei.

Jos säätäis venttiilit niin vois lähteä paremmin kylmänä.Jos kaikki on kunnossa ei tarvi tapella kylmäkäynnistyksien kans.
_________________
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oswald



Liittynyt: 27 Hel 2007
Viestejä: 38
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Venat on säädetty, jakoketju vaihdettu (ajoitukset), ja tosiaan ne hehkut on vaihdettu. Enää jää jäljelle akku, starttikin on muutama vuosi sitten tietääkseni vaihdettu.

Joko kone ei olekaan superhyperkunnossa vai mahtaako ne sittenkään lähteä yli 10 asteen pakkasesta ? :hehku:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JaniH
Mestarikiillottaja

Nissanisti


Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1579
Paikkakunta: Eura

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oswald kirjoitti:
vai mahtaako ne sittenkään lähteä yli 10 asteen pakkasesta ? :hehku:

Olen asian tutkinu että nuppihehkulla olevat lähtee pakkasilla kuin pakkasilla ja avainhehkulla alkaa olemaan tuomonen -15 - -17 jo ihan kelpo...
_________________
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mese300
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 04 Lok 2006
Viestejä: 2068
Paikkakunta: Saarijärvi

 LähetäLähetetty: 09.11.2007 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

JaniH kirjoitti:
Oswald kirjoitti:
vai mahtaako ne sittenkään lähteä yli 10 asteen pakkasesta ? :hehku:

Olen asian tutkinu että nuppihehkulla olevat lähtee pakkasilla kuin pakkasilla ja avainhehkulla alkaa olemaan tuomonen -15 - -17 jo ihan kelpo...

isäukolla oli tuollainen -84 W123 300diesel ja ei siinä koskaan ollut mitään starttaus murheita, lähti vielä nätisti käyntiin -41asteesta kunhan akussa oli vaan virtaa(ja silloin viimeisenä talvena mitä se meillä oli niin autolla ajettu jo silloin 620tkm ja aina lähti kerrasta tulille eikä tarvinnut edes lohkolämppärin kanssa pelleillä jos ei välttämättä halunnut)
_________________
-06 Saab 9-5 1.9TID
-95 Ford F350 7.3TD
-89 Ford Transit Baltic
-81 Leyland "lelulandia" 262 Syncro
-61 Fordson Super Major
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 23.11.2007 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Penikalla käynnisteltävät isot dieselit (vanhat Pillarit, isot Belarukset, Kirovetsit, tela DT:t ym.) saattavat olla melko tunteettomia lämpötilalle startatessa. Kiskotaan varttia, puoltatuntia aiemmin apukone (bensa) käyntiin, odotellessa penikka nostaa öljynpaineen, lämmittää öljyt ja vedet, Lataa virtaa akkuun (hehkuille) ja lopulta kytketään se pyörittämään iso kone käyntiin. Eikä ole vaaraa kylmäkäynnistyksistä tai että startista käämit palaa tai akku tyhjenee, antaa pyöriä vaan kunnes käy.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mese300
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 04 Lok 2006
Viestejä: 2068
Paikkakunta: Saarijärvi

 LähetäLähetetty: 23.11.2007 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Penikalla käynnisteltävät isot dieselit (vanhat Pillarit, isot Belarukset, Kirovetsit, tela DT:t ym.) saattavat olla melko tunteettomia lämpötilalle startatessa. Kiskotaan varttia, puoltatuntia aiemmin apukone (bensa) käyntiin, odotellessa penikka nostaa öljynpaineen, lämmittää öljyt ja vedet, Lataa virtaa akkuun (hehkuille) ja lopulta kytketään se pyörittämään iso kone käyntiin. Eikä ole vaaraa kylmäkäynnistyksistä tai että startista käämit palaa tai akku tyhjenee, antaa pyöriä vaan kunnes käy.


tuo on täysin totta,yhdellä työmaalla pääsin kokeilemaan tuommoista vanhaa pillaria joka tosiaan käynnistetään toisella bensa motilla... on aika mielenkiintoista puuhaa verrattuna tuohon nykyiseen pillariin mitä ajelen(nyk. vuodelta -77 ja eikä ole enää apumoottoria vaan 2jumalattoman kokoista akkua ja hehkutus on sitten mukavaa,saa käännellä vipuja ja pitää kauan aikaa ääriasennoissa että hehkuu tarpeeksi)
_________________
-06 Saab 9-5 1.9TID
-95 Ford F350 7.3TD
-89 Ford Transit Baltic
-81 Leyland "lelulandia" 262 Syncro
-61 Fordson Super Major
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jani10106



Liittynyt: 05 Lok 2006
Viestejä: 56
Paikkakunta: turenki

 LähetäLähetetty: 24.11.2007 0:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

voe helvata kun en osaa lnkittää,masinisti palstalta löytyyy harkovin käynnistys,ittellä on semmonen..
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 24.11.2007 0:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Piti ihan kaivaa tuo video Belaruksesta. Mahti peli ja rauan ääressä tehty. Kesällä ihmeteltiin Täystuho DT 75 telakoneen käynnistelyä. Kone siinä suora kutonen mutta startti sama ja sen ääni, terävä 2-t räpätys.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perttu K
Mersutohtori



Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 1062
Paikkakunta: Kajaanikity

 LähetäLähetetty: 25.11.2007 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

DT-75 on muuten nelisylinterinen. Iskutilavuutta toistakymmentä litraa, joten alkaa olla männillä kokoa. Sitten on vielä isompi DT-100.


Mitä tulee tuollaiseeen harkoviin, niin minäpä ostin sellaisen ihan omaksi Cool



Tosin moottori on vähän epäkunnnossa, joten ei pääse kokeilemaan.

Ohjekirjan mukaan tuo käynnistetään siten, että ensin kytketään apumoottori hammaskehälle erillisestä vivusta vetämällä ja sitten käynistetään sähköstartilla tai nykäisemällä apukone. Se on 13hv kaksitahti. Sen annetaan käydä minuutista kahteen, jolloin sen pyörittämä apuöljypumppu nostaa öljynpaineen n. 1 bariin. Tämän jälkeen pääkoneen sammutin pistetään päälle ja apukoneen kytkin kytketään päälle, jolloin pääkone alkaapyöriä. Kun pääkoneen öljynpaine on noussut normaaliarvoon otetaan sammutin pois päältä ja odotellaan koneen käynnistymistä. Ohjekirjan mukaan käynnistäminen on kuitenkin hyvä lopettaa jos mitään ei tapahtu 15 minuutin pyörittämisellä. Silloin kyseessä on luultavimmin jokin häriö,joka pitää korjata ensin. Laughing

Tuossa yksi käynnistysvideoita. Tosin tuossa ensimmäisessä tehdään väärin, kun ei nosteta paineita. Kyseisestä koneesta onkin levinnyt kaksi turboa, joten ehkäpä paineet pitäisi nostaa ennen käynnistystä.

http://www.belkku.fi/T-150K%20kaynnistys.wmv
http://www.belkku.fi/harkov.wmv

Tuon vehkeen "Webasto" se vasta ihmeellinen on. Ei ole mikään pikkupoikien lelu, eikä muuten toimi kaukosäätimestä. Shocked
_________________
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99


Viimeinen muokkaaja, Perttu K pvm 25.11.2007 12:46, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rami v



Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 405
Paikkakunta: Keminmaa

 LähetäLähetetty: 25.11.2007 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.youtube.com/watch?v=36c9wNK346E
_________________
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8056
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 26.11.2007 0:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliko DT:ssä nelonen, saattopa ollakin. Kiitos oikaisusta.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3747
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 18.3.2019 0:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

On teillä vielä 123-mersut lähteny käyntiin. Lehdessä oli juttu josta tämä video tuli mieleen Very Happy Tuo linkki on tilaajille, mutta kyllä siitä kuvan ainakin näkee. Voin referoida enempikin jos kiinnostaa --> https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/niinkohan-tuo-enaa-mitaan-kestaa-ajatteli-inarilainen-veli-matti-korppila-vuonna-1990-nyt-mersulla-on-ajettu-yli-miljoona-kilometria-kuljetettu-takapenkilla-elavaa-poroa-ja-matkailtu-bosniassa-asti/817016/

Hieno peli Veli-Matilla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W123, sedan, coupe, farmari, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit