mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Subarun elämää

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 12.1.2019 1:28    Viestin aihe: Subarun elämää Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Subaruja tuli tässä aikansa katseltua ja joulun välipäivinä tuli myyntiin tuollainen Outbacki. Auto miellytti siinä määrin, että mukaan tarttui.



Subaruhan on vuosimallia 2007 ja varustettu kuusisylinterisellä bokserilla. Varusteita lähes kaikki tuohon aikanaan saadut, tuulilasinpyyhkimien automaaginen tihkutoiminto ja parkkitutkat puuttuu (Ainakin). Sisustan puolella vaaleaa nahkaa ja sisusta vaikuttikin olevan varsin hyvässä ryhdissä.

Ihan ongelmitta ei paluureissusta selvitty, P0051 koodin kanssa päästiin perille. Eli kuskin puoleisen etulambdan lämmityspiiri antautui. Tämä tuli tuossa varmistettua ja lambda vaihdettua, joten matka jatkuu taas ilman ylimääräisiä valoja. Näytti olevan vänkärin puolelle aika vastikään vaihdettu, joten liekö tasalaatuisia vai vaihdettu väärän puolen osa?

Heti kotiinpaluun jälkeen tuli vaihdeltua moottoriöljyt ja muutaman tuhannen kilometrin päässä saa vaihdellakin lisää öljyjä periin ja laatikkoon, yms. 60 tkm huoltoon kuuluvat. Alapuolelta katsellessa oli vaihteeksi mukavaa, että moottori ja voimansiirto olivat ulospäin täysin kuivia. Myös jarruosat olivat kaikkinensa uudenkarheat.

Tulevia remonttitarpeita on etu- ja takapään kallistuksenvakaajien koripuslat sekä koiranluut molempiin päihin, ovatkohan katsastuksessa aikaisemmin edes katsoneet noita päin. Myös ajovalojen korkeudensäädön käyttövivun kiinnike oli poikki, tämä tulikin jo korjailtua. Lisäksi pakoputken väliosassa on kannake poikki ja ilmeisen tuttu vuoto y-haarassa takana. Pohja itsessään vaikutti varsin terveeltä, vaikka auto on Etelä-Suomessa tähän astisen elämänsä viettänyt. Hieman voisi kuitenkin kesän puolella putsailla ja suojailla polttoainesäiliön etupuolelta. Näytti olevan kohtalaisen paljas pokkaus lattiassa, joka on pinnastaan ruosteessa hiekkapuhalluksen ja suolakylvyn ansiosta.

Pidellään tässä jonkinnäköistä (huolto)päiväkirjaa vastaiskun elämästä, jos suinkin kysymyksiä niin voin yrittää vastailla Laughing
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bte



Liittynyt: 29 Lok 2010
Viestejä: 4

 LähetäLähetetty: 13.1.2019 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos en ihan väärin muista, niin tuossahan on takavetopainotteinen neliveto vtd.

Semmoinen "tyyppivika" tuossa on, että ilmanputsari on lähes neliön muotoinen ja siten mahdollista asentaa väärinpäin, jolloin kone ottaa ilmaa putsarin ohi ja voi aiheuttaa satunnaisen vikakoodin koneen käymisestä laihalla.
Kannattaa tarkistaa tuo.

.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 13.1.2019 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jep, VTD ja 45/55 on jako perusasetuksena. Planeettapyörästö keskitasauspyörästönä monilevykytkimen kanssa ilmeisesti ja taka-akselilla viskolukko. Vaihteisto tuossa on viisivaihteinen automaatti (5EAT)

Kiitos vinkistä ilmanputsarin suhteen, pitää tarkastaa ja pitää mielessä kun vaihtelee putsarin.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 73
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 14.1.2019 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Subaruissa ilmeisesti on jossain malleissa ollut heikkoutena taka-apurungon tms läpiruostuminen, jonka takia Subaruja saa niin halvalla. Miten tässä mallissa?.
_________________
S123 300TDT autom -82, W123 300D -76 (MR), W124 260E autom -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RoopeK
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Tou 2008
Viestejä: 2780
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 15.1.2019 0:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lähinnä vuosituhannenvaihteen Foresterien ongelma tuo takakelkka... Rolling Eyes
_________________
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.1.2019 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ilmeisesti myös aikaisemman korimallin Outbackeista ja Legacyista tahtoi taka-apurungot lahota ainakin rapakon toisella puolen. Tämän korimallin osalta ei ole oikein vastaavia kirjoitteluja tullut vastaan, mutta aika näyttää Laughing
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 19.1.2019 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli käytä puuhastelemassa.

Pakoputken kannaketta tuli tekohengitettyä pakoputkiklemmarin ja kempin avulla. Y-haaran vuotoa en alkanut tukkimaan, pitänee jossain vaiheessa katsella putken keskiosa.
Apulaitehihnan kiristimen ja vapaapyörän rullien laakerit tarkastin kanssa, päittäisvälystä varmaan 2-3 milliä ja ei ihan äänettömästi pyörineet Laughing Motonetistä kaksi kertaa 6203-2RS laakereita kappalehintaan 6,90 € ja katastrofi vältetty. Rullat on tuossa terästä, oli näppärä puristella uudet laakerit paikalleen ruuvipenkillä.
Vastoin kaikkia odotuksia, myös irroitettavan vetokoukun sai irti Shocked vetokoukku merkkiä mallia al-ko a50-x https://www.youtube.com/watch?v=Bm6jyzZfr9M Olin aikaisemmin aloittanut lukitusjärjestelmän öljykylvetyksen ja nyt kun lukituksen sai auki, niin viitisen napautusta vetovasaralla ja koukku tippui lattialle.
Huohuttimen venttiili tuli myös varuulta putsattua kun on hyvin käsillä kuskinpuoleisen venttiilikopan päällä. Tarkastelin samalla, että ilmansuodatin oli asennettu oikeinpäin bte:n vinkistä.

Kilometrejähän tässä ompi 235 tkm tällä hetkellä, joten seuraavat huollot / rempat touhutaan lähempänä 240 tkm. Kulutuksesta en osaa sen kummemin vielä sanoa, auton hakumatkalla oli kulutus 8,6 l/ 100 km (ajotietokone näytti 8,5), nyt sekalaisessa pöristelyssä auto on näytellyt 10,6 keskikulutusta.

Pesu- ja vahailupuuhasteluja pitää touhuta jossain välissä. Ostin Puuilosta Le Chat "kissa"saippuaa nahkapenkkien putsailua varten. Kovasti tuota saippuaa kehuvat, pitää muistaa ottaa jokunen kuva kun alan sisustaa putsaamaan. Jos sattuu toimimaan, niin hinta ei ainakaan päätä huimaa. Olikohan 3€ tuo saippuanpalanen.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.2.2019 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tulipahan pestyä ja vahailtua Subaru. Pesu tuli kokeiltua tehdä pitkän kaavan mukaan, vaiheita oli:

-Esipesu liukkarin kera
-Kinnastelu liukkarin kera
-Raudanpoisto x 2
-Savestus

Kyllähän tuohon pesemiseen sai aikaa kulumaan reilun pari tuntia, vaan kyllä sieltä tavaraakin irtosi. Lentoruostetta tuntui kyljissä olevan.



Myllyttelyyn ei tähän hätään ollut oikein aikaa eikä mielenkiintoa, mutta puhtaaseen autoon tuli laitettua vaha päälle. Vahana toimi Soft99 Fusso Coat, kohtalaisen helpon tuntuinen levitettävä ja pois pyyhittävä. Kova lupaus purkin kyljessä 12 kuukauden kestosta, pitänee ostaa jotain vahaturvallista pesuainetta.



Kuskinpenkkiä tuli kanssa putsailtua tuon Le Chat saippuan kanssa. Kyllähän sillä hieman siistimmäksi sai. Hieman on kulumaa penkin vasemmassa laidassa, katsoa jos jossain vaiheessa jaksaa sille jotain tehdä Very Happy

Kulutusta tuli laskettua tankkauksen yhteydessä. 11,2 l/100 km, ajomatka 515 kilometriä, josta jotain 130 km maantietä ja loput tässä kaupungilla pörräilyä. Vikatila oli päällä tuosta jonkun 150 km. Ajotietokoneen näyttämä 10,8 l/100 km.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.2.2019 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Subaruun tuli alustajumppaa harrastettua näin lauantain kunniaksi.



Etupäähän alatukivarsiin Strongflexin punaiset polyuretaanipuslat ja etu- ja takapään kallistuksenvakaajien koripuslat samanlaiset kanssa. Pikaisesti isoimmat kolinat jäi pajalle, joten ihan hukkaan ei tämä remontti mennyt. Olisin vaihtanut myös kallistuksenvakaajien koiranluut, mutta eivät ehtineet viikonlopuksi Suomeen asti.

Ehkä ihan hentoisesti jyrinät kasvoivat PU-puslien myötä, mutta rämähdykset ja kolahtelut jäi pois niin kovasti plussan puolella. Näiden punaisien pitäisi olla aika lähelle samaa kovuusluokkaa vakioiden kanssa. Elinikäisen takuun lupaavat Puolan pojat näille myös Shocked

Verraten edulliset olivat ainakin, abt. 110 € koko setti toimituskuluineen. Vertailun vuoksi motonetin tarvikkeet olisivat olleet noin 140 €.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 16.2.2019 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ainiin, ennenkuin unohtuu. Vasemman ajovalon pesurin suoja halusi viime viikolla vapauteen myös Crying or Very sad . Paikakseen valitsi moottoritien Kaakkurin kohdilta, ajattelin ajaessa että varmaan joku jääpalanen kolahti vaan ei niin hyvää tuuria. Pitäisi jostain moinen etsiskellä, ulkomailla jonkun 30€ mutta postit lähestulkoon kaksinkertaistaa hinnan. Joutuukohan marmorille?
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
shrteam



Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 465

 LähetäLähetetty: 25.2.2019 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

vnslkd kirjoitti:
Ainiin, ennenkuin unohtuu. Vasemman ajovalon pesurin suoja halusi viime viikolla vapauteen myös Crying or Very sad . Paikakseen valitsi moottoritien Kaakkurin kohdilta, ajattelin ajaessa että varmaan joku jääpalanen kolahti vaan ei niin hyvää tuuria. Pitäisi jostain moinen etsiskellä, ulkomailla jonkun 30€ mutta postit lähestulkoon kaksinkertaistaa hinnan. Joutuukohan marmorille?


Laittelimpa yv:tä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 20.3.2019 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli vaiheltua tuossa menneenä viikonloppuna nuo koiranluutkin. Kohtalaisen hiljaista on nyt alustan osalta, hieman lotinaa peräpäästä. Mahtaa olla hentoista väljyyttä iskarin yläpäässä.

Vaan tänään tuli oikein maahantuojalta kirje, notta matkustajan turvatyynyn saisi vaihdettua takaisinkutsuna. Pitänee varailla aika korjaamolle tässä lähiaikoina.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 681
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 21.3.2019 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

vnslkd kirjoitti:

-Kinnastelu liukkarin kera


Vuoden turhin offtopic tämä mutta tulipahan hörähdettyä lapsellisesti Laughing
_________________
W140 S350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 22.3.2019 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

simoks kirjoitti:
vnslkd kirjoitti:

-Kinnastelu liukkarin kera


Vuoden turhin offtopic tämä mutta tulipahan hörähdettyä lapsellisesti Laughing


Pestiin sitä autokin ohessa happy
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 14.4.2019 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Maaliskuun puolivälissä tuli maahantuojalta kirje kotia, takaisinkutsu liittyen matkustajan turvatyynyn vaihtamiseen. Viime viikolla vein torstaiaamuna auton Er-Wolle ja hakkiin pois puolenpäivän aikoihin.

Viikonloppuna tuli puuhasteltua kuskin penkin etureunan korkeudensäätömekanismi kuntoon. Oli penkin vasemman etureunan kiinnikkeen pistehitsit antautuneet. Porailin pistehitsit läpi ja laittelin kiinnikkeen pulteilla takaisin. Muuten ihan leppoisa homma, mutta kohtalaisen ahdasta oli touhuta kun ei jaksanut repiä penkkiä autosta pois tahi purkaa sen enempiä. Helpotti kun oli kaveri mukana pitelemässä osia erillään toisistaan.



Pääsiäisenä pitäisi käydä pilkkireissu niin pääsee vähän tunnustelemaan matkakulutustakin. Nyt edellisen tankin kulutus oli 11,79 l/100 km, kun mukana oli jonkin verran kärryn kiskomista tässä kaupungin alueella. Pääsiäisreissun jälkeen mittarissa alkaakin olemaan lähemmäs 240 tkm, joten pääsee tekemään huoltohommia. Tilasin 20 litran pöntön Nesteen atf-multia, kun siinä näytti subarun ATF-HP luokitukset olevan ja ostin vaihteiston öljynsuodattimen. Pitää vielä ostella peräöljyt niin saapi nekin vaihdella.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 29.4.2019 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pohjoisen reissukin tuli tehtyä, reilu 1600 km ajoa. Matkakulutus yllätti, Ivalosta Ouluun 7,93 l/100 km laskemalla kun ajotietokone näytti 8,0 l/100 km. Matkavauhtina todellista 103-105 km/h väliin suurin osa. Samoilla reissuilla edellinen 2,5 litrainen manuaali-Omega ryysti 98:a noin 8,5 litraa sataselle.

Viikonloppuna tuli vaihdeltua laatikkoon öljyjä ja suodatin. Laatikosta laskin neljä kertaa liemet propun kautta (ja lisäsin toki uutta ATF:ää poistetun määrän Laughing ) ja ajelin aina välissä 15 km lenkin. Tuli vain tehtyä luiskalla, niin propun kautta sai vain 2,5 l ATF:ää pihalle kerralla (n. 4 litraa pitäisi tulla jos auto on tasaisella). Yhteensä semmoinen 10 litraa tuli vaihdeltua ja 20 litran pöntöstä jäi vielä puolet jäljelle. Ajattelin, että seuraavien moottoriöljynvaihtojen ohessa vaihtelen myös laatikkoon niin eiköhän sieltä suurin osa vanhoista nesteistä tule pihalle. Laatikon toiminta tuntui hieman piristyvän, suurempi vaikutus mahtoi tosin olla noin 0,7 litran vajauksella laatikkoöljyn määrässä.

Laatikkoöljyn suodatin löytyy tämän 5eat lootan tapauksessa öljynjäähdyttimelle menevien letkujen mukana akun takaa lokasuojan sisältä. Kivassa akku pois paikaltaan ja suodatin näkyy tuolla poterossaan. Nelivaihteisen 4eat lootan tapauksessa suodatin näytti olevan suoraan laatikon kyljessä.



Kesärenkaatkin tuli laitettua alle, pintaa ehkä sen verran että kesän ajelee. Hieman väpättää rattia, liekö renkaissa vikaa vaiko vanteet mutkalla Smile
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 451
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 30.4.2019 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

vnslkd kirjoitti:
Pohjoisen reissukin tuli tehtyä, reilu 1600 km ajoa. Matkakulutus yllätti, Ivalosta Ouluun 7,93 l/100 km laskemalla kun ajotietokone näytti 8,0 l/100 km. Matkavauhtina todellista 103-105 km/h väliin suurin osa. Samoilla reissuilla edellinen 2,5 litrainen manuaali-Omega ryysti 98:a noin 8,5 litraa sataselle.



Kyllä kuulostaa ikävältä näin diesel mersun omistajan korvaan. Ite en pääse alle 8litran kulutuksella omalla v6 dieselillä. Täytynee varmaan laittaa bensa ...
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 04.5.2019 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Magge-- kirjoitti:
vnslkd kirjoitti:
Pohjoisen reissukin tuli tehtyä, reilu 1600 km ajoa. Matkakulutus yllätti, Ivalosta Ouluun 7,93 l/100 km laskemalla kun ajotietokone näytti 8,0 l/100 km. Matkavauhtina todellista 103-105 km/h väliin suurin osa. Samoilla reissuilla edellinen 2,5 litrainen manuaali-Omega ryysti 98:a noin 8,5 litraa sataselle.



Kyllä kuulostaa ikävältä näin diesel mersun omistajan korvaan. Ite en pääse alle 8litran kulutuksella omalla v6 dieselillä. Täytynee varmaan laittaa bensa ...


Elä huoli, aika nopeasti tässä nousee kulutus pari-kolme-neljä litraa kun tulee vähääkään kylmäkäynnistyksiä, nurkka-ajoa tai jos innostuu vähänkään polkemaan Very Happy

Vaan käväsin vaihtelemassa ilmansuodattimet, peräöljyt ja jarrunesteet. Mittarilukema 238567 km, joten alkaa olemaan 240 tkm huollot tehtynä. Jäähdytinnesteet varmaan vielä lähiaikoina vaihdella. Subaru oli aavistellut näköjään myös menneen tilipäivän, oli vasemman etuvetarin sisempi suojakumi haljennu. Parhaiten tämän huomasi kohtalaisena öljynkärynä kun akseli oli viskonu rasvat mm. toisen katalysaattorin päälle Laughing

Tilailin SKF:n vetarin, hintaa posteineen 108 €. Vaihdellaan alkuperäiseen suojakumi kun vetarin saapi vaihdeltua, niin jääpähän varalle jos tuo tarvike on epäkuranttia tavaraa. Kesärenkaitakin tuli tarkasteltua vatkaamisen myötä, kohtalaisen selkeä kudosvaurio etuvasemmassa renkaassa. Vaihdoin sen taka-akselille, niin ei vatkaa ohjauspyörä käsille. Rengaskaupoille pitäisi vääntäytyä.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.5.2019 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihdoin tiistaina SKF:n tarvikevetoakselin autoon ja tuloksena voimansiirron värinät siirtyi koriin kun auto oli paikallaan vaihde päällä jarrua vasten. Heti kun lähti liikkeelle, niin kaikki ok. Varsin tympeä ilmiö kaikkinensa. Laittelin tuossa viikolla vanhaan vetoakseliin uuden sisemmän suojakumin ja tuoreet rasvat. Tänään laitoin vanhan akselin paikalleen ja tärinät ja tutinat katosi, joten jääköön SKF:n akseli hyllyyn varalle.

Pikaisesti tunnusteltuna tuon uuden akselin sisänivelessä ei ollut yhtään välystä kiertosuunnassa verrrattuna vanhaan akseliin. Liekö sitten syynä noihin tutinoiden välittymiseen. Ulkomaan foorumeilta löytyi aika paljon kokemuksia myös tarvikeakseleiden sopimattomuudesta näihin.

Tankillakin tuli käytyä, kulutus kaupunkipöristelyssä 10,54 l/100 km kun auton mittari näytti 10,2 l/100 km.
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vnslkd



Liittynyt: 21 Hei 2012
Viestejä: 41
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.5.2019 18:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilen pyörittelin vanteille Korealaiset Nexen N'blue HD+ renkaat alkuperäisessä koossa 215/55R17. Renkaat ostin Haukiputaalta ET-rengaspalvelusta, hinta oli vähintäänkin kilpailukykyinen rengas-onlineen ja muihin vastaaviin verrattuna. Korkeampiprofiiliset olisi hieman kiinnostaneet, mutta kaaren laitoihin ei ihan hirveästi tilaa jää jos ei alustalle tee jotain. 215/60R17 tai 225/55R17 mahtuisi varmaan vielä pyörimään.

Nexenit vaikutti ainakin pyöreiltä, ei hyppyyttäneet ajaessa. Tasapainotuksessa ei ihan kauheasti tarvinut painojakaan (parhaaseen 15 g, huonoimpaan 40 g). Rengasmelua jonkinlaista, vaan ennemmin tämä kuin runkovikaisen nypytys Very Happy
_________________
Subaru Outback 3.0R
Ex - Isohko pallosalama
Ex - W201
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit