Mitä w211 Bi-Xenonien automsäädön vikakoodi E1n3 tarkoittaa?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Riku1111
Viestit: 22
Liittynyt: 13.11.2014 11:04
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Mitä w211 Bi-Xenonien automsäädön vikakoodi E1n3 tarkoittaa?

Viesti Kirjoittaja Riku1111 »

Taas tuli harrastettavaa kun perän korkeus muuttui niin valot eivät säätyneetkään korkeussuunnassa eikä kurvivalojakaan ole huomannut käytössä.
Onko jollakin käytännön onnistunutta korjauskokemusta kun valot ei inahdakaan missään vaiheessa ja tälläiset vikakoodit tuli Starilla:
- "9002 Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan E1n3 (tehomoduli LWR) kanssa" JA...
- "9003 Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan E2n3 (tehomoduli LWR) kanssa"
Tarkottaisiko että vas ja oik puolella sama vika?

Ja suullinen selostus testaajalta:
- "etu- ja takapään korkeusanturit toimivat"
- "näyttää siltä että vänkärin penkin alla sijaitsevan valojen ohjausyksikön ja etuvalojen välisessä ohjauksessa on katkos ja kannattaa tarkastaa niiden liittimien hapettuminen mutta joudut ottamaan penkin ensin pois jotta pääset moduliin käsiksi."

1.
Löytyykö ko. vian korjanneilta vinkkejä missä vika on ollut ja jos tarvii osia niin mistä muualta niitä saisi?
2.
Ja jos kohtaan 1 ei tullut vastausta niin...
Liittimien tarkastuksen tekemiseksi löytyisikö ohjetta esim. WIS-kuvaa korjauksesta ja sekä tuon umpion moottorien ja ohjausmodulin vaihdosta?
3.
Voisiko vika olla myös kosteusvaurioista kärsineissä hapettuneissa umpion moottoreissa ja miten niitä pystyy kokemuksen perusteella korjaamaan?

Eli kysymyksessä on pre-facelift autom korkeussäätö kuorman mukaan ja BI-Xenon kurvivalot.

Kiitos jos jaksat auttaa harrastelijaa...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

yhessä kaverin autossa täysin sama vika, koitettiin valoja toiseen autoon, ne toimii. Myös boxi sieltä maton alta vaihdettu, ei siinäkään vikaa.

Lopputulema tais olla että etusamissa viallinen, tainnut jälkiasennus bt kikkare sen polttaa samalla poltti itsensä.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Yksi oikotie on, kun saa muut toimimaan, niin koodaa ne kurvivalot pois toiminnasta.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Riku1111
Viestit: 22
Liittynyt: 13.11.2014 11:04
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Re: Mitä w211 Bi-Xenonien automsäädön vikakoodi E1n3 tarkoit

Viesti Kirjoittaja Riku1111 »

Riku1111 kirjoitti:Taas tuli harrastettavaa kun perän korkeus muuttui niin valot eivät säätyneetkään korkeussuunnassa eikä kurvivalojakaan ole huomannut käytössä.
Onko jollakin käytännön onnistunutta korjauskokemusta kun valot ei inahdakaan missään vaiheessa ja tälläiset vikakoodit tuli Starilla:
- "9002 Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan E1n3 (tehomoduli LWR) kanssa" JA...
- "9003 Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan E2n3 (tehomoduli LWR) kanssa"
Tarkottaisiko että vas ja oik puolella sama vika?

Ja suullinen selostus testaajalta:
- "etu- ja takapään korkeusanturit toimivat"
- "näyttää siltä että vänkärin penkin alla sijaitsevan valojen ohjausyksikön ja etuvalojen välisessä ohjauksessa on katkos ja kannattaa tarkastaa niiden liittimien hapettuminen mutta joudut ottamaan penkin ensin pois jotta pääset moduliin käsiksi."

1.
Löytyykö ko. vian korjanneilta vinkkejä missä vika on ollut ja jos tarvii osia niin mistä muualta niitä saisi?
2.
Ja jos kohtaan 1 ei tullut vastausta niin...
Liittimien tarkastuksen tekemiseksi löytyisikö ohjetta esim. WIS-kuvaa korjauksesta ja sekä tuon umpion moottorien ja ohjausmodulin vaihdosta?
3.
Voisiko vika olla myös kosteusvaurioista kärsineissä hapettuneissa umpion moottoreissa ja miten niitä pystyy kokemuksen perusteella korjaamaan?

Eli kysymyksessä on pre-facelift autom korkeussäätö kuorman mukaan ja BI-Xenon kurvivalot.

Kiitos jos jaksat auttaa harrastelijaa...
Edit lisäys: jostain luin että ko ohjainlaitteelle onkin olemassa sulake joka olisi yhteinen etuvalonpesimien kanssa?
Pitääköhän paikkaansa jos katsoo esim. WISstä ja onko sulakkeen sijainnista tietoa sekä mikä nro? Pitää testata tuo pesin.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Onko tämä selvinnyt? Itselläkin huutelee 9002 ja 9003 -koodeja. Valojen korkeussäätö toimii molemmissa umpioissa (Starilla käskytin). Samoin korkeussäädön boksille tulee alustan korkeussäätötieto (luettu myös testerillä, samalla kun sääteli alustaa napeista). Airmaticin tilanteessa pitäisi etukorkeussäätöanturien tietojen tulla kaiketi väylää pitkin, koska ne oli muistaakseni kytketty Airmaticin boksiin. Eli yhteys ei ole täysin mykkänä, kun tieto kuitenkin liikkuu.

Mitään toiminnallista puutetta en ole huomannut missään. Huomasin asian, kun remontin jälkeen tarkistelin koodeja. Vaihdoin vänkärin puolen umpion (Depo, vanhat boksin siirretty siihen). Saman remontin aikana käytin myös etukorkeusantureita irti. Niistä ei kuitenkaan ole mitään ilmoitusta Airmaticin puolelta.

EDIT:
Pitäisikö tämä topikki olla "W211 / W209 / W219 sähkö" -kategoriassa?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Riku1111
Viestit: 22
Liittynyt: 13.11.2014 11:04
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

211 -06 BI-XENON CURVELIGHTS JA KORKEUDENSÄÄTÖ EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja Riku1111 »

Vikaa ei ole saatu korjattua...tietääkö joku miten on saatu mahdollisesti muualla korjattua? Xenonit toimivat muuten mutta eivät liiku.

Varustelistalta:
- 615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
- auton Delivery date 2006-02-14 eli dokumentin mukaan 31.5.2006 asti valojen alla vas ja oik ohjausboxit(E1n3 tai E2n3 "leistungsmoduls LWR") xenonboxien vieressä. Ts. faceliftissä tuo boxi on ilmeisesti siirretty muualle tms. Onko noissa xenon ohjausboxeissa(ei blasteri) ollut esim kosteusvaurioita kun siirretty faceliftissä muualle?
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

Jos en oo väärin ymmärtäny niin faceliftin ballasti menee can-väylään ja ohjaa suoraan noita kääntömoottoreita( ylös/alas sekä sivusuunta).

Itellä on facelift ja umpion pohojassa todellakin vaan yksi boksi.

Tuo muistikuvani tulee siitä kun aukasin umpiot ja vaihdoin kirkkaat linssit, niin muistaakseni säätömoottoreista meni johdot umpion sisällä ballastille.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Riku1111
Viestit: 22
Liittynyt: 13.11.2014 11:04
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

Viesti Kirjoittaja Riku1111 »

Nosto: onko tullut kokemuksia/onko kukaan joutunut irroittaman umpiota ko takia ja löytänyt ko vian? Ei viitsisi purkaa etupäätä turhaan kun iso homma tuo "umpiodan irroitus tarkastusta varten...
Avatar
Tomcat
Viestit: 1
Liittynyt: 04.5.2019 20:37

Viesti Kirjoittaja Tomcat »

Täällä kanssa sama vika, samoin pesurit ei toimi. kaikki johdot mitattu aina sinne apparin jalkatilan boxille asti ja kaikki ok. Starilla valoja voi käännellä mutta herjaa vikakoodia heti perään, 9002 ja 9003.

Pesurit voi tosin olla tummuneet kun Japanin tuonti kyseessä, eli motti voi olla jumissa.

jos kuitenkin sama vika niin missä tuo sulake voi sijaita??

Sitten vielä yksi erikoinen vika, eli ovien valot ei toimi??( punainen ja alavalo ) eikä mitään vaikutusta miten valoja ohjaa mittaristosta. Starilla nuo valot saa testissä palamaan...

Sitten tuo jälkiasennus BT täälläkin, ettei nyt olis se Samisetä rikki??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”